Findes der et BASIC programeringssprog til~
Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 28-05-05 05:04

Findes der et BASIC programerings sprog til Mac, jeg kører med
en Power Mac G4, med OS X Phanter

----------------------------------
Med venlig hilsen
Allan S. Kristiansen

http://www.emme.dk/hvader.html vil du vide hvad en Weblog er?
http://www.hullet-valby.dk/allan-2.php Hvis du vil vide hvor koldt mit øl er

Fra : Jens

Dato : 28-05-05 05:50

Allan S. Kristiansen <ask@ask-service.dk> wrote:

> Findes der et BASIC programerings sprog til Mac, jeg kører med
> en Power Mac G4, med OS X Phanter

Ja, REAL-Basic - købeprogram.

http://www.realsoftware.com/
--

Jens F

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 28-05-05 06:04

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, REAL-Basic - købeprogram.
>
> http://www.realsoftware.com/
> --
>
> Jens F

Takker kikker på det
mvh
Allan

Fra : Jesper

Dato : 28-05-05 06:07

Allan S. Kristiansen <ask@ask-service.dk> wrote:

> Findes der et BASIC programerings sprog til Mac, jeg kører med
> en Power Mac G4, med OS X Phanter

Ja...basic:

CocoaBasic http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13017
FutureBASIC http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/1765
Omnikron Basic http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/3237

Ellers kan du lave ganske meget i Automator, det kræver bare du får en
nyere kat på din 'puter.

Fra : Peter Makholm

Dato : 31-05-05 08:24

"Allan S. Kristiansen" <ask@ask-service.dk> writes:

> Findes der et BASIC programerings sprog til Mac, jeg kører med
> en Power Mac G4, med OS X Phanter

Nu er BASIC mange ting. Det seneste skud af Microsoft Basic har cirka
lige så meget med C64 Basic som Java har med Algol.

Mono indeholder en alpha udgave af en VisualBasic.net oversætter. Du
kan hente Mono på

http://www.mono-project.com/Downloads

Jeg har ikke set den brugt til andet end til eksempel på absolut
minimale eksempler på Mono (og .net)'s muligheder for at binde sprog
sammen. Men der er ingen i min omgangs kreds der bruger basic i nogen
afskygning.

Mono er open source.

--
Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually
peter@makholm.net | more important than one might think as there is a