Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital Kamera til omkring ca . 2500-3000 ~
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 05-06-05 20:47

hejsa!

Mine forældre er på vej til at anskaffe sig et digitalt kamera og jeg er sat
på sagen for at hjælpe. Er der nogen der kender et sted hvor man kan se
anmeldelser af kameraer ? hvilket et er bedst i tiden til denne pris på ca.
2500 - 3000? tænker på at købe igennem edbpriser.dk for bedste pris...

Jeg har selv et canon s50 og er godt tilfreds... men er s70eren et godt køb
eks... eller hvad med sony eller andre mærker?

mvh Jan

P.s. håber på en masse gode svar:)

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 05-06-05 21:13

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har selv et canon s50 og er godt tilfreds... men er s70eren et godt
> køb eks... eller hvad med sony eller andre mærker?

Hvad skal det bruges til?
Hvor stort må det være?
Er hukommelseskort og evt. batterier med i budgettet?

hilsen Jesper

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 05-06-05 21:23

> Hvad skal det bruges til?
til at tage billede og små videoclips..

> Hvor stort må det være?
Det skal være en praktisk størrelse

> Er hukommelseskort og evt. batterier med i budgettet?
ja.. 3000 er total beløbet.

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 05-06-05 21:54

> til at tage billede og små videoclips..

> Det skal være en praktisk størrelse

> ja.. 3000 er total beløbet.

Hej igen

Canon Powershot A510 eller A520
Nikon Coolpix 4600

hilsen Jesper

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 06-06-05 07:43

> Canon Powershot A510 eller A520
> Nikon Coolpix 4600

hvad med canon's s 50-70 serie?

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 06-06-05 14:12

"Jan Tovgaard" <jto@egdatainform.dk> wrote in message

> hvad med canon's s 50-70 serie?
Hej igen

Ja men det er da dejlige kamera'er. Men de koster da det dobbelte (ca.)!

Husk der skulle jo også være penge til hukommelseskort.
Hvis du skal tage lidt video, kommer du til at ofre kr. 6 - 800 på det.
Dernæst skal der til vel opladelige AA-batterier til. Med mindre du har i
forvejen. De koster også et par hundrede.

Til almindeligt familiebrug er et A510 til ca. kr. 1.500 da alt rigeligt.
Ellers tag et A520.

Du skal da være en noget dygtig fotograf, for at tage et bedre billeder med
et S60/S70.

Ups. Skal for resten også huske at nævne Sony DSC S60 til ca. kr. 1.700

hilsen Jesper

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 05-06-05 21:57

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@yahoo.dk> wrote in message

> til at tage billede og små videoclips..

> Det skal være en praktisk størrelse

> ja.. 3000 er total beløbet.

Hej igen
Ups.
Nikon Coolpix 4600 kan ikke optage video med lyd. Det kræver Nikon Coolpix
5600

Sorry.
hilsen Jesper

Fra : Gert Medom

Dato : 06-06-05 04:15

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har selv et canon s50 og er godt tilfreds... men er s70eren et godt
> køb eks... eller hvad med sony eller andre mærker?

Hej Jan.

Du kan prøve at besøge

www.akam.dk og søge i tidligere tests. Det er efter min mening en udmærket
reference kilde.

Du skal bare være klar over at de har en kæphest med, at alle kameraer skal
have vidvinkel (ca. 28 mm brændvidde omregnet). Vidvinkel er en fin ting at
have, men forbrugere er forskellige...

/ Gert