Drik din solsort fuld
Fra : Bo Warming

Dato : 29-05-05 15:04

Jeg har gjort en solsort tam, uden at gøre andet end at sidde i haven med
min bærbare computer og arbejde sidste sommer hvor dén blev udruget og
fodret i en rede lige ved min arbejdsplads under overdækket terasse.
Siden april har min have dør stået åben på ikke kolde dage, og den har lært
ikke at være menneskesky, så den hopper ind på køkkengulvet og fouragerer -
og er så velnæret at den med en sød kone kunne gøre første forårskuld
flyvefærdige iforgårs.De fire er fløjet til nabohaverne

Måske min underbevidsthed har syntes , at farmand fortjente en rus -
ihvertfald fandt jeg spritfabrikkernes solbærromlikør fra Føtex uegnet til
kir (de havde ikke andre og etiketten påstod, at den kunne bruges til kir -
men det skal altså være fransk creme de cassis)
Så jeg hældte den søde solbær-spirituosa på nogle rosiner og tog en
sprut-opblæst rosin som snack i ny og næ. I en stor skål.
Men den svandt lidt hurtigt - og solsortefar blev hæmningsløs og fjollet.
Synger dog med samme kreativitet som normalt. Mon formeringssuccessen
betyder at den opnår to hunner i næste runde? Monogami hos fugle er
lærebogsmyte/vandrehistorie - og denne fugleart oplærer ikke sine små, som
gæs der går i gåsegang efter moderen og præges til forgudelse af hende.

Jeg vil i Aldi og købe discountvodka til en ny pakning rosiner og
se om jeg kan introducere drukkultur i stor stil - unger spiser tre gange
deres vægt om dagen, så hvis voksne hopper på mine sprutbær får jeg måske
promilleflyvning at se og promillesang at høre -
- så nu foretrækker den mine snacks som idag er ristede løg.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-05 16:05

> så hvis voksne hopper på mine sprutbær får
> jeg måske promilleflyvning at se og promillesang at høre

Du har sgu' dine øjeblikke, Bo Warming. Pas nu på, du ikke får de
overgearede dyrevenner på nakken.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)

Fra : Per Madsen

Dato : 29-05-05 17:49

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Pas nu på, du ikke får de
> overgearede dyrevenner på nakken.

Det er vist også meningen med indlægget...

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : .Kody

Dato : 30-05-05 10:25

"Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vist også meningen med indlægget...

Dyr og insekter klarer sig vist udemærket uden vores hjælp.
Her tænker jeg især på halvfulde hvepse der efter at have
indtaget overgærede nedfaldsfrugter går til angreb på alt og alle.

De fleste børn er vel også opdraget i den tro at det er helt normalt og
iorden
at drikke dyr fulde, her tænker jeg selvfølgelig på vores alle sammens Emil
fra Lønneberg.

..Kody

Fra : Bo Warming

Dato : 30-05-05 16:28

".Kody" <mgs_fjern_@email.dk> wrote in message

> [...]
> iorden
> at drikke dyr fulde, her tænker jeg selvfølgelig på vores alle sammens

Det er vist ikke lykkedes at gøre rotter alkoholikere - vor kultur må være
hovedelement i vanedannelse/afhængighed

Er det ikke vandrehistorie at fulde hvepse er aggressive - de er vist altid
mindre sky, når de mærker at nattefrosten nærmer sig og de ikke har noget at
leve for, og de ikke skal samle fluekød til larver i boet, men blot holder
sig i live ved søde sager, et par afsluttende september-uger..

Iøvrigt er min solsort mere til ristede løg og brødkrummer end de
rom-oppustede rosin-druebær, og far er sgu omsorgsfuld som en gåsemor,
næsten - selvom ungerne er fløjet fra reden, så ved han hvor een sidder i
skjul og fryser og sulter, og han lokker denne svækling hen til mit hus,
hvor jeg har sat lækkerier frem og æder en masse og giver lidt til ungen -
stor oppustet spættet fjerbold - som vil han lære den at gøre som han og
ikke være sky for mennesker men go-for-the-money/flyve-efter-lækkerierne.

Alkohol er gift - men kun mennesker har vist overdrevet grænsen fra rus til
død. Hvis jeg er dyrplager er det mod nabohavernes solsorte, som står
dårligere i konkurrencen - eller ved at jeg forstyrre naturlig balanceret
udvikling for mit ny kæledyr og lokker den i ulykke og udslettelse, som
fodrede ænder, der ikke kender naturlige madsteder og derfor dør om
vinteren. Fuglebrætsfolket er måske holocaustere, dybest set.....
Al godhed er farisæisk, siger Nietzsche - man vil sige "tak Gud at jeg ikke
er som de hårdhjertede".
Er der andre fejl ved DF end deres Dr Dyregods sentimentalisme og
strafliderlighed overfor såkaldte "dyrplagere"? I Tintin trækker en gammel
dame i nødbremsen, da hun fra toget ser en ræv angribe et råhjorte-kid. Hun
føler sig god ved det.

Øko-tosser vil altid kunne finde noget at kritisere.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-05-05 10:47

"Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote in message

> Det er vist også meningen med indlægget...

Er du gal? - når kommunal-stalinisterne kommer med gravko og vil
tvangsindlægge fjernvarme i syren-paradiset Bjelkes Alle 46, har jeg brug
for Naturfredere, Greenpeacere og Noah til at stå min mine barikader og
beskytte den fuglerede jeg har flyttet hen i vejen for den planlagte
fjernvarme-stikledning.

Solsorte-far og -mor er nu ikke længere i konstant rutefart med regnorme til
min redskabshyldes rede - men farmand æder sig fed og fuld i min luksusmad
og besøger nu og da en af deres spættede "pubertets"-unger, der selv forlod
reden, men som nu sidder i et dybt hul brændestablen nede ved vejen. Al
biologi jeg har lært, passer ikke på virkelighedens verden

"Hvis vore idealer skal realiseres ,

så ødelægges virkligheden". Georg Wilhelm Friedtich Hegel (1770.1831) -
ofte forvrænges preusser-professorens ord til "-så kasser virkeligheden"