Billig elektrisk hækklipper
Fra : Steen F.

Dato : 23-05-05 20:22

Er der nogen af jer som har købt og afprøvet en af de billige elektriske
hækklippere som kan købes ved bl.a. Bilka og Bygma for tiden? De ligger på
omkring 200 kr.
Jeg har selv overvejet at købe den no-name som Fakta har på tilbud til 179
kr.

Skal man holde sig langt væk fra disse maskiner, og købe en Bosch fx.?

MVH Steen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-05-05 20:35

Steen F. wrote:
> [...]
> kr.
>
> Skal man holde sig langt væk fra disse maskiner, og købe en Bosch fx.?

Det kommer vel an på hvor meget hæk du skal klippe... jeg købte selv en
Bosch til 299 i Råd&Dåd sidste år. Den kører fint og klipper rimelig
grene uden de store problemer. Jeg har så kun ca. 15m hæk der skal
klippes på begge sider, så den store anstrengelse kommer den nu ikke på.

De 100kr man kan sparer ved at købe en tilfældig noname tror jeg ikke er
det værd. Jeg kiggede selv på nonames og der havde Boschen også mere
kraft (oplyst i Watt) end noname'en.

Thomas

Fra : Steen F.

Dato : 24-05-05 14:42

Thomas Rasmussen wrote:
> [...]
> er det værd. Jeg kiggede selv på nonames og der havde Boschen også
> mere kraft (oplyst i Watt) end noname'en.

Hej Thomas

Jeg er tilbøjelig til at gi' dig ret i, at man ikke skal spare de 100 kr.
Men jeg har kun set de billige Bosch med et MEGET kort "sværd" (omkring 40
cm) og de er også meget tunge (hvilket sikkert er godt for holdbarheden, men
ikke for ryggen).
Jeg kiggede, som tidligere nævnt, på en "Scandinavian Garden" klipper i
Fakta til 179 kr. med 50 cm klinge og 500W og den vejer ikke alverden (under
4 kg).
Kan man bruge en skulderrem til en hækklipper? Vi har omkring 50 meter hæk
(x 2), og de tunge modeller bliver FOR tunge i længden.

MVH Steen

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-05-05 21:25

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kr.
>
> Skal man holde sig langt væk fra disse maskiner, og købe en Bosch fx.?

Havde en, og den virkede fint i flere år, indtil jeg kom til at klippe i et
trådhegn. Herved røg der et plastik tandhjul inden i og den var kaput.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : jrimmen

Dato : 26-05-05 16:13

Hej
Arbejder selv i jem & fix, og jeg prøvede selv at købe en af de billige no
name klippere som vi har og alle andre også har til 200 kr.

Jeg klippede med den i 2 min og så gad jeg sgu ærlig talt ikke det mere. Den
klippede ikke grenene men flåede dem i stykker.

Så jeg spyttede lidt mere i kassen og købte en bosch istedet (en billig
model) som var MEGET bedre. Den kan da kaldes en hækkeklipper og ikke som
superdiscount modellen en hækkeriver.

Så mit råd er læg en extra 100 kr på disken og bliv tilfreds.

Fra : Steen F.

Dato : 26-05-05 20:02

jrimmen wrote:
> Jeg klippede med den i 2 min og så gad jeg sgu ærlig talt ikke det
> mere. Den klippede ikke grenene men flåede dem i stykker.

Hmm lyder da ikke godt. Og du kørte ikke for hurtigt op og ned med maskinen,
til at skærene kunne følge med? Eller var der en lille 300W motor i?
Hvad er det for en Bosch du har købt? 480W?

MVH Steen