/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Hvordan rengør man plæneklipper?
Fra : Ny husejer


Dato : 21-05-05 18:10

Hej NG
Som ny husejer og plæneklippe ejer har jeg lige et spørgsmål.

Min plæneklipper er en 3.5 hk benzin MTD.

Hvordan skal den rengøres og vedligeholdes?

Har købt den brugt og fik ikke noigen brugervejledning med.

/Jens



 
 
Kaj Kristian Thomsen (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Kaj Kristian Thomsen


Dato : 21-05-05 21:41

Hej

Ny husejer wrote:
> Hej NG
> Som ny husejer og plæneklippe ejer har jeg lige et spørgsmål.
>
> Min plæneklipper er en 3.5 hk benzin MTD.
>
> Hvordan skal den rengøres og vedligeholdes?
>
> Har købt den brugt og fik ikke noigen brugervejledning med.

1: pil tændrørshætten af !

2: Afhængig af hvordan motoren vender kan den væltes
næsten om på hovedet. Fx : Hvis motoren vender med
tændrøret fremad, kan du vælte den bagover, så olien
blir nede i krumtaphuset, og ikke løber gennem åndeslangen
op i luftfilteret. ( ikke at du kan vende den helt på hovedet
men som regel til den er lodret )

3: Skrab diverse "græskager" og skidt ud af skjoldet, og spul
den ren med vandslangen.

Tjek olien med jævne mellemrum.
Og skift olie for hver 25 timer, eller en gang årligt.
Luftfilteret renses efter behov.

Mvh
Kaj K Thomsen





Leonard (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 21-05-05 22:15

"Kaj Kristian Thomsen" <Who Knows@nowhere.invalid> wrote:

>Og skift olie for hver 25 timer, eller en gang årligt.

Hvorfor så ofte?
En bil kører typisk i dag typisk 15.000 km på den samme olie, det
bliver til ca. 300 timer på den samme olie. Min minigraver har også
olieskift for hver 300 timer.
Godt nok har en plæneklipper ikke noget oliefilter og alt snavset
bliver i olien, men en gang hvert andet år må være rigeligt. En time
om ugen i et halvt år giver 26 timer om året.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Preben Riis Sørensen (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 21-05-05 22:21


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:a09v819qq7qiji9pp49b0268chi32m7fbd@4ax.com...
> "Kaj Kristian Thomsen" <Who Knows@nowhere.invalid> wrote:
>
> >Og skift olie for hver 25 timer, eller en gang årligt.
>
> Hvorfor så ofte?
> En bil kører typisk i dag typisk 15.000 km på den samme olie, det
> bliver til ca. 300 timer på den samme olie. Min minigraver har også
> olieskift for hver 300 timer.
> Godt nok har en plæneklipper ikke noget oliefilter og alt snavset
> bliver i olien, men en gang hvert andet år må være rigeligt. En time
> om ugen i et halvt år giver 26 timer om året.

Man kan køre hele plæneklipperens levetid på den samme olie, evt. toppe lidt
op engang imellem.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Leonard (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 21-05-05 22:28

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:

>Man kan køre hele plæneklipperens levetid på den samme olie, evt. toppe lidt
>op engang imellem.

Ja, den falder nok fra hinanden før motoren er slidt op.
Hvormange år lever en plæneklipper i gennemsnit?
- en plænetraktor?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Mads Lie Jensen (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 22-05-05 08:04

On Sat, 21 May 2005 23:20:40 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>> Hvorfor så ofte?
>> En bil kører typisk i dag typisk 15.000 km på den samme olie, det
>> bliver til ca. 300 timer på den samme olie. Min minigraver har også
>> olieskift for hver 300 timer.
>> Godt nok har en plæneklipper ikke noget oliefilter og alt snavset
>> bliver i olien, men en gang hvert andet år må være rigeligt. En time
>> om ugen i et halvt år giver 26 timer om året.
>
>Man kan køre hele plæneklipperens levetid på den samme olie, evt. toppe lidt
>op engang imellem.

Jeg undrer mig altså over sådanne kommentarer ..... selvfølgelig kan en
plæneklipper køre hele dens levetid på samme olie (ingen olie er
formentlig lig med ingen plæneklipper mere).

Men derfor behøver man da ikke direkte mishandle sine maskiner? Jeg vil
da hellere have en god velholdt plæneklipper som kører godt end jeg vil
slippe for det kvarters tid eller lign. det kan tage at skifte olie - og
olie er ikke specielt dyrt heller.

Ja, indrømmet, jeg har endnu ikke selv skiftet olie på nogle af mine
havemaskiner, men det er mere fordi jeg ikke får taget mig sammen til
det - viljen er der sådan set nok.

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
Gartneriet - snart i ny indpakning: http://ny.gartneriet.dk

Jørgen Rasmussen (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 22-05-05 10:49

Mads Lie Jensen wrote:

Klip

>>
>>Man kan køre hele plæneklipperens levetid på den samme olie, evt. toppe lidt
>>op engang imellem.
>
>
> Jeg undrer mig altså over sådanne kommentarer ..... selvfølgelig kan en
> plæneklipper køre hele dens levetid på samme olie (ingen olie er
> formentlig lig med ingen plæneklipper mere).

Klip


> Ja, indrømmet, jeg har endnu ikke selv skiftet olie på nogle af mine
> havemaskiner, men det er mere fordi jeg ikke får taget mig sammen til
> det - viljen er der sådan set nok.
>

Hvor er forskellen melle jer 2 da.?

Resultatet er da vist det samme.!! - At der ikke bliver skiftet olie.

Jeg er enig i kommentaren vedr. mishandling.


Mvh. Jørgen

Mads Lie Jensen (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 22-05-05 13:34

On Sun, 22 May 2005 11:49:27 +0200, Jørgen Rasmussen
<jorgen-rasmussen@aa.bb> wrote:

>> Ja, indrømmet, jeg har endnu ikke selv skiftet olie på nogle af mine
>> havemaskiner, men det er mere fordi jeg ikke får taget mig sammen til
>> det - viljen er der sådan set nok.
>>
>
>Hvor er forskellen melle jer 2 da.?

Jeg går ikke og siger at det er spild af tid at skifte olie på
plæneklipperen. Ok, det var ikke lige de ord Preben brugte, men det var
helt klart sådan jeg opfattede det.

>Resultatet er da vist det samme.!! - At der ikke bliver skiftet olie.

Ja, resultatet er det samme - men jeg har dårlig samvittighed over ikke
at få vedligeholdt mine maskiner bedst muligt - og jeg kommer helt
sikkert til at fortryde det den dag maskinerne driller.....


--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
Gartneriet - snart i ny indpakning: http://ny.gartneriet.dk

Martin (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 23-05-05 10:20

>>Resultatet er da vist det samme.!! - At der ikke bliver skiftet olie.
>
> Ja, resultatet er det samme - men jeg har dårlig samvittighed over ikke
> at få vedligeholdt mine maskiner bedst muligt - og jeg kommer helt
> sikkert til at fortryde det den dag maskinerne driller.....

Hmm - så dårlig samvittighed og fortrydelse får dig at have det bedre med
dig selv!?!

Jag kan hviske dig i øret, at den nyeste forskning viser at
græsslåmaskiner - ligesom de fleste andre maskiner - ikke har nogen
følelser, og de kan dermed ikke blive kede af det lige meget hvor meget du
mishandler dem!

Såfremt det er dine egne maskiner, er der således ingen grund til at have
dårlig samvittighed.

Din frygt for at du senere vil fortyde, kan der nok ikke gøres så meget ved
nu. Du kan acceptere det og leve med, at fortydelsen vil komme til dig en
dag (hvilket vist er der du er nu), eller du kan acceptere, at maskinerne
har en begrænset levetid - og så evt. glæde dig over, at udviklingen til den
tid nok har medført at man får mere for pengene.

I håbet om at dette må blive modtaget i rette ånd...

/Martin



Mads Lie Jensen (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 23-05-05 21:15

On Mon, 23 May 2005 11:19:49 +0200, "Martin" <nospam@nospam.dk> wrote:

>>>Resultatet er da vist det samme.!! - At der ikke bliver skiftet olie.
>>
>> Ja, resultatet er det samme - men jeg har dårlig samvittighed over ikke
>> at få vedligeholdt mine maskiner bedst muligt - og jeg kommer helt
>> sikkert til at fortryde det den dag maskinerne driller.....
>
>Hmm - så dårlig samvittighed og fortrydelse får dig at have det bedre med
>dig selv!?!

Næh, ikke specielt ....

>Jag kan hviske dig i øret, at den nyeste forskning viser at
>græsslåmaskiner - ligesom de fleste andre maskiner - ikke har nogen
>følelser, og de kan dermed ikke blive kede af det lige meget hvor meget du
>mishandler dem!

Man skal jo ikke tro på alt hvad forskningen viser
Min græsslåmaskine hylede da så hjerteskærende den dag jeg kørte den ind
i et vandrør som slog hele maskinen skæv, da maskinen kun var to uger
gammel. Så jeg tror ikke på at maskiner ikke har følelser Det er vel
også derfor der nogle gange skal rykkes 3 eller 4 gange i snoren inden
de starter, i stedet for bare den ene gang som der heldigvis oftest skal
rykkes - maskinerne kan jo have en dårlig dag lige som alle vi andre.

>Såfremt det er dine egne maskiner, er der således ingen grund til at have
>dårlig samvittighed.
>
>Din frygt for at du senere vil fortyde, kan der nok ikke gøres så meget ved
>nu. Du kan acceptere det og leve med, at fortydelsen vil komme til dig en

Den der med at fortryde senere ......
I går havde jeg bestemt at en trailerfuld spagnum skulle parkeres lidt
fra hvor den skulle bruges, men en kammerat (?) hvis søn lige skulle
have en bette køretur i 4hjulstrækkeren, sagde at 'der kan den da ellers
nemt køre ned' (vejstykke på leret jord, med store vandpytter, en time
efter et skybrud af dimensioner). Efter lidt overvejelse tænkte jeg 'så
skidt'. Traileren kom skam også derned hvor den skulle. Men et par timer
senere da den var tom og skulle retur, der satte bilen sig fast i den
lerede jord. Selv med 4hjulstræk kommer man ikke fri af klistret lerjord
kl. 9 om aftenen ..... Resultatet var at jeg her til morgen måtte have
en gummiged til at rykke bilen fri, så jeg nu står med et stykke vej som
efter næsten 2 år var blevet til at køre på - igen er ufarbart i et års
tid igen ......
Så den der med at jeg ved jeg vil komme til at fortryde noget ... får
jeg den fornemmelse igen, så lader jeg være

>dag (hvilket vist er der du er nu), eller du kan acceptere, at maskinerne
>har en begrænset levetid - og så evt. glæde dig over, at udviklingen til den
>tid nok har medført at man får mere for pengene.

Man behøver heldigvis ikke slide sine maskiner op for at købe sig nogle
nye

>I håbet om at dette må blive modtaget i rette ånd...

Klart

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
Gartneriet - snart i ny indpakning: http://ny.gartneriet.dk

Armand (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-05-05 13:13

Mads Lie Jensen wrote:
> On Sat, 21 May 2005 23:20:40 +0200, "Preben Riis Sørensen"
> <preben@esenet.dk> wrote:
>
>
>>>Hvorfor så ofte?
>>>En bil kører typisk i dag typisk 15.000 km på den samme olie, det
>>>bliver til ca. 300 timer på den samme olie. Min minigraver har også
>>>olieskift for hver 300 timer.
>>>Godt nok har en plæneklipper ikke noget oliefilter og alt snavset
>>>bliver i olien, men en gang hvert andet år må være rigeligt. En time
>>>om ugen i et halvt år giver 26 timer om året.
>>
>>Man kan køre hele plæneklipperens levetid på den samme olie, evt. toppe lidt
>>op engang imellem.
>
> Jeg undrer mig altså over sådanne kommentarer ..... selvfølgelig kan en
> plæneklipper køre hele dens levetid på samme olie (ingen olie er
> formentlig lig med ingen plæneklipper mere).

Hæ!
Jeg læste engang en guide til at læse mellem linierne i bil-annoncer.
Den eneste passus derfra der har brændt sig fast er:
Læs: "motor som ny"
Opfat: "Aldrig skiftet olie og filter"

--
Armand.

Preben Riis Sørensen (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 22-05-05 22:03


"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev>
> Jeg undrer mig altså over sådanne kommentarer ..... selvfølgelig kan en
> plæneklipper køre hele dens levetid på samme olie (ingen olie er
> formentlig lig med ingen plæneklipper mere).
>
> Men derfor behøver man da ikke direkte mishandle sine maskiner?

Det er ikke mishandling, drifttimetallet er så lavt, at det er miljøsvineri
at skifte hvert år. Det svarer nogenlunde til at man skiftede olie på bilen
hver weekend.

> Jeg vil
> da hellere have en god velholdt plæneklipper som kører godt end jeg vil
> slippe for det kvarters tid eller lign. det kan tage at skifte olie - og
> olie er ikke specielt dyrt heller.

Jo, det har en altfor høj literpris, netop fordi folk kun skal bruge en
lille slat, så er de ligeglade som dig.

Har du hørt nogen ødelægge en maskine ved at den kørte med gammel olie? Der
er nok flere der har ødelagt den ved at glemme at se efter om der er olie
på.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Armand (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-05-05 00:56

Preben Riis Sørensen wrote:
>
> ...drifttimetallet er så lavt, at det er miljøsvineri at skifte hvert år.
> Det svarer nogenlunde til at man skiftede olie på bilen hver weekend.
>
>
> Har du hørt nogen ødelægge en maskine ved at den kørte med gammel olie? Der
> er nok flere der har ødelagt den ved at glemme at se efter om der er olie
> på.
>
Og efter mine erfaringer halter og dør B&S-motoren af sine
konstruktionsmæssige fejl inden at manglende olieskifte får den til at
sætte sig

--
Armand.
(Led og ked af sin vanskelige B&S med alderdomstegn)

Jesper G. Poulsen (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 23-05-05 10:56

Preben Riis Sørensen skrev:

> Det er ikke mishandling, drifttimetallet er så lavt, at det er
> miljøsvineri at skifte hvert år. Det svarer nogenlunde til at man

Driftstimetallet er lavt, men det er slidstyrken også. Derfor skal
olien skiftes oftere, for at udstødningen bliver renest muligt.

Spildolie er lettere at bortskaffe miljømæssigt korrekt, end det er at
brænde det af i en plæneklippermotor. En plæneklippermotor der ikke får
skiftet olie indenfor de anbefalede intervaller forurener mere og det
er ikke godt for miljøet og navnligt ikke nærmiljøet.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Kaj Kristian Thomsen (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Kaj Kristian Thomsen


Dato : 21-05-05 22:28

Hej

Leonard wrote:
> "Kaj Kristian Thomsen" <Who Knows@nowhere.invalid> wrote:
>
>> Og skift olie for hver 25 timer, eller en gang årligt.
>
> Hvorfor så ofte?

Fordi de fleste plæneklippermotorer ikke har en egentlig
cylinderforing, stemplet kører mod alublokken. Der skal
ikke meget skidt og snavs i olien, før den er slidt så meget
at den begynder at drikke olie. Ok, der er mange klippere
der har kørt i årevis uden at få skiftet olie, men jeg har da
haft en del på værkstedet der er brugt op, inden de har
været 5 år gamle.

>En time om ugen i et halvt år giver 26 timer om året.

Ja, og 0.6 L olie koster 25 kr, hvorfor spare de få kroner ?

Mvh
Kaj K Thomsen





Jesper G. Poulsen (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 21-05-05 23:35

Kaj Kristian Thomsen skrev:

> ikke meget skidt og snavs i olien, før den er slidt så meget
> at den begynder at drikke olie. Ok, der er mange klippere

Og det forurener. Meget endda.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Preben Riis Sørensen (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 21-05-05 23:41


"Kaj Kristian Thomsen" <Who Knows@nowhere.invalid> skrev
> Ja, og 0.6 L olie koster 25 kr, hvorfor spare de få kroner ?

Jeg topper op med den billigste bilolie, selvom den er 'forkert', den fås
til noget under en tier for det kvantum.
Hvis man ville kæmpe lidt for at holde maskinen fri for rust, var der også
lidt mere grund til at forkæle den med et olieskift engang imellem. Det vil
jeg også med den næste, hvis der nogensinde bliver en næste. Foreløbigt er
der købt en håndskubber, og den giver ikke sved på panden endnu, så skal vi
da have en hedebølge.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Christian B. Andrese~ (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 23-05-05 10:29


"Kaj Kristian Thomsen" <Who Knows@nowhere.invalid> wrote in message
news:428f9cce$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Tjek olien med jævne mellemrum.
> Og skift olie for hver 25 timer, eller en gang årligt.

