Nu: PAS-PÅ! (årets joke): Hackere
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-05-05 19:40

(beklager for dem der allerede har læst hovedparten dette indlæg).

Men på basis af utallige opfordringer bringer vi det lige igen sammen
med en generel advarsel, så trådløst-eksperterne i
dk.edb.netvaerk.traadloest bliver gjort opmærksom på den nye,
faretruende og lurende hacker-threat der venter os alle forude i
fremtiden, hvis ikke vi er *særligt* opmærksomme på vores audio-porte.

Til vores venner i dk.snak.vittigheder, kan i hoppe til slutningen med
den nyeste update fra dk.edb.mac (det midterste er copy/pastet fra det i
allerede har læst)...

Sammendrag af tråden:
-----------------------------------

> Hvad får dig til at tro at der er nogen der har forsøgt at bryde ind?

- En delvis skjult IP adresse, der ikke har noget med min maskines
adresser at gøre, og at det samme er sket én gang før sidste efterår -
godt en måneds tid, før Kirsten døde... Min IP hedder noget med
xxx.xx.xxx.xxx og ikke 162.54.xx.xxx...

> Og hvor kommer det trådløse ind i billedet?

At mindst én af dem, der bor ved siden af mig eller under mig bruger et
eller andet trådløst system. - Jeg kan høre det i min FM tuner som et
vedvarende lavt pulserende signal på¨visse tidspunkter af døgnet, - især
efter kl. 15 og ca. indtil midnat. - Og nej, det er ikke det signal, en
mobil sender, når den søger/opdater net...

Men nu er der da ved at være en smule styr på det igen - rent
systemmæssigt, så jeg kunne få bestilt varer hjem fra udlandet...

mvh. Erik Richard

-snip, ny (genial) post:

> Nej men jeg forstår stadigvæk ikke hvor det trådløse net kommer ind i
> billedet.

Det forstår jeg så til gengæld ikke, du ikke forstår. Jeg har nu et par
gange skrevet, at jeg bruger nogle electret kondensator mikrofoner, og
at disse er ganske glimrende modtagerantenner...

-snip-

Peter Kiil wrote:

> Nu bliver det da for alvor morsomt! Indbrud på din maskine trådløst
via dine
> mikrofoner. Søg dog hjælp!

- Og nu stopper du Peter! Du véd åbenlyst intet om radiosignaler og
deres veje ind og ud af div. systemer. Og så er det altid det letteste
at beskylde én for at være både det ene og andet!

De mikrofoner, jeg har, er så følsomme, at det halve kunne være nok! -
mindre end 100µvolt/100ohm, æ- men det er nogle fantastisk gode
koncertmikrofoner fra Nakamichi!

mvh. Erik Richard

-snip-

Peter Kiil wrote:

> Jamen jeg er sikker på det er nogen fantastiske mikrofoner, men kører de
> tcp/ip? Nej vel!

- Nej, men det gør nogle af de programmer, hvortil jeg bruger
mikrofonerne, jeg har - bl.a. har jeg i lørdags installeret 'Skype' til
IP telefoni...
mvh. Erik Richard

-snip-

> 2) du er bange for at en bruger af et trådløst netværk er kommet på
det net via dine mikrofoner... rigtigt ?

Jeg er næsten sikker på, at der er en bruger i min umiddelbare nærhed,
der bruger trådløs adgang til Stofanet. Så det kan være dérigennem -
ELLER - ved at mine mikrofoner opfanger signalet og fører dem ind i min
computer.

I og med, at det er electret kondensator mikrofoner, så virker de som
særdeles gode modtagerantenner. Som skrevet andetsteds, så har de en
følsomhed helt ned på 100µvolt/100ohm.

Jeg synes lige, jeg vil nævne det her, at jeg ikke beskylder mine naboer
og underboer for bevidst at hacke sig ind, men hvis en af dem har den
trojan, uden at vide det, så virker den maskine jo som en
'relæ-station'. Og endelig - så kan der jo være en fejl i det trådløse
system, der bruges, og som gør, at signalet opfanges af mine mikrofoner her.

....... klip...

mvh. Erik Richard

-snip-

> Din frygt for at nogen skal komme i kontakt med operativsystemet (og
computeren) gennem mikrofonerne er ubegrundet - du har ingen grund til
bekymring om trådløse netværk.

Det er jeg så ikke enig med dig i. Det er jo velkendt, at man via mange
'porte' kan skaffe sig adgang via netop trådløse systemer. Og så sent
som sidste uge blev det igen nævnt i både radio og TV, at der er
problemer med trådløse anlæg.

Og det er lige så velkendt for lydfolk, at kondensatormikrofoner er
særdeles 'gode' modtagerantenner under visse forhold. Jeg har oplevet
det adskillige gange i forb. med optagelser rundt omkring.

mvh. Erik Richard

-----------------------

* Husk at følge med i fortsættelsen *

-----
Morten Reippuert Knudsen wrote:

er forsøgt indbrud på min maskine, hvor mine mikrofoner har

> Det her /er/ en klassikker Jeg for næsten lyst til at krydsposte den
> til andre grupper hvor der grines for lidt.

Den er *SELVSKREVET* til at blive x-postet i dk.snak.vittigheder med
x-fut til dk.edb.mac, så vi kan vedblive med at nyde alle morsomhederne
og den "teknisk begavede" slyngen omkring sig med hacker-gloser og
konspirationsteorier (håber x-futten er korrekt sat).

Hermed gjort! ROTFLOL

Det mest hylesjove, som jeg stadigvæk griner højlydt er er følgende sætning:

--------- NYESTE UPDATE FRA I NAT, KL. 00.00 (fra dk.edb.mac) --------

> Hvis du kan følge min argumentation, håber jeg det kan giver dig lidt
ro i sindet.

Nej, jeg er absolut ikke hverken rolig eller tryg ved situationen...

> Men under alle om stændigheder vil det, som andre har påpeget, være
første gang i historien at en PC var blevet hacket via audio-in.
Medmindre nogle har forsøgt sig med angreb via stemmestyring?

Den mulighed har jeg faktisk ikke overvejet, men jeg _HAR_ faktisk
talestyring aktiv i både OS 9.2.2 og OS X... - både Text-to-Speech og
Speech Recognition.

Så indtil, jeg har fundet ud af, om det er et hacking forsøg eller måske
'hacktool underhand', der er årsagen, har jeg demonteret alle mikrofoner...

mvh. Erik Richard

------

Så konklusionen på ovenstående udpluk fra en tråd med professor i
it-kundskab, Erik Richard i dk.edb.mac, er moralen altså at vi
allesammen skal *huske* at slukke for vores mikrofoner, ligesom han selv
har gjort det indtil vi finder ud af hvordan den onde hacker har ødelagt
hans computer...

Den onde hacker har *HELT SIKKERT* udnyttet et sikkerhedshul i
Text-to-Speech og Speech Recognition-applikationerne på hans computer,
hvorfor vi må mane til besindighed næste gang vi glemmer at slukke for
vores mikrofoner så computerne ikke bliver trådløst-hacket gennem
lydbølger i luften.

Kommentarer ønskes

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : zillyink

Dato : 20-05-05 22:45

Martin Jørgensen wrote:
> (beklager for dem der allerede har læst hovedparten dette
> indlæg).

Æh, hvor?

> Kommentarer ønskes

En gang fik jeg en virustrojaner gennem min gamle HP scanner der
ikke havde antitrojanvirus filtre som de nye har.
En nabo kunne gennem induktionen i mine kabler koble sig ind på
min maskine og læse alt på mit drev gennem et program han havde
lagt ind.
I lang tid sad han og snakkede gennem mine højtalerkabler fra en
lille hjemmelavet fm sender og det var pisse irriterende for han
sad og lavede pruttelyde hele tiden og efterlignede min undulat.

--
Hilsen
zillyink

ironi total off!!!

Fra : Brian k

Dato : 21-05-05 05:52

Martin Jørgensen wrote:

--snip--

> Med venlig hilsen / Best regards
> Martin Jørgensen

Hej

Er det seriøst?

Findes Erik Richard, og er dette en tråd der rent faktisk kører i en eller
anden newsgroup?

/brian

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 21-05-05 06:57

Brian k <brian@nospam.com> wrote:

> [...]
>

> Er det seriøst?
>

> Findes Erik Richard, og er dette en tråd der rent faktisk kører i en eller

Ja. Erik Richard findes og har ydet undertegnede seriøs, ihærdig og god
hjælp ved forskellige lejligheder.

Nej. Denne tråd burde ikke i den foreliggende uværdige form have lov at
fortsætte i dk.edb.mac - uanset, om grinebidderne kan argumentere
sagligt for deres synsvinkel eller ej. Nu ved vi, at der er andre
grupper, hvor man kan fortsætte med at boltre sig, hvis man er til den
form for underholdning. Lad os så blive fri her.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Morten Lind

Dato : 21-05-05 08:36

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> grupper, hvor man kan fortsætte med at boltre sig, hvis man er til den
> form for underholdning. Lad os så blive fri her.

.....lige mine ord, Ove.
M.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 21-05-05 12:01

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:
> Lad os så blive fri her.
> Venlig hilsen
> Ove Steen Smidt

Så _er_ det altså smart at futte den over, hvor man synes den hører til!

FUT: dk.snak.vittigheder

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Bæ9

Dato : 21-05-05 12:10

Brian k wrote:
> [...]
>

> Er det seriøst?
>

> Findes Erik Richard, og er dette en tråd der rent faktisk kører i en eller

nix - det er en virus!!

Bæ9
Rigtige mænd bruger ikke kill-filter

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-05-05 21:41

Bæ9 wrote:

> nix - det er en virus!!

Den er vist ved at dø ud nu... Han har ikke skrevet noget mere idiotisk
i dag, såvidt jeg lige kunne se.

Jeg tror nu heller det ikke sundt med for mange mavekramper i mere end 2
dage i træk og det var jeg vidst ikke ene om at få, kan jeg forstå

Fra : Bæ9

Dato : 21-05-05 23:35

> Den er vist ved at dø ud nu... Han har ikke skrevet noget mere idiotisk
> i dag, såvidt jeg lige kunne se.

Han må føle sig forfulgt
--------------------------

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-05-05 22:34

Brian k wrote:

> [...]
>

> Er det seriøst?
>

> Findes Erik Richard, og er dette en tråd der rent faktisk kører i en eller

Jaja, han findes... Og jeg tror at han måske efterhånden langt om længe
er begyndt at fatte (ihvertfald burde fatte) at han ikke kan blive
hacket via sin audio-in port, uanset hvor gode hans mikrofoner er og
uanset hvilket mærke de har...

Kig i dk.edb.mac hvis der er noget du gerne vil vide - i mangler jo nok
en hel del af tråden og måske endda så meget at i slet ikke syntes at
det er ligeså sjovt som os andre, der har ligget flade af grin i 2 dage?

Fra : Lars B

Dato : 21-05-05 23:43

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> hel del af tråden og måske endda så meget at i slet ikke syntes at det er
> ligeså sjovt som os andre, der har ligget flade af grin i 2 dage?

Han er fandme den sjoveste person nogensinde

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 21-05-05 13:55

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> writes:

> Til vores venner i dk.snak.vittigheder, kan i hoppe til slutningen med
> den nyeste update fra dk.edb.mac (det midterste er copy/pastet fra det
> i allerede har læst)...

Var krydsposteringen VIRKELIG nødvendig?

Er det iøvrigt samme måde du gerne vil behandles hvis du gør noget
andre ikke synes er så smart?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-05-05 21:46

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Var krydsposteringen VIRKELIG nødvendig?

Ja, for jeg subscriber ikke til de andre grupper og der var faktisk ret
mange der gerne ville læse det og som syntes det var hyle-morsomt.

> Er det iøvrigt samme måde du gerne vil behandles hvis du gør noget
> andre ikke synes er så smart?

Nu skriver jeg ikke sådan lort, så det bliver for hypotetisk og
filosofisk. Du skal se sådan her på det: Erik Richard fattede ikke at
han selv var galt på den, før han læste +10 indlæg hvor folk forklarede
ham en anden sandhed en den han troede var korrekt og det kan roligt
siges at der var bred enighed om at det var sjovt.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-05-05 02:08

> Ja, for jeg subscriber ikke til de andre grupper og der var faktisk
> ret mange der gerne ville læse det og som syntes det var
> hyle-morsomt.

Det ændrer ikke på at du ikke burde have krydsposteret. Ønskede du at
læse de andre svar, kunne du jo fx gøre dig den ulejlighed at abbonere
på grupperne.

> [...]
> forklarede ham en anden sandhed en den han troede var korrekt og det
> kan roligt siges at der var bred enighed om at det var sjovt.

Jeg tror ikke at Erik Richard mener at han tager fejl.

Det er også uvæsentlig for det drejer sig ikke om hvorvidt han tager
fejl eller ej, men at du har valgt en ydmygende måde at hænge ham ud
på.

Så jeg spørger igen: Er det sådan du selv ønsker at blive behandlet i
en tilsvarende situation.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-05-05 23:34

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Det ændrer ikke på at du ikke burde have krydsposteret. Ønskede du at
> læse de andre svar, kunne du jo fx gøre dig den ulejlighed at abbonere
> på grupperne.

Det er så udelukkende din mening.

> Jeg tror ikke at Erik Richard mener at han tager fejl.

Hvis ikke han mener han tager fejl, så er han godtnok et større fjols
end jeg troede. Men det kunne da være hylemorsomt hvis du har ret i at
han ikke mener at han tager fejl.

> [...]
> på.
>
> Så jeg spørger igen: Er det sådan du selv ønsker at blive behandlet i

Alt det lort du skriver er jo fuldstændigt til grin og nu forholder det
sig rent faktisk således at langt langt største- og hovedparten af de
folk som har læst tråden har fået sig den vildeste grinern, herunder
undertegnede.

Og så skulle det vist være ud-debateret, medmindre du er virkeligt
fatsvag. EOD.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-05-05 22:15

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Hvis ikke han mener han tager fejl, så er han godtnok et større fjols
> end jeg troede. Men det kunne da være hylemorsomt hvis du har ret i at
> han ikke mener at han tager fejl.

Erik tager aldrig fejl - sådan er han.

> [...]
> sig rent faktisk således at langt langt største- og hovedparten af de
> folk som har læst tråden har fået sig den vildeste grinern, herunder

Jeg vil lige på banen her - Det var mig der fabulerede at den burde
krydspostes, hvilket blot var ment som en morsom bemærkning ikke en
opfording, i givet fald havde jeg selv gjort det.

Bemærkningerne sendt fra de andre grupper hører ikke hjemme i denne
gruppe og jeg synes ærlig talt ej heller de var videre morsomme, men
derimod dumsmarte.

Prøv iøvrigt at skrive lige så pÆnt som Thorbjørnen, det ville klæde
dig.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-05-05 00:12

> [...]

> krydspostes, hvilket blot var ment som en morsom bemærkning ikke en
> opfording, i givet fald havde jeg selv gjort det.

Det *var* en opfordring og den *burde* krydspostes. Det ligger fast og
det syntes de fleste.

> [...]
> derimod dumsmarte.
>
> Prøv iøvrigt at skrive lige så pÆnt som Thorbjørnen, det ville klæde

Jeg er klædt udmærket fint og godt på tak, men alt det lort han skriver
til mig det mener jeg er komplet latterligt når det faktisk er møntet på
både din og andres opfordring til x-postning. Hans indlæg ligner mest af
alt mudderkastning, øjensynligt fordi han ingen humor ejer.

Så hvad med om du tog og besvarede noget af alt hans lort, istedet for
at jeg skal hænge på det bræk blot fordi jeg modtog din opfordring? Du
skriver jo selv at du selv ville have x-postet den.

Det ville klæde dig at besvare hans for mig at se idiotiske spørgsmål,
fordi det er jo faktisk dig han må have henvendt sig til i lige så høj
grad som mig.

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 25-05-05 06:54

Martin Jørgensen skrev:

> Det *var* en opfordring og den *burde* krydspostes. Det ligger fast og
> det syntes de fleste.

Hvordan kan du vide, hvad de fleste synes? Jeg kan godt se det morsomme,
jeg grinede selv - men jeg gjorde det for mig selv, og der er ingen
grund til at hænge manden ud.

> Hans indlæg ligner mest af alt mudderkastning, øjensynligt fordi han ingen
> humor ejer.

Du har ingen ret til at gøre grin med andre, bare fordi du synes, at de
er humorforladte eller uvidende.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-05-05 21:41

Jesper Juellund Jensen wrote:

> Hvordan kan du vide, hvad de fleste synes? Jeg kan godt se det morsomme,

Fordi jeg kan læse en masse tak-sigelser og opfordringer til at det var
godt med x-posten.

> jeg grinede selv - men jeg gjorde det for mig selv, og der er ingen
> grund til at hænge manden ud.

> Du har ingen ret til at gøre grin med andre, bare fordi du synes, at de
> er humorforladte eller uvidende.

Jeg har al mulig ret til at skrive hvad jeg har lyst i dette forum. Det
kaldes ytringsfrihed - så har du også lært noget nyt i dag.

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 26-05-05 15:28

Martin Jørgensen skrev:

> Jeg har al mulig ret til at skrive hvad jeg har lyst i dette forum. Det
> kaldes ytringsfrihed

Du forveksler en juridisk og en moralsk ret.

> - så har du også lært noget nyt i dag.

Nej, og jeg tror egentlig heller ikke, at du gør det, for enten har du
vidst det hele tiden, eller også vil eller kan du nok ikke forstå det.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Christian Bech

Dato : 25-05-05 21:43

In article <1gx24pv.1p02xft10t0w0qN%jjj@cyrk.dk>,
jjj@cyrk.dk (Jesper Juellund Jensen) wrote:

> Hvordan kan du vide, hvad de fleste synes?

Martin har skam ret for s åvidt angår hans venner i dk.snak.vittigheder,
men det er så også den mest humorforladte gruppe i hele hierarkiet -
selv dk.forbruger.offentlig-service er sjovere.

> Jeg kan godt se det morsomme,
> jeg grinede selv - men jeg gjorde det for mig selv, og der er ingen
> grund til at hænge manden ud.

Ditto. Jeg grinede dog så højt, at det ikke helt blev for mig selv.

> Du har ingen ret til at gøre grin med andre, bare fordi du synes, at de
> er humorforladte eller uvidende.

Martins udfald mod ordblinde for et par måneder siden er vel alt
rigeligt til at kategorisere ham.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-05-05 08:46

> Jeg er klædt udmærket fint og godt på tak, men alt det lort han
> skriver til mig det mener jeg er komplet latterligt når det faktisk er
> møntet på både din og andres opfordring til x-postning.

Må jeg være fri? Jeg har efter bedste evne forsøgt at tale pænt til
dig i min kritik - hvis du opfatter det som du beskriver ovenfor, er
du godt nok ømskindet.

Herudover er der en meget, meget stor forskel på at nævne en
mulighed og på at gøre det i praksis. Det ved du godt, ikke?

> Hans indlæg ligner mest af alt mudderkastning, øjensynligt fordi han
> ingen humor ejer.

Humor er mange ting, og noget af det hvor mennesker er meget
forskellige. Du er velkommen i dk.snak.mudderkastning, hvis du gerne
vil lege med nogen der synes det er sjovt at hænge andre ud.

> Det ville klæde dig at besvare hans for mig at se idiotiske spørgsmål,
> fordi det er jo faktisk dig han må have henvendt sig til i lige så høj
> grad som mig.

Beklager, det er skam dig.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-05-05 02:17

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Må jeg være fri? Jeg har efter bedste evne forsøgt at tale pænt til
> dig i min kritik - hvis du opfatter det som du beskriver ovenfor, er
> du godt nok ømskindet.

Det er sort snak for mig det du skriver. For det første har jeg aldrig
nogensinde hørt dig tale. Så hvis du har talt pænt til mig, så bliver du
ganske enkelt nødt til at indse at jeg ikke kan høre hvad du siger. For
det andet: Hvis du opfatter det som du beskriver ovenfor, er du godt nok
ømskindet.

> Herudover er der en meget, meget stor forskel på at nævne en
> mulighed og på at gøre det i praksis. Det ved du godt, ikke?

Jeg aner ikke hvor du vil hen. Lad mig forklare det på denne måde, så du
umuligt kan misforstå det: Du er *IKKE* hellig, hvis det er det du
fejlagtigt tror. I så fald lider du af vrangforestillinger og så vil jeg
tilråde og anbefale dig at søge professionel hjælp.

> Humor er mange ting, og noget af det hvor mennesker er meget
> forskellige. Du er velkommen i dk.snak.mudderkastning, hvis du gerne
> vil lege med nogen der synes det er sjovt at hænge andre ud.

Jeg er velkommen overalt på usenet, i tilfælde af at du ikke fatter det.

Jeg syntes det er så *UFATTELIGT* morsomt at skulle skære ting ud i pap
for fatsvage folk der bare ikke fatter hvorfor andre skriver som de
gør... Og især i denne gruppe, er der vitterligt mange af slagsen... Det
er ret morsomt, LOL

> Beklager, det er skam dig.

Nej, fordi du har jo tydeligt tilkendegivet tanker og ønsker om at
tråden skulle x-postes og det har du selv indrømmet.

Fra : Christian Bech

Dato : 26-05-05 07:04

In article <42952398$0$63617$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Jeg er velkommen overalt på usenet, i tilfælde af at du ikke fatter det.

Bare for sjovs skyld: Er der nogen der mener, at Martin er velkommen i
dk.edb.mac?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-05-05 14:18

Christian Bech wrote:

> Bare for sjovs skyld: Er der nogen der mener, at Martin er velkommen i
> dk.edb.mac?

Jeps, selvfølgeligt. Og dem der samtykker er enig, ligesom grundloven er
det. Folk der ikke forstår grundloven får ikke mere ret af at gentage
deres vrøvl igen og igen, men underholdende det er det da.

LOL...

Fra : Basholm

Dato : 28-05-05 23:08

On 26/05/05 15:18, in article
4295cc9a$0$63610$edfadb0f@dread15.news.tele.dk, "Martin Jørgensen"

Martin,

Jeg synes du skulle søge hjælp, jo før jo bedre. Du er ikke velkommen her,
hvis du ikke har fattet det endnu.

Jeg har grinet af Eriks påfund, men jeg har sgu aldrig læst noget
tilsvarende som det der kommer fra dig.

Alle de personer du har svinet til er seriøse og respekteret her i gruppen,
hvilket jeg med ret stor sikkerhed kan sige at du ikke er.

/Tommy

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-05-05 00:42

Basholm wrote:
-snip-

> Martin,
>
> Jeg synes du skulle søge hjælp, jo før jo bedre. Du er ikke velkommen her,
> hvis du ikke har fattet det endnu.

Jo, jeg er siden du ikke har fattet det endnu.

> [...]
>
> Alle de personer du har svinet til er seriøse og respekteret her i gruppen,
> hvilket jeg med ret stor sikkerhed kan sige at du ikke er.

Jeg har ikke svinet nogen til - blot besvaret et par indlæg ligesom jeg
nu besvarer dit. Andet ligger der ikke i det.

Fra : Peter Kiil

Dato : 26-05-05 14:29

Christian Bech - christian.bech@mail.tele.dk on 26/05/05 8:04 wrote:

> Bare for sjovs skyld: Er der nogen der mener, at Martin er velkommen i
> dk.edb.mac?

Næh for min skyld må han gerne fedte af. Jeg griner tit højt og længe over
Erik, men jeg finder på ingen måde Martin morsom. Jeg krummer tæer når jeg
læser hans indlæg, og der skal ellers en del til før det sker.

--
/peter

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-05-05 16:49

Peter Kiil wrote:

> Næh for min skyld må han gerne fedte af. Jeg griner tit højt og længe over
> Erik, men jeg finder på ingen måde Martin morsom. Jeg krummer tæer når jeg
> læser hans indlæg, og der skal ellers en del til før det sker.

Rolig nu Mulle. Prøv at slappe lidt af. For at vise det format jeg har
og som andre mangler, så vil jeg da gerne have lov at byde dig på en
http://www.kinagrill.dk/ inden du går helt i selvsving og din verden går
fuldstændigt i opløsning over at der er nogen der hygger sig lidt i ny
og i næ.

Fra : Peter Kiil

Dato : 26-05-05 17:33

Martin Jørgensen - unoder.spam@spam.jay.net on 26/05/05 17:49 wrote:

> [...]
> http://www.kinagrill.dk/ inden du går helt i selvsving og din verden går
> fuldstændigt i opløsning over at der er nogen der hygger sig lidt i ny

Min verden går slet ikke i opløsning over at folk hygger sig, men hygge er
ikke noget jeg forbinder med dit ophold her. Du udviser en skræmmende mangel
på respekt over for folk, som tiltaler dig på en sober måde. Alt skal
trækkes ned på det barnlige og latrinære niveau. Hvis du havde format ville
du være stoppet for længe siden.

Du behøver ikke svare.
--
/peter

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 27-05-05 23:35

Peter Kiil wrote:

-snip-

> Min verden går slet ikke i opløsning over at folk hygger sig, men hygge er
> ikke noget jeg forbinder med dit ophold her. Du udviser en skræmmende mangel

Din verden ser ellers ud til at være gået fuldstændigt i opløsning...

Spis dig dog en tudekiks og hold op med at flabe som et forkælet lille
pattebarn, der altid igennem din opvækst ser ud til at have fået din
vilje og nu ikke vil acceptere at der er nogen af os der mener noget
andet end dig.

> på respekt over for folk, som tiltaler dig på en sober måde. Alt skal
> trækkes ned på det barnlige og latrinære niveau. Hvis du havde format ville
> du være stoppet for længe siden.

Som sagt finder jeg det ret underholdende at læse idiotiske
beskyldninger om dit og dat i denne gruppe, som vist er den eneste
gruppe på usenet hvor jeg har oplevet folk der ikke kan tåle at vi
voksne hygger os lidt en gang i mellem, griner og har det sjovt.

Jeg er erfaren usenet-skribent, så jeg kan selvfølgeligt sagtens
gennemskue hvornår folk ikke kan finde ud af at respektere at nogen af
os syntes at det er fint at hygge os lidt og grine lidt engang imellem
af nogen sjove ting.

> Du behøver ikke svare.

Flink, som jeg er gør jeg det alligevel. Det er en hel speciel service
som dig og kun få udvalgte andre modtager. Og du får det ganske gratis -
helt uden at betale nogen regning for det.

Bedre kan det simpelthen ikke blive for dig.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-05-05 09:40

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> at vi
> voksne hygger os lidt en gang i mellem

Meget sigende, som ovenstående sætning gentages ustandseligt.

Vi, os og voksne!
En patetisk ønskedrøm om at fremstå voksen og tilhøre et fællesskab.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-05-05 00:44

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Meget sigende, som ovenstående sætning gentages ustandseligt.
>
> Vi, os og voksne!
> En patetisk ønskedrøm om at fremstå voksen og tilhøre et fællesskab.

Ikke forstået - har du en ønskedrøm om at fremstå som voksen og tilhøre
et fællesskab eller hvad prøver du at skrive?

Fra : Christian Bech

Dato : 27-05-05 11:04

In article <4295efe4$0$63620$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,

> [...]
> http://www.kinagrill.dk/ inden du går helt i selvsving og din verden går
> fuldstændigt i opløsning over at der er nogen der hygger sig lidt i ny

Dit svar er på mange måder et godt eksempel på det, Peter skriver. Det
må være mindst fire år siden at henvisninger til tudekiksen var det
mindste sjove. Du ville faktisk gøre dig selv en tjeneste ved at
forbeholde dine indlæg dk.snak.vittigheder. I en gruppe, hvor Finn
Nørbygaard er gud, er du en naturlig stjerne.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 27-05-05 23:40

Christian Bech wrote:

-snip-

> Dit svar er på mange måder et godt eksempel på det, Peter skriver. Det
> må være mindst fire år siden at henvisninger til tudekiksen var det
> mindste sjove. Du ville faktisk gøre dig selv en tjeneste ved at

Nu er det sådan set ikke meningen at det skulle være hverken sjovt at
spise en tudekiks eller at læse en henvisning på en tudekiks. Det er
derimod meningen at når man spiser tudekiks, så skal man holde op med at
flæbe som et forkælet lille pattebarn.

> forbeholde dine indlæg dk.snak.vittigheder. I en gruppe, hvor Finn
> Nørbygaard er gud, er du en naturlig stjerne.

Den bedste tjeneste jeg kan gøre mig selv, er at besvare de indlæg der
bliver skrevet til mig i denne gruppe. Det er logik for enhver og i
øjeblikket gør jeg det helt gratis.

Jeg har sådan set allerede forklaret at jeg ikke følger den omtalte
gruppe, men du kunne jo evt. prøve med et læsekursus inden du skriver
dit næste indlæg, for at forebygge fremtidige idiotier/misforståelser
hvor du kommer med flere forslag som også på forhånd er udelukkede?

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 26-05-05 15:50

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Bare for sjovs skyld: Er der nogen der mener, at Martin er velkommen i
> dk.edb.mac?

Et kriterium kunne jo være at holde sig bare nogenlunde inden for
rammerne af:

http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.mac

og

http://usenet.dk/netikette/debatteknik.html

- hvor der står lidt om "Bolden og manden", "Sarkasme og ironi",
"Kværulanter" og "...plads til alle".

"Plads til alle" må vel forstås under forbehold af, at man holder sig
inden for rammerne af gruppens formål. Hvis man synes at livet er langt
nok til at bruge så ufatteligt megen tid på at klaske sig på lårerne af
grin og skrive til hinanden om det, skal man holde sig til grupper, der
har dette formål. Det må være en del af netetikette.

I øvrigt synes jeg, at de grinebiddere, der har optrådt her på stedet,
er umådeligt taknemmelige at underholde og nøjsomme i deres krav til
underholdningens kvalitet.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : nospam

Dato : 26-05-05 09:10

> Jeg er velkommen overalt på usenet, i tilfælde af at du ikke fatter det.

Du er ikke velkommen her, da du ikke opfører dig ordentligt. Du skriver i en
ubehagelig, nedgørende, aggressiv og barnlig tone, som ødelægger den gode
stemning, som normalt er i dk.edb.mac.

mvh Mikael Kern

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 26-05-05 09:03

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Jeg er velkommen overalt på usenet, i tilfælde af at du ikke fatter det.

*PLONK*

Fra : JensF

Dato : 26-05-05 13:44

Martin Jørgensen wrote:

> Jeg er velkommen overalt på usenet, i tilfælde af at du ikke fatter det.

Og man siger om Steve Jobs at han er omgivet af et "reality distortion
field".
--

Jens F

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-05-05 17:18

> Det *var* en opfordring og den *burde* krydspostes. Det ligger fast og
> det syntes de fleste.

læs venligst følgende citat:

"Det her /er/ en klassikker Jeg for næsten lyst til at krydsposte
den til andre grupper hvor der grines for lidt."

og tænk dig om. Siger du aldrig i spøg, at du har lyst til at gøre et
eller andet du ved er forkert?

> [...]
> både din og andres opfordring til x-postning. Hans indlæg ligner mest af
> alt mudderkastning, øjensynligt fordi han ingen humor ejer.

der tror jeg du tager fejl.

> Så hvad med om du tog og besvarede noget af alt hans lort, istedet for
> at jeg skal hænge på det bræk blot fordi jeg modtog din opfordring? Du
> skriver jo selv at du selv ville have x-postet den.

Nej, jeg skrev at jeg "næsten havde lyst" til det - forskellen ligger
deri at jeg ikke gjorde det fordi fordi jeg syntes der ville være FOR
groft. Erik har dummet sig her i gruppen, det ved vi alle og det kan vi
alle grine lidt af(det sker adskillige gange om året). Der er igen grund
til at blande andre grupper ind i det.

> Det ville klæde dig at besvare hans for mig at se idiotiske spørgsmål,
> fordi det er jo faktisk dig han må have henvendt sig til i lige så høj
> grad som mig.

Da jeg ikke synes at hans spørgsmål er idiotiske ser jeg ingen grund til
at besvare dem for dig. Derudover plejer Thorbjørn at kunne svare for
sig selv.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-05-05 18:12

nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> Da jeg ikke synes at hans spørgsmål er idiotiske ser jeg ingen grund til
> at besvare dem for dig. Derudover plejer Thorbjørn at kunne svare for
> sig selv.

Jeg blev lige mindet om at Martin jo faktisk har gjort sig bemærket på
den konto før her i gruppen.

Kan du huske 416567e7$0$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk ?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-05-05 20:33

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Jeg blev lige mindet om at Martin jo faktisk har gjort sig bemærket på
> den konto før her i gruppen.
>
> Kan du huske 416567e7$0$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk ?

svagt, noget med at "ingen fatter en skid". Jeg deltog ikke i den, men
ved genlæsning dukkede kkwuq8zx1z.fsf@mimer.null.dk op og kom ved dette
gensyn til at tænke på, om du nogen sinde fik lov til at gennemse Erik's
Corel Wordperfect for Linux kildekode?

I tråden du henviser til dukker
4169bcf4$0$22689$ba624c82@nntp04.dk.telia.net iøvrigt osse op, sprog af
samme pÆne kaliber som hvad Martin disker op med.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-05-05 21:03

nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> gensyn til at tænke på, om du nogen sinde fik lov til at gennemse Erik's
> Corel Wordperfect for Linux kildekode?

Nøp. Han ville åbenbart ikke benytte lejligheden til at få mig til at
offentlig gumle mine ord i mig i små bidder. Ham om det.

> I tråden du henviser til dukker
> 4169bcf4$0$22689$ba624c82@nntp04.dk.telia.net iøvrigt osse op, sprog
> af samme pÆne kaliber som hvad Martin disker op med.

Det var godt det var i Quoted Unreadable :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-05-05 21:55

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Nøp. Han ville åbenbart ikke benytte lejligheden til at få mig til at
> offentlig gumle mine ord i mig i små bidder. Ham om det.

Ærgeligt at Erik er så stædig at man har behov for et killfilter, der
resulterer i at han læser kvarte tråde og dermed havner i en sådan
situation.

> Det var godt det var i Quoted Unreadable :)

havde du ikke opdateret din gnus for Erik skyld? - Eller bør
googlegroups osse opdatere?

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-05-05 22:11

> [...]

> Ærgeligt at Erik er så stædig at man har behov for et killfilter, der
> resulterer i at han læser kvarte tråde og dermed havner i en sådan

Det er ikke nemt at være så hidsig.

> havde du ikke opdateret din gnus for Erik skyld? - Eller bør
> googlegroups osse opdatere?

Det var nu for min egen skyld. Google group har åbenbart problemer
med QP, men det er vel efterhånden kun ERS der bruger det.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-05-05 22:22

> Det var nu for min egen skyld. Google group har åbenbart problemer
> med QP, men det er vel efterhånden kun ERS der bruger det.

Desto mere påkrævet er en opdatering.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-05-05 21:48

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Jeg blev lige mindet om at Martin jo faktisk har gjort sig bemærket på
> den konto før her i gruppen.
>
> Kan du huske 416567e7$0$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk ?

Ak, ja... Det var gode tider dengang. Det var sku' også ret sjovt.
ROTFLOL...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-05-05 22:14

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Ak, ja... Det var gode tider dengang. Det var sku' også ret sjovt.
> ROTFLOL...

Syntes du det var sjovt? Det jeg erindrer fra den tråd er at du messede
"Du fatter ikke en skid" til dem som rent faktisk fattede din pointe,
men blot ikke syntes det var sjovt eller rimeligt. Problemet var at du
kun kunne fatte din egen pointe.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-05-05 00:57

Morten Reippuert Knudsen wrote:
> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
-snip-

> Syntes du det var sjovt? Det jeg erindrer fra den tråd er at du messede

Hvad har jeg lige skrevet? Hvad har jeg lige skrevet? Hvad har jeg dog
lige skrevet? Prøv et læse-kursus næste gang du føler behov for at
spørge andre om hvad der står i teksten.

> "Du fatter ikke en skid" til dem som rent faktisk fattede din pointe,
> men blot ikke syntes det var sjovt eller rimeligt. Problemet var at du
> kun kunne fatte din egen pointe.

Jeg tror ikke du fatter særligt meget. Du gentager blot dig selv igen og
igen på en ret uintelligent måde IMO. Derfor har jeg ikke noget særligt
behov for at skulle forklare mig igen og igen, fordi du bliver blot ved
og ved med at poste lallende idiotiske spørgsmål blot fordi vi er nogen
voksne herinde der hygger os lidt en gang i mellem.

Så hvis du ikke kan tåle mosten eller lugten i bageriet så er du da
velkommen til at skride. Men det er godtnok en anelse trættende at blive
ved med at læse alt det børnehave-pjat du lukker ud af skidesprækken.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-05-05 06:08

> [...]

> velkommen til at skride. Men det er godtnok en anelse trættende at blive
> ved med at læse alt det børnehave-pjat du lukker ud af skidesprækken.

Du er et endnu større fjols end Erik. EOD

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-05-05 07:34

> [...]

> velkommen til at skride. Men det er godtnok en anelse trættende at
> blive ved med at læse alt det børnehave-pjat du lukker ud af

Du er ikke ked af det.

Det er længe siden jeg har mødt en så utiltalende skribent på Usenet
som dig, med en så konsekvent mangel på pli og respekt for dem der
ulejliger sig med at skrive til dig.

Jeg tror ikke der er nogen i denne gruppe ud over dig, der bryder sig
om din opførsel.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-05-05 14:26

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Du er ikke ked af det.

Næ, hvad skulle jeg dog være ked af? Jeg hygger mig fint nok herinde.

Det er ganske morsomt at læse en masse gentagelser fra folk der f.eks.
er for... Ja, lad os kalde en spade for en spade: idiotiske... og ikke
fatter grundlæggende demokratiske principper.

> Det er længe siden jeg har mødt en så utiltalende skribent på Usenet
> som dig, med en så konsekvent mangel på pli og respekt for dem der
> ulejliger sig med at skrive til dig.

Nu ulejliger jeg må jo mindst i lige så høj grad med at skrive tilbage,
men der er altså en grænse for hvor åndssvage spørgsmål jeg gider at
besvare, så man kan sige at jeg igennem alt hvad jeg skriver har retten
fuldstændigt og aldeles på min side så også på den måde har jeg ren
samvittighed.

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 25-05-05 18:28

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Der er igen grund
> til at blande andre grupper ind i det.
Jeg går ud fra at du mener *ingen* i stedet for *igen*. Der er heller
ingen grund til at blive ved i det uendelige.

--
Bob- purge Plus

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-05-05 20:12

Robert J. Widenmann <mariPLUSbob@PLUSadsl.dk> wrote:

> Jeg går ud fra at du mener *ingen* i stedet for *igen*. Der er heller
> ingen grund til at blive ved i det uendelige.

jepper - det er lidt svært at skrive samtidig med at jeg holder mit
bærbare trådløse netkort (original iBog) knapt én meter ude af vinduet
for at fange et åbent accesspoint. Nu er der heldigvis kun 16 dage til
min ADSL etableres, mon ikke jeg kan få nogen solide biceps inden da?

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-05-05 21:55

Robert J. Widenmann wrote:

> Jeg går ud fra at du mener *ingen* i stedet for *igen*. Der er heller
> ingen grund til at blive ved i det uendelige.

ROTFLOL! Er du sikker? Vi kan sku' da hurtigt lave x-posts igen, når nu
Morten Reippuert Knudsen nu udtaler at der endnu engang *IGEN* er grund
til at blande andre grupper ind i billedet.

Det glæder mig da at Morten Reippuert Knudsen er enig i, at det
tidligere var nødvendigt at lave x-post, som andre også har udtrykt. Vi
kan jo hurtigt spørge de andre grupper med en x-post, hvis nogen syntes
det er en god ide, istedet for alle de teoretiske spekulationer som
nogen kommer med.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-05-05 22:22

> [...]

> kan jo hurtigt spørge de andre grupper med en x-post, hvis nogen syntes
> det er en god ide, istedet for alle de teoretiske spekulationer som

Du kunne osse krydsposte til samtlige grupper på sunsites server (endnu
en gang: det er stadig ikke ment som en opfording)

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-05-05 01:05

> [...]

> Du kunne osse krydsposte til samtlige grupper på sunsites server (endnu
> en gang: det er stadig ikke ment som en opfording)

Det var sgu' da ellers en genial ide jeg lige vil overveje.

Fremragende forslag. Måske er du alligevel ikke så dum som du indimellem
lyder til, når du bliver ved med at poste idiotiske spørgsmål?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-05-05 21:45

> [...]

> groft. Erik har dummet sig her i gruppen, det ved vi alle og det kan vi
> alle grine lidt af(det sker adskillige gange om året). Der er igen grund

Jo, fordi det *VAR HYLEMORSOMT*! Det er der ADSKILLIGE der har både ment
og mener!

> Da jeg ikke synes at hans spørgsmål er idiotiske ser jeg ingen grund til
> at besvare dem for dig. Derudover plejer Thorbjørn at kunne svare for
> sig selv.

Hvis han godt kan svare for sig selv, så kan jo bare selv besvare sine
egne spørgsmål uden at skulle bede mig om hjælp til at forklare ham det.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-05-05 22:14

> Jo, fordi det *VAR HYLEMORSOMT*! Det er der ADSKILLIGE der har både ment
> og mener!

Muligvis fra vittighedsgruppen, men nok ikke mange her fra gruppen. Mon
ikke de osse ville have sat pris på en FUT og godt kunne have undværet
en X-post?

Iøvrigt er det være værd at bemærke at /jeg/ tager Erik i forsvar - Det
er en glimrende indikator for at _du_ bevæger dig i den yderste zone af
hvad der kan anses for anstændig opførsel.

> Hvis han godt kan svare for sig selv, så kan jo bare selv besvare sine
> egne spørgsmål uden at skulle bede mig om hjælp til at forklare ham det.

Den diskusion gider jeg ikke. Lad det ligge eller besvar Thorbjørns
spørgsmål.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-05-05 01:30

> [...]

> Muligvis fra vittighedsgruppen, men nok ikke mange her fra gruppen. Mon
> ikke de osse ville have sat pris på en FUT og godt kunne have undværet

Mon ikke dit og mon ikke dat. Sikke du dog tager på vej over at de
voksne herinde på usenet hygger sig lidt i ny og næ.

> Iøvrigt er det være værd at bemærke at /jeg/ tager Erik i forsvar - Det
> er en glimrende indikator for at _du_ bevæger dig i den yderste zone af
> hvad der kan anses for anstændig opførsel.

Uenig. En glimrende indikator er f.eks. ph-papir og et volt-meter. Ikke
folk der bliver ved og ved med at stille idiotiske spørgsmål og
diskutere ligegyldige ting, blot fordi vi voksne herinde tager os den
frihed at hygge os lidt i ny og i næ.

> Den diskusion gider jeg ikke. Lad det ligge eller besvar Thorbjørns
> spørgsmål.

Hvem tror du du er, siden du åbenbart tror du sådan kan kommandere rundt
med folk på den måde og udkommandere at andre skal besvare idiotiske
spørgsmål (gratis) for dig?

Men jeg kan da sagtens besvare de spørgsmål i end måtte have. Så skal i
blot være indforstået på at jeg bagefter sender jer en regning til
betaling, lydende på en timeløn af kr.300/time. Betaling inden 8 dage.
Manglende betaling fører til yderligere omkostninger der løber på købers
regning.

Fra : Christian Bech

Dato : 26-05-05 07:03

In article <42951888$0$63633$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> [...]

> betaling, lydende på en timeløn af kr.300/time. Betaling inden 8 dage.
> Manglende betaling fører til yderligere omkostninger der løber på købers

Til den pris er det jo næsten fristende. Du arbejder i it-branchen og
nøjes med et konsulenthonorar på 300,-? Skyldes det uvidenhed om
taksterne eller er du blot klar over dit værd?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-05-05 14:33

Christian Bech wrote:

> Til den pris er det jo næsten fristende. Du arbejder i it-branchen og
> nøjes med et konsulenthonorar på 300,-? Skyldes det uvidenhed om
> taksterne eller er du blot klar over dit værd?

Det skyldes at jeg er så flink at du kan få den særlige
"mac-fætter"-rabat, som jeg kalder det (det vil fremgå af fakturaen).
Normalprisen ligger på kr.1000/time.

Normal-timeprisen på de kr.1000/time ligger nok ca. på det jeg er værd,
nu du spørger. Det er ikke specielt højt, men alligevel rimeligt.

Fra : Morten

Dato : 26-05-05 14:39

On 2005-05-26 08:03:21 +0200, Christian Bech
<christian.bech@mail.tele.dk> said:

> Til den pris er det jo næsten fristende. Du arbejder i it-branchen og
> nøjes med et konsulenthonorar på 300,-? Skyldes det uvidenhed om
> taksterne eller er du blot klar over dit værd?

Hvis han blot kunne garantere et bundnivau for anstændig opførsel ku'
jeg da godt hitte på at outsource en kuliopgave eller 15 til ham.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 2x300GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-05-05 16:59

Morten wrote:
> [...]

> Hvis han blot kunne garantere et bundnivau for anstændig opførsel ku'
> jeg da godt hitte på at outsource en kuliopgave eller 15 til ham.

En ting er arbejde og en anden ting er fornøjelse og jeg laver generelt
et udmærket stykke arbejde indenfor det jeg beskæftiger mig med.

Disskussioner på news og i denne gruppe er fornøjelse og ikke arbejde.

Det er egentligt tidsspilde at diskutere så meget, men siden der hele
tiden er nogen der gerne vil kommunikere noget ud til mig her, så er det
faktisk umuligt for mig ikke at give de fleste af dem et svar på tiltale
tilbage. Så det er det jeg gør.

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-05 23:21

Hej Martin og alle andre i denne tråd

Jeg har ikke læst mange indlæg i denne tråd. Men det er i hvert til
fælde tidsspilde at I bliver ved. Det er ikke en fornøjelse at læse, og
det har heller ikke være ret sjovt.

Som Brian fra Teknisk Skole sagde: "Det var mig der begyndte med at holde op".

/Lasse

Fra : Christian Bech

Dato : 28-05-05 23:27

In article <4295f229$0$63673$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,

> En ting er arbejde og en anden ting er fornøjelse og jeg laver generelt
> et udmærket stykke arbejde indenfor det jeg beskæftiger mig med.

Du tager altså 700,- mindre i timen når det skal fylde din fritid op.
Det var da et sølle liv, men din arbejdsgivers overarbejdskonto har det
sikkert godt.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-05-05 00:45

Christian Bech wrote:

> In article <4295f229$0$63673$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
-snip-

> Du tager altså 700,- mindre i timen når det skal fylde din fritid op.

Nej, i øjeblikket gør jeg fuldstændigt gratis - og fornøjelsen er helt
på min side.

> Det var da et sølle liv, men din arbejdsgivers overarbejdskonto har det
> sikkert godt.

Jeg har et udmærket liv. Det må være fantastisk at have sådan en
krystalkugle som du har der siden du kan udtale dig om min arbejdsgivers
overarbejdskonto.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-05-05 15:00

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> Du tager altså 700,- mindre i timen når det skal fylde din fritid op.
> Det var da et sølle liv, men din arbejdsgivers overarbejdskonto har det
> sikkert godt.

Du fodrer trolden.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 29-05-05 19:32

In article <yu2y89yf7z8.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Du fodrer trolden.

Næ nej, jeg yder gratis terapi.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-05-05 22:14

Christian Bech wrote:

> Næ nej, jeg yder gratis terapi.

Og jeg yder gratis pædagog-hjælp, når jeg besvarer idiotiske spørgsmål
og kommentarer på en pædagogisk måde, til alles glæde.

Jeg kan læse at du er glad for at jeg ikke tager penge for det, så det
er en glædelig situation vi nu står i.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-05-05 22:07

> Næ nej, jeg yder gratis terapi.

Og hvilken synlig forskel er der?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 29-05-05 23:24

In article <yu2r7fpzqpk.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Og hvilken synlig forskel er der?

Nogen gange virker det. S Hansen har fx ikke vist sig længe og en
lignende klovn i dk.forbruger er også blevet stille. Men taktikken
holder nok ikke mod Martin Jørgensen. Faktisk er jeg efterhånden af den
overbevisning at " Martin Jørgensen" er et ondsindet komplot fra ITU
eller SDU's side for at stille DTU.studerende i et dårligt lys. Alene
hans hjemmeside er bevis nok.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 30-05-05 08:01

> [...]

> overbevisning at " Martin Jørgensen" er et ondsindet komplot fra ITU
> eller SDU's side for at stille DTU.studerende i et dårligt lys.

En interessant teori.

> Alene hans hjemmeside er bevis nok.

Har du kigget under News? Første semesterstart efter 3 måneder efter 5/9...

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-05-05 21:44

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> En interessant teori.

Det har faktisk længe været besluttet at den skal relanceres
fuldstændigt. Men jeg har jo travlt som bare pokker, sådan som alle folk
river i mig og vil have min opmærksomhed.

Se bare hvor mange der vil have min opmærksomhed herinde... Ja, du er
overbevist kan jeg se...

> Har du kigget under News? Første semesterstart efter 3 måneder efter 5/9...

ROTFLOL... Haha... Ja, jeg hygger mig sku'... Det er morsomme ting folk
skriver, når argumenterne hører op. Lad os endeligt fortsætte med det og
så er opfordringen vist givet videre så enhver kan forstå det...

Fra : Kenneth

Dato : 30-05-05 09:42

Christian Bech wrote:

> overbevisning at " Martin Jørgensen" er et ondsindet komplot fra ITU
> eller SDU's side for at stille DTU.studerende i et dårligt lys. Alene
> hans hjemmeside er bevis nok.

Hehe, fin konspirationsteori. ;)

Som studerende ved ITU vil jeg dog afvise beskyldingerne med den
begrundelse at der simplethen ikke er nogen af vores studerende som
bruger news, endsige er bevidste om dets eksistens.
(Når vi har en besked til flere modtagere sender vi bare mail til
alle@it-uni.dk... )

I øvrigt er det sjov læsning, idet jeg selv er maskiningeniør, arbejder
i universitetets IT afdeling og min første hjemmeside fra engang i
90'erne lignede faktisk den omtalte ganske godt - både mht. farver og
design.

[tænkepause efterfulgt af lysende-pære-over-hovedet ansigtsudtryk]

OoO ... Måske er jeg trolden? Måske er det mit alter ego som overtager
kontrollen med Thunderbird og poster uden jeg er bevidst om det? Dr.
Jekyll and Mr. Troll... *gys*

-K

Fra : Christian Bech

Dato : 30-05-05 10:43

In article <429ad1e7$0$18646$14726298@news.sunsite.dk>,
Kenneth <jakabov@mail.dk> wrote:

> Hehe, fin konspirationsteori. ;)

Tak.

> [...]
> bruger news, endsige er bevidste om dets eksistens.
> (Når vi har en besked til flere modtagere sender vi bare mail til

Vi har i hvert fald en ITU-studerende herinde, så teorien holder stadig.

> [...]
> i universitetets IT afdeling og min første hjemmeside fra engang i
> 90'erne lignede faktisk den omtalte ganske godt - både mht. farver og

Man får ondt i øjnene af den. Der er faktisk ikke langt til hverken
frisoer-finn.dk og den legendariske Allan's homepage:
http://users.cybercity.dk/~bcc28085/frames.html

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-05-05 21:49

Kenneth wrote:

> [...]
> begrundelse at der simplethen ikke er nogen af vores studerende som
> bruger news, endsige er bevidste om dets eksistens.

Der er heller ikke særligt mange af os der bruger news.

> (Når vi har en besked til flere modtagere sender vi bare mail til
> alle@it-uni.dk... )

Det lyder ellers avanceret nok

> [...]
> i universitetets IT afdeling og min første hjemmeside fra engang i
> 90'erne lignede faktisk den omtalte ganske godt - både mht. farver og

Jeg er begyndt på noget matematisk modellering. Hvad har du lavet, siden
du er kommet i en it-afdeling siden du blev færdig?

Jeg går udfra du udvikler eller iøvrigt bruger din uddannelse i din
stilling?

> [...]
>
> OoO ... Måske er jeg trolden? Måske er det mit alter ego som overtager
> kontrollen med Thunderbird og poster uden jeg er bevidst om det? Dr.

*Gys* Måske har jeg hacket mig ind på din konto og faket dit indlæg, for
at forvirre fjenden så meget som muligt? *Gys* Ellers måske er det dig
som har hacket dig ind på min konto og eller blot skriver i mit navn med
en fake signatur, selvom den rigtige Martin Jørgensen slet ikke har en
macintosh og slet ikke subscriber på dk.edb.mac?

*Gys* Scary scary

Fra : JensF

Dato : 30-05-05 12:01

Christian Bech wrote:
> Faktisk er jeg efterhånden af den
> overbevisning at " Martin Jørgensen" er et ondsindet komplot fra ITU
> eller SDU's side for at stille DTU.studerende i et dårligt lys. Alene
> hans hjemmeside er bevis nok.

En søgning på groups.google med søgeordene "martin jørgensen", "vægt" og
"masse" fremkalder en tråd, som understøtter konspirationsteorien.
Tanken om fremtidige ingeniører, der ikke kender og forstår Newtons 1.
lov er så totalt urealistisk, at konspirationen er langt mere troværdig.
--

Jens F

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-05-05 21:57

JensF wrote:

> [...]
> Tanken om fremtidige ingeniører, der ikke kender og forstår Newtons 1.
> lov er så totalt urealistisk, at konspirationen er langt mere troværdig.

Jeg ved ikke med dig, men jeg får altså 6 tråde frem med en forfærdeligt
masse indlæg hvoraf hovedparten af det jeg skriver er ganske fornuftigt,
så jeg kan ikke genkende billedet du prøver at fremstille.

Skyldes forvirringen mon at du har gået i gymnasiet og en manglende
erkendelse af at nogen af os er dygtigere til tingene end dig?

Fra : JensF

Dato : 31-05-05 12:41

Martin Jørgensen wrote:

> Jeg ved ikke med dig, men jeg får altså 6 tråde frem med en forfærdeligt
> masse indlæg hvoraf hovedparten af det jeg skriver er ganske fornuftigt,
> så jeg kan ikke genkende billedet du prøver at fremstille.

Det første søgeresultat Google bringer frem er tråden: "Re: sp. om
vægt/masse". I indlæg 14 i tråden

er der en person, der kalder sig Martin Jørgensen (måske dig?), der
fremsætter følgende betragtning om, hvad der forårsager vægtløshed i en
rumstation i kredsløb om jorden:

/citat
"Jeppe Stig Nielsen wrote:

> Man siger at rumstationen er i frit fald fordi den hverken står på
> jorden som en bygning eller fx hviler på luften som igen hviler på
> jorden (som en flyvemaskine).

Okay. Jeg har aldrig hørt det før, så det lyder mærkeligt for mig... Den
"falder" jo ikke nogen steder, ligesom en sten kan lave et "frit fald"
når man kaster den op tæt fra jordoverfladen men ok.

> Frit fald betyder ikke nødvendigvis at man starter faldet med farten
> nul og så ryger nedad i en ret linje mod Jorden. Det frie fald som en
> satellit udfører, er naturligvis ikke retlinjet.

Hvad er det så? Den falder jo ikke. Jeg ville nærmere sige at summen af
de vertikale krafter som virker på den er 0, dvs. den er i ligevægt (den
flyver heller ikke ud)? Og dens acceleration i horisontal retning er
sikkert 0, hvilket ikke er ensbetydende med at hastigheden er 0 (konst.
hastighed)...

/citat slut

> Skyldes forvirringen mon at du har gået i gymnasiet og en manglende
> erkendelse af at nogen af os er dygtigere til tingene end dig?

Der er ikke tale om forvirring. Det er blot totalt urealistisk at tro,
at man kan bilde veluddannede voksne mennesker ind, at man er
ingeniørstuderende (hvilket kræver en studentereksamen med fysik på
B-niveau) uden at kende til begrebet "frit fald" i forbindelse med
himmellegemers bevægelse - og uden erkendelse af, at netop tyngdekraften
(som er hele pågældende tråds emne) er den altdominerende kraft, der
holder galakser, stjerner, planeter, måner og satellitter i deres
respektive baner. Det er bare for langt ude. Det må være et forsøg på at
miskreditere DTU. I sidste afsnit er især fremstillingen om "ligevægt"
("...summen af de vertikale krafter som virker på den er 0, dvs. den er
i ligevægt...") så lammende morsom, at det må være en spøg (Jeg skal nok
vare mig med at x-poste den).

Jeg ved at fluer er dygtigere til at flyve end jeg er. De er også
dygtigere til at lægge deres lort på steder, hvor det er ubehageligt.
Ingen af delene bibringer mig følelsen af underlegenhed i forhold til
fluer. Muligvis manglende erkendelse fra min side; men jeg lever fint
med det.

Folk, der brillerer med viden og indsigt fortjener - og får - min
respekt. Jeg er ingenlunde blind for det faktum, at der findes folk, der
er dygtigere end mig til stort set alt. Det er da bestemt muligt, at Du
er én af dem. Indtil nu er det blot en velbevaret hemmelighed indsvøbt i
en flom af ubehageligheder.
--

Jens F

Fra : Christian Bech

Dato : 31-05-05 20:17

In article <429c4ca1$0$73234$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
JensF <spam@finds.dk> wrote:

> Det første søgeresultat Google bringer frem er tråden: "Re: sp. om
> vægt/masse". I indlæg 14 i tråden

Se, det var sjovt. Det kunne Martin lære noget af.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-06-05 19:48

JensF wrote:

> Martin Jørgensen wrote:
-snip-

> /citat slut

Der er i høj grad tale om forvirring, når man tager faglige diskussioner
op og udkæmper dem med intellektuelt ubevæbnede mennesker. Fordi så
bliver min modpart forvirret og vil ikke indrømme det.

Derfor gider jeg ikke at diskutere fagligt med dig.

Hvis du vil diskutere fagligt med mig bliver du nødt til at hæve dit 8.
eller 9.klasses-niveau op til noget der mindst ligner et C-niveau.

Så enkelt kan det siges. Resten af det du skriver er noget værre pjat,
men det er jo ingen overraskelse.

> [...]
> ("...summen af de vertikale krafter som virker på den er 0, dvs. den er
> i ligevægt...") så lammende morsom, at det må være en spøg (Jeg skal nok

Ja, du kunne jo risikere at gøre dig selv fuldstændigt til grin.

> Jeg ved at fluer er dygtigere til at flyve end jeg er. De er også
> dygtigere til at lægge deres lort på steder, hvor det er ubehageligt.

Ej, det vil jeg så tillade mig at tvivle gevaldigt på rigtigheden af.

> Ingen af delene bibringer mig følelsen af underlegenhed i forhold til
> fluer. Muligvis manglende erkendelse fra min side; men jeg lever fint
> med det.

Det er jo fint.

> Folk, der brillerer med viden og indsigt fortjener - og får - min
> respekt. Jeg er ingenlunde blind for det faktum, at der findes folk, der
> er dygtigere end mig til stort set alt. Det er da bestemt muligt, at Du

Selverkendelse er en god ting.

> er én af dem. Indtil nu er det blot en velbevaret hemmelighed indsvøbt i
> en flom af ubehageligheder.

Som sagt gider jeg ikke at diskutere fagligt med dig. Jeg tvivler på om
du nogensinde vil forstå hvad jeg skriver til dig...

Derfor, ganske enkelt.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-06-05 19:58

> Ja, du kunne jo risikere at gøre dig selv fuldstændigt til grin.

Var det dig der havde skrevet det omtalte indlæg?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jens

Dato : 01-06-05 22:17

> [...]

> op og udkæmper dem med intellektuelt ubevæbnede mennesker. Fordi så
> bliver min modpart forvirret og vil ikke indrømme det.

Er det derfor Du i et senere indlæg i tråden (nr. 18 i tråden)

skriver således:

/citat

Martin Andersen wrote:
> Martin Jørgensen wrote:
-snip-

> Der er ikke kraftligevægt. Newton's 1.lov: Et legeme vil bevæge sig i en
> ret
> linje, hvis der ikke er en netto kraft på legemet. En satelit i bane
> omkring jorden
> bevæger sig i en cirkel, og dermed virker der en kraft på satelitten,
> som ofte kaldes
> centripetal-kraften. Det er egentlig tyngdekraften fra Jorden.

Nåhja, jeg har nok taget fejl.

mvh.
Martin Jørgensen

/citat slut

Det ser ud til at Martin Andersen - med en forklaring af Newtons 1. lov
(gymnasiestof) - får Martin Jørgensen til at åbne muligheden for, at han
nok har taget fejl.

> Derfor gider jeg ikke at diskutere fagligt med dig.

"An excellent choice".

> Ja, du kunne jo risikere at gøre dig selv fuldstændigt til grin.

Det er da dig, der har fremsat den uhyrlige påstand - og senere trukket
den tilbage. Hvordan skulle nogen anden end Du selv blive til grin af
det?

---snip---
> Selverkendelse er en god ting.

Lær af det!

> Som sagt gider jeg ikke at diskutere fagligt med dig. Jeg tvivler på om
> du nogensinde vil forstå hvad jeg skriver til dig...

Indtil nu har Du ikke præsteret noget, der blot tangerer begrebet
"fagligt" - Hvilket fag ville Du i givet fald foretrække? Fysik har Du
dummet dig tilstrækkeligt i, og - med al respekt - indrømmet det.
--

Jens F

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 02-06-05 23:35

Jens wrote:

> [...]

> "fagligt" - Hvilket fag ville Du i givet fald foretrække? Fysik har Du
> dummet dig tilstrækkeligt i, og - med al respekt - indrømmet det.

Blot lige for at nævne et par stykker: FYSIK, statik, dynamik,
matematik, statistik, økonomi er jeg nok mindst ca. 2-5 gange bedre til
end dig.

Haha... Nej, jeg syntes det er sjovere når man lader børn være børn og
lader dem blive i illusionen, som når de f.eks. tror på at det er
julemanden der har givet dem gaverne og at han kommer kørende i en slæde
med rensdyr foran, der trækker ham fra den ene skorsten til den næste
hver eneste jul...

Fra : Jens

Dato : 03-06-05 06:14

> [...]

> Blot lige for at nævne et par stykker: FYSIK, statik, dynamik,
> matematik, statistik, økonomi er jeg nok mindst ca. 2-5 gange bedre til

Foreløbig har Du demonstreret at Du ikke kender og forstår Newtons 1.
lov (fysik). At Du er i stand til at skrive en liste over fagene på dit
stupidium er ikke særlig imponerende - navnlig ikke da Du ikke formår at
tilegne dig det enkelte fags elementære grundsætninger.

Hvis Du - engang i fremtiden, når Du er kommet ud af skolen - ønsker at
udøve erhverv, skal Du nok ikke regne for meget med at få ansættelse. De
fleste virksomheder er ret kræsne f.s.v.a. deres ansattes sociale
kompetencer - et felt, hvor Du åbenlyst har store mangler.
--

Jens F

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-06-05 11:20

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> [...]
> fleste virksomheder er ret kræsne f.s.v.a. deres ansattes sociale
> kompetencer - et felt, hvor Du åbenlyst har store mangler.

Mange virksomheder benytter sig ogsaa at soegninger paa google.com for
lige at se hvilken kandidat de skal have til samtale...............

og google.com har det jo med at huske forbandet godt..........

God weekend.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : otnfjern@stofanet.dk

Dato : 03-06-05 18:06

Der var engang en lille server der hed "MacMermaid". Èt af kendetegnene
var den meget rare og venlige tone.

KH

Ole

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-06-05 14:59

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Jens <spam@finds.dk> wrote:
-snip-

> Mange virksomheder benytter sig ogsaa at soegninger paa google.com for
> lige at se hvilken kandidat de skal have til samtale...............

Enig.

> og google.com har det jo med at huske forbandet godt..........

Enig.

> God weekend.

Som sagt, har jeg ingen problemer med at få job, så god weekend i lige måde.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-06-05 14:59

Jens wrote:
> [...]

> stupidium er ikke særlig imponerende - navnlig ikke da Du ikke formår at
> tilegne dig det enkelte fags elementære grundsætninger.

Der tager du fejl.

> [...]
> fleste virksomheder er ret kræsne f.s.v.a. deres ansattes sociale
> kompetencer - et felt, hvor Du åbenlyst har store mangler.

Sjovt nok... Jeg har faktisk utroligt let ved at få job... Bl.a. fordi
jeg kan fremvise pæne karakterer...

Fra : Jens

Dato : 04-06-05 15:52

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> -snip-

> Der tager du fejl.

Tager jeg fejl i
1. Du har demonstreret at Du ikke kender og forstår Newtons 1.lov
eller
2. At det ikke er særlig imponerende at skrive en liste over fagene på
studiet?

Hvis det ikke er dig, der har skrevet de indlæg, jeg henviste til - Ja,
så tager jeg fejl. Ellers har jeg vanskeligt ved at forstå, hvorfor Du
selv indrømmer misforståelsen i det senere indlæg.

Hvis Du finder det imponerende at skrive en liste over fag på
ingeniørstudiet er niveauet faldet en del i de senere år.

> Sjovt nok... Jeg har faktisk utroligt let ved at få job... Bl.a. fordi
> jeg kan fremvise pæne karakterer...

Hjerteligt tillykke med det! (Og jeg mener det) Der er alt for mange,
det ikke lykkes for.
--

Jens F

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-06-05 13:50

Jens wrote:

> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
-snip-

Beklager Jens, men jeg gider ganske enkelt ikke at tage dig seriøst med
alt det lort du lukker ud.

1) Først tror du at du er enormt dygtig fordi du har brugt ocaner af tid
på at søge efter indlæg fra mig på google og nærlæst dem, men din
ufattelige uvidenhed bevises i det du skrev (citat): "I sidste afsnit er
især fremstillingen om "ligevægt" ("...summen af de vertikale krafter
som virker på den er 0, dvs. den er i ligevægt...") så lammende morsom,
at det må være en spøg (Jeg skal nok vare mig med at x-poste den). "

Du har ganske enkelt *SLET* ikke fattet at *ligevægtsbegrebet* er helt
centralt ifb. med statisk/dynamiske betragtninger og fysiske
afbildninger af FLD-diagrammer. At du griner af den sætning viser derfor
at du slet har forstået diskussionen - prøv f.eks. nu at forklare hvad
ligevægtsbegrebet betyder og hvad et FLD-diagram er...

2) Derefter tror du at du er dygtigere til mig til stort set samtlige
naturvidenskabelige problemer og skriver (citat): "Indtil nu har Du ikke
præsteret noget, der blot tangerer begrebet "fagligt" - Hvilket fag
ville Du i givet fald foretrække? Fysik har Du dummet dig tilstrækkeligt
i, og - med al respekt - indrømmet det."

Og det morsomme er, at du slet ikke har fattet hvad diskussionen handler
om, fordi du ikke har forstand på fysik. Derefter besvarer jeg dit
spørgsmålet med at skrive at jeg er mange gange bedre end dig til
praktisk talt alle naturvidenskabelige discipliner hvorefter dit eneste
svar er: "Hvis Du finder det imponerende at skrive en liste over fag på
ingeniørstudiet er niveauet faldet en del i de senere år"... Tsk. tsk.
fjols - jeg har jo blot besvaret dit spørgsmål.

3) Derefter skriver du (citat): "Hvis Du - engang i fremtiden, når Du er
[...]

Det er synd for dig at du bliver ved med at flæbe så ufatteligt meget,
over ingen ting. Jeg nægter at tro på at du er veluddannet. Du må være
forbilledet på et vaskeægte pattebarn, med alle de ting du opdigter.

Jeg kan kun henholde mig til at jeg ingen samarbejdsproblemer har i min
hverdag, at jeg ingen problemer har i andre usenet-grupper, og at jeg
let kan få job med mit karaktergennemsnit på omkring de 10 og en del
blandet erhvervserfaring - heraf kan f.eks. nævnes at jeg f.eks. gennem
de seneste 2-3 år har fået job i ca. 20% af ansøgningerne jeg har udsendt.

I tilfælde af at du bliver ved med at flæbe og lukke forskelligt lort
ud, såsom at du er verdens dygtigste til alle naturvidenskabelige fag,
selvom du ikke har gået i skole i 30 år og ikke ligesom os andre dagligt
beskæftiger os med fysiske og naturvidenskabelige problemer, så vil du
ganske enkelt blive ignoreret og *plonket* (medmindre
underholdningsværdien taler for at jeg vil læse videre).

Jeg kender ikke mage til stupiditet fra andre grupper og jeg syntes
efterhånden at jeg har gjort et rimeligt forsøg på at forklare
situationen, desværre forgæves. Jeg vil da gerne understrege at her i
mac-gruppen er du vist top-scoreren... Ingen andre opdigter så mange
vanvittige løgnehistorier som dig.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-06-05 14:30

> [...]

> derfor at du slet har forstået diskussionen - prøv f.eks. nu at
> forklare hvad ligevægtsbegrebet betyder og hvad et FLD-diagram er...

Ved du hvad et tyngdefelt er?

Hvis ja, ved du hvorfor det er relevant i denne her sammenhæng?

> [...]
> del blandet erhvervserfaring - heraf kan f.eks. nævnes at jeg
> f.eks. gennem de seneste 2-3 år har fået job i ca. 20% af

Det bringer os jo på elegant vis tilbage til min anmodning om at jeg
gerne vil se lidt opbakning til din påstand om de høje karakterer.
Den svarede du pudsigt nok ikke på, selvom du har svaret på så meget
andet.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 06-06-05 18:20

> [...]

> Det bringer os jo på elegant vis tilbage til min anmodning om at jeg
> gerne vil se lidt opbakning til din påstand om de høje karakterer.

Tillykke med det. Jeg vil gerne have 10.000 kroner af dig.

> Den svarede du pudsigt nok ikke på, selvom du har svaret på så meget
> andet.

Ja, der er ligesom andre ting der er vigtigere her i livet end at rende
rundt og svare på ufatteligt tåbelige spørgsmål i en uendelighed.

Hvis du virkeligt mener du gerne vil se et bevis, så lad os lave et
væddemål: Jeg får 5000 kroner, hvis mit karakter-gennemsnit afrundet til
nærmeste heltal ligger på mindst 10 - ellers vinder du 5000 kroner. Vi
bruger nogle tal fra 31-01-2005, fordi det er den seneste og den er jeg
sikker på.

Forskellige beregnings-metoder gør at der anvendes den mest simple:
Gennemsnit af alle tallene, hvor der ikke tages hensyn til point og
andre vægtningsmetoder (hint: med vægtning er mit gennemsnit nok endnu
større). Nu ligger vi jo midt i en periode hvor der kommer nye tal, og
jeg kan stå inde for dem der er på beviset fra 31-01-2005.

Men det tør du jo ikke, for det eneste du kan er jo at flæbe og lukke
mistroisk lort ud, som du efterhånden har gjort i mange indlæg. Jeg
kender faktisk ikke andre grupper, hvor jeg skal gentage tingene så
ufatteligt mange gange som herinde og hvor nogle få idioter er så
mistroiske overfor alt hvad jeg skriver og hvor nogle få personer står
for hovedparten af de tilsvinende og latterlige indlæg som anklager min
person for både dit og dat.

Så det har været 100% klart fra starten, at problemet udelukkende er
isoleret til dk.edb.mac og ingen andre steder.

Når folk som dig bliver ved med at vrøvle, på usagligt grundlag så er
det ikke et problem der findes andre steder end i dk.edb.mac

p.s. Selvfølgeligt er jeg langt bedre til fysik end både dig og Jens.

Lad mig gætte: Du har ligesom Jens haft fysik i 9.klasse og måske lidt i
gymnasiet og så tror du at du er dygtigere end mig til fysik? Jeg kan
garantere dig for at jeg ved mere om fysik end Jens og sandsynligvis dig
tilsammen, efter at have beskæftiget mig med løsningen af
naturvidenskabelige problemer i over 3 år på universitetsniveau, så lad
nu være med at blive ved med at udstille dig som et fjols ved at
fordreje tingene i en uendelighed.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-06-05 20:11

> [...]

> til nærmeste heltal ligger på mindst 10 - ellers vinder du 5000
> kroner. Vi bruger nogle tal fra 31-01-2005, fordi det er den seneste

Jeg beder dig - på bedste videnskabelige vis - at dokumentere
dine udsagn, når du nu praler af dine fantastiske karakterer.

Der er ingen grund til noget så barnligt som at opstille kunstige
væddemål om sagen, når tallene gerne skulle tale for sig selv og uden
yderligere dikkedarer dokumentere at det ikke bare er varm luft fra
din side af.

> [...]
> universitetsniveau, så lad nu være med at blive ved med at udstille
> dig som et fjols ved at fordreje tingene i en uendelighed.

Beklager, der er 11 fysikfag på mit eksamensbevis som datalog.

Fx har jeg været instruktor i Fysik A hvor de blev undervist i
kræfter, herunder jordens tyngdefelt.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 06-06-05 20:35

In article <yu2y89nz4g4.fsf@luhmann.netc.dk>,

> Beklager, der er 11 fysikfag på mit eksamensbevis som datalog.
>
> Fx har jeg været instruktor i Fysik A hvor de blev undervist i
> kræfter, herunder jordens tyngdefelt.

Pas nu på, du er oppe mod en, der har tre års universitetsstudier bag
sig!!! Gad vide, om det har medført en bachelorgrad?

Fra : Jens

Dato : 06-06-05 20:49

> [...]

---snip---

> Ved du hvad et tyngdefelt er?
>
> Hvis ja, ved du hvorfor det er relevant i denne her sammenhæng?

Det svarer Martin ikke på! Det ligger simpelt under hans værdighed at
svare på et fagligt spørgsmål - formentligt fordi vi ikke vil kunne
fatte det sublime intellektuelle niveau svaret røber.

Det er kun svagtænkere som os, der ikke fatter hvorfor et rumskib i
kredsløb om jorden er i ligevægt siden det nu ikke falder ned.

Det næste bliver vel, at Newton er en nar fordi han ikke fatter en skid
af et FLD-diagram.
--

Jens F

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-06-05 20:56

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> Pas nu på, du er oppe mod en, der har tre års universitetsstudier bag
> sig!!! Gad vide, om det har medført en bachelorgrad?

Hvor står der studier? "Løsning af naturvidenskabelige problemer på
universitetsniveau" lyder mere som en IT-kuli der trækker
netværkskabler. (Elektriske fænomener er som bekendt særdeles
naturvidenskabelige).

Herudover sidder jeg og tænker over hvorvidt "back to school"
afspejler en manglende forståelse af at et universitet ikke er en
skole, eller blot dårlige engelskkundskaber.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-06-05 21:01

spam@finds.dk (Jens) writes:

> Det svarer Martin ikke på! Det ligger simpelt under hans værdighed at
> svare på et fagligt spørgsmål - formentligt fordi vi ikke vil kunne
> fatte det sublime intellektuelle niveau svaret røber.

Han havde ellers lovet at så længe folk gad skrive med ham så ville
han svare, men det var vist kun varm luft.

> Det er kun svagtænkere som os, der ikke fatter hvorfor et rumskib i
> kredsløb om jorden er i ligevægt siden det nu ikke falder ned.

Det er da alle tingene _indeni_ rumskibet der er i ligevægt. Har du
aldrig set film med astronauter der leger med vægtløse ting?

> Det næste bliver vel, at Newton er en nar fordi han ikke fatter en skid
> af et FLD-diagram.

Så er jeg jo i fornemt selskab.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-06-05 18:45

> [...]

> Jeg beder dig - på bedste videnskabelige vis - at dokumentere
> dine udsagn, når du nu praler af dine fantastiske karakterer.

Rend og hop. I må gerne gå sammen om at skaffe de kr.5000,-

Hvis blot i 5 mennesker, som her bliver ved med at vrøvle vil have
klarhed for sagen, så ved i hvad i skal gøre og til en billig pris
(måske med udsigt til fortjeneste - hvem ved?)

Tilbuddet står stadigt ved magt. Men jeg gider ikke at besvære mig med
meget mindre end et væddemål til kr.5000,-

Betingelsen er: karaktererne kan kun ses i fysisk form pga. risiko for
dokumentfalsk men inden da afgører en uvildig mand hvem der vinder. Han
kan få et par hundrede kroner for sin indsats taget fra puljen.

Pengepuljen er i hans hænder indtil afgørelsen er truffet.
Karakterbeviset udleveres ikke. I skal blot vælge en repræsentant - jeg
foreslår dig.

Så skråsikker som du er, burde du jo nok vise at du er et mandfolk og
ikke en lille baby eller et andet pattebarn, der hyler og vræler hver
gang du ser én på usenet skrive noget du ikke er enig i.

> [...]
> væddemål om sagen, når tallene gerne skulle tale for sig selv og uden
> yderligere dikkedarer dokumentere at det ikke bare er varm luft fra

Tallene taler fint for sig selv. Jeg gider bare ikke at besvære mig med
mere end jeg allerede har gjort ved at besvare utallige idiotiske indlæg.

> Beklager, der er 11 fysikfag på mit eksamensbevis som datalog.

Okay, tillykke. Du har vrøvlet så meget at jeg troede at dit
fysik-niveau lå på samme niveau som Jens's. Så trækker jeg min påstand
tilbage. Jeg troede iøvrigt ikke at dataloger blev undervist i fysik,
men fair nok.

> Fx har jeg været instruktor i Fysik A hvor de blev undervist i
> kræfter, herunder jordens tyngdefelt.

Jeg har også haft fysik A og mekanik/dynamik. Hvilke fysikfag har du så
haft og hvad skal en datalog bruge fysik til?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-06-05 18:52

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

-snip-

> Han havde ellers lovet at så længe folk gad skrive med ham så ville
> han svare, men det var vist kun varm luft.

Jeg svarer da også på næsten alt. Men indenfor rimelighedens grænser
naturligvis.

Forstår du ikke det? Netop derfor mener jeg at det vil blive for
børnehaveagtigt at diskutere noget særligt fagligt herinde.

Jeg er ikke børnehave-lærer. Jeg deltager kun i tråden fordi den er
underholdende og man finder ikke mage til underholdning i andre grupper
end dk.edb.mac

> Det er da alle tingene _indeni_ rumskibet der er i ligevægt. Har du
> aldrig set film med astronauter der leger med vægtløse ting?

Jeg forstår ganske enkelt ikke den kommentar. Mener du fysikkens love er
underlagt hvad Newton forstår og ikke forstår fordi Newton er et berømt
navn og kendt for sine geniale teorier?

Det må du jo gøre. Endnu engang, bliver jeg imponeret over at læse hvor
højt det faglige niveau er herinde.

> Så er jeg jo i fornemt selskab.

Det er jeg jo også.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-06-05 20:26

> [...]
> fysik-niveau lå på samme niveau som Jens's. Så trækker jeg min påstand
> tilbage. Jeg troede iøvrigt ikke at dataloger blev undervist i fysik,

Aha, så du mener altså ikke længere at du er bedre til fysik end mig.

Konklusionen må så være at du mener at jeg er bedre til fysik end dig.

Er du interesseret i at vide hvad en der er bedre til fysik end dig
mener når han spørger dig om du ved hvad et tyngdefelt er?

> Jeg har også haft fysik A og mekanik/dynamik. Hvilke fysikfag har du
> så haft og hvad skal en datalog bruge fysik til?

Det står på mit eksamensbevis og det kan du få lov at se hvis du
disker op med 5000,-

Åhja, og det skal naturligvis foregå på min bopæl.

NB: Hvis du ikke kender begrebet, er en instruktor en lønnet
opgavegennemregner hyret blandt de studerende.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-06-05 20:29

> Forstår du ikke det? Netop derfor mener jeg at det vil blive for
> børnehaveagtigt at diskutere noget særligt fagligt herinde.

Hvilken bevægelse beskriver et legeme der er i ligevægt?

Hvilken bevægelse beskriver et legeme i kredsløb?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jens

Dato : 07-06-05 20:27

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> -snip-
>
> Beklager Jens, men jeg gider ganske enkelt ikke at tage dig seriøst med
> alt det lort du lukker ud.

Din ekstravagante brug af latrinære gloser gør dig ikke ære, og bidrager
ikke til at give indtryk af, at Du er voksen.

> [...]
> som virker på den er 0, dvs. den er i ligevægt...") så lammende morsom,
> at det må være en spøg (Jeg skal nok vare mig med at x-poste den). "

Hvad bringer dig ind i den vildfarelse, at Du véd noget som helst om,
hvad jeg tror? I øvrigt tager søgninger på Google ikke "oceaner af tid".
En typisk søgning er overstået på under 1 sekund. Dertil kommer
fremfinding af de søgetermer, der bringer det ønskede resultat frem,
hvilket bringer den samlede søgetid op på et par minutter - hvilket jeg
ikke anser for urimeligt i en god sags tjeneste.

> [...]
> at du slet har forstået diskussionen - prøv f.eks. nu at forklare hvad
> ligevægtsbegrebet betyder og hvad et FLD-diagram er...

Hvorfor skulle jeg - eller nogen anden - bruge mental energi på at
forklare et begreb, der i sammenhængen er irrelevant?
Hvis formlen: a = v^2/r , hvor a er accelerationen, v er hastigheden og
r er radius ikke siger dig noget, skal Du have dine skolepenge tilbage.
Prøv at gange med r og dividere med a og få: r=v^2/a . Prøv at indsætte
jordens tyngdeacceleration (9,82 m/s^2) og en hastighed over 8000 m/s -
så vil Du kunne finde et rumskibs højde i et cirkelformet kredsløb over
Jordens centrum ved den givne hastighed (Mac'ens Lommeregner må godt
benyttes - så kan vi komme "lidt" on-topic).
Når Du har gennemført denne simple øvelse er Du velkommen til at
fremkomme med betragtninger, der forklarer nytten af ligevægtsbegrebet
og FLD-diagrammer i den givne situation - og hvordan disse redskaber har
hjulpet dig til at forstå situationen.

> [...]
> ville Du i givet fald foretrække? Fysik har Du dummet dig tilstrækkeligt
> i, og - med al respekt - indrømmet det."

Jeg udtrykker ikke min tro på egne evner. Jeg konstaterer nøgternt, at
din argumentation og dine præstationer i det fremviste materiale ikke
harmonerer med betegnelsen "fagligt". Ingeniørvidenskaben spænder over
en række fag - foreløbig har Du dummet dig i fysik. Du indrømmede endda
i den citerede tråd, at Du nok ikke havde forstået det. Respekt for det
- indsigt i egen uformåenhed er en nødvendig, men ikke tilstrækkelig
betingelse for akademisk succes.

> [...]
> ingeniørstudiet er niveauet faldet en del i de senere år"... Tsk. tsk.
> fjols - jeg har jo blot besvaret dit spørgsmål.

Du påstår, at jeg ikke har forstand på fysik. Det kan da blive
interessant at følge, hvordan Du vil føre bevis for den påstand uden min
velvillige medvirken (som Du nok ikke skal regne med, henset til din
skingre og lidet omgængelige tone i diskussionen).

Med hensyn til de øvrige fag Du opremser, har Du fortsat til gode at
demonstrere nogen form for indsigt, erhvervet gennem dine studier. Jeg
vil ikke hykle nogen glæde ved udsigten til sådanne demonstrationer.

> [...]
> ganske enkelt blive ignoreret og *plonket* (medmindre
> underholdningsværdien taler for at jeg vil læse videre).

Prøv at øve dig lidt i at læse indenad. Jeg skrev om Newtons 1.lov, som
jeg lærte om for over 30 år siden. Den manglende daglige beskæftigelse
med fysiske og naturvidenskabelige problemer er noget Du digter til
lejligheden. Dit akademiske niveau imponerer mig ikke og - vigtigere -
tilfører ikke dine udgydelser nogen merit. I lyset af din demonstrede
manglende evne til at anvende simple naturlove på problemstillinger i
den virkelige verden forekommer din selvhævdelse nærmest lattervækkende.

Jeg lader billedet stå et øjeblik....

--

Jens F

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 08-06-05 16:58

Jens wrote:

-snip-

> Din ekstravagante brug af latrinære gloser gør dig ikke ære, og bidrager
> ikke til at give indtryk af, at Du er voksen.

Puuha, det var godtnok ellers et sent svar du kom med. Men lad os da
kigge lidt på det:

> Hvad bringer dig ind i den vildfarelse, at Du véd noget som helst om,
> hvad jeg tror? I øvrigt tager søgninger på Google ikke "oceaner af tid".

Jeg kan jo læse at du ikke forstår hvad tråden handler om, såmænd.

> En typisk søgning er overstået på under 1 sekund. Dertil kommer

Jaja, hvis man ikke har noget liv ved siden af, kan man selvfølgeligt
godt begive sig til at søge og læse gamle ligegyldige indlæg på google.
Fair nok.

> fremfinding af de søgetermer, der bringer det ønskede resultat frem,
> hvilket bringer den samlede søgetid op på et par minutter - hvilket jeg
> ikke anser for urimeligt i en god sags tjeneste.

Nå nej.... Og hvad er det så den gode sags tjeneste går ud på? Er du ved
at redde regnskoven fra din computerskærm? ROTFLOL...

> Hvorfor skulle jeg - eller nogen anden - bruge mental energi på at
> forklare et begreb, der i sammenhængen er irrelevant?

Tjaa, så ville du jo demonstrere at du var moden nok til at vi kunne
diskutere fagligt, måske?

> Hvis formlen: a = v^2/r , hvor a er accelerationen, v er hastigheden og
> r er radius ikke siger dig noget, skal Du have dine skolepenge tilbage.

ROTFLOL... Javel, hr. fysik-B-niveau-studerende for 30 år siden...

> Prøv at gange med r og dividere med a og få: r=v^2/a . Prøv at indsætte

LOL... Javel, hr. fysik-B-niveau-studerende for 30 år siden... Det
prøver vi så.

> [...]
> Jordens centrum ved den givne hastighed (Mac'ens Lommeregner må godt
> benyttes - så kan vi komme "lidt" on-topic).

Javel, hr. fysik-B-niveau-studerende for 30 år siden... Særdeles
interessant. Du er vel nærmest den nye Einstein, med det du skriver her
kan jeg læse (LOL)...

> [...]
> fremkomme med betragtninger, der forklarer nytten af ligevægtsbegrebet
> og FLD-diagrammer i den givne situation - og hvordan disse redskaber har

Javel, hr. fysik-B-niveau-studerende for 30 år siden, der skriver om
noget der vist er på gymnasie-niveau hvis ikke jeg tager meget fejl?

> Jeg udtrykker ikke min tro på egne evner. Jeg konstaterer nøgternt, at
> din argumentation og dine præstationer i det fremviste materiale ikke
> harmonerer med betegnelsen "fagligt". Ingeniørvidenskaben spænder over

Det kræver jo ligeværdige at diskutere fagligt med. Derfor kan jeg ikke
rigtigt se pointen i at diskutere fagligt med dig. Dit niveau er alt for
lavt, ganske enkelt og jeg er ikke børnehave-pædagog.

> en række fag - foreløbig har Du dummet dig i fysik. Du indrømmede endda
> i den citerede tråd, at Du nok ikke havde forstået det. Respekt for det

Såvidt jeg husker skrev jeg det kun fordi jeg ikke længere gad at
diskutere i dk.videnskab på gymnasie-niveau og ikke spor andet. Det
samme gør sig gældende her, hvor det faglige niveau jo er utroligt meget
lavere end i dk.videnskab. Så i dk.edb.mac, har jeg faktisk ekstra-lidt
lyst til at diskutere fagligt med folk der tror de ved alt om ting jeg
har brugt år på at lære på dtu.

Så kan man sige at Torbjørn-bamse-bjørnen måske når op på mit niveau,
men jeg er overbevist om at en datalog ikke har de samme fysiske fag som
ingeniører, der f.eks. kan ende med at beskæftige sig med netop
konstruktioner inden for rumfartsteknologi. Der kan
Torbjørn-bamsebjørnen nok ikke være med, selvom han har undervist i
fysik på A-niveau eller hvad han nu har. Han vil jo ikke engang forklare
hvilket fysik-fag han har haft.

> - indsigt i egen uformåenhed er en nødvendig, men ikke tilstrækkelig
> betingelse for akademisk succes.

Jeg har akademisk success. Kan du ikke tåle det?

> Du påstår, at jeg ikke har forstand på fysik. Det kan da blive

Jeps.

> interessant at følge, hvordan Du vil føre bevis for den påstand uden min
> velvillige medvirken (som Du nok ikke skal regne med, henset til din
> skingre og lidet omgængelige tone i diskussionen).

Jeg behøver ikke at bevise spor - det står vist klart for de fleste at
jeg ved mere om det end dig.

> Med hensyn til de øvrige fag Du opremser, har Du fortsat til gode at
> demonstrere nogen form for indsigt, erhvervet gennem dine studier. Jeg
> vil ikke hykle nogen glæde ved udsigten til sådanne demonstrationer.

Med glæde. Tilbuddet om væddemålet står stadigt ved magt. Det er blot at
gribe chancen og så skråsikker du er, må du jo nærmest have alt at vinde
og intet at tabe eller hvad?

Så må du jo ifølge den logik let kunne tjene de kr.5000,- ved at vinde
væddemålet.

> [...]

> manglende evne til at anvende simple naturlove på problemstillinger i
> den virkelige verden forekommer din selvhævdelse nærmest lattervækkende.

ROTFLOL! Sikke du tuder... Vil du have en tudekiks? Skal jeg poste
linket igen, så du kan tørre øjnene?

> Jeg lader billedet stå et øjeblik....

Det gør jeg også - passer mig fint. Jeg syntes billedet skal have lov at
stå, hvor det står nu. Men kender jeg dig og Torbjørn-bamse-bjørnen og
måske Morten Reippurt-bamsebjørnen godt, så er det sidste ord ikke sagt
endnu fordi i bliver ved med at finde noget nyt og morsomt at skrive om.

Fra : Jens

Dato : 08-06-05 18:17

> [...]

> kigge lidt på det:

> Jeg kan jo læse at du ikke forstår hvad tråden handler om, såmænd.

Læs igen: Tråden handler ikke om, hvad jeg tror. Og det er det Du
udtaler dig om.

---snip---

> Javel, hr. fysik-B-niveau-studerende for 30 år siden, der skriver om
> noget der vist er på gymnasie-niveau hvis ikke jeg tager meget fejl?

Når Du er færdig med at slå dig på lårene af grin, så står sagen
således:

Jeg har ved anvendelsen af viden, Du kunne have erhvervet i gymnasiet
givet en forklaring af et fænomen, som Du med din såkaldte
naturvidenskabelige baggrund ikke kunne give en forklaring på -
ligevægtsbetragtninger og FLD-diagrammer ufortalt.

Hvis jeg vil smække en flue, bruger jeg en fluesmækker. Riflen er til
storvildtjagt. Kanonen er til krig. Når Du nu har bemærket, at jeg
anvender gymnasiestof, hvor på skalaen mener Du så selv vi er?
--

Jens F

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-06-05 20:53

> [...]

> fysik på A-niveau eller hvad han nu har. Han vil jo ikke engang
> forklare hvilket fysik-fag han har haft.

Vil du slet ikke svare på mit spørgsmål om hvorvidt det drejer sig om
et sommerferiejob eller ej? Vil du slet ikke vædde om hvorvidt der
står 11 beståede fysikfag på mit eksamensbevis?

Kylling.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 09-06-05 20:10

Jens wrote:

> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
-snip-

> Læs igen: Tråden handler ikke om, hvad jeg tror. Og det er det Du
> udtaler dig om.

Altså, jeg kan blot gentage mig selv og fortælle at jeg jo kan læse at
du ikke forstår hvad tråden handler om, såmænd.

Længere kan jeg sådan set ikke se at den skulle være. Men det kan du
garanteret, har jeg ret?

> [...]
> naturvidenskabelige baggrund ikke kunne give en forklaring på -
> ligevægtsbetragtninger og FLD-diagrammer ufortalt.

Haha... ROTFLOL. Så siger vi det, hr. fysik-B-niveau-studerende for 30
år siden.

Dit fysik-niveau er stadigt langt lavere end mit, så jeg syntes faktisk
at du er ret sjov når du spiller klog og prøver at lære mig noget, som
du åbenbart selv syntes er vildt avanceret og fantastisk.

Jeg kan så fortælle dig, at jeg overhovedet ikke er imponeret over din
fysiske forklaring, der minder om noget der stammer fra en
folkeskole-fysik-bog jeg en gang har haft i omkring 8.klasse.

> Hvis jeg vil smække en flue, bruger jeg en fluesmækker. Riflen er til
> storvildtjagt. Kanonen er til krig. Når Du nu har bemærket, at jeg
> anvender gymnasiestof, hvor på skalaen mener Du så selv vi er?

Er du sikker på at det ikke er folkeskole-stof du anvender? Det syntes
jeg nu det mest af alt ligner. Jeg syntes vi på en skala gående fra 1-10
ligger på omkring 2-3 stykker. Niveauet er ret lavt.

Har du fundet dine gamle folkeskole-fysik-bøger for 30 år siden frem?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 09-06-05 20:18

> [...]

> et sommerferiejob eller ej? Vil du slet ikke vædde om hvorvidt der
> står 11 beståede fysikfag på mit eksamensbevis?

Det rager mig sådan en pap-and, hvad der står på dit bevis i tilfælde af
at du skulle tro at jeg var blot den mindste smule interesseret.

Fra : Jens

Dato : 09-06-05 20:47

> [...]

> jeg nu det mest af alt ligner. Jeg syntes vi på en skala gående fra 1-10
> ligger på omkring 2-3 stykker. Niveauet er ret lavt.

Og det er ikke bare en smule pinligt for dig, at Du ikke formåede - med
din fantastiske uddannelse - at forklare et fænomen, som læres i
folkeskolen?
--

Jens F

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 09-06-05 22:47

> Det rager mig sådan en pap-and, hvad der står på dit bevis i tilfælde
> af at du skulle tro at jeg var blot den mindste smule interesseret.

Du fik kun svaret på det ene spørgsmål...

I betragtning af at du har spurgt om hvilke fag jeg har haft, går jeg
ud fra at du er den mindste smule interesseret.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-06-05 21:51

Jens wrote:

> [...]

> Og det er ikke bare en smule pinligt for dig, at Du ikke formåede - med
> din fantastiske uddannelse - at forklare et fænomen, som læres i

Og det er ikke bare en smule pinligt for dig, at du overhovedet ikke har
fattet at jeg ikke har gidet at diskutere fysik med dig på folkeskoleniveau?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-06-05 21:52

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

-snip-

> I betragtning af at du har spurgt om hvilke fag jeg har haft, går jeg
> ud fra at du er den mindste smule interesseret.

Nej, jeg tror godt jeg ved hvor du ca. ligger. Du er datalog med
datalog-fysik-kurser.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-06-05 22:21

> Nej, jeg tror godt jeg ved hvor du ca. ligger. Du er datalog med
> datalog-fysik-kurser.

Godt. Så mangler du bare at svare på det du endnu engang
bortklippede.

Kom nu - du har her alle tiders grund til at pointere hvor sløv i
optrækket jeg er fordi jeg totalt har misforstået et eller andet. Der
er slet intet med tyngdefelter i det her.

Men jeg er måske ikke sjov mere :(

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jens

Dato : 10-06-05 23:43

> Og det er ikke bare en smule pinligt for dig, at du overhovedet ikke har
> fattet at jeg ikke har gidet at diskutere fysik med dig på folkeskoleniveau?

Nå! Så dine udgydelser om at jeg ikke havde forstået hvorfor et rumskib
i kredsløb om jorden var i ligevægtstilstand, fordi jeg ikke vidste hvad
et FLD-diagram er - det var din specielle måde at sige nej til en
diskussion?

Din ikke-tankevirksomhed er en smule krøllet. Eller også husker Du bare
ikke, hvad Du har ment tidligere. Eller også er Du bare en båtnakke, der
ikke har forstået, at Du i denne kreds er omgivet af folk, der er bedre
uddannet end Du er (men ikke behøver at gøre sig til af det) - er bedre
socialt tilpassede - og i øvrigt kommunikerer på en rimelig høvisk måde.
--

Jens F

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-06-05 21:21

Jens wrote:
> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
-snip-

> Din ikke-tankevirksomhed er en smule krøllet. Eller også husker Du bare

Den lader vi lige stå et øjeblik.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-06-05 21:24

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Godt. Så mangler du bare at svare på det du endnu engang
> bortklippede.

Jeg har glemt hvad du snakker om og gad ikke at kigge efter. Jeg har
andet og vigtigere at tage mig til end at rende og hoppe for alle mulige
der vil have min opmærksomhed hele tiden.

> Kom nu - du har her alle tiders grund til at pointere hvor sløv i
> optrækket jeg er fordi jeg totalt har misforstået et eller andet. Der
> er slet intet med tyngdefelter i det her.

Jamen jeg aner ikke hvad du vil have jeg skal skrive.

> Men jeg er måske ikke sjov mere :(

Jo, selvfølgeligt, men jeg har ligesom andre og vigtigere ting at tage
til mig til end at stå på spring for at besvare dine indlæg.

Fra : Jens

Dato : 11-06-05 22:12

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> -snip-

> Den lader vi lige stå et øjeblik.

> Den lader vi lige stå et øjeblik.

> Den lader vi lige stå et øjeblik.

Ja, gør Du det!
--

Jens F

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-06-05 22:23

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> writes:

> Jeg har glemt hvad du snakker om og gad ikke at kigge efter. Jeg har

Nu skal jeg hjælpe dig med at betjene en nyhedslæser og bladre et par
indlæg tilbage i tråden (hvilket formentlig kun har taget en brøkdel
af den tid det tog dig at skrive ovenstående sætning).

Spørgsmålet gik på om det omtalte job var et sommerferiejob.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 12-06-05 22:02

Jens wrote:

> Ja, gør Du det!

Det har jeg jo allerede gjort. Men så gør vi det da bare igen, siden du
insisterer på at vi skal gøre det igen.

Eller prøver du som sædvanligt på at vrøvle noget andet?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 12-06-05 22:05

> [...]

> af den tid det tog dig at skrive ovenstående sætning).
>
> Spørgsmålet gik på om det omtalte job var et sommerferiejob.

HAHA... LOL... Nej, du tror alligevel ikke på det hvis jeg skriver
sandheden og så kommer der jo en forfærdeligt masse vrøvl fra alle
pattebørnene, som sædvanligt.

Så vi må hellere lade pattebørnene tro hvad de vil.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-06-05 08:13

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> writes:

> Blot lige for at nævne et par stykker: FYSIK, statik, dynamik,
> matematik, statistik, økonomi er jeg nok mindst ca. 2-5 gange bedre
> til end dig.

Oho. Må vi se dine eksamenskarakterer? msgid til scan i dk.binaer
vil vaere fint.

Herudover må Jens jo hellere komme ud af busken og sige hvad han laver :)
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jens F

Dato : 03-06-05 09:30

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Oho. Må vi se dine eksamenskarakterer? msgid til scan i dk.binaer
> vil vaere fint.
>
> Herudover må Jens jo hellere komme ud af busken og sige hvad han laver :)

Hvorfor dog? Jeg kender i det mindste Newtons 1. lov, hvilket Martin har
dokumenteret, at han ikke gør.

Selv er jeg helt imponeret over at jeg stadig husker den - efter mere
end 30 års glemsel Newtons love er ikke meget anvendt i ledelse,
selv ikke i tekniske organisationer.

Desværre glemmer man ting efterhånden, men det er da hyggeligt, at
Martin ikke kan pisse højere end på mine sko, selv om jeg har glemt mere
end han nogensinde har lært.
--

Jens

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-06-05 15:06

Jens F wrote:

> [...]

Enig. Det er så grinagtigt, når folk anklager andre for noget, når de
ikke selv kan finde ud af at slå et søm i en lort uden at ødelægge begge
halvdele eller hvordan nu talemåden er (fra "the julekalender").

> Hvorfor dog? Jeg kender i det mindste Newtons 1. lov, hvilket Martin har
> dokumenteret, at han ikke gør.

Jeg tvivler på om du overhovedet kender nogen fysiske love - indtil
videre har jeg bare set nogen løse postulater og latterlige
beskyldninger, f.eks. omkring min jobsituation - og du tager
gennemgående fejl så måske skulle du prøve at justere lidt i din
"krystalkugle"? Den virker ikke særligt godt.

> Selv er jeg helt imponeret over at jeg stadig husker den - efter mere
> end 30 års glemsel Newtons love er ikke meget anvendt i ledelse,
> selv ikke i tekniske organisationer.

Ja, det er jo så moderne at kalde stort set alt hvad man laver for
ledelse. Teknik forstår du jo ikke.

> Desværre glemmer man ting efterhånden, men det er da hyggeligt, at
> Martin ikke kan pisse højere end på mine sko, selv om jeg har glemt mere
> end han nogensinde har lært.

Jeg tror jeg har pisset over hele din krop, fra ansigt til sko: fra top
til tå, kan jeg læse på det hele.

Og det har ikke engang været meningen - du har ganske enkelt ikke fattet
hvad jeg skriver, f.eks. om blot at hygge sig lidt ved at grine af Eriks
bommert og modtage 2 opfordringer om at x-poste og derefter gøre det.

Fra : Jens

Dato : 04-06-05 15:52

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Jeg tvivler på om du overhovedet kender nogen fysiske love

Det er dig, der gør et nummer ud af at være meget klogere end de øvrige
i dette forum. Derfor er det din opgave at bevise, hvad der skal
bevises. Du har - som jeg tidligere har påvist - ikke begrebet den del
af den klassiske fysik - i øvrigt gymnasiestof - som handler om
himmellegemernes bevægelser.

Er der andre områder, hvor Du måtte ønske at demonstrere din
inkompetence for alverden, er der masser af fora til dette.

---snip---
> Ja, det er jo så moderne at kalde stort set alt hvad man laver for
> ledelse. Teknik forstår du jo ikke.

Du har ikke tilfældigvis en reference, der underbygger din påstand?
--

Jens F

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-06-05 23:18

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Du har ikke tilfældigvis en reference, der underbygger din påstand?

Glem det Martin hverken leverer eller læser referencer - lige som Erik

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-05-05 22:17

JensF wrote:
-snip-

Så børnlille. Far her skal på en vigtig forretningsrejse igennem Danmark
i morgen og det er derfor tvivlsomt om far når at checke news i morgen
inden middagstid. Far kommer først tilbage onsdag aften, så hvis der
bliver noget resten af dagen i morgen (tirsdag) må i snakke med mor om det.

Der er flere tude-mariekiks i skabet og ellers ved i hvor de står, hvis
der skulle blive noget og i bliver sultne. Linket har været postet her
tidligere. Nu må i passe godt på hinanden indtil vi ses igen.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-05-05 21:39

Christian Bech wrote:

-snip-

> [...]
> overbevisning at " Martin Jørgensen" er et ondsindet komplot fra ITU
> eller SDU's side for at stille DTU.studerende i et dårligt lys. Alene

Jamen det vigtigste er jo at vi hygger os sådan som vi gør og hvis ikke
vi rå-hyggede os sådan som vi gør, ville i jo ikke skrive som i gør.

Derfor ser jeg umiddelbart ingen grund til at være så uhøflig at
ignorere jer.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-05-05 11:52

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Derfor ser jeg umiddelbart ingen grund til at være så uhøflig at
> ignorere jer.

men du mener der er grund til at være uhøflig i:
<429510cb$0$63698$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>

?

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-06-05 19:54

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> men du mener der er grund til at være uhøflig i:
> <429510cb$0$63698$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>
>
> ?

Jeg mener at det er tegn på venlighed, når man gider at prøve at
forklare folk noget også selvom de spørger om det samme adskillige
gange. Men når folk spørger om noget ufatteligt mange gange og det stort
set hele tiden er det samme, så bliver min tålmodighed ganske enkelt
opbrugt - især hvis jeg allerede har skrevet noget og folk bare ikke vil
læse det som allerede står der.

Så folk der ligesom dig spørger om noget der allerede er skrevet, skal
først og fremmest prøve med et læse-kursus inden du/i spilder vores
andres tid.

Det kan du sikkert ikke forstå, men nu du spørger prøver jeg jo at
forklare det.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-05 20:15

> [...]
>
> Så folk der ligesom dig spørger om noget der allerede er skrevet, skal
> først og fremmest prøve med et læse-kursus inden du/i spilder vores

Jeg forstår udemærket hvad du skriver. Problemet er at det du skriver
ikke giver mening fordi du ikke vil (eller kan?) finde ud af hvem der
skriver hvad - inkl. dig selv jvf.
<1gxbfl0.gtqsqe1yp7s3oN%nospam@reippuert.dk>

> Det kan du sikkert ikke forstå, men nu du spørger prøver jeg jo at
> forklare det.

Du må prøve lidt mere. Svar evt. på ovennævnte artikkel.

Fra : Mikkel U.

Dato : 21-05-05 15:58

Martin Jørgensen wrote:

> Kommentarer ønskes
>

> Med venlig hilsen / Best regards
> Martin Jørgensen

Du er gået over stregen, og burde sidde med en skidt fornemmelse.

Synes du virkelig Erik Richard skal generes SÅ meget ?

Det virker utrolig umodent.

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 21-05-05 17:58

Mikkel U. wrote:

> Du er gået over stregen, og burde sidde med en skidt fornemmelse.
>
> Synes du virkelig Erik Richard skal generes SÅ meget ?
>
> Det virker utrolig umodent.
>
> /mikkel

Det er ikke bare umodent, men direkte nederdrægtigt. Jeg tror de flestes
sympati ligger hos Erik Richard selvom vi mange gange er blevet mødt af
hans egen hårde tone.

--Martin

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-05-05 22:20

Martin Agersted Jarl wrote:

> Det er ikke bare umodent, men direkte nederdrægtigt. Jeg tror de flestes
> sympati ligger hos Erik Richard selvom vi mange gange er blevet mødt af
> hans egen hårde tone.
>
> --Martin

Hvis ikke du lukker røven med alt det pis, så fløjter jeg en lyd, så din
computer bliver hacket - LIGE MED DET SAMME.

Derefter sørger din bios for at din cpu bliver overophedet til mindst
100 grader celcius og at der kommer spaghetti ud af højtalerne på den!

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-05 22:57

On Sat, 21 May 2005 23:19:48 +0200 skrev Martin Jørgensen
<unoder.spam@spam.jay.net> .

> [...]
>
>Derefter sørger din bios for at din cpu bliver overophedet til mindst
>100 grader celcius og at der kommer spaghetti ud af højtalerne på den!

Sålænge den anden Martin (Jarl) ikke følger FUT til d.s.v. er det lidt
frustrerende at se en halv dialog derovre....kunne i ikke tage det på privaten
eller bare nøjes med et forum til jeres slagsmål ??? tror der er en muddergruppe
til den slags....

VH Martin (der heller ikke respekterer FUT'en)

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 21-05-05 23:14

[snip]

> [...]
>
> Derefter sørger din bios for at din cpu bliver overophedet til mindst
> 100 grader celcius og at der kommer spaghetti ud af højtalerne på den!

Hvorfor pisser Erik Ricard dig så meget af? Spørgsmålet er: Hvorfor er
du så overophedet? Skulle du ikke fløjte et andet sted hen? Prøv at tage
Erik Ricard lidt al dente.

--Martin

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-05-05 00:03

On Sat, 21 May 2005 23:19:48 +0200, Martin Jørgensen wrote:

> Derefter sørger din bios for at din cpu bliver overophedet til mindst
> 100 grader celcius og at der kommer spaghetti ud af højtalerne på den!

Den kommer altså til at ligne din skjorte?
--
MVH
osv...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-05-05 02:14

> [...]
>
> Derefter sørger din bios for at din cpu bliver overophedet til mindst
> 100 grader celcius og at der kommer spaghetti ud af højtalerne på den!

For det første må du gerne tale pænt. For det andet vil det klæde dig
hvis du opfører dig professionelt når du nu har påberåbt dig i denne
tråd at du tjener penge på din IT-viden, og ovenikøbet på et
velrenommeret uddannelsessted.

Ovenstående virker alt for umodent til at være skrevet at en ung mand
der er klog nok til at gå på DTU.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Bæ9

Dato : 22-05-05 10:09

> der er klog nok til at gå på DTU.

*ROTFLOL*

knejten erda bare ingeniørstuderende...............

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-05-05 23:53

Bæ9 wrote:

> *ROTFLOL*
>
> knejten erda bare ingeniørstuderende...............

*ROTFLOL*!

Hvis jeg hed Thorbjørn Ravn Andersen, så ville jeg nok øjeblikkeligt
falde ned på jorden igen, inden min computer bliver audiohacket for
vildt i både hoved og røv.

Det ender sgu' da med at den f.eks. begynder at sende mærkelige signaler
til hans printer, der får den til at gå fuldstændigt besærk så den
f.eks. begynder at hoppe rundt i hans møbler og male væggene
regnbuefarvede mens den kaster vildt omkring sig med farve-patroner og
tapeserer hans bil med a4-papir.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-05-05 22:29

Mikkel U. wrote:

> Du er gået over stregen, og burde sidde med en skidt fornemmelse.
>
> Synes du virkelig Erik Richard skal generes SÅ meget ?
>
> Det virker utrolig umodent.
>
> /mikkel

Hvis du bliver ved med at skrive sådan noget lort, så burde du nok være
*SÆRLIGT* opmærksom på fremtidigt modtagne og afspillede lyd-filer fra
din computer, fordi så er der stor sandsynlighed for at du netop er i
færd med at blive hacket.

Det kunne jo godt være påfaldende sandsynligt at dit cdrom-drev begynder
at slå vildt omkring sig altimens at harddisk'en og diverse blæsere
pludseligt begynder at spinne op på 100 millioner omdrejninger pr.
sekund, sådan at din computer begynder at flyve ud af vinduet og at
hackeren styrer den trådløst derhen hvor han vil.

Så jeg ville nok lukke røven lige med det samme, hvis jeg var dig for at
undgå hacker-besøg!

Fra : Bæ9

Dato : 21-05-05 23:40

Martin Jørgensen wrote:

> [...]
> hackeren styrer den trådløst derhen hvor han vil.
>
> Så jeg ville nok lukke røven lige med det samme, hvis jeg var dig for at

nånå - nu går han da vist i selvsving................