Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon 350D kit objektiver
Fra : Jorn Ostergaard

Dato : 06-06-05 22:23

Hej gruppe

(Citat fra side 122 Practical Photography May 2005 issue)
"The only limitation to the whole package is the standard 18-55 lens. It's
capable of producing sharp results at smaller apertures, but there's
pronounced barrel distortion and it's lacks clarity at the edges at wide
apertures."

Ovenstående er fra en test af Canon 350D i ovennævnte blad.

Selve huset får pæne ord med på vejen, men den medfølgende optik gør ikke.

Japan Photo har et Canon 350D kit med 18-55mm samt 55-200mm optik. Endvidere
medfølger batterigreb. Til en pris af 8.999 kr. Der står i reklamen at man
sparer 2496 kr.

De nævnte skavanker på 18-55 optikken er den der også på 55-200mm ?

Grunden til at jeg spørger er at en af mine venner vil have sig et DLSR og
valget står mellem Nikon D70, D70s samt Canon 350D.

Han kan egentlig godt lide Canon 350D og synes også at deres tilbud er
rimeligt, men han er bekymret for optikken. For det er jo ikke lige et
"fiskeøje objektiv" han vil have.

Så han vil gerne vide hvilken optik han skal have for at undgå de skavanker
der er ved kit optikken og hvad det således koster.
Han er ikke ude efter noget super pro, han vil bare gerne kunne få nogle
gode billeder med hjem når han er ude at fotografere.
Han kan godt tænke sig noget godt allround optik. Men hvad koster det.

Han har også tænkt på om kit optikken til Nikon D70(s) er god, eller om der
er de samme problemmer som hos Canon.

Endvidere vil han også gerne vide hvad en flash koster til Canon/Nikon.
Gerne OEM.

Selv har jeg et Pentax *ist DS samt et Z1p, og er så heldig at jeg allerede
har optik og flash liggende som jeg kan bruge. Men min ven har ingen optik
og flash liggende og har derfor ikke fastlåst sig på et system.

Mvh Jørn