Redskabskur med 2 rum - hvor ?
Fra : Peter

Dato : 30-05-05 09:05

Hej,

er der noget der ved, hvor man kan købe et saml-selv redskabsskur på 15-20
m2. De fleste jeg har set er på max. 10 m2, og derefter er det mere over i
bjælkehytte typen.

Jeg vil gerne finde et skur, med 2 rum - et stort til havemøbler,
plæneklipper o. lign, og et mindre til f. eks cykler

Nogen ideer ? Links ?

På forhånd tak

Fra : Torben

Dato : 30-05-05 10:10

Jeg har kigget her, ofte, ved ikke om der er nogle med 2 rum, men de laver
også skræddersyede :
http://www.j-a.dk/docs/Carporte_skure_2005.pdf

Fra : ThomasB

Dato : 30-05-05 12:04

> [...]
>
> Jeg vil gerne finde et skur, med 2 rum - et stort til havemøbler,
> plæneklipper o. lign, og et mindre til f. eks cykler

Hvorfor ikke bygge selv?

Du skal alligevel samle huset når du har købt det, og det tager ikke mere
end et par timer at skære træet op selv.
Det tager ikke lang tid, med en god kap/gæringssav, skruemaskine, tommestok
og lidt tømmer.

Der skal en rem (lægte) i bund og top (f.eks 50x100 mm)
Nogle lodrette stolper pr. 60 cm (f.eks 25x100 mm)
Spær som bare kan være lægter. (f.eks 50x100 mm på højkant)
Tag (f.eks tagplader af gennemsigtig plast, tagpap)
Beklædning (f.eks 1 på 2, klinkebeklædning, plader, blokhusbrædder osv)
Vindtræksbånd eller skrålægter.
Dør/vindue

Væggene laver du således:
Laves liggende på jorden og rejses bagefter.
Top og bundrem lægges på jorden med ca. 240 cm mellem. (den ene side lidt
højere end den anden, så vandet kan løbe fra taget)
Stolperne skære op i 240 cm, og skrues fast mellem top og bundrem - 2 skruer
for oven og 2 forneden gennem remmene og ind i enderne af stolperne. Der
skal 60 cm imellem, så der evt. kan være plads til rockwool, hvis du har
behov for det.
Tag et krydsmål, så du er sikker på at den er i vinkel. Når den er i vinkel,
skrues et brædt på skrå, som holder væggen i vinkel. Denne skrues af, når
alle 4 sider er rejst og skruet sammen til hinanden, eller også lader du den
sidde, og undlader vindtræksbånd.
Og husk at der skal være plads til en dør og et vindue, så et par steder
skal der være lidt mere mellem stolperne.

Væggene stilles på stolpesko, støbt ned i jorden. Som gulv lægger du fliser.

Taget:
Når alle 4 vægge er rejst lægges lægter på tværs med ca. 60 cm i mellem. Læg
dem på remmen, der hvor stolperne står. Skru dem fast i remmen oppefra.
Tagplader lægges på.

Det er pærelet, og du kan gå efter tilbud på træet.
Lav en skitse af huset, lav en meterialeliste og send den rundt til et par
forskellige trælaster. De fleste steder kan du få skåret træet i de længder
du skal bruge - mod ekstrabetaling.
Vinduer og døre kan du også finde på tilbud rundtomkring.

Jeg vil tro at du kan bygge et skur til halv pris, hvis du laver det selv.
Og så bestemmer du helt selv hvordan det skal se ud.

Mvh Thomas

Fra : Peter

Dato : 30-05-05 20:51

Fornem beskrivelse. Jeg gemmer den, og så overvejer jeg om det skal være
samlesæt eller byg selv. Jeg har ingen erfaring med at bygge noget i den
størrelse, så det bliver helt sikkert en udfordring

Fra : ThomasB

Dato : 31-05-05 11:02

"Peter" <pollansa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Fornem beskrivelse. Jeg gemmer den, og så overvejer jeg om det skal være
> samlesæt eller byg selv. Jeg har ingen erfaring med at bygge noget i den
> størrelse, så det bliver helt sikkert en udfordring

Jeg har bygget mit hus med førstesal på den måde, dog med lide andre
dimensioner.
Jeg havde sgu heller ikke bygget hus før :)

Men det er overraskende nemt og sjovt, og så er men lidt mere stolt, end
hvis man har samlesæt.

Du skal huske at de samlesæt, ikke har sokkel, som du skal købe seperat.

Hvor i landet bor du?

