/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
tænding!?!
Fra : Henrik


Dato : 25-05-05 19:43

Hej NG

Jeg har en suzuki ap50. Jeg kan ikke få den startet!

Tændrøret er vådt, så det er ikke kaburidden der er tæt, Men jeg har derimod
på fornemmelsen at det er min tænding der er galt med. Når jeg prøver at
starte den på kickstarteren så hakker og skydder den.. og når jeg sætter
tændrøret ind på stellet gnister den, men tilgængel så hurtigt, at det
virker som om den gnister uanset om den er på tændingspunktet eller ej.. kan
der være den "signalgiver" der er færdig og hvor sidder den? eller CDI'en
hvis den har en sådanne? eller noget helt tredje?

mvh
`Henrik



 
 
Mikkel Lund (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 25-05-05 20:38

Henrik wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har en suzuki ap50. Jeg kan ikke få den startet!
>
> Tændrøret er vådt, så det er ikke kaburidden der er tæt, Men jeg har derimod
> på fornemmelsen at det er min tænding der er galt med. Når jeg prøver at
> starte den på kickstarteren så hakker og skydder den.. og når jeg sætter
> tændrøret ind på stellet gnister den, men tilgængel så hurtigt, at det
> virker som om den gnister uanset om den er på tændingspunktet eller ej.. kan
> der være den "signalgiver" der er færdig og hvor sidder den? eller CDI'en
> hvis den har en sådanne? eller noget helt tredje?
>
> mvh
> `Henrik
>
>

Hej

Det kan være at det er tændrørshætten, som har misted sin modstand på
grund af fugt. Der for kunne du starte med at skifte den, og tændrøret
sammentidig. Eller kunne det også være tændspolen og eller CDIen, men
tændrørhætten er stedet at starte dan den er billig

Hilsen Mikkel

Henrik (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 25-05-05 20:56

jamen det vil jeg da prøv. tændrøret har allerede skiftet..

mvh
Henrik

"Mikkel Lund" <mmlu03_no@spam_control.auc.dk> wrote in message
news:4294d417$0$79452$14726298@news.sunsite.dk...
> Henrik wrote:
> > Hej NG
> >
> > Jeg har en suzuki ap50. Jeg kan ikke få den startet!
> >
> > Tændrøret er vådt, så det er ikke kaburidden der er tæt, Men jeg har
derimod
> > på fornemmelsen at det er min tænding der er galt med. Når jeg prøver at
> > starte den på kickstarteren så hakker og skydder den.. og når jeg sætter
> > tændrøret ind på stellet gnister den, men tilgængel så hurtigt, at det
> > virker som om den gnister uanset om den er på tændingspunktet eller ej..
kan
> > der være den "signalgiver" der er færdig og hvor sidder den? eller
CDI'en
> > hvis den har en sådanne? eller noget helt tredje?
> >
> > mvh
> > `Henrik
> >
> >
>
> Hej
>
> Det kan være at det er tændrørshætten, som har misted sin modstand på
> grund af fugt. Der for kunne du starte med at skifte den, og tændrøret
> sammentidig. Eller kunne det også være tændspolen og eller CDIen, men
> tændrørhætten er stedet at starte dan den er billig
>
> Hilsen Mikkel



Mikkel Lund (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 25-05-05 21:03

Henrik wrote:
> jamen det vil jeg da prøv. tændrøret har allerede skiftet..
>
> mvh
> Henrik
>
> "Mikkel Lund" <mmlu03_no@spam_control.auc.dk> wrote in message
> news:4294d417$0$79452$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>Henrik wrote:
>>
>>>Hej NG
>>>
>>>Jeg har en suzuki ap50. Jeg kan ikke få den startet!
>>>
>>>Tændrøret er vådt, så det er ikke kaburidden der er tæt, Men jeg har
>
> derimod
>
>>>på fornemmelsen at det er min tænding der er galt med. Når jeg prøver at
>>>starte den på kickstarteren så hakker og skydder den.. og når jeg sætter
>>>tændrøret ind på stellet gnister den, men tilgængel så hurtigt, at det
>>>virker som om den gnister uanset om den er på tændingspunktet eller ej..
>
> kan
>
>>>der være den "signalgiver" der er færdig og hvor sidder den? eller
>
> CDI'en
>
>>>hvis den har en sådanne? eller noget helt tredje?
>>>
>>>mvh
>>>`Henrik
>>>
>>>
>>
>>Hej
>>
>>Det kan være at det er tændrørshætten, som har misted sin modstand på
>>grund af fugt. Der for kunne du starte med at skifte den, og tændrøret
>>sammentidig. Eller kunne det også være tændspolen og eller CDIen, men
>>tændrørhætten er stedet at starte dan den er billig
>>
>>Hilsen Mikkel
>
>
>


Tænkte på om der er kompression på???

Hilsen Mikkel

Brian A. (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 26-05-05 22:21

"Henrik" <henrik@ask.me> skrev i en meddelelse
news:4294c6ed$0$63612$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Jeg har en suzuki ap50. Jeg kan ikke få den startet!
>
> Tændrøret er vådt, så det er ikke kaburidden der er tæt, Men jeg har
> derimod
> på fornemmelsen at det er min tænding der er galt med. Når jeg prøver at
> starte den på kickstarteren så hakker og skydder den.. og når jeg sætter
> tændrøret ind på stellet gnister den, men tilgængel så hurtigt, at det
> virker som om den gnister uanset om den er på tændingspunktet eller ej..
> kan
> der være den "signalgiver" der er færdig og hvor sidder den? eller
CDI'en
> hvis den har en sådanne? eller noget helt tredje?

Der er ikke en CDI på sådan en fætter, så det kan ikke være den.
Det kan dog sagtens være noget med tændingen.
Hvor gammel er scooteren?


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 13898 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk



Henrik (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 30-05-05 21:16

Det er en 96'er

mvh
Henrik

"Brian A." <tjae@jow.hej> wrote in message
news:42963daa$0$686$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> "Henrik" <henrik@ask.me> skrev i en meddelelse
> news:4294c6ed$0$63612$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hej NG
> >
> > Jeg har en suzuki ap50. Jeg kan ikke få den startet!
> >
> > Tændrøret er vådt, så det er ikke kaburidden der er tæt, Men jeg har
> > derimod
> > på fornemmelsen at det er min tænding der er galt med. Når jeg prøver at
> > starte den på kickstarteren så hakker og skydder den.. og når jeg sætter
> > tændrøret ind på stellet gnister den, men tilgængel så hurtigt, at det
> > virker som om den gnister uanset om den er på tændingspunktet eller ej..
> > kan
> > der være den "signalgiver" der er færdig og hvor sidder den? eller
> CDI'en
> > hvis den har en sådanne? eller noget helt tredje?
>
> Der er ikke en CDI på sådan en fætter, så det kan ikke være den.
> Det kan dog sagtens være noget med tændingen.
> Hvor gammel er scooteren?
>
>
> --
> Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
> Den har indtil videre sparet mig for at få 13898 spam-mails.
> Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
> Hent den gratis her: www.spamfighter.dk
>
>



Brian A. (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 31-05-05 20:13

"Henrik" <henrik@ask.me> skrev i en meddelelse
news:429b7456$0$63635$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Det er en 96'er

Min er fra 95 :)
Du må nok ned og rod ved tændingen. Du skal have højre motorplast-dæksel af.
Herefter de 3 (eller det 4) Unbraco bolte der holder blæserhjulet fast. Det
kan sidder f*ndens godt fast hvis de aldrig har været afmonteret før.
Herunder har du svinghjulet, en stor rund magnet. Skru møtrikken af og fat
en aftrækker så du kan få svinghjulet af. Her har du så stator'en. Der hvor
der gå ledningerne ned/ind i et lille sort 'hus', der er der sikkert en
ledning som er knækket. Lodningerne/samlingerne holder åbenbart ca. 9 år.
Her fejlede min i hvert fald for ~½år siden.
Prøv det, hvis du har mod på det!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste