Japansk kirsebærtræ
Fra : Lars P

Dato : 22-05-05 10:53

Hej Gruppe

Vi har et Japansk kirsebærtræ i vores have som vi synes er afblomstret meget
hurtigt i år. Vi frygter træet er sygt.
Jeg har lagt tre billeder i dk.binaer, kan nogen hjælpe ?

vh
Lars

Fra : Armand

Dato : 22-05-05 13:29

Lars P wrote:

> Vi har et Japansk kirsebærtræ i vores have som vi synes er afblomstret meget
> hurtigt i år. Vi frygter træet er sygt.
> Jeg har lagt tre billeder i dk.binaer, kan nogen hjælpe ?

I almindelighed, og uden at have kigget billederne:
Her i huset kører vi på det nærmeste rundt i byen og nyder de
omkringstående magnolia'er i blomst; men i år synes vi at den ellers
korte blomstring har været markant kortvarig. Måske at forårets
meteorologi er skyld i såvel magnolia'ernes, som dit japanske
kirsebærtræs kortvarige blomstring :-/

PS:
Til gengæld har magnolia'erne taget hul på deres "anden blomstring" som
VI nyder mindst ligeså meget: Løvet, der først springer ud efter
blomstringen, er lige nu i en ganske spæd lys gullig-grøn nuance, og fra
nu og til løvfald vil nuancen mørkne gradvis til en flot mørk flaskegrøn
nuance.
Bred opfordring: Hold selv øje med kvarterets magnolia's stille
forvandling!!

--
Armand.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-05-05 22:35

Lars P wrote:

> [...]
> hurtigt i år. Vi frygter træet er sygt.
> Jeg har lagt tre billeder i dk.binaer, kan nogen hjælpe ?

Livet er som kirsebærtræets blomstring, pludseligt er det slut.

fra et japansk digt eller ordsprog, frit efter hukommelsen.
Det gælder derfor om se at kirsebærtræerne blomstre når de gør det,
inden at det er forsent, og leve livet imens man har det.