Fra : Peter

Dato : 01-06-05 21:09

Silkeborg

Fra : Madsen

Dato : 31-05-05 09:28

Peter wrote:
> [...]
>
> Jeg vil gerne finde et skur, med 2 rum - et stort til havemøbler,
> plæneklipper o. lign, og et mindre til f. eks cykler

Årsagen til at de alle er på 10m2 er at det ikke kræver tilladelse eller
anmeldelse:

-Klip-

Byggearbejder, der kan udføres uden tilladelse eller anmeldelse

Faktiske forhold:

- Ombygning og andre forandringer i bygninger hvis der ikke sker en
udvidelse af arealet
- Byggearbejder ved småbygninger på højst 10 m² - Der må højst opføres
to af disse bygninger
- Byggearbejder ved åbne svømmebassiner, havepejse, hegnsmure og
terrasser der ikke er hævet mere end 30 cm over det naturlige terræn
- Satelitantenner med en diameter mindre end en meter og typegodkendte
tagantenner
- Byggearbejder ved campinghytter

Anden information:
Selv om byggearbejderne kan udføres uden tilladelse eller anmeldes, skal de
overholde bestemmelserne i bygningsreglementet i det omfang, de gælder for
det pågældende arbejde

-klip-
--
Madsen

Fra : anders majland

Dato : 31-05-05 13:11

> Årsagen til at de alle er på 10m2 er at det ikke kræver tilladelse eller
> anmeldelse:

Men da det jo alligevel skal overholde loven er der ikke meget ekstra
arbejde i at anmelde eller ansøge om tilladelse til et - og for pengene for
man så lige et check på at loven ikke er åbenlyst overtrådt ...

Det var en i tv igår med en ulovlig opført udestue til en halv million som
han var meget ked af at skulle pille ned igen ...

/A - der hellere bruger tid på brevveskling med kommunens tekniske
forvaltning og fredningsmyndighederne i amtet end riskere at skulle lavet
noget om

Fra : Nick

Dato : 31-05-05 13:34

meddelelse news:429c5442$0$18636$14726298@news.sunsite.dk...
> /A - der hellere bruger tid på brevveskling med kommunens tekniske
> forvaltning og fredningsmyndighederne i amtet end riskere at skulle lavet
> noget om

Altså ligesom Dansk Supermarked skrev til Teknisk Forvaltning ang. en lille
ny Bilka?

/Nick

Fra : anders majland

Dato : 31-05-05 13:52

> Altså ligesom Dansk Supermarked skrev til Teknisk Forvaltning ang. en
> lille ny Bilka?

Nej modsat - jeg sørger for at have dispensationerne på plads først .... Men
Bilka sagen er mere speget da de lokale myndigheder vist i første omgang
havde givet de nødvendige tilladelser ...

Fra : Nick

Dato : 01-06-05 12:58

meddelelse news:429c62ef$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...
> Nej modsat - jeg sørger for at have dispensationerne på plads først ....
> Men Bilka sagen er mere speget da de lokale myndigheder vist i første
> omgang havde givet de nødvendige tilladelser ...

Så er det jo samme fremgangsmåde som Bilka: Du får tilladelsen og bygger
derefter...

/Nick

Fra : anders majland

Dato : 01-06-05 13:16

> Så er det jo samme fremgangsmåde som Bilka: Du får tilladelsen og bygger
> derefter...

Ikke helt - jeg sørger for at have dispensationen fra fredningsmyndighederne
på plads først. Som jeg har fået referet bilka sagen så forsøgte kommunen at
glemme byggeriet ind i en eksisterende lokalplan for at undgå høringer...

Men det bliver "sjovt" at følge de nye sager med butikker som Fø & Tex
(opdeling i food og nonfood for at holde sig under m2 grænsen) og AZ & Føtex
under samme tag for ikke at kalde det en Bilka som de er ved at bygge det i
Viborg ....

Fra : ThomasB

Dato : 31-05-05 13:58

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Årsagen til at de alle er på 10m2 er at det ikke kræver tilladelse eller
> anmeldelse:
>
> -Klip-
>
> Byggearbejder, der kan udføres uden tilladelse eller anmeldelse

Ved bygninger mellem 10 og 40 kvm, skal man sende følgende til Teknisk
Forvaltning:
1. En situationsplan over grunden, med den nye og gamle bygninger tegnet.
(må godt være håndtegnet)
2. En tegninger over bygningen.

Hvis man ikke hører noget fra dem inden 14 dage, så kan man bare gå igang
med at bygge, hvis man er sikker på at man har overholdt afstande til skel
og bebyggelsesprocent. (husk at tagudhæng tæller med i bebyggelsesprocent og
afstande, på skure, garager, carporte osv)

Afstande (normalt 2,5 meter) og bebyggelsesprocent (normalt 25%), kan man
finde i sin lokalplan.

Mvh Thomas

Fra : H.M.

Dato : 31-05-05 18:32

hej ThomasB
jeg har også printet din flotte beskrivelse ud, og fik helt lyst til at gå i
gang.

venligst
hanne

Fra : ThomasB

Dato : 02-06-05 16:28

"H.M." <hamaFJERNES@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> hej ThomasB
> jeg har også printet din flotte beskrivelse ud, og fik helt lyst til at gå
> gang.

På med vanten :)