Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan laver man dette nummer?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-06-05 20:36

http://bruttu.altervista.org/franco/slides/f%20(42).html

http://bruttu.altervista.org/franco/slides/f%20(52).html

http://bruttu.altervista.org/franco/slides/f%20(276).html

Min umiddelbare formodning er, at man skyder nogle billeder med
selvudløser(hvis man selv skal med på vel og mærke), og så bare
sørger for at kameraet er låst fast på et stativ eller lign. så
baggrund osv., er 100% ens på alle billeder.

Jeg har prøvet multi-exposure, men så er de dele som ikke gentager
sig på billederne nærmest gennemsigtige. Skal man "klippe" de dele af
billederne der gentager sig, eller noget helt tredje? Jeg bruger PS
CS2.

-Thomas Schreiber

Fra : Michael Bothager

Dato : 06-06-05 20:43

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> sig på billederne nærmest gennemsigtige. Skal man "klippe" de dele af
> billederne der gentager sig, eller noget helt tredje? Jeg bruger PS

mit gæt: flere billeder + photoshop

en god vejledning findes bl.a. her:
http://markhancock.blogspot.com/2005_05_01_markhancock_archive.html
scroll ned til "Make a digital illustration" (kunne ikke linke direkte
til artiklen)

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 06-06-05 21:29

On Mandag 06 juni 2005 21:43, Michael Bothager wrote:
> en god vejledning findes bl.a. her:
> http://markhancock.blogspot.com/2005_05_01_markhancock_archive.html
> scroll ned til "Make a digital illustration" (kunne ikke linke direkte
> til artiklen)

http://markhancock.blogspot.com/2005/05/make-digital-illustration.html

Linket findes i slutningen af artiklen.

--
Jonas Kongslund

Fra : Michael Bothager

Dato : 06-06-05 21:43

Jonas Kongslund wrote:

> http://markhancock.blogspot.com/2005/05/make-digital-illustration.html
>
> Linket findes i slutningen af artiklen.

doh, tak jonas

jeg sad og kiggede efter teksten "permanent link", men det glippede
totalt at se at det var klokkeslettet der var permalinket, føler mig som
en komplet imbecil lige nu

Fra : Steen Larsen

Dato : 06-06-05 20:46

In article <1118086561.924549.209810@g14g2000cwa.googlegroups.com>,
"Thomas Schreiber" <dejligedolph@gmail.com> wrote:

> [...]
> sig på billederne nærmest gennemsigtige. Skal man "klippe" de dele af
> billederne der gentager sig, eller noget helt tredje? Jeg bruger PS

Er du sikker på der ikke bare er to af dem
Jeg vil tro din antagelse med to optagelser er korrekt og at man skal
isolere/afmaske personen fra en af optagelserne. Den hvor han har lagt
hånden over sin tvillingebrors er så lidt sværere.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-06-05 21:18

In article <1118086561.924549.209810@g14g2000cwa.googlegroups.com>, Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> sig på billederne nærmest gennemsigtige. Skal man "klippe" de dele af
> billederne der gentager sig, eller noget helt tredje? Jeg bruger PS

Du kan vist gøre det med noget Panorama software som kan lave "stitch"
oven på hinanden.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-06-05 21:27

Hvordan vil du "stitche" når to billeder overlapper hinanden? Altså
hvis personen står foran sig selv?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-06-05 05:55

In article <1118089593.413262.67430@g47g2000cwa.googlegroups.com>, Thomas Schreiber wrote:
> Hvordan vil du "stitche" når to billeder overlapper hinanden? Altså
> hvis personen står foran sig selv?

Jeg har set eksempler hvor man har haft flere kopier af samme surfer
i noget vand. Men når der er overlap, så skal du nok fedte med PS.

Fra : Holst

Dato : 06-06-05 22:10

Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> sørger for at kameraet er låst fast på et stativ eller lign. så
> baggrund osv., er 100% ens på alle billeder.

Det kan da også være, at man bare inviterer sin tvillingebror over til
en øl.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-06-05 23:15

Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> sørger for at kameraet er låst fast på et stativ eller lign. så
> baggrund osv., er 100% ens på alle billeder.

Den behøver såmænd ikke være _så_ ens, selvom det hjælper.

Dem her tog jeg håndholdt med et point'n'shoot:
http://ekot.dk/dagbog/pic/2004-05/20040511_1734_TrehjulerGange5.html

Jeg burde nu have gjort noget mere ved skyggerne.

> Jeg har prøvet multi-exposure, men så er de dele som ikke gentager
> sig på billederne nærmest gennemsigtige. Skal man "klippe" de dele af
> billederne der gentager sig, eller noget helt tredje?

Jeg klippede bare. Det eneste "kritiske" billede af dem du viser er
bordbilledet. Venstre mands fingre er nu underligt opadbøjede, så jeg
tipper at han holder hånden i luften. Det har nok taget en del forsøg
at få det til at passe.

Det burde nu kunne lade sig gøre at lave noget automatisk, hvis man har
baggrund, baggrund + personen det første sted og baggrunden + personen
det andet sted. Hvis ellers baggrundene er (næsten) pixelidentiske,
burde man kunne fjerne alle identiske pixels og stå tilbage med de
fritlagte personer.

> Jeg bruger PS CS2.

Lasso, Magic Wand og Feather er dine venner.

Det er forøvrigt en sjov ting, det med klonerne. Jeg tror jeg vil prøve
at lege lidt med det igen.
--
JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-06-05 09:05

Toke Eskildsen wrote: