/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
D-A-D
Fra : Henrik Münster


Dato : 23-05-05 22:09

Nu er der kommet lidt nyt med D-A-D på iTunes Music Store. Det er sjovt
nok lagt under D-A-D, mens de hidtige to album ligger under D.A.D. Kært
barn har mange navne. Det nye er bl.a. singlen Scare Yourself fra deres
nye album af samme navn som kommer mandag(?). Jeg ved, at nogle har
efterlyst flere numre med D-A-D og bl.a. deres nye single.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

 
 
Per Dalum Jensen (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Per Dalum Jensen


Dato : 24-05-05 11:41

Henrik Münster wrote:
> Nu er der kommet lidt nyt med D-A-D på iTunes Music Store. Det er sjovt
> nok lagt under D-A-D, mens de hidtige to album ligger under D.A.D. Kært
> barn har mange navne. Det nye er bl.a. singlen Scare Yourself fra deres
> nye album af samme navn som kommer mandag(?). Jeg ved, at nogle har
> efterlyst flere numre med D-A-D og bl.a. deres nye single.

Ja, det er lidt noget rod. Der er også en plade ("No Fuel...") som
ligger under "Disneyland After Dark"!

/Per

Jens Rasmussen (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Rasmussen


Dato : 24-05-05 18:44

Det ER noget rod, men faktisk har den gruppe skiftet navn adskillige
gange, jfr. seneste Euroman.

Om man så vil lade et bands griller styre sin musiksamling er et af de
principielle spørgsmål, Henrik tog hul på i forrige tråd...

Er Prince Prince (Prince),
eller skal der være forskel på
& the Revolution,
& the NPG
'symbolet'
etc.

Henrik Münster (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 24-05-05 21:02

In article <1gx2z5k.kehsxenoh2pcN%no@way.dk>,
no@way.dk (Jens Rasmussen) wrote:

> Det ER noget rod, men faktisk har den gruppe skiftet navn adskillige
> gange, jfr. seneste Euroman.
>
> Om man så vil lade et bands griller styre sin musiksamling er et af de
> principielle spørgsmål, Henrik tog hul på i forrige tråd...
>
> Er Prince Prince (Prince),
> eller skal der være forskel på
> & the Revolution,
> & the NPG
> 'symbolet'
> etc.

Ja, det er bøvlet. Mine rippede cd'er med TV2 havde jeg kaldt TV2. Nu
hentede jeg lige et album med dem på ITMS, og her hedder de TV-2. Måske
er det mere rigtig, for der er jo en prik mellem V og 2 på deres omslag.
Jeg har i hvert fald omdøbt mine gamle rippede cd'er, for det vil være
helt uforståeligt for de fleste, hvis en kunstner ikke har al sin musik
samlet ét sted. "Heldigvis" har jeg ikke noget musik med Prince.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Jens Rasmussen (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Rasmussen


Dato : 24-05-05 21:55

Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:

> Mine rippede cd'er med TV2 havde jeg kaldt TV2. Nu
> hentede jeg lige et album med dem på ITMS, og her hedder de TV-2. Måske
> er det mere rigtig, for der er jo en prik mellem V og 2 på deres omslag.
Ja, hvordan kunne du dog finde på at kalde tv-2 for tv2......!!! Det var
jo en tv-station, som noget senere plagierede navnet. Jeg staver det
tv•2 (med prik), for sådan ser det ud på pladerne.

> Jeg har i hvert fald omdøbt mine gamle rippede cd'er, for det vil være
> helt uforståeligt for de fleste, hvis en kunstner ikke har al sin musik
> samlet ét sted.
Ja, det vigtigste er at al min tv•2-musik er samlet under tv•2.
Prince har jeg føjet, da han rent faktisk har dyrket en del forsk. bands
/ koncepter, hvorimod D:A:D jo stort set har været de samme, så mere
kosmetiske navneændringer ville jeg nok 'overstyre'. Men sålænge man
selv kan se logikken...