Vi har en plænetraktor, en 11 HK. Skal der en speciel plæneklipperolie på ?

> Luftfilteret renses efter behov.

Luftfilteren på den er meget snasket af noget olie tror jeg, kan man vske
det i sulfo ?
Eller skal det være sådan ?


--
mvh / regards

Christian



Kaj Kristian Thomsen (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Kaj Kristian Thomsen


Dato : 23-05-05 10:47

Christian B. Andresen wrote:
> "Kaj Kristian Thomsen" <Who Knows@nowhere.invalid> wrote in message
> news:428f9cce$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Tjek olien med jævne mellemrum.
>> Og skift olie for hver 25 timer, eller en gang årligt.
>
> Vi har en plænetraktor, en 11 HK. Skal der en speciel
> plæneklipperolie på ?

Den skal bare have en ganske alm SAE30 olie. Til et olieskift
på den str motor skal du bruge ca 1.4 L. Hvis du finder en 1 L
oliedunk, og fylder den heeelt op, så passer det ret præcis
Spørg evt på et autoværksted, de er tit en god del billigere med olie.

>> Luftfilteret renses efter behov.
>
> Luftfilteren på den er meget snasket af noget olie tror jeg, kan man
> vske det i sulfo ?
> Eller skal det være sådan ?

Afhg af model ja. På din sidder der sikkert et papirfilter med et
skumgummi forfilter udenom. Papirfilteret kan du blæse ren med
trykluft. Skumfilteret vaskes med alm sulfo, og ifølge B&S vædes
i olie, og så vrider/trykker man den overskydende olie ud.
På nye/nyere motorer er der ingen olie på skumfilteret, så om det
virkelig er nødvendigt at søle det ind tvivler jeg på.

Mvh
Kaj K Thomsen







Christian B. Andrese~ (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 23-05-05 11:28


"Kaj Kristian Thomsen" <Who Knows@nowhere.invalid> wrote in message
news:4291a681$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Christian B. Andresen wrote:
> > "Kaj Kristian Thomsen" <Who Knows@nowhere.invalid> wrote in message
> > news:428f9cce$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >> Tjek olien med jævne mellemrum.
> >> Og skift olie for hver 25 timer, eller en gang årligt.
> >
> > Vi har en plænetraktor, en 11 HK. Skal der en speciel
> > plæneklipperolie på ?
>
> Den skal bare have en ganske alm SAE30 olie. Til et olieskift
> på den str motor skal du bruge ca 1.4 L. Hvis du finder en 1 L
> oliedunk, og fylder den heeelt op, så passer det ret præcis
> Spørg evt på et autoværksted, de er tit en god del billigere med olie.

Dvs. ikke noget med fuld syntetisk etc. ?
Bare en single grade SAE 30 ?

> >> Luftfilteret renses efter behov.
> >
> > Luftfilteren på den er meget snasket af noget olie tror jeg, kan man
> > vske det i sulfo ?
> > Eller skal det være sådan ?
>
> Afhg af model ja. På din sidder der sikkert et papirfilter med et
> skumgummi forfilter udenom. Papirfilteret kan du blæse ren med
> trykluft. Skumfilteret vaskes med alm sulfo, og ifølge B&S vædes
> i olie, og så vrider/trykker man den overskydende olie ud.
> På nye/nyere motorer er der ingen olie på skumfilteret, så om det
> virkelig er nødvendigt at søle det ind tvivler jeg på.

Tak, jeg fand nu en del meget god information på
http://www.briggsandstratton.com


--
mvh / regards

Christian



Jesper G. Poulsen (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 23-05-05 12:11

Christian B. Andresen skrev:

> Tak, jeg fand nu en del meget god information på
> http://www.briggsandstratton.com

Basic engine care:
http://www.briggsandstratton.com/display/router.asp?docid=65842
Maintenance schedule:
http://www.briggsandstratton.com/display/router.asp?docid=65840
How to store:
http://www.briggsandstratton.com/display/router.asp?docid=65871


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Christian B. Andrese~ (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 23-05-05 13:53


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message
news:xn0e2lbvn3egltn00d@dtext.news.tele.dk...
> Christian B. Andresen skrev:
>
> > Tak, jeg fand nu en del meget god information på
> > http://www.briggsandstratton.com
>
> Basic engine care:
> http://www.briggsandstratton.com/display/router.asp?docid=65842
> Maintenance schedule:
> http://www.briggsandstratton.com/display/router.asp?docid=65840
> How to store:
> http://www.briggsandstratton.com/display/router.asp?docid=65871

Nemlig. Så jeg kan næsten ikke vente på at komme hjem og se typenummer
Det er en 11 HK, men der kan vist være nogle stykker.


--
mvh / regards

Christian



Morten G. Jensen (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Morten G. Jensen


Dato : 22-05-05 10:59

Monter en gardena kobling ved at bore hul i skjoldet. Tilslut vand og start
maskinen, så bliver den renset i løbet af et split sekund for diverse græs
og jord rester.



MGJ


"Ny husejer" <jj@nogen.com> skrev i en meddelelse
news:428f6b91$0$676$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej NG
> Som ny husejer og plæneklippe ejer har jeg lige et spørgsmål.
>
> Min plæneklipper er en 3.5 hk benzin MTD.
>
> Hvordan skal den rengøres og vedligeholdes?
>
> Har købt den brugt og fik ikke noigen brugervejledning med.
>
> /Jens
>
>



Jesper G. Poulsen (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 23-05-05 10:59

Ny husejer skrev:

> Hvordan skal den rengøres og vedligeholdes?

For vask af skjold og kniv:
http://www.klippo.dk/o.o.i.s?id=1476&pid=92&qid=1455


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Kaj Kristian Thomsen (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Kaj Kristian Thomsen


Dato : 23-05-05 16:55

Jesper G. Poulsen wrote:
> Ny husejer skrev:
>
>> Hvordan skal den rengøres og vedligeholdes?
>
> For vask af skjold og kniv:
> http://www.klippo.dk/o.o.i.s?id=1476&pid=92&qid=1455

Det var faktisk ret smart jeg har godtnok en studs til
vandslangen i klipperskjoldet på min Husqvarna rider
men jeg synes ikke det er ikke særlig effektivt, der sidder
altid en masse skidt tilbage. Men den skal også selv fordele
vandet fra et punkt og ud til 3 knive.

Mvh
Kaj K Thomsen




Jesper G. Poulsen (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 24-05-05 08:57

Kaj Kristian Thomsen skrev:

> vandslangen i klipperskjoldet på min Husqvarna rider
> men jeg synes ikke det er ikke særlig effektivt, der sidder

Min far klapper klipperen op på sin Stiga Park - så kan den lige få en
tur med højttryksrenseren

- Personligt slår jeg aldrig græs når det er fugtigt. Tørt græs sætter
sig ikke så let i krogene...


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Aksel.pe (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Aksel.pe


Dato : 25-05-05 14:22

Jesper G. Poulsen wrote:

>
>
> Min far klapper klipperen op på sin Stiga Park - så kan den lige få en
> tur med højttryksrenseren
>

>

Jeg bruger også højttrykrenseren til min Stiga Villa - på trods af min
søns advarsler. Det har foreløbig kostet mig nye lejer i
klippeaggregatet to gange! Jeg er begyndt at gøre det lidt mere
forsigtigt - ja, jeg ender såmænd nok engang med at lade det gamle
indtørrede græs sidde som et isolerende (og beskyttende) lag!
M.v.h.
Aksel


Jesper G. Poulsen (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 25-05-05 19:51

Aksel.pe skrev:

> min søns advarsler. Det har foreløbig kostet mig nye lejer i
> klippeaggregatet to gange! Jeg er begyndt at gøre det lidt mere

Man skal jo ikke spule direkte ind i lejerne


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Aksel.pe (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Aksel.pe


Dato : 25-05-05 23:17

Jesper G. Poulsen wrote:
>
>
>
> Man skal jo ikke spule direkte ind i lejerne
>
>

Nej da!
Aksel


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408887
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste