Extern DVD brænder og iDVD
Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 09:10

Hejsa

Jeg har købt en LACIE DVD brænder (usb/firewire) og har tænkt mig at bruge
den når jeg laver film med iMovie. Men jeg har problemer - fejlmeldingen, -
Macintosh har ikke et understøttet Super Drive ........... og kan ikke
brænde DVD

Hvad er nu det for noget???
Har jeg købt noget forkert hardware?

Jeg bruger en Mac mini.

Mvh. Bo

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 09:59

> [...]
fejlmeldingen, -
> Macintosh har ikke et understøttet Super Drive ........... og kan ikke

Ledte lidt på google.dk og fandt denne anmeldelse:
http://www.digitalvideoediting.com/articles/viewarticle.jsp?id=28973

Så den må jo kunne bruges, men hvordan........!?!?!?!

Mvh. Bo

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-06-05 11:45

Sherman <boANDpc.dk> wrote:

> Men jeg har problemer - fejlmeldingen, -
> Macintosh har ikke et understøttet Super Drive ........... og kan ikke
> brænde DVD

Det er længe siden jeg sidst læste noget om eksterne dvd brændere og OS
X, men jeg mener at for at bruge en ekstern brænder så kræves det, at du
brænder din film som et "image" (Altså en fil på din harddisk som er en
præcis kopi af det du ønsker at få over på dvd). Dette skal du vist gøre
via iDVD. Derefter skal du bruge Appleprogrammet "diskværktøj" eller 3.
partsprogrammet "toast" til at brænde det ud på en dvd-r.

--
Mvh Martin

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 06-06-05 20:25

Sherman <boANDpc.dk> wrote:

> [...]
> Macintosh har ikke et understøttet Super Drive ........... og kan ikke

Måske kan et af disse links hjælpe dig:

<http://www.lacie.com/support/drivers/index.htm>
<http://www.patchburn.de/>

mvh.