Afgrænsning af græsplæne
Fra : fwh

Dato : 23-05-05 08:54

Der skulle findes en plastic-kant til nedgravning i kanten af plænen for at
undgå, at denne breder sig, så man kunne slippe for arbejdet med spaden.
Jeg har ledt efter en sådan bedbegrænser i plast, hidtil uden resultat.
Byggemarkeder har kun bedbegrænser i træ.
Derfor: er der nogen her, der har erfaring med en sådan plast-kant? Hvor kan
den købes (i Århus?)

--
e-post: finn-willum.hansen"snabelA"post.tele.dk

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-05-05 09:26

On Mon, 23 May 2005 09:54:25 +0200, "fwh" <h_dk@notmail.com>
wrote:

> [...]
>Byggemarkeder har kun bedbegrænser i træ.
>Derfor: er der nogen her, der har erfaring med en sådan plast-kant? Hvor kan

Jeg købte en engang i Silvan, sikke noget gøgemøj,
den holder ikke til noget, snoren på græstrimmeren
er nok til at dmadre den
mvh Ebbe

Fra : bubber

Dato : 23-05-05 10:54

Jeg så godt plastikkanten i HOKUSKROKUS fornylig - men kunne ikke lade være
med at tænke på, at arbejdet med monteringen af denne, efter mine begreber,
modsvares af "kanthakkeriet" i en 10-års periode.

Og det skulle undre meget om plastik'en holder 10 år.

m.v.h.
Bjarne

Fra : Aksel.pe

Dato : 24-05-05 13:37

bubber wrote:
> [...]
> modsvares af "kanthakkeriet" i en 10-års periode.
>
> Og det skulle undre meget om plastik'en holder 10 år.

Ja, det med plastikkant er noget gøjemøj!
Se mit indlæg af 23.05.05 i "Erfaringer med kantskærer"

Mvh. Aksel

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-05-05 19:20

Jeg hakker mine kanter med en spadserestok. Altså en med ild i. En
gasbrænder til en hund- nem at bruge/starte. Det skal gøres mindst hver 14
dag, men da det er så nemt, kan man næsten ikke lade være at gøre det tiere,
og det tager ikke lang tid.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen