1 GB ram til iMac G5
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 22-05-05 14:25

Hej.

Jeg skal have fat i en 1 GB blok til at supplere de 512 MB i min nye
iMac G5. Hvor køber jeg nogle ram der virker godt i den, og som ikke
koster for meget (jeg har tidligere handlet med Crucial, men de er
begyndt at opkræve dansk moms, så det løber op...)

--
Mvh. Rasmus Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-05-05 15:26

Rasmus Nielsen <rasmusn@FJERNrasmusn.dk> wrote:

> [...]
> koster for meget (jeg har tidligere handlet med Crucial, men de er
> begyndt at opkræve dansk moms, så det løber op...)

køb kingston valueram (PC3200), ovej evt at købe to ens klodser, din
iMac kan køre dual DDR hvilket giver en mærkbar ydelses forbedring.

(ved at man eks kan få 2x1GB PC3200 for under 1500kr nu)

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 22-05-05 16:05

> (ved at man eks kan få 2x1GB PC3200 for under 1500kr nu)

Hvor? Det billigste Kingston jeg kan finde er

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=73241 er der nogle, der er
500 kr. billigere - jeg går ud fra, det er dem du omtaler. Er de der
"valueram" gode til iMac'en - den er jo vist nok rimelig picky med hvad
man kommer i?

Mvh. Rasmus Nielsen.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-05-05 17:30

> Hvor? Det billigste Kingston jeg kan finde er

<http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=73241>

hæng dig ikke i at der er tale om CL3 og ikke CL2.5

> På http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=73241 er der nogle, der er
> 500 kr. billigere - jeg går ud fra, det er dem du omtaler. Er de der
> "valueram" gode til iMac'en.

Valueram er ok.

> den er jo vist nok rimelig picky med hvad
> man kommer i?

nej egentlig ikke.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Michael Holm

Dato : 23-05-05 11:29

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> øb kingston valueram (PC3200), ovej evt at købe to ens klodser, din
> iMac kan køre dual DDR hvilket giver en mærkbar ydelses forbedring.

Der der egenligt nogen som har prøvet det i praksis og kan se noget om
det (har du morten?)
Har talt med 2 forskellige som ikke kunne mærke forskel, den ene havde 2
iMac, den ene sat op med 1 GB og den anden med 2 x 512 og han kunne
ikke mærke forskel..
Men det kommer måske også an på hvilke programmer man køre med ? (altså
at det først er ved rendering i Final cut pro at man mærker det?)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-05-05 22:08

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> Der der egenligt nogen som har prøvet det i praksis og kan se noget om
> det (har du morten?)

nej min G5 kan ikke køre enkelt kanal DDR, men den PC jeg på et
tidspunkt havde kunne - og der var forskellen mærkbar.

> [...]
> Men det kommer måske også an på hvilke programmer man køre med ? (altså
> at det først er ved rendering i Final cut pro at man mærker det?)

Det mærkes først i programmer der er humkommelses båndbredeintensive -
den slag programmer som er dødlangsomme på eks G4'ere (pga af disses
memorycontrolers begrænsninger) i forhold til G5'ere, P4'ere og
Athlon'er.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT