Kartofler i drivhus.
Fra : Andrea

Dato : 22-05-05 10:28

Jeg har fået den tanke at jeg kunne smide et par kartofler i jorden i mit
drivhus. Jeg har en del ledig plads i år, men er det egnet til kartofler?
Det skulle mest være "for sjov", men hvis det er dømt til at mislykkedes er
det jo rart at vide...
Tillægsspørgsmål: Hvordan skal kartofler ligge når de skal for-spire...
Mvh. Kristina

Fra : Pilen

Dato : 22-05-05 12:40

Du kan starte kartoflerne i drivhuset i potter og så plante dem ud når de
er
ca 10 cm høje ( Husk at hyppe jord op omkring planterne efterhånden som de
vokser ) .
Hvis du planter kartoflerne i jorden i drivhuset , bliver der en kraftig
top
men kun nogle meget små kartofler under planten , jeg har prøvet med
dårligt udbytte , planterne får det for varmt og bruger al energi på at
sætte blade .
venlig hilsen
Ole

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Dan Andersen

Dato : 23-05-05 18:07

"Andrea" <no.email@my.box> skrev i en meddelelse
> [...]
> er
> det jo rart at vide...
> Tillægsspørgsmål: Hvordan skal kartofler ligge når de skal for-spire...

Jeg har et par gode aprøvede ideer og råd på min hjemmeside.
Se på www.dbamott.dk - klik på hus og have

Mvh. Dan Andersen