genvejstast????
Fra : Ole Madsen

Dato : 06-06-05 14:53

på xp er der en "end" tast som tager markøren til slutningen af en
sætning, har mac også sådan en?

Ole

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 06-06-05 15:02

Ole Madsen wrote:
> på xp er der en "end" tast som tager markøren til slutningen af en
> sætning, har mac også sådan en?

Ja, på min iBook G4 12" sidder den på højre piltast og skal aktiveres
med enten FN- eller Æble-tasten(afhængigt af programmet det bruges i).

/Andreas

Fra : Jesper

Dato : 06-06-05 16:46

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> på xp er der en "end" tast som tager markøren til slutningen af en
> sætning, har mac også sådan en?
>
> Ole

Tasten lige til højre for Delete tasten på Mac.

Fra : Ole Madsen

Dato : 06-06-05 20:58

Jesper wrote:

> Tasten lige til højre for Delete tasten på Mac.

Tak til jer begge

Ole

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-06-05 21:44

In article <mV1pe.1454$gC.1038@news.get2net.dk>,
Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> Tak til jer begge

Hvis man sidder på en bærbar er der ikke sådan en tast, modsat bærbare
pc'er, der normalt har en masse taster. Generelt gælder det på Mac, at
holder man æble-tasten nede, så springer markøren til enden af
dokumentet, når man bruger piletasterne. Det gælder både højre/venstre
og op/ned. Og holder man alt-tasten nede, springer markøren et ord ad
gangen. Det er rigtig smart, når man redigerer eller korrekturlæser en
tekst. Når man holdet alt-tasten nede, kan markøren følge med ens
læsehastighed. Når man så skal rette et ord, er markøren det rigtige
sted. Jeg er så vant til at bruge de tastaturgenveje, at jeg savner dem,
når jeg sidder ved en Windows-pc.
Skal man markere tekst, holder man jo bare skiftetasten nede,
mens man lader markøren løbe med piletasterne. Det kan også kombineres
med æble- eller alt-tasten, så man kan markere hele ord eller resten af
linien eller dokumentet. Eksperimenter selv med det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Ole Madsen

Dato : 06-06-05 22:12

Henrik Münster wrote:

> [...]
> med æble- eller alt-tasten, så man kan markere hele ord eller resten af
> linien eller dokumentet. Eksperimenter selv med det.

Tak for svaret

Ole