Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
UGE 22: Kritik af Et godt billedet - DSB 1~
Fra : KG

Dato : 30-05-05 13:01

Kritik ønskes på følgende kollage / billede:

DSB 119 50 år i tjeneste -

http://fotokritik.jirty.dk/pictures/351.jpg

Kamera Canon PowerShot A70

Værktøj: Paint Shop Pro 9,0

Med venlig hilsen
Keld
--
Hjemmeside: www.bangsbo-design.dk
Mail: kgb@lite.dk OBS: Fjern b ved direkte Mail

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-05 13:11

"KG" <kgb@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Kritik ønskes på følgende kollage / billede:
>
> DSB 119 50 år i tjeneste -
>
> http://fotokritik.jirty.dk/pictures/351.jpg
>
> Kamera Canon PowerShot A70
>
> Værktøj: Paint Shop Pro 9,0

Hej K.G.

Har du ikke mulighed for at lave de fire delbilleder lige store og placere
dem lidt mere "matematisk korrekt"?
Når du nu vil have en sort baggrund, så skal du nok sørge for at der mindst
ét sted i billederne er noget, der er lige så sort. Ellers virker billederne
noget blege, synes jeg.
Umiddelbart ville jeg nok have byttet om på de to nederste billeder. Så
ville der være lidt dybde i de to modstående hjørner, og nærbilleder i de to
andre.
Og så synes jeg at det er lidt svært at vurdere dit billede, da det er meget
lille...

M.v.h. Claus Petersen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 30-05-05 13:30

KG wrote:
> Kritik ønskes på følgende kollage / billede:
>
> DSB 119 50 år i tjeneste -
>
> http://fotokritik.jirty.dk/pictures/351.jpg

En anden ramme måske? Den ramme der sidder på nu, finder jeg kedelig,
uproffesionel og direkte upassende til motiverne. Det er også svært at
se rammen i venstre og øverste side. Jeg ville personligt nok finde en
mere tiddsvarnede ramme.

Jeg har intet imod at billederne ikke sidder med samme afstand fra
midten/siderne, men det kræver efter min mening at rammen er lige så
gammel og rustik som inholdet af dine billeder

Med undtagelser at "rammeskyggerne"(?!?!) på det øverte venstre billede
er det alle fine billeder synes jeg.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Gert Medom

Dato : 30-05-05 13:37

"KG" <kgb@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Kritik ønskes på følgende kollage / billede:

> [...]
Gode billeder. En lille ting. mht billede øverst tv, skulle du måske have
ledt efter en skudvinkel, hvor bygningen i baggrunden ikke kommer ind
igennem set fra venstre. Ellers er det gode billeder der kan inspirere mig
til at fotografere tog.

Mvh Gert

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-05-05 20:08

KG wrote:

> Kritik ønskes på følgende kollage / billede:
>
> DSB 119 50 år i tjeneste -

Alle fire billeder virker overbelyste, der mangler også kontrast og
dynamik...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : KG

Dato : 31-05-05 15:36

Mange TAK for kritik ....

Jeg kan godt se billedet er mindre ind planlagt ... :-/

Med venlig hilsen
Keld