Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafet Uge 22 - Tekstur - Resultattråd~
Fra : PH

Dato : 03-06-05 20:12

Hej

Jeg kan ikke se ugens resultattråd, så jeg tillader mig at oprette den her.
(fortæl mig hvis jeg har misforstået noget)

Emnet er "tekstur"

Jeg håber at Thomas Kjær kommer og dømmer på søndag.

Lidt mere om reglerne for fotostafetten kan findes her
http://www.fotostafetten.dk/Regler.php

Der kan uploades billeder fotokritik, egne sider eller andre billedsider.

PS.: Husk at skrive dit eget navn i stedet for "Navn" i subjectet.
--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/bilag/html/index.html

Fra : Lars Lund

Dato : 03-06-05 21:51

Tekstur!! - jeg kunne ikke lade være

mvh. Lars

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-76

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 03-06-05 22:10

"Lars Lund" <oggergog@hotmail.com> wrote in message
> Tekstur!! - jeg kunne ikke lade være
>
> mvh. Lars
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-76

Hej
Flot billede, fin komposition.
Havde nok forventet at der stod: Toogtyveenogtredivenitten!

hilsen Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 11:38

"Lars Lund" <oggergog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tekstur!! - jeg kunne ikke lade være
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-76
God tanke
Nydeligt billede, men TV'et trænger nok til lidt justering for neden!
Gert

Fra : Fif

Dato : 05-06-05 18:53

"Lars Lund" <oggergog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tekstur!! - jeg kunne ikke lade være
>
> mvh. Lars
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-76
Hej
Sjovt bud på teks'tur
Jeg ville nok skære den nederste kant væk. Det er også synd, når man snupper
billeder fra tv, at farverne ikke er rene men nærmest prikke'stribede.

-Fif

Fra : Thomas Kjær

Dato : 03-06-05 21:59

On 2005-06-03, PH <send@ejspam.dk> wrote:
> Hej
>
> Jeg kan ikke se ugens resultattråd, så jeg tillader mig at oprette den her.
> (fortæl mig hvis jeg har misforstået noget)

Tak for hjælpen! Du har skam ikke misforstået noget, det er blot mig
der stesser og har svedt det ud. :)

> Jeg håber at Thomas Kjær kommer og dømmer på søndag.

Jeg skal gøre mit bedste. Bedømmelsen sker dog nok desværre ikke før
end ved 24-tiden søndag aften.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Brian Lænø

Dato : 04-06-05 06:43

"PH" skrev
> [...]
>
> Der kan uploades billeder fotokritik, egne sider eller andre billedsider.
>
> PS.: Husk at skrive dit eget navn i stedet for "Navn" i subjectet.

Her er mit bud.
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-77

--
Brian

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 11:43

"Brian Lænø" <brian-la-fjern-@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Her er mit bud.
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-77

Fint billede, men til emnet skulle du være gået tættere på det du vil vise.
Den store sten har intet at gøre her.
Gert

Fra : PH

Dato : 05-06-05 18:27

> Her er mit bud.
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-77
>
> --
> Brian

Spændende billede

jeg kunne ønske mig mere skarphed og måske mere lys

Jeg kan godt lide at billedet består af to former der mødes (frem for bare en ensartet flade)

Hvis du skærer væk i højre side, til det bliver kvadratisk
Får du noget der minder om yin og yan.

Fra : Fif

Dato : 05-06-05 19:01

"Brian Lænø" <brian-la-fjern-@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Her er mit bud.
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-77
Hej

Spændende billede. Jeg kan specielt godt li' de brune revner til højre. Det
sorte 'hul' genere mig dog lidt og så ville jeg nok også prøve at tage
motivet mere lige på.

-Fif

Fra : Food_life

Dato : 04-06-05 06:50

Mit bidrag:

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-78

MVH

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 11:51

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> Mit bidrag:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-78

Jeg ser et stykke - lidt kedeligt stof. Men ingen stoflighed.
Hvorfor bl. 16? Du mister i skarphed!
Hvor er lyset? Tror det skulle være kommet fra siden for at skabe struktur i
stoffet.
Gert

Fra : PH

Dato : 05-06-05 18:31

> Mit bidrag:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-78
>
> MVH
>
> Mogens

Jeg kan ikke helt se hvad det er ?

Minder mig om et helt hvidt billede der vist nok hed "hvid høne på hvidt lærred"

For mig, har billedet værdi som texture til et 3D-program.
Hvis det skal have værdi som en registrering, en historie eller "kunst"
kunne jeg godt tænke mig et element i billedet, der viser hvor i verden jeg befinder mig.

Fra : Fif

Dato : 05-06-05 19:07

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> Mit bidrag:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-78
Hej.

Hmm... man bliver helt bims af at kigge for længe ;0) Bortset fra de 'ahem'
frygtelige 70'er farver syntes jeg at det er en god tekstur, jeg kan
specielt li' at det ikke er helt snor lige men bølger lidt.

-Fif

Fra : PH

Dato : 04-06-05 15:57
Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 11:54

"PH" <send@ejspam.dk> skrev i en meddelelse

> Her er mit bud
> http://62.242.60.78/editor7/user_alb_galleri_image.asp?ID=223&aktuelslide=0&kat=7&katnavn=dk%20fritid%20foto%20opgaver&str=Stor

Fint billede, men til enmet ville jeg ha' valgt en ren tagflade uden
forstyrende elementer.
Gert.

Fra : PH

Dato : 05-06-05 21:03

Ups.. min server har været nede.

Nu kører den igen

Fra : .J.S...

Dato : 04-06-05 16:50

> [...]
> her.
> (fortæl mig hvis jeg har misforstået noget)

Mit Forslag :

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-79

mvh/JS

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 12:00

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-79

Fin løsning. God stoflighed, så man næsten kan mærke de våde sten - eller
hvad?
Til gengæld kan jeg ikke lide billedformatet.
Gert

Fra : PH

Dato : 05-06-05 18:33

> Mit Forslag :
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-79
>
> mvh/JS

Jeg gætter på sten
Sjovt som vand sætter gang i dynamikken.

Mine øjne kører rundt i billedet , og vender hele tiden tilbage til den der prik.
Jeg prøver at få det til at ligne noget, men det lykkedes ikke rigtigt.

Fra : .J.S...

Dato : 05-06-05 18:45

> [...]
> der prik.
> Jeg prøver at få det til at ligne noget, men det lykkedes ikke rigtigt.

He he, det er faktisk et stykke vådt pinje bark (pynte bark).

mvh/JS

Fra : Fif

Dato : 05-06-05 19:20

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> Mit Forslag :
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-79
Hej

Udemærket løsnings forslag. Kan godt li' de afrundede former og hvis
farverne ikke forsvandt i skæret fra vandet ville det være rigtig godt imo.
Jeg ville nok også lige snuppe den nederste kant, så den mørke bue til højre
forsvandt.

-Fif

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 04-06-05 20:03

Hej

Hermed ugens bidrag

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-80

mvh Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 12:16

"Jesper Sørensen" <portmate@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hermed ugens bidrag
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-80

Jeg ser ikke en overflade - struktur - tekstur.
Det er et sjovt billede af en mark, som mangler lidt i skarphed.
Beskæring for neden og ved bakketop og en del til højre. Så ville du få en
anderledes løsning af tekstur, nærmest en sol.
Gert

Fra : PH

Dato : 05-06-05 18:35

> Hermed ugens bidrag
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-80
>
> mvh Jesper

Flot

Måske kunne det vinde lidt med mere kontrast.
Jeg kan ikke finde på forbedringer mht. beskæring.

Fra : Fif

Dato : 05-06-05 19:28

"Jesper Sørensen" <portmate@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Mere kontrast og en beskæring så der kun er det midterste tilbage, der hvor
bakken skære og ned til de nederste planter der ikke står på række samt lidt
i hver side, ville virke godt på mig.

-Fif

Fra : Fif

Dato : 04-06-05 22:36

"PH" <send@ejspam.dk> skrev i en meddelelse
> Emnet er "tekstur"

Hej

Her er mit bud:

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=151567

Hilsen
Fif
(Ann-Kirstin Reimann)

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 08:55

"Fif" <fiftoo@gmail.com> skrev i en meddelelse news:a9poe.1118

> Her er mit bud:
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=151567

Undskylder min uvidenhed men: Hvad er dog det. En plante af en slags ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-06-05 09:30

Buffy wrote:

> Undskylder min uvidenhed men: Hvad er dog det. En plante af en slags ?

-det ligner likener

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 12:26

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=151567

Fint billede af lav? Lidt mørkt og - ja, havde vejret været bedre ville
farverne ha' været bedre.
Måske er du lidt for tæt på til dette svære emne, men bestemt ok.
Gert

Fra : PH

Dato : 05-06-05 18:38

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=151567
>
> Hilsen
> Fif
> (Ann-Kirstin Reimann)

Spændende

Hvad er det ... tang ?

Fra : Fif

Dato : 05-06-05 19:31

> Spændende
>
> Hvad er det ... tang ?
Det er sådan noget "svampe mos" agtige noget der sidder på nogle træer der
står meget i skygge... ved ikke lige hvad det hedder ;0)

-Fif

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 09:27

> [...]
> her.
> (fortæl mig hvis jeg har misforstået noget)

Lidt sent, for TDC valgte at gå ned 9:20. Så det er ikke min skyld at den
først kommer nu.

Tekstur

http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/Billeder/DSC_0069.jpg
D70
2005/06/05 9:16
90mm
1/60
F/4,5
Konverteret fra NEF, kun Skarphed og levels
Gert

Fra : .J.S...

Dato : 05-06-05 13:38

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1/60
> F/4,5
> Konverteret fra NEF, kun Skarphed og levels

Interresant motiv, men det virker uskarpt måske rystet ?

mvh/JS

Fra : Kim Jensen

Dato : 05-06-05 13:44

Gert Nielsen wrote:
> Lidt sent, for TDC valgte at gå ned 9:20. Så det er ikke min skyld at den
> først kommer nu.
> Tekstur
> http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/Billeder/DSC_0069.jpg

Det virker ærligt talt lidt vel rystet - så meget af jeg mener billedet
er helt ødelagt. 1/60s ved 90mm er vel også lidt optimistisk uden IS e.l.?

--
med venlig hilsen
Kim Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 14:10

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i en meddelelse

> Det virker ærligt talt lidt vel rystet - så meget af jeg mener billedet er
> helt ødelagt. 1/60s ved 90mm er vel også lidt optimistisk uden IS e.l.?

Eller med stativ!
Så rystet og helt ødelagt er det ikke imo, bare overfladestrukturen i en
hårdt brænt mursten.
Gert

Fra : Kim Jensen

Dato : 05-06-05 17:52

Gert Nielsen wrote:
> Eller med stativ!

Jeg skrev jo "e.l."

> Så rystet og helt ødelagt er det ikke imo, bare overfladestrukturen i en
> hårdt brænt mursten.

Hvis ikke du kan se, at billedet er (meget) rystet, specielt vertikalt, vil
jeg foreslå at du får kontrolleret enten din skærm eller dit syn.

Fra : Fif

Dato : 05-06-05 19:39

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse
> Tekstur
>
> http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/Billeder/DSC_0069.jpg
Hej.
Syntes desværre også at det ser uskarpt ud. Jeg kunne godt tænke mig lidt
mere farve på, og det lyse område i øverste højre hjørne genere også lidt.

-Fif