Hvilken buskrydder ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-05 13:38

Hej NG.

Da jeg ikke har lyst til at rende rundt med en 200 m forlængerledning til
græstrimmeren vil jeg gerne have en benzinbuskrydder til at holde
bevoksningen ned under elhegnet.

Er der nogen som har erfaringer med en af disse:

McCulloch Colibri Mac 251 Trim
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6431&n=10

McCulloch Cabrio 246 Trimmer
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6430&n=10

McCulloch Cabrio 291 Trimmer
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6430&n=10

Hvad er forskellen ? Specielt på 246 og 291, har jeg svært ved at se hvad
som skal retfærdiggøre forskellen.

Er der andre mærker (jeg har set nogle orange, men ved ikke hvilke det er,
Stihl???) ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Bjarne K

Dato : 30-05-05 13:54

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Er der andre mærker (jeg har set nogle orange, men ved ikke hvilke det
> [...]

I samme prisklasse som McC. findes f.eks. Texas og Partner(orange). I
prisklassen fra 3000 og op findes Stihl, Husquarna, Texas'
butiksmodeller, Jonsered o.m.a.

Vil sikkert selv købe en nyere brugt Stihl.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-05 13:56

"Bjarne K" <kanfaaes@hvis.ønskes> wrote in message

> er,

> I samme prisklasse som McC. findes f.eks. Texas og Partner(orange). I
> prisklassen fra 3000 og op findes Stihl, Husquarna, Texas'
> butiksmodeller, Jonsered o.m.a.

Hvor finder man eller sådanne andre steder en HN ?

> Vil sikkert selv købe en nyere brugt Stihl.

Prisniveau for sådanne ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Bjarne K

Dato : 30-05-05 14:10

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Bjarne K" <kanfaaes@hvis.ønskes> wrote in message

> Hvor finder man eller sådanne andre steder en HN ?
Silvan har Texas og Partner. De dyre og prof. modeller finder man som
regel i special butikker (hvor man køber kædesave mm.)

> Prisniveau for sådanne ?

Fandt en 1 år gammel Stihl med nypris 5000 til 2500 på http://www.dba.dk
De dumme mennesker ringede dog aldrig tilbage som lovet (måske den blev
solgt til anden side)

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-06-05 09:51

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Bjarne K" <kanfaaes@hvis.ønskes> wrote in message

> Hvor finder man eller sådanne andre steder en HN ?

> Prisniveau for sådanne ?

Hvad med den Jonsered GT 2124 her:

http://www.98801990.dk/busktrim/busktrim.htm

--
mvh / regards

Christian

Fra : Bjarne K

Dato : 03-06-05 10:40

> Hvad med den Jonsered GT 2124 her:
>
> http://www.98801990.dk/busktrim/busktrim.htm
>

> --
> mvh / regards
>
> Christian

Den burde lige kunne klare 800 meter græs (og en mindre frugtplantage).
Med bæresele burde man vel kunne holde ud at rende rundt med den.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-06-05 10:55

> [...]
>
> Den burde lige kunne klare 800 meter græs (og en mindre frugtplantage).
> Med bæresele burde man vel kunne holde ud at rende rundt med den.

Der er ingen bæresele, så det bliver nok ikke den.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-06-05 16:46

Christian B. Andresen skrev:

> Der er ingen bæresele, så det bliver nok ikke den.

Bæreselen vælter ikke budgettet.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-06-05 08:42

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Bæreselen vælter ikke budgettet.

Sikkert ikke, men så skal der fx. lægges 200-300 oveni, og så kunne man
ligeså godt have købt en større model. Desuden er det jo ikke sikkert at der
er beslag til en sele på dem uden.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Bjarne K

Dato : 06-06-05 08:53

> [...]
man
> ligeså godt have købt en større model. Desuden er det jo ikke sikkert

Øh, tror du ikke at du linkede til den forkerte model i dit tidligere
indlæg. Jonsered RS52 er deres største model, og koster i omegnen af
8000,- Og sælges med bæresele, så der burde være beslag.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-06-05 09:11

> [...]
> indlæg. Jonsered RS52 er deres største model, og koster i omegnen af
> 8000,- Og sælges med bæresele, så der burde være beslag.

Jeg glemte at skrive at man skulle scrolle næsten helt ned, til den
næstsidste.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-06-05 09:12

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-06-05 18:47

Christian B. Andresen skrev:

> Jeg glemte at skrive at man skulle scrolle næsten helt ned, til den
> næstsidste.

Jonsered BC 2125:

Giv 1000,- mere og få en med prof. greb og bæresele. Den kan desuden
bedre komme ind under buske og træer.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-06-05 07:11

> Jonsered BC 2125:
>
> Giv 1000,- mere og få en med prof. greb og bæresele. Den kan desuden
> bedre komme ind under buske og træer.

Man kan få 2 (mindst) modeller i 2000 kr's klassen som har det greb og sele:

McCulloch Cabrio 291 Trimmer
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7534&n=10

og

En Partner buskrydder B290 BX:
Scroll lidt ned på denne side:
http://www.raadogdaad.dk/?nodeid=504&cid=21#8221

Hvis man ser bort fra de profesionelle mærker som Husqvarna, Stihl og
Jonsered, hvilket mærke er så bedst, McCulloch (Texas) eller Partner ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-06-05 07:13

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Hvis man ser bort fra de profesionelle mærker som Husqvarna, Stihl og
> Jonsered, hvilket mærke er så bedst, McCulloch (Texas) eller Partner ?

Jeg kan se at Partner laves af Elektrolux gruppen, det er også dem som laver
Husqvarna.
Kunne man forestille sig at Partner var deres billigmodel, men stadig med
samme motor ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Bjarne K

Dato : 07-06-05 09:29

> [...]
laver
> Husqvarna.
> Kunne man forestille sig at Partner var deres billigmodel, men stadig

Jeg ved ikke hvordan man kopiere en news link, men prøv at læse første
indlæg der fremkommer på google

http://groups-beta.google.com/groups?hl=en&lr=&safe=off&q=buskrydder+partner

Der står lidt om Partner/Elektrolux

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-06-05 09:39

> [...]
> laver
> med
> >

> Jeg ved ikke hvordan man kopiere en news link, men prøv at læse første

Det er Elektrolux som laver både Husqvarna, Partner og McCulloch.
Når man på Partners hjemmeside vil downloade brugermanual til den Partner
som er på tilbud i denne uge i Råd og Dåd og man fra McCullochs hjemmeside
(med fuldstændigs samme layout) vil downloade brugermanual på den McCulloch
til 2000 i HN linkes der til samme dokument )

--
mvh / regards

Christian

Fra : Bjarne K

Dato : 07-06-05 10:33

"Bjarne K" <kanfaaes@hvis.ønskes> wrote in message
> Jeg ved ikke hvordan man kopiere en news link, men prøv at læse første
> [...]

De er godt nok hurtige på google, en halv time efter jeg skrev
ovenstående, har indlæget fortrængt den artikel jeg henviser til fra
førstepladsen..

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-06-05 11:06

Bjarne K skrev:

> ovenstående, har indlæget fortrængt den artikel jeg henviser til fra
> førstepladsen..

Jeg kan slet ikke finde det. Hvad er dets message-id?

Find det under "Files -> Properties -> Details"

Fra : Bjarne K

Dato : 07-06-05 11:31

> [...]
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493

Den er af lidt ældre dato, så den findes nok ikke på serveren mere, men
den ser ellers således ud

Date: Fri, 21 Jun 2002 13:09:24 +0200
Subject: Mcculloch eller Partner buskrydder/trimmer (haster)
From: Jan Holm <a...@parkholm.dk>
Newsgroups: dk.fritid.hus-og-have

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-06-05 11:06

Bjarne K skrev:

> Den er af lidt ældre dato, så den findes nok ikke på serveren mere,

Google smider ikke indlæg ud og i Google kan man også søge på msg-id

Der var den interessante linie

Og nu har jeg fundet indlægget. Tak

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-06-05 11:09

Christian B. Andresen skrev:

> En Partner buskrydder B290 BX:

Den er klart billigst af de to

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-06-05 11:26

> Den er klart billigst af de to

Det er ikke egentydigt, desuden virker det jo som om at det er samme
maskine, der linkes til samme brugermanual.

--
mvh / regards

Christian

Fra : ThomasB

Dato : 30-05-05 14:09

> Hej NG.
>
> Da jeg ikke har lyst til at rende rundt med en 200 m forlængerledning til
> græstrimmeren vil jeg gerne have en benzinbuskrydder til at holde
> bevoksningen ned under elhegnet.

ALDI havde en for en måneds tid siden til 799,-
Ring rundt og hør om der er nogle tilbage.

Black & Decker kører reklamer med opladelige trimmere. Jeg aner ikke om det
er gode.

Fra : Bjarne K

Dato : 30-05-05 14:12

ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message

> [...]
> Ring rundt og hør om der er nogle tilbage.
>
> Black & Decker kører reklamer med opladelige trimmere. Jeg aner ikke

Ja, hvis den kun skal bruges til græs, ville jeg nok også hoppe på en af
de billigere modeller.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-05 14:13

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message

> ALDI havde en for en måneds tid siden til 799,-
> Ring rundt og hør om der er nogle tilbage.

Var den benzin ?

> Black & Decker kører reklamer med opladelige trimmere. Jeg aner ikke om
det
> er gode.

Jeg har meget jeg skal slå, mindste 800 m under hegnstråden så accu er
udelukket.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Bjarne K

Dato : 30-05-05 14:19

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Jeg har meget jeg skal slå, mindste 800 m under hegnstråden så accu er
> udelukket.

Forøvrigt så jeg i et eller andet landbrugs katalog, at man kunne få en
støder som kunne bøffe græs der rørte ved tråden. Mener dog at det var
en lidt pebret pris. Kan sikkert finde infortionen hvis det ønskes.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-05 14:25

> Forøvrigt så jeg i et eller andet landbrugs katalog, at man kunne få en
> støder som kunne bøffe græs der rørte ved tråden. Mener dog at det var
> en lidt pebret pris. Kan sikkert finde infortionen hvis det ønskes.

Koster over 3500 kr

--
mvh / regards

Christian

Fra : Bjarne K

Dato : 30-05-05 14:31

> Koster over 3500 kr

Godt du selv kunne finde inforMAtionen , for jeg kan ikke engang finde
de rigtige taster

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-05 14:36

> en
> var

> Godt du selv kunne finde inforMAtionen , for jeg kan ikke engang finde
> de rigtige taster

Jeg fik det af vide på landbrugsmessen på Gl. Estrup i går

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-05 09:30

Bjarne K skrev:

> Forøvrigt så jeg i et eller andet landbrugs katalog, at man kunne få
> en støder som kunne bøffe græs der rørte ved tråden. Mener dog at det

Det gør hegnet da selv

Min fars Elephant elhegn er selvsvidende op til 10km.
Det er tilsvarende nedenstående:
http://www.elefant.dk/dk/m65d.html

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-05-05 09:43

> Det gør hegnet da selv
>
> Min fars Elephant elhegn er selvsvidende op til 10km.
> Det er tilsvarende nedenstående:
> http://www.elefant.dk/dk/m65d.html

Men prisen er høj, man kan have et mindre elhegn og en buskrydder for det
samme.

Og buskrydderen kan bruges andre steder, det er besværligt at skulle trække
tråd rundt i haven også

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-05 10:31

Christian B. Andresen skrev:

> Men prisen er høj, man kan have et mindre elhegn og en buskrydder for
> det samme.

Tja, det afhænger selvfølgelig af ens behov. Til det fårehegn der
omgiver min fars hus og have er det nu ganske passende. Sådan et hegn
skal nu også være ekstra kraftigt for at kunne slå igennem fårets uld

> Og buskrydderen kan bruges andre steder, det er besværligt at skulle
> trække tråd rundt i haven også

I haven bruger min far også buskrydder. Men hegnet svider selv græsset
under den nederste tråd

Fra : Bjarne K.

Dato : 31-05-05 17:44

> Det gør hegnet da selv
>
> Min fars Elephant elhegn er selvsvidende op til 10km.
> Det er tilsvarende nedenstående:
> http://www.elefant.dk/dk/m65d.html

Det var nu også sådant en dingsbums jeg henviste til..

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : ThomasB

Dato : 30-05-05 14:35

> til

> Var den benzin ?

Jep.

> det
>
> Jeg har meget jeg skal slå, mindste 800 m under hegnstråden så accu er
> udelukket.

Jeg tror mindst han får slået 800 meter i reklamen, meeeeen.. det er jo
reklame.

http://www.blackdecker.dk/products.asp?mktid=7&range=2&lid=7&hierarchyID1=506&hierarchyID2=1241&hierarchyID3=1250&hierarchyID4=1253&bucketID=13&sid=1

Fra : Preben Andersen

Dato : 30-05-05 14:59

> [...]
>
> Da jeg ikke har lyst til at rende rundt med en 200 m forlængerledning til
> græstrimmeren vil jeg gerne have en benzinbuskrydder til at holde

Jeg har en til salg:
Partner B 322, benzin. 6-7 år gammel, har højst kørt 1 time men kører
perfekt.
Hvis du gider hente den lidt syd for Odense, er den din for kr. 400,-

mvh
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-05 21:48

Hej

Jeg har en Solo 629 ny pris 2695,- kørt ca. 1-1,5 time sælges til 2000 1
års garanti medfølger

Se den fx. på www.maegaard.com

Mvh
Ras