FirePower ?
Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 21:31

Efterlyser et spil som jeg tror blev lavet til Amiga i sin tid.
Jeg mener det hed FirePower og 2 spillere havde hver sin
tank og skærmen var delt i 2 - en til hver spiller.

Mener at det gik ud på at finde fjendens "flag" inden fjenden fandt mit.
Kan ikke huske om man kom i egentlig kamp med fjenden men der var
dog mulighed for at lægge miner ud.

Ved nogen om jeg har fat i det rigtige navn ?
Ved nogen om det findes til PC ?`
Findes der evt. noget som kunne minde om det til PC ?

Allan

Fra : Mads

Dato : 28-05-05 09:27

On Fri, 27 May 2005 22:31:25 +0200, "Allan Møller" <nosmap> wrote:

>Ved nogen om jeg har fat i det rigtige navn ?

Det har du. Firepower var et fedt spil.

>Ved nogen om det findes til PC ?`

Jeg har aldrig set det i en PC version.

>Findes der evt. noget som kunne minde om det til PC ?

Hvad med at køre en Amiga emulator på PC'en?
http://www.codepoet.com/UAE/
http://www.amigaforever.com/
http://www.emulator-zone.com/doc.php/amiga/

Så kan du jo spille det originale Firepower igen, for det
ligger sikkert på flere af de mange websites der beskæftiger
sig med den slags.
--
Mvh Mads

"Gode diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"

Fra : t

Dato : 29-05-05 12:18

> Jeg har aldrig set det i en PC version.

Hej.
Der er blevet lavet en lidt nyere version til pc'en for nogle år tilbage,
tror det var i slutingen af 90'erne.
Handlingen var stortset den samme som i Firepower, bare med en del federe
grafik. alt var opbygget i 3D, hvor man så så det hele skråt oppefra.
faktisk et ret fedt spil, men kan desværre ikke huske hvad det hedder...
Kan huske vi var nogle stykker som spillede det en del som en alternativ til
firepower.
får helt lyst til at prøve at finde det igen.. :):)

Fra : Mikael Schøler

Dato : 29-05-05 18:52

Mads wrote:

> Det har du. Firepower var et fedt spil.

> Jeg har aldrig set det i en PC version.

Det har jeg. Spillede det ret ofte mod min bror..

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-05-05 15:37

Allan Møller wrote:
> [...]
>
> Ved nogen om jeg har fat i det rigtige navn ?
> Ved nogen om det findes til PC ?`
> Findes der evt. noget som kunne minde om det til PC ?

Jeg har Firepower på diskette til Amiga hvis det kunne have interesse.

Windows udgaven af Amiga emulatoren UAE er her: http://www.winuae.net/
Firepower er fuldt spilbart med split screen og det hele.
Du kan sikkert finde det i .adf (Amiga Disk File) format hvis du starter
her:
http://jambo.abime.net/jindex/?cat=1

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Christian

Dato : 29-05-05 19:47

"Allan Møller" <nosmap> wrote in message
> [...]
>
> Ved nogen om jeg har fat i det rigtige navn ?
> Ved nogen om det findes til PC ?`
> Findes der evt. noget som kunne minde om det til PC ?

det blev lavet til DOS, jeg har selv spillet det engang...men brug WinUAE og
oplev den rigtige Amiga stemning...jeg kan huske da jeg fik det til min
amiga dengnag i 1988,-det var totalt fedt at spille to....