Atamon
Fra : Poul E Møller

Dato : 21-05-05 12:38

Hejsa

Jeg så et program for et par uger siden, om hvordan man fjernede mug og
svamp fra vinduer med atamon på en tandbørste. (Og ikke rodalon som jeg
skriver tidligere)
Jeg kan bare ikke huske hvordan det skulle gribes an, er der en her der har
set programmet og kan give en forklaring på hvordan man gjorde, jeg tænker
på om atamon skulle blandes med vand og på hvor længe det skulle sætte.

Hilsen Poul E M

Fra : Tina

Dato : 21-05-05 12:59

"Poul E Møller" <dvd@hafnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på om atamon skulle blandes med vand og på hvor længe det skulle sætte.

Prøv at se her *ss*

Et godt råd er: Gennemblød vat med ATAMON og dæk de mugne pletter med
vattet dagen over. Når du tager vattet af, så skrub pletterne med 1 del
klorin og 3 dele vand (en neglebørte eller gammel tandbørste er perfekt til
formålet) - og det er væk!

Mvh
Tina

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 21-05-05 12:52

> [...]
> på om atamon skulle blandes med vand og på hvor længe det skulle sætte.

Atamon - Spar penge
Det ligner en flaske med rom og cola - og det bruges i agurkesalat og
syltetøj. Men Atamon kan bruges til meget andet end fødevarer. Inge
Christensen fra Brande har fem gode tips til andre måder at brugen den brune
væske på:

Det er ulovligt selv at fremstille og anvende svampemidler på den måde, det
blev angivet i Rabatten 20. april.
Man må altså ikke bruge Atamon som svampemiddel i haven.

Miljøstyrelsen oplyser følgende:
Kemiske produkter, som er beregnet til at bekæmpe svampeangreb på planter
skal godkendes af Miljøstyrelsen inden salg og anvendelse ifølge
bekæmpelsesmiddelbekendtgørelsen. Miljøstyrelsen godkender etiketterne til
bekæmpelsesmidlerne, herunder brugsanvisningen og doseringen. Det er ikke
lovligt selv at fremstille bekæmpelsesmidler.

<citat slut>

--
Hilsen Gilbert

Fra : TDN

Dato : 21-05-05 14:37

> [...]
> på om atamon skulle blandes med vand og på hvor længe det skulle sætte.

Jeg har lige så sent som i dag givet mine vinduer en rensning med en
klorinopløsning og det snuppede fint hvad der var af svamp mug og skidt.

Mvh
Thomas