Mælkebøttefjerner fra Fiskars, duer
Fra : Bjørn S

Dato : 23-05-05 09:36

Ja, vi kom for sent igang med haven i år, så nu kommer straffen....av
min ryg

Er der nogen som har forsøgt "årets nyhed", mælkebøtefjerneren fra
Fiskars ; www.fiskars.com/dk_DK/garden/category.do?cat=2&fam=11
- duer den til noget, og kræver den en hård græsplen for at kunne vippe,
eller kan den også bruges i staudebedet ?

--
/Bjørn

Fra : Stefan

Dato : 24-05-05 09:59

"Bjørn S" <bjosko@yahhabaoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> - duer den til noget, og kræver den en hård græsplen for at kunne vippe,
> eller kan den også bruges i staudebedet ?

Hej Bjørn
Jeg har selv lige købt en for 2 uger siden. Den er sgu' sjov! Pludselig er
der blevet kamp om at få log til at hive mælkebøtter op - endda børnene er
helt vilde efter at bruge den.
Den tager ingen tid at bruge i forhold til den gamle "ned-på-knæ" metode, og
der skal ikke særligt mange kræfter til. Eneste krav er dog nogle kilo til
at presse den ned i græsplænen med foden, hvis jorden er hård. Her må de
mindste af ungerne give op.
Jeg har stort set kun brugt den på græs, men forsøgte nu også lige i et af
bedene. Det fungerer glimrende, da den plade, som man vipper på er
forholdsvis bred.
Af negative sider skal god også nævnes, at den nok ikke er helt så grundig
som hvis du gør det med hænderne. Hvis man ikke lige rammer midten af
planten, så flår man kun toppen af, mens roden sidder tilbage.

Jeg vil klart anbefale den
Stefan