Fiskehejre i havedam ved Frydenlund, Århus~
Fra : KS

Dato : 05-06-05 21:59

Ja, så tæt på beboelse (10m) troede jeg ikke de kom !

Hvad kan man gøre for at holde den væk ?

Mvh KS

Fra : VGård

Dato : 05-06-05 22:04

Hej

Gode tips på www.koiklub.dk

Fra : Calle.

Dato : 06-06-05 10:12

KS wrote:
> Ja, så tæt på beboelse (10m) troede jeg ikke de kom !
>
> Hvad kan man gøre for at holde den væk ?

spænde tynde fiskeliner ud over havedammen. Det gør at den ikke kan lande,
og søger et andet sted
--
Calle.

Fra : julemand

Dato : 07-06-05 20:37

hejsa....her vil jeg godt lige indskyde, at det der med at spænde
liner ud over dammen, kan blive katastrofalt for hejren, en pinefuld
kamp, hvis den skulle lande i linerne og vikle sig ind....så dette vil
jeg på det kraftigste fraråde...istedet kan man sætte enten liner op i
20-40-60 cm højder på hegnspæle....eller man kan investere i et
elektrisk hegn, der findes flere udgaver....og sidst men ikke mindst
er der jo osse muligheden med et net spændt ud over, men ellers kig på
www.tossehuset.dk og læs under rubrikken med fiskehejren....de har
haft deres kamp mod denne fisketyv...

venlig hilsen en indtil videre heldig havedamsejer:)

Fra : Calle.

Dato : 07-06-05 21:39

julemand wrote:
> [...]
> kamp, hvis den skulle lande i linerne og vikle sig ind....så dette vil
> jeg på det kraftigste fraråde...istedet kan man sætte enten liner op i

Det var jo også det der blev skrevet. Troede du de skulle hænge i
lygtepælshøjde.
--
Calle.