Fornuftigt lydkort?
Fra : Michael Petersen

Dato : 20-05-05 21:05

Tænker at jeg vil have mig en lidt ældre mac som udelukkende skal
fungere som jukeboks, og så tænker jeg samtidig at jeg måske skulle ofre
lidt på at få et ordentligt lydkort i. De medfødte er vel ikke særlig
fantastiske? (synes jeg får et temmeligt svagt signal ud af både min
ibook og min imac) Jeg aner ikke en dyt om lydkort så giv gerne forslag
til muligheder og gode kombinationer hvis jeg samtidig skal finde en
ældre maskine (skal dog gerne kunne køre jaguar).

Mvh, Michael

Fra : Tom

Dato : 21-05-05 14:59

Har den USB, så gå efter sådan et lydkort.. Aage.dk
Her er der mange..
Du finder også PCI kort der..

Husk blot en ting..
Hvis du blot skal afspille mp3 filer så er det vel sagtens ligegyldigt.. Med
mindre du kører højere end 16bit 44.1 samplerate..( den digitalisering mac
arbejder med default på de ældre maskiner..
Er du til "en højere kvalitet" ex. 48 khz 20-24 bit. .. Begynder lydkortene
at blive ganske dyre.. +2000 kroner..
Med mindre at du vælger USB.. så er de stadig til at betale..

Husk blot at du, hvis du kører mp3 i 128 kbit/s kan du reelt ikke høre
forskel !!
Tom

PS
Jeg konverterer selv ( i iTunes ) til 384 kbit/s 48 khz.. så pakker den
cirka 1->4 ( i forhold til en CD ( der cirka er på 700MB)

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 23-05-05 07:14

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Jeg konverterer selv ( i iTunes ) til 384 kbit/s 48 khz.. så pakker den
> cirka 1->4 ( i forhold til en CD ( der cirka er på 700MB)

Jeg synes nu iTunes virker ret flaky ved højere opløsning end CD. Jeg
prøvede at tilføje en 24bit@96KHz AIFF fil (som jeg havde optaget på min
iMac G5s indbyggede lydindgang) til iTunes. Den spillede fint, men info
på den viste 66KHz. Konvertering til AAC resulterede i en fil med 48 KHz
samplerate, som afspillede for langsomt - som en 45rpm plade på en 33
rpm pladespiller. No joy.