Fejlsøgning, når plæneklipperen ikke vil s~
Fra : Jørgen

Dato : 23-05-05 17:16

Jeg har en Klippo med B&S motor. Den har sikkerhedsstop, og er ikke
selvkørende. Man kan presse på en lille gummibold for at få benzinen ført
frem, for at lette starten.

Emnet er lidt misvisende, for den starter i første forsøg, men det virker
som om, at når den har brugt den benzin jeg pumpede frem med gummibolden,
så går den i stå. Så kan jeg pumpe mere benzin frem, starte, og høre den dø
efter ca 30 sec. - En lidt akavet måde at skulle slå græs på.

Luftfilteret er renset, tændrøret ser ok ud, og er skiftet sidste år. Den
har kørt fint nogle gange i denne sæson (ca 600 kvm græs pr gang)

Hvad bør jeg kontrollere?

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 23-05-05 18:00

"Jørgen" <spam_til_jsn@toker.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Luftfilteret er renset, tændrøret ser ok ud, og er skiftet sidste år. Den
> har kørt fint nogle gange i denne sæson (ca 600 kvm græs pr gang)

Du skal rense benzinfilteret og evt. tanken. Af med karburatoren.

Steen.

Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 23-05-05 18:10

Jørgen wrote:
> [...]
>
> Luftfilteret er renset, tændrøret ser ok ud, og er skiftet sidste år.
> Den har kørt fint nogle gange i denne sæson (ca 600 kvm græs pr gang)

Imellem karburatoren og tanken sidder der en gummimembran, som pumper
benzinen op i et lille reservoir, den er i 9 ud af 10 tilfælde enten tørret
ind, eller
revnet. Og så sker der det, som du beskriver. Har du mod på det er den
ret nem at skifte, og de fleste forhandlere tager omkring 50 kr for
reservedelen.

Mvh
Kaj K Thomsen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-05-05 22:16

"Kaj Kristian Thomsen" <Who Knows@nowhere.invalid> skrev
> [...]
> revnet. Og så sker der det, som du beskriver. Har du mod på det er den
> ret nem at skifte, og de fleste forhandlere tager omkring 50 kr for

Hvis der ikke er noget at se, og den ikke har gået ordentligt længe, kan du
prøve at pumpe mens den kører, inden den er nået at gå i stå. Så får den en
chance til at få skidet blæst ud og tændrøret varmet op.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Finn Christiansen

Dato : 27-05-05 14:09

> [...]
> en
> chance til at få skidet blæst ud og tændrøret varmet op.

Har haft nøjagtig det samme problem.
På min plæneklipper viste det sig at det var i svømmerhuset. Den er boltet
med en banjobolt en hul bolt som er med et lille hul i siden som samtidig
virker dyse og doserer mængden af brændstof.. Jeg rensede banjobolten med
en nål og det har kørt upåklageligt siden. Min fejl var at jeg lod
plæneklipperen stå ude vinteren over og at der opstod kondensvand i i
svømmerhuset hvilket medførte at den begyndte at ruste indvendig og små
rustflager er mere end rigeligt
mvh FC