Henrik Münster (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 24-05-05 22:12

In article <1gx38bx.13d0yj3z1w39aN%no@way.dk>,
no@way.dk (Jens Rasmussen) wrote:

> Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:
>
> > Mine rippede cd'er med TV2 havde jeg kaldt TV2. Nu
> > hentede jeg lige et album med dem på ITMS, og her hedder de TV-2. Måske
> > er det mere rigtig, for der er jo en prik mellem V og 2 på deres omslag.
> Ja, hvordan kunne du dog finde på at kalde tv-2 for tv2......!!! Det var
> jo en tv-station, som noget senere plagierede navnet. Jeg staver det
> tv€2 (med prik), for sådan ser det ud på pladerne.
>
> > Jeg har i hvert fald omdøbt mine gamle rippede cd'er, for det vil være
> > helt uforståeligt for de fleste, hvis en kunstner ikke har al sin musik
> > samlet ét sted.
> Ja, det vigtigste er at al min tv€2-musik er samlet under tv€2.
> Prince har jeg føjet, da han rent faktisk har dyrket en del forsk. bands
> / koncepter, hvorimod D:A:D jo stort set har været de samme, så mere
> kosmetiske navneændringer ville jeg nok 'overstyre'. Men sålænge man
> selv kan se logikken...

....og kan finde prikken Jeg aner i hvert fald ikke, hvor den er.
Der er jo mange forskellig skrifttyper. Der er vel også nogle, hvor
bindestregen ligner en prik. Jeg regnede med, at det var sådan en, TV€2
brugte. Hvis man fremover skal købe musik på ITMS i stor stil, så er det
jo nemmest at bruge deres stavemåde. Men omvendt er det jo meget nemt at
ændre det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Henrik Münster (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 24-05-05 22:32

In article <news-C0688F.23122024052005@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Hvis man fremover skal købe musik på ITMS i stor stil, så er det
> jo nemmest at bruge deres stavemåde. Men omvendt er det jo meget nemt at
> ændre det.

Nu har jeg for eksperimentets skyld lige købt albummet "Everything
glows", der i iTunes Music Store står under D-A-D. Da jeg havde
importeret det, blev det lagt i mit iTunes bibliotek under D:A:D. Enten
er det en fejl, eller også er iTunes meget intelligent.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Michael Holm (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 25-05-05 19:43

Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:

> In article <news-C0688F.23122024052005@news.tele.dk>,
> "Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:
>
> > Hvis man fremover skal købe musik på ITMS i stor stil, så er det
> > jo nemmest at bruge deres stavemåde. Men omvendt er det jo meget nemt at
> > ændre det.
>
> Nu har jeg for eksperimentets skyld lige købt albummet "Everything
> glows", der i iTunes Music Store står under D-A-D. Da jeg havde
> importeret det, blev det lagt i mit iTunes bibliotek under D:A:D. Enten
> er det en fejl, eller også er iTunes meget intelligent.

Min søn har lige købt et Nirvana nr. - vi havde i forvejen et, som stod
opført med samme kunster navn, blot med lille n(irvarna) - efter
indkøbet ændre mappen i Finder sig til stort N(irvana) - iTunes kan
nogen små ting:)

Har du eller andre haft held med at købe (også af D.A.D) "Good Clean
Family Entertainment You Can Trust" - <http://korturl.dk/PtN6C>

Jeg får at vide at "the item you tried to buy is no longer available"...

Apple har skrevet tilbage at jeg skulle prøve om 14 dage igen :)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk
skal du rejse? http://rejser.tk
coach [at] toitsu.dk

Henrik Münster (28-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 28-05-05 23:07

In article <1gx4x6y.15vxp111jj9xs0N%fakeemail@anthro.ku.dk>,
fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:

> Har du eller andre haft held med at købe (også af D.A.D) "Good Clean
> Family Entertainment You Can Trust" - <http://korturl.dk/PtN6C>

Nej, jeg havde den "desværre" på cd i forvejen, så den var lagt ind i
iTunes ad den vej. Jeg har til gengæld i nogen tid forsøgt at købe "Born
in the USA" med Bruce Springsteen. I ved, gamle minder. En ekskæreste
havde den, og tog den med, da hun flyttede for et kvart århundrede
siden. Dengang hørte vi den meget. Nå, men jeg fik også fejlmeddelelse
mange gange, men så forleden lykkedes det. Der er jævnligt småfejl på
ITMS. Der er et album til kr. 84,- (Great Balls of Fire), der kun
indenholder ét nummer. Har man lidt tålmodighed, bliver fejlene rettet.
Har du i øvrigt set, at D-A-D's nye "Scare Yourself" er kommet som album
på ITMS? Den er der ingen problemer med at købe.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Michael Holm (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 29-05-05 12:22

Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:

> In article <1gx4x6y.15vxp111jj9xs0N%fakeemail@anthro.ku.dk>,
> fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:
>
> > Har du eller andre haft held med at købe (også af D.A.D) "Good Clean
> > Family Entertainment You Can Trust" - <http://korturl.dk/PtN6C>
>
> Nej, jeg havde den "desværre" på cd i forvejen, så den var lagt ind i
> iTunes ad den vej.

På cd versionen (som jeg har set i en annonce i TP marked til 64 kr :)
er der også en 15 min. live udgave af "it's After Dark" - som sidste nr.
- ligesom på iTMS ?

>Jeg har til gengæld i nogen tid forsøgt at købe "Born
> in the USA" med Bruce Springsteen. I ved, gamle minder. En ekskæreste
> havde den, og tog den med, da hun flyttede for et kvart århundrede
> siden. Dengang hørte vi den meget. Nå, men jeg fik også fejlmeddelelse
> mange gange, men så forleden lykkedes det. Der er jævnligt småfejl på
> ITMS. Der er et album til kr. 84,- (Great Balls of Fire), der kun
> indenholder ét nummer. Har man lidt tålmodighed, bliver fejlene rettet.

jeps :)

> Har du i øvrigt set, at D-A-D's nye "Scare Yourself" er kommet som album
> på ITMS? Den er der ingen problemer med at købe.

Ja men den har ikke rigtigt fanget mig endnu - de klip jeg har hørt fra
den :)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk
http://www.sammenbragte-familier.dk - skal du rejse? http://rejser.tk -
michael[at] toitsu.dk

Andreas Kleist Svend~ (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Andreas Kleist Svend~


Dato : 30-05-05 06:57

Michael Holm wrote:
>>In article <1gx4x6y.15vxp111jj9xs0N%fakeemail@anthro.ku.dk>,
>> fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:
>>>Har du eller andre haft held med at købe (også af D.A.D) "Good Clean
>>>Family Entertainment You Can Trust" - <http://korturl.dk/PtN6C>
>
> På cd versionen (som jeg har set i en annonce i TP marked til 64 kr :)
> er der også en 15 min. live udgave af "it's After Dark" - som sidste nr.
> - ligesom på iTMS ?

På CD-versionen er det 5-6 minutters live-nummer efterfulgt af en pause
og så Counting The Cattle. Man kan godt blive lettere forskrækket når
stilheden bliver brudt af en hund der gør, som nummeret starter med...

/Andreas

Michael Holm (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 30-05-05 21:34

Andreas Kleist Svendsen <andreas@fabel.dk> wrote:

> Michael Holm wrote:
> >>In article <1gx4x6y.15vxp111jj9xs0N%fakeemail@anthro.ku.dk>,
> >> fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:
> >>>Har du eller andre haft held med at købe (også af D.A.D) "Good Clean
> >>>Family Entertainment You Can Trust" - <http://korturl.dk/PtN6C>
> >
> > På cd versionen (som jeg har set i en annonce i TP marked til 64 kr :)
> > er der også en 15 min. live udgave af "it's After Dark" - som sidste nr.
> > - ligesom på iTMS ?
>
> På CD-versionen er det 5-6 minutters live-nummer efterfulgt af en pause
> og så Counting The Cattle. Man kan godt blive lettere forskrækket når
> stilheden bliver brudt af en hund der gør, som nummeret starter med...
>
> /Andreas

det er jo nok det samme på iTMS - melder tilbage når den er købt:)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk
http://www.sammenbragte-familier.dk - skal du rejse? http://rejser.tk -
michael[at] toitsu.dk

Henrik Münster (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 30-05-05 12:38

In article <1gxbrnr.t3gvwlb8s6wyN%fakeemail@anthro.ku.dk>,
fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:

> På cd versionen (som jeg har set i en annonce i TP marked til 64 kr
> :) er der også en 15 min. live udgave af "it's After Dark" - som
> sidste nr. - ligesom på iTMS ?

Ja, men nummeret slutter efter 5.25 min. Så er der komplet tavshed til
13.30 min, hvor "Counting the cattle" starter for fuld drøn.

> > Har du i øvrigt set, at D-A-D's nye "Scare Yourself" er kommet som
> > album på ITMS? Den er der ingen problemer med at købe.
>
> Ja men den har ikke rigtigt fanget mig endnu - de klip jeg har hørt
> fra den :)

Jeg tror nu egentlig også, jeg bedst kan lide deres ældre numre, men jeg
har nu købt den for traditionens skyld. For nu at blive i emnet, så er
den sjovt nok blevet lagt under D-A-D i iTunes og ikke under D:A:D som
albummet "Everything Glows", der ellers også står under D-A-D i ITMS.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Michael Holm (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 30-05-05 21:34

Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:

> In article <1gxbrnr.t3gvwlb8s6wyN%fakeemail@anthro.ku.dk>,
> fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:
>
> > På cd versionen (som jeg har set i en annonce i TP marked til 64 kr
> > :) er der også en 15 min. live udgave af "it's After Dark" - som
> > sidste nr. - ligesom på iTMS ?
>
> Ja, men nummeret slutter efter 5.25 min. Så er der komplet tavshed til
> 13.30 min, hvor "Counting the cattle" starter for fuld drøn.

det er jo nok det samme på iTMS - melder tilbage når den er købt:)
>
> > > Har du i øvrigt set, at D-A-D's nye "Scare Yourself" er kommet som
> > > album på ITMS? Den er der ingen problemer med at købe.
> >
> > Ja men den har ikke rigtigt fanget mig endnu - de klip jeg har hørt
> > fra den :)
>
> Jeg tror nu egentlig også, jeg bedst kan lide deres ældre numre, men jeg
> har nu købt den for traditionens skyld.
>For nu at blive i emnet, så er
> den sjovt nok blevet lagt under D-A-D i iTunes og ikke under D:A:D som
> albummet "Everything Glows", der ellers også står under D-A-D i ITMS.

Det er lidt rodet :)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk
http://www.sammenbragte-familier.dk - skal du rejse? http://rejser.tk -
michael[at] toitsu.dk

Jesper Juellund Jens~ (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Juellund Jens~


Dato : 25-05-05 06:59

Henrik Münster skrev:

> ...og kan finde prikken Jeg aner i hvert fald ikke, hvor den er.

[alt][.] ?

--
Jesper Juellund Jensen

Niels Jørgen Kruse (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Niels Jørgen Kruse


Dato : 25-05-05 09:21

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> Henrik Münster skrev:
>
> > ...og kan finde prikken Jeg aner i hvert fald ikke, hvor den er.
>
> [alt][.] ?

Det er den anorektiske version. Den fede er [alt][shift][q].

--
Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark

Jens Rasmussen (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Rasmussen


Dato : 30-05-05 22:01

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> Den fede er [alt][shift][q].
Jeps, den bruger jeg til tv•2 og Shu•bi•dua. Er der andre, der staves
med •?

Per Dalum Jensen (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Per Dalum Jensen


Dato : 27-05-05 10:23

Jesper Juellund Jensen wrote:
> Henrik Münster skrev:
>
>
>>...og kan finde prikken Jeg aner i hvert fald ikke, hvor den er.
>
>
> [alt][.] ?
>
[ALT][SHIFT]q giver den lækre store centrede prink som meget ligner den
som TV*2 (sidder ikek lgie ved min Mac :-/ benytter.

/Per

Soeren Stidsholt Nie~ (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Soeren Stidsholt Nie~


Dato : 24-05-05 21:24

> Ja, det er lidt noget rod. Der er også en plade ("No Fuel...") som
> ligger under "Disneyland After Dark"!


Nej, det er det faktisk ikke, set i rockhistorisk lys.
Først hed bandet Disneyland After Dark og indspillede under dette
navn, bl. a. nævnte album. Men Disney-koncernen fik forbudt bandet at
bruge dette navn.
Så skiftede de til D.A.D. og udsendte albums under dette navn.
Så kom internet og ønske om et band-website analogt med bandets navn.
Og det går ikke med alle de dots i en url. Derfor skiftede bandet så
til D-A-D.

Henrik Münster (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 24-05-05 22:22

In article <c3994428.0505241223.31612018@posting.google.com>,
stidsholt@mac.com (Soeren Stidsholt Nielsen) wrote:

> > Ja, det er lidt noget rod. Der er også en plade ("No Fuel...") som
> > ligger under "Disneyland After Dark"!
>
> Nej, det er det faktisk ikke, set i rockhistorisk lys.
> Først hed bandet Disneyland After Dark og indspillede under dette
> navn, bl. a. nævnte album. Men Disney-koncernen fik forbudt bandet at
> bruge dette navn.
> Så skiftede de til D.A.D. og udsendte albums under dette navn.
> Så kom internet og ønske om et band-website analogt med bandets navn.
> Og det går ikke med alle de dots i en url. Derfor skiftede bandet så
> til D-A-D.

Hov-hov, det hed også D:A:D en overgang. Det hedder mine rippede cd'er,
og jeg mener ikke, jeg selv har ændret det navn. Så det må være deres
navn i den database, iTunes henter navne i, når man ripper en cd.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Thomas Bjorn Anderse~ (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 24-05-05 22:57

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> writes:

> Nu har jeg for eksperimentets skyld lige købt albummet "Everything
> glows", der i iTunes Music Store står under D-A-D. Da jeg havde
> importeret det, blev det lagt i mit iTunes bibliotek under D:A:D. Enten
> er det en fejl, eller også er iTunes meget intelligent.

iTunes (og iPod) er generelt ret god til at ignorere ting som "The" og
"Les" og den slags ting, så egenligt er det vel ikke så overraskende,
at den også kan finde ud af at være ligeglad med underlige tegn. Hvor
kommer DAD til at stå i forhold til D.A.D.?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Henrik Münster (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 24-05-05 23:45

In article <86zmukb83k.fsf@dusk.gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> iTunes (og iPod) er generelt ret god til at ignorere ting som "The" og
> "Les" og den slags ting, så egenligt er det vel ikke så overraskende,
> at den også kan finde ud af at være ligeglad med underlige tegn. Hvor
> kommer DAD til at stå i forhold til D.A.D.?

Lige præcis "The" (og åbenbart "Les", siden franskmændene vel også skal
have lov at være her) er iTunes sat til at ignorere. Ellers ville 2/3 af
al musik jo ligge under "T". Når man søger under D:A:D i ITMS finder man
både musik med D:A:D og D-A-D, men det står i hver sin rubrik. Albummet
Soft Dogs står godt nok under "7512 Pa D-A-D", men det må være en fejl,
der bliver rettet. D.A.D finder derimod ingenting. En søgning på DAD
finder D.A.D. med punktum til sidst. Der ligger forskellige stykker
musik under disse kunstnernavne.
Jeg ved ikke, hvad du vil have mig til at gøre med DAD. Hvis jeg
manuelt ændrer kunstnernavnet til DAD, så bliver der vel oprettet en
separat mappe med det navn. Og jeg kan jo ikke importere musik og selv
bestemme navnet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408897
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste