Reform er hvedemel
Fra : Torben Bjørgheim Abi~

Dato : 19-05-05 21:24

http://www.berlingske.dk/madvin/

Er det virkelig rigtigt, at Reform er bagerslang for hvedemel . . . jeg har
en styg fornemmelse af at det er et melmærke, som bagerne bruger!?

--
venlig hilsen
Torben Abildgaard

Fra : Mark Beaumont

Dato : 20-05-05 00:18

Torben Bjørgheim Abilgaard wrote:
> Er det virkelig rigtigt, at Reform er bagerslang for hvedemel . . .
> jeg har en styg fornemmelse af at det er et melmærke, som bagerne
> bruger!?

"Reform Hvedemel" er et mærke fra Havnemøllerne (Cerealia).

Vh Mark

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 20-05-05 02:06

Mark Beaumont wrote:

> "Reform Hvedemel" er et mærke fra Havnemøllerne (Cerealia).
>
> Vh Mark

Aha, så har jeg jo ret . . . og hvor kan jeg så købe dette udmærkede
produkt?

Har du et et link, jeg har googlet uden at kunne finde nogetsomhelst!

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Mark Beaumont

Dato : 20-05-05 02:24

Abildgaard 3140 wrote:
> Aha, så har jeg jo ret . . . og hvor kan jeg så købe dette udmærkede
> produkt?

Du kan næppe købe det i alm. detailhandel, det er et produkt rettet
mod bageri- og cateringbranchen.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis du bor i Odense kan du købe
det hos Catering Grossisten, i sække med 20 kg.

Reform er er en helt almindelig "all-round" hvedemel, så du går
nok ikke glip af noget, hvis du ikke får det afprøvet.

Vh Mark

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 20-05-05 09:41

[Mark Beaumont | Fri, 20 May 2005 03:23:40 +0200]

>Reform er er en helt almindelig "all-round" hvedemel, så du går
>nok ikke glip af noget, hvis du ikke får det afprøvet.

Jeg kender ikke lige "reform", men jeg er ikke helt enig.

Jeg arbejder en del med fødevarer, og bruger derfor også almindeligt
hvedemel i sække leveret af Credin, men jeg må altså indrømme at dette mel
virker mere fintmalet og lysere end almindeligt hvedemel købt i et
supermarked, og jeg kan også mærke forskel på de færdige brød hvor jeg får
en lidt lettere og lysere krumme.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : doktorkok

Dato : 24-05-05 12:06

"Reform Hvedemel" ser ud til at være "alm." 12 g proteinshvedemel - fra
producenten af Amo og Gluten, men med noget mere gluten i.

http://www.cerealia.dk/projekter/cerealia/ProduktBlad.nsf/0/48ED6A01A258
744FC1256D02002D6A00/$file/HVEDEMEL.PDF

De laver også pølsebrød...
http://www.levs.dk/moeder/andet/cerialia-sporbarhed.pdf