Søges: opskrift på dressing
Fra : Helle

Dato : 20-05-05 11:00

Hejsa.

Jeg kunne godt tænke mig en opskrift på en lækker salatdressing. Den skal
være fedtfattig. Det skal være en tomatagtig dressing ligesom den velkendte
Thousan Island dressing.

Er der nogen der ligger inde med en lækker opskrift?

Mvh Helle

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 20-05-05 19:21

Helle wrote:
> [...]
> den velkendte Thousan Island dressing.
>
> Er der nogen der ligger inde med en lækker opskrift?

Hej der er en fra www.fedtfattig.dk som måske kan bruges?

"Ingredienser:
250 g fromage fraise 0,5%
2-3 spsk ketchup el. tomat puré
1 tsk karry
1 tsk paprika
½ tsk citronsaft.
Du rører fromage fraisen til creme og derefter kommer du de andre
ingredienser i.
Det smager helt fantastisk til en god gang salat.
Kan også bruges til dip til fedtfattige chips så som Lays."

Hilsen Jeannie

Fra : marix

Dato : 21-05-05 08:03

Helle wrote:
> [...]
> Thousan Island dressing.
>
> Er der nogen der ligger inde med en lækker opskrift?

hej helle.
jeg vil selv mene at jeg har "knækket koden" på thousand island dressing

http://www.marie.dyndns.dk/1000.html

hvis du gerne vil have den fedtfattig, kan du bruge miracle wip light.
(små glas kan købes i netto).
jeg har selv brugt græsk yoghurt 10%, fordi jeg godt kan lide smagen og
konsistensen...men hvis du vil bruge en mere mager og mere flydende
yoghurt, vil jeg anbefale at du dræner den i et klæde eller kaffefilter,
natten over.
god fornæjelse, marix