Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital fotografering / dato på billede
Fra : Michael Andersen

Dato : 21-05-05 20:11

Hej alle

Jeg har taget nogle flotte billeder med mit digitale camera, men der er dato
på billederne, hvilket jeg gerne vil have på de fleste af billederne. Men
der er lige nogle stykker som kunne forstørres så de kan hænge på væggen og
dem skal der ikke være dato på. Så kan man på nogen måde fjerne datoen i
højre hjørne på digitale billeder?

Hilsen

Mike

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-05-05 20:40

Michael Andersen wrote:

> Så kan man på nogen måde fjerne datoen i højre hjørne på digitale
> billeder?

Kun ved at rode med det manuelt og prøve at udfylde bogstaverne med
noget der ligner baggrunden.

Fra : Jacob

Dato : 21-05-05 20:47

"Michael Andersen" <FJERNmichael_andersen2@hotmail.comFJERN> skrev i en
meddelelse news:428f87c3$0$670$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> og
> dem skal der ikke være dato på. Så kan man på nogen måde fjerne datoen i

Nej det kan du ikke umidelbart. du skal slå det fra på kameraet.
nøjagtigt som på de analoge.

Mvh jacob

Fra : Brian Lund

Dato : 21-05-05 20:59

Men

> Nej det kan du ikke umidelbart. du skal slå det fra på kameraet.
> nøjagtigt som på de analoge.

Det kan dog i de fleste tilfælde klones væk i et billederedigeringsprogram
:)
Men jeg ville nu også undlade at få dem påtrykt billedet, især fordi man
bagefter kan se i enten EXIF eller egenskaberne for filen hvornår billedet
er taget! - Og så selv skrive det på billedet, hvis nødvendig...

Brian

Fra : Michael Andersen

Dato : 21-05-05 21:14

Hej Igen

Ok - Jeg må igang med et redigeringsprogram.

Har i navnet på et som er nemt at bruge?

Hilsen

Mike

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-05 21:40

ja du kan bruge "Adobe Photoshop" men det koster penge så du skal købe det
eller have fat i en crack. Det helt klart det bedste program du kan bruge

"Michael Andersen" <FJERNmichael_andersen2@hotmail.comFJERN> skrev i en
meddelelse news:428f965e$0$10044$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-05 21:50

"Anders Bomholt" <anderssnabelabomholt.net> skrev i en meddelelse
> ja du kan bruge "Adobe Photoshop" men det koster penge så du skal købe det
> eller have fat i en crack. Det helt klart det bedste program du kan bruge

Du kan som regel downloade en én-måneds prøveversion af Adobes programmer
gratis fra Adobes hjemmeside. Så kan du jo se om det er noget for dig. Men
pas på. Man bliver afhængig

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-05-05 22:07

Anders Bomholt skrev:

> [...]

>eller have fat i en crack. Det helt klart det bedste program du kan bruge

Jeg er meget træt af det svar! Ja, Photoshop er nok verdens bedste
fotoeditor. Den kan en helvedes masse. Men det ser Michael ikke ud til
at ha' brug for nu. Den er også svær, Michael efterlyser en nem en. Og
den er hundedyr. Den er *ikke* en begyndersag.

Det relevante svar ville være en billig og enkel editor der kan det,
Michael efterlyser. Gerne freeware. Sådan en har jeg heller ikke lige.
Men langt mere oplagt er Photoshop Elements, som kan det der ønskes,
og en masse mere. Den fås, om jeg husker ret, for ca 650 kr, ca. 1/10
af Photoshop.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 21-05-05 21:54

> [...]
> Hej Igen
>
> Ok - Jeg må igang med et redigeringsprogram.
>
> Har i navnet på et som er nemt at bruge?

Der er et program der hedder "GIMP" som skulle være gratis. Har ikke selv
prøvet det men hørt meget godt om det.

MVH
Thomas

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-05-05 22:17

Thomas Pedersen skrev:

>"Michael Andersen" <FJERNmichael_andersen2@hotmail.comFJERN> skrev i en
>meddelelse news:428f965e$0$10044$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

>Der er et program der hedder "GIMP"

Ja

http://www.gimp.org/

>som skulle være gratis.

Ja

>Har ikke selv prøvet det men hørt meget godt om det.

Jeg har aldrig kunnet få det til at køre på min windåze. Men det er
nok henved et par år siden jeg prøvede sidst. I de anmeldelser jeg har
læst, karakteriseres det som uoverskueligt. I min, fordomsfulde?,
forestillling er det en mulighed for udprægede nørder og især
linux-folk.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-05-05 11:18

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> linux-folk.
>
> --
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
++++++++++++++++

Hej.

Det er ike så lang tid siden jeg prøvede det på windows, der virkede det
fint.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 21-05-05 22:11

Hej Mike.

Noget så mærkeligt som et Microsoft program: Microsoft Digital Image Pro 10
Det koster kr. 300,- eller sådan noget lignende, og der er en smart-erase
funktion. Man kører lige en gang rundt om datoen, og vups så er den
forsvundet.

hilsen jesper

"Michael Andersen" <FJERNmichael_andersen2@hotmail.comFJERN> wrote in
message news:428f965e$0$10044$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

Fra : Asboe

Dato : 22-05-05 06:51

Michael Andersen skrev i meddelelsen:

> [...]
> dem skal der ikke være dato på. Så kan man på nogen måde fjerne datoen i

Er det på papirkopien eller på billedet i den digitale form, at datoer er
skrevet?
Er det det sidste, har jeg endnu et spørgsmål - hvad er det for et kamera,
der skriver på billedet på den måde?
--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Michael Andersen

Dato : 22-05-05 07:37

Hej Asboe

Datoen står nederst i højre hjørne i den digitale form.

Det er et Sony Cyper-shot camera.

Tak for de mange besvarelser.

Hilsen

Michael

Fra : pwee

Dato : 22-05-05 11:28

> [...]
> og
> dem skal der ikke være dato på. Så kan man på nogen måde fjerne datoen i

www.photofiltre.com
det er gratis og iøvrigt begyndervenligt,
og så er der danske menuer via plugin
//peewe