konvertere til .eps
Fra : Søren

Dato : 19-05-05 16:19

Jeg arbejder en del med latex og har i den forbindelse brug for at kunne
konvertere fra .jpg og .bmp til .eps som jeg kan bruge i latex. Er der
nogen der kender et program (evt. open source) som kan klare det på OSX?

Søren

Fra : Erik Richard

Dato : 19-05-05 16:58

Hej Søren

Det kan AppleWorks gøre, og hvis du ikke har den, kan du hente RagTime
Solo 5.6. Den kan også gøre det. RT Solo er endda gratis...
mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-05-05 17:11

Søren <sohv03@hum.aau.dk> wrote:

> Jeg arbejder en del med latex og har i den forbindelse brug for at kunne
> konvertere fra .jpg og .bmp til .eps som jeg kan bruge i latex. Er der
> nogen der kender et program (evt. open source) som kan klare det på OSX?

GraphicConverter er et åbenlyst valg.
<http://www.lemkesoft.com>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 19-05-05 17:13

Hej.

OpenSource: programmet convert fra ImageMagick (fink install imagemagick).

/Daniel

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 19-05-05 18:39

Søren skrev:

> Jeg arbejder en del med latex og har i den forbindelse brug for at kunne
> konvertere fra .jpg og .bmp til .eps som jeg kan bruge i latex. Er der
> nogen der kender et program (evt. open source) som kan klare det på OSX?

Er det ikke indbygget i systemet i Tiger?

Jeg bruger ikke selv Tiger, men så vidt jeg kan se, kan man åbne
billederne i et hvilket som helst program, der kan åbne jpg og bmp -
f.eks. Billedfremviser - og så skrive ud til eps.

http://www.apple.com/macosx/features/pdf/

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 19-05-05 19:45

Søren <sohv03@hum.aau.dk> writes:

> Jeg arbejder en del med latex og har i den forbindelse brug for at kunne
> konvertere fra .jpg og .bmp til .eps som jeg kan bruge i latex. Er der
> nogen der kender et program (evt. open source) som kan klare det på OSX?

Kan \includegraphics ikke tage jpg filer direkte? Jeg mener at kunne
huske, at den kan tage både bmp, jpg og png.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Rolf Thorup

Dato : 19-05-05 20:57

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Kan \includegraphics ikke tage jpg filer direkte? Jeg mener at kunne
> huske, at den kan tage både bmp, jpg og png.

Så vidt jeg husker, så er det kun hvis man går direkte fra LaTeX til pdf
(med f.eks. pdflatex). Hvis det er LaTeX til ps så er det kun .eps der
virker.

Rolf

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-05-05 21:02

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Kan \includegraphics ikke tage jpg filer direkte? Jeg mener at kunne
> huske, at den kan tage både bmp, jpg og png.

Jo, vistnok hvis man bruger pdflatex og ikke latex til at lave sit dokument.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 19-05-05 21:34

Søren wrote:

> Jeg arbejder en del med latex og har i den forbindelse brug for at kunne
> konvertere fra .jpg og .bmp til .eps som jeg kan bruge i latex. Er der
> nogen der kender et program (evt. open source) som kan klare det på OSX?

Jeg bruger ikke selve "rå" LaTeX, men arbejder via en slags grafisk
overbygning kaldet "LyX" (http://lyx.org). Her kan jeg gå difkrete fra
fx. png til PDF output via pdflatex. Den bruger muligvis
ImageMagic/Imagemagik til arbejdet.

Janus