/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Star Wars Ep. III / pirat-udgaven har også~
Fra : phansen


Dato : 19-05-05 16:11

Har fra pålidlig kilde, direkte fra Kina, at en screener-udgave
er på markedet.
Rædselsfuld udgave men immervæk den nye Star Wars.
De er hurtige de forbrydere.

Filmen ligger også i nogle binære grupper. Hvor det klart
anbefales at gå i biffen og se den,men for folk der er skide
ligeglade med et par counters og kraftige beskæringer er
den vel ok.




 
 
Sune (19-05-2005)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 19-05-05 16:42

On Thu, 19 May 2005 17:11:14 +0200, "phansen" <phansen@ofir.dk> wrote:

> Har fra pålidlig kilde, direkte fra Kina, at en screener-udgave
> er på markedet.
> Rædselsfuld udgave men immervæk den nye Star Wars.

Jeg har fra en vens ven af en vens veninde fået at vide at det er en helt ok udgave der ligger på
nettet.

Kvaliteten (ikke bitratemæssigt) svarer vel næsten til en normal filmoplevelse på DVDen og hvis man
så medregner de 2 counters vil man vel få 98% af samme oplevelse som hvis man så den i biografen.
(hvis man ikke går så meget op i 34.11 lyd og 10234x8343 pixels opløsning)

Desuden er der just kommet en ny piratkopiudgave hvor counters'ne er 'blurred' væk.

Mvh
Sune

Anders Houmark (19-05-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 19-05-05 20:49

Sune wrote:
> On Thu, 19 May 2005 17:11:14 +0200, "phansen" <phansen@ofir.dk> wrote:
>
>> Har fra pålidlig kilde, direkte fra Kina, at en screener-udgave
>> er på markedet.
>> Rædselsfuld udgave men immervæk den nye Star Wars.
>
> Jeg har fra en vens ven af en vens veninde fået at vide at det er en
> helt ok udgave der ligger på nettet.
>
> Kvaliteten (ikke bitratemæssigt) svarer vel næsten til en normal
> filmoplevelse på DVDen og hvis man så medregner de 2 counters vil man
> vel få 98% af samme oplevelse som hvis man så den i biografen. (hvis
> man ikke går så meget op i 34.11 lyd og 10234x8343 pixels opløsning)
>
> Desuden er der just kommet en ny piratkopiudgave hvor counters'ne er
> 'blurred' væk.

Der har i dag på de IRC kanaler jeg benytter (deriblandt en kanal for en
dansk nyhedsgruppe) blevet postet disse screenshots:

<nickname> http://img263.echo.cx/img263/9881/sw3am.png
<nickname> http://img265.echo.cx/img265/4295/sith18yn.jpg

Jeg synes ikke det ser særlig godt ud og synes det er ærgeligt at folk
snyder sig selv ved at se sådan en omgang lort. De der tal ser da ud af
helvedes til, og jeg mener bestemt ikke, at du har ret når du siger, at man
får 98% samme oplevelse som i en biograf. Med de tal hen over det hele ville
75% af oplevelsen ihvertfald forsvinde for mig, og de sidste 25% kunne let
mistes pga. lyden.. Lyden i biografen var bare pisse lækker :)


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Sune (19-05-2005)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 19-05-05 21:03

On Thu, 19 May 2005 21:48:37 +0200, "Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>Der har i dag på de IRC kanaler jeg benytter (deriblandt en kanal for en
>dansk nyhedsgruppe) blevet postet disse screenshots:
>
><nickname> http://img263.echo.cx/img263/9881/sw3am.png
><nickname> http://img265.echo.cx/img265/4295/sith18yn.jpg
>
>Jeg synes ikke det ser særlig godt ud og synes det er ærgeligt at folk
>snyder sig selv ved at se sådan en omgang lort.

Er der ikke noget med at opløsningen på en PC skærm er meget højere end på et TV?
Derfor kan det godt ligne (lidt) lort på en PC-skærm, men meget bedre på et TV.

> De der tal ser da ud af
>helvedes til, og jeg mener bestemt ikke, at du har ret når du siger, at man
>får 98% samme oplevelse som i en biograf.

Folk er jo forskellige. Jeg kunne feks sagtens se en DVD på en 15" skærm med 1 højtaler uden at
miste meget af oplevelsen.

Hint:
Jeg tilhører ikke til gruppen som kun kan få en god oplevelse hvis jeg ser en film i biografen,
digitalt og i directors cut eller hvis jeg ser den på min DVD maskine + surround anlæg til 25K.
(Dermed ikke sagt at du tilhører denne gruppe)

Og jeg vil til hver en tid påstå at jeg er mindst ligeså interesseret i film som andre i denne
gruppe. Man kan vel blot sige at jeg ikke er 'hysterisk' som mange andre.

Mvh
Sune

Anders Houmark (19-05-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 19-05-05 23:44

Sune wrote:

> Er der ikke noget med at opløsningen på en PC skærm er meget højere
> end på et TV?
> Derfor kan det godt ligne (lidt) lort på en PC-skærm, men meget bedre
> på et TV.

Jov opløsningen er langt lavere på en tv skærm, end på en normal PC skærm.
Kan dog ikke se hvad forskellen skulle være, billedet vil være spoleret af
tal lige gyldigt hvor man ser filmen?


>> De der tal ser da ud af
>> helvedes til, og jeg mener bestemt ikke, at du har ret når du siger,
>> at man får 98% samme oplevelse som i en biograf.
>
> Folk er jo forskellige. Jeg kunne feks sagtens se en DVD på en 15"
> skærm med 1 højtaler uden at miste meget af oplevelsen.

> Hint:
> Jeg tilhører ikke til gruppen som kun kan få en god oplevelse hvis
> jeg ser en film i biografen, digitalt og i directors cut eller hvis
> jeg ser den på min DVD maskine + surround anlæg til 25K. (Dermed ikke
> sagt at du tilhører denne gruppe)
>
> Og jeg vil til hver en tid påstå at jeg er mindst ligeså interesseret
> i film som andre i denne gruppe. Man kan vel blot sige at jeg ikke er
> 'hysterisk' som mange andre.

Jeg vil ikke mene det er hysterisk når man mener, at man går glip af noget
af oplevelsen når 15% af billedet er fyldt med mærkelige tegn.
Jeg behøves skam heller ikke alt muligt dyrt grej for at nyde en film, men
sådan nogle tegn er for meget for mig. Det samme er reklamer midt under
film.


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Sune (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 20-05-05 06:24

On Fri, 20 May 2005 00:43:43 +0200, "Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>Jov opløsningen er langt lavere på en tv skærm, end på en normal PC skærm.
>Kan dog ikke se hvad forskellen skulle være, billedet vil være spoleret af
>tal lige gyldigt hvor man ser filmen?

Ok, jeg troede du henviste til billedkvaliteten og ikke kun til counteren.

>Jeg vil ikke mene det er hysterisk når man mener, at man går glip af noget
>af oplevelsen når 15% af billedet er fyldt med mærkelige tegn.

De 15% der plejer at være undertekster er blot skiftet ud med en counter et andet sted på skærmen.
Ikke megen forskel der.

Mvh
Sune

Per (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 20-05-05 15:06

> Folk er jo forskellige. Jeg kunne feks sagtens se en DVD på en 15" skærm
> med 1 højtaler uden at
> miste meget af oplevelsen.
>
> Hint:
> Jeg tilhører ikke til gruppen som kun kan få en god oplevelse hvis jeg ser
> en film i biografen,
> digitalt og i directors cut eller hvis jeg ser den på min DVD maskine +
> surround anlæg til 25K.
> (Dermed ikke sagt at du tilhører denne gruppe)
>
> Og jeg vil til hver en tid påstå at jeg er mindst ligeså interesseret i
> film som andre i denne
> gruppe. Man kan vel blot sige at jeg ikke er 'hysterisk' som mange andre.
>
> Mvh
> Sune

Du forsøger altså retfærdiggøre din mangel på TV og anlæg ved at sige at
alle med et anstændigt setup er hysteriske film nørder? Ja misundelse er sgu
en underlig snegl ;)~~

Det er da en ærlig sag hvis du som fattig studerende ikke har råd til noget,
men at påstå, at oplevelsen er ligeså god på en 15" monitor med monolyd, som
på et godt surround setup, det er da det mest naive og fjollede jeg længe
har hørt. Specielt da ved en film som Star Wars. George Lucas har selv
udtalt at lyden er 50% af filmen ;)



Sune (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 20-05-05 17:02

On Fri, 20 May 2005 16:05:58 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:

>Du forsøger altså retfærdiggøre din mangel på TV og anlæg ved at sige at
>alle med et anstændigt setup er hysteriske film nørder? Ja misundelse er sgu
>en underlig snegl ;)~~

Uhm nej. (og min P** ER større end din)

>Det er da en ærlig sag hvis du som fattig studerende ikke har råd til noget,
>men at påstå, at oplevelsen er ligeså god på en 15" monitor med monolyd, som
>på et godt surround setup,

Det har jeg ikke skrevet/ment.
Jeg siger bare at der ikke går meget fra min oplevelse hvis det skulle være tilfældet.

Det jeg mener er at springet fra biograf til DVD/TV er større end springet fra et super TV-setup og
så til et ringe TV-setup.

Mvh
Sune

Lars Hoffmann (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 20-05-05 21:52

Sune wrote:

> Det jeg mener er at springet fra biograf til DVD/TV er større end springet fra et super TV-setup og
> så til et ringe TV-setup.

Det behøves det slet ikke at være. Har man investeret i en god projector og
noget ordentligt surround kan oplevelsen nemt nå op på højde med de fleste
provinsbiografer.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Peter B. Juul (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 21-05-05 02:41

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> writes:

> Det behøves det slet ikke at være. Har man investeret i en god
> projector og noget ordentligt surround kan oplevelsen nemt nå op på
> højde med de fleste provinsbiografer.

Hvilket er imponerende irrelevant.
--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.
I speak only 0}._.{0 Just kidding. The Tolstoy book is a ringer.
for myself. O/ \O Doesn't belong on this list. Too literal.
Not enough monsters." - New York Newsday

Lars Hoffmann (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 21-05-05 10:01

Peter B. Juul wrote:

> Hvilket er imponerende irrelevant.

Hvorfor mener du det?

Peter B. Juul (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 21-05-05 10:12

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> writes:

> > Hvilket er imponerende irrelevant.
>
> Hvorfor mener du det?

Hvorfor mener du, at det er relevant, at et top-notch hjemmesystem kan
konkurrere med provinsbiograferne? Når jeg vil se "oplevelsesfilm", så
går jeg da ikke i Smørum Bio, men i Imperial.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved
I speak only 0}._.{0 hvad du taler om."
for myself. O/ \O -Lasse Rimmer.

Lars Hoffmann (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 21-05-05 11:52

Peter B. Juul wrote:

> Hvorfor mener du, at det er relevant, at et top-notch hjemmesystem kan
> konkurrere med provinsbiograferne? Når jeg vil se "oplevelsesfilm", så
> går jeg da ikke i Smørum Bio, men i Imperial.

Det var nu mere som en talemåde, hvorved jeg ønsker at udtrykke at
hjemmeudstyr efterhånden kan blive så godt at biograoplevelsen veddholdes, men
har vi to ikke diskuteret det til hudløshed før i denne gruppe?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Anders Houmark (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 21-05-05 15:28

Peter B. Juul wrote:
> Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> writes:
>
>>> Hvilket er imponerende irrelevant.
>>
>> Hvorfor mener du det?
>
> Hvorfor mener du, at det er relevant, at et top-notch hjemmesystem kan
> konkurrere med provinsbiograferne? Når jeg vil se "oplevelsesfilm", så
> går jeg da ikke i Smørum Bio, men i Imperial.

Det er nu ikke ligefrem os alle der har den mulighed.


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Peter B. Juul (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 21-05-05 23:49

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> writes:

> Det er nu ikke ligefrem os alle der har den mulighed.

Man kan tage mange gange til sin regionshovedstad for de penge et
top-notch-anlæg koster.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Frede Hansen (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Frede Hansen


Dato : 20-05-05 13:05

Sune <jun200321@tdcadsl.dk> wrote in
news:hhcp81d17idjf5ve044odmc7981c2l0ltm@4ax.com:

> On Thu, 19 May 2005 17:11:14 +0200, "phansen" <phansen@ofir.dk> wrote:
>
>> Har fra pålidlig kilde, direkte fra Kina, at en screener-udgave
>> er på markedet.
>> Rædselsfuld udgave men immervæk den nye Star Wars.
>
> Jeg har fra en vens ven af en vens veninde fået at vide at det er en
> helt ok udgave der ligger på nettet.
>
> Kvaliteten (ikke bitratemæssigt) svarer vel næsten til en normal
> filmoplevelse på DVDen og hvis man så medregner de 2 counters vil man
> vel få 98% af samme oplevelse som hvis man så den i biografen. (hvis
> man ikke går så meget op i 34.11 lyd og 10234x8343 pixels opløsning)
>
> Desuden er der just kommet en ny piratkopiudgave hvor counters'ne er
> 'blurred' væk.
>
> Mvh
> Sune

Er også faldet over den Xvid
Men synd for dem der har downet DVD versionerne, hold da ferie
de bliver bitchet med forket skærmstørrelse, lyd der er
ude af sync og andre igen siger at lyden helt mangler.
Men en screener er det nu ikke helt som florerer på nettet i disse
dage, det er en VHS workprint version.
Men orke at hente den ned gidder jeg skutte, selv om man får den
på et sølvfad.
--
Frede Hansen

Sune (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 20-05-05 13:10

On Fri, 20 May 2005 07:04:40 -0500, Frede Hansen <nothing@valid.com> wrote:

>Er også faldet over den Xvid
>Men synd for dem der har downet DVD versionerne, hold da ferie
>de bliver bitchet med forket skærmstørrelse,

Der er der udgivet 'fix' for at rette.

> lyd der er ude af sync

Det er der udgivet en anden udgave for at rette.

> og andre igen siger at lyden helt mangler.

Det har jeg ikke hørt noget om.

>Men en screener er det nu ikke helt som florerer på nettet i disse
>dage, det er en VHS workprint version.

VHS har været helt perfekt i årtier før man kendte til DVD.
Hvorfor skulle det så ikke være godt nok nu?

Mvh
Sune

Peter B. Juul (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 20-05-05 13:34

Sune <jun200321@tdcadsl.dk> writes:

> VHS har været helt perfekt i årtier før man kendte til DVD.

Nej. Det har været "det vi nu havde til rådighed."

Det samme er DVD indtil videre.

Vi begynder at nærme os biograf-kvalitet, når HD-udgivelser bliver
almindelige.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst
I speak only 0}._.{0 dumme og tager fejl."
for myself. O/ \O -Per Abrahamsen

Sune (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 20-05-05 14:01

On 20 May 2005 14:34:02 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

>Nej. Det har været "det vi nu havde til rådighed."

Ja, men det betød ikke at man gik glip af meget af filmoplevelsen.

Alternativt må man ellers sige at ikke engang DVD eller HD kvalitet er godt nok, for det vil altid
været bagefter en biograf med 40 højtalere og en skærm på flere meter gange flere meter.

Mvh
Sune

Peter B. Juul (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 20-05-05 14:40

Sune <jun200321@tdcadsl.dk> writes:

> Alternativt må man ellers sige at ikke engang DVD eller HD kvalitet
> er godt nok, for det vil altid været bagefter en biograf med 40
> højtalere og en skærm på flere meter gange flere meter.

Ja.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,
I speak only 0}._.{0 Det er for Tiden hvad jeg veed
for myself. O/ \O Om Smørrebrød og Kierlighed." - J.H. Wessel.

Thomas Hejl Pilgaard (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Hejl Pilgaard


Dato : 20-05-05 17:01


"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m2acmqnhi3.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Sune <jun200321@tdcadsl.dk> writes:
>
>> Alternativt må man ellers sige at ikke engang DVD eller HD kvalitet
>> er godt nok, for det vil altid været bagefter en biograf med 40
>> højtalere og en skærm på flere meter gange flere meter.
>
> Ja.

Eller rumlen i gulvet når en destroyer bulrer henover kameraet, jublen fra
salen når STAR WARS springer frem på lærredet eller yoda kvæster nogle
kejserlige soldater mod muren...

--
________________________________________________________
/ Thomas Hejl Pilgaard | If you understand what | /\ /\ \
/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯




Peter B. Juul (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 20-05-05 17:39

"Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> writes:

> Eller rumlen i gulvet når en destroyer bulrer henover kameraet, jublen fra
> salen når STAR WARS springer frem på lærredet eller yoda kvæster nogle
> kejserlige soldater mod muren...

Præcis. Men der ER jo løjerlige mennesker derude, der ikke synes, at
det er en god ting.
--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.
I speak only 0}._.{0 Just kidding. The Tolstoy book is a ringer.
for myself. O/ \O Doesn't belong on this list. Too literal.
Not enough monsters." - New York Newsday

Thomas Hejl Pilgaard (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Hejl Pilgaard


Dato : 20-05-05 17:45


"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m264xdonre.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> writes:
>
>> Eller rumlen i gulvet når en destroyer bulrer henover kameraet, jublen
>> fra
>> salen når STAR WARS springer frem på lærredet eller yoda kvæster nogle
>> kejserlige soldater mod muren...
>
> Præcis. Men der ER jo løjerlige mennesker derude, der ikke synes, at
> det er en god ting.

Wipe them out. All of them...

--
________________________________________________________
/ Thomas Hejl Pilgaard | If you understand what | /\ /\ \
/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯



John Hinge (21-05-2005)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 21-05-05 09:46

On 20 maj 2005 Thomas Hejl Pilgaard was heard to say:

> Wipe them out. All of them...
>
Jeg troede egentlig ikke jeg var en fanboy.. Men den sætning kom jeg
til at læse højt med en sært dyb kvækkende stemme.. uhauha :)


--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
On usenet I represent no one but myself.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..
Are you on Drugs ?" Gordo - The Black Hand - KotDT #79

Lars Hoffmann (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 20-05-05 21:54

Sune wrote:

> Ja, men det betød ikke at man gik glip af meget af filmoplevelsen.

Jo!

> Alternativt må man ellers sige at ikke engang DVD eller HD kvalitet er godt nok, for det vil altid
> været bagefter en biograf med 40 højtalere og en skærm på flere meter gange flere meter.

Det skal ses i relation til hvor langt man sidder fra skærmen og hvor mange
kanaler man overhovedet kan opfatte. Med min 2 meter brede skærm og et
fornuftig 7.1 højtaler setup er oplevelsen ofte på højde med hvad der bliver
serveret i biografen.

Sune (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 20-05-05 14:02

On 20 May 2005 14:34:02 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

>Nej. Det har været "det vi nu havde til rådighed."

Ja, men det betød ikke at man gik glip af meget af filmoplevelsen.

Alternativt må man ellers sige at ikke engang DVD eller HD kvalitet er godt nok, for det vil altid
være bagefter en biograf med 40 højtalere og en skærm på flere meter gange flere meter.

Mvh
Sune

Per (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 20-05-05 15:11

> Alternativt må man ellers sige at ikke engang DVD eller HD kvalitet er
> godt nok, for det vil altid
> være bagefter en biograf med 40 højtalere og en skærm på flere meter gange
> flere meter.
>
> Mvh
> Sune

Hvis du har pengene er det da ikke noget problem at matche det udstyr de har
i biografen. Det kræver jo ikke samme vilde højtalere at spille et værelse
op som en biografsal. Og du kan få projektorer, med samme opløsning som i
biograferne. Personligt vil jeg heller ikke savne de kvævrende teenagere og
de lysende mobiltelefoner.



Sune (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 20-05-05 17:03

On Fri, 20 May 2005 16:10:38 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:

>Hvis du har pengene er det da ikke noget problem at matche det udstyr de har
>i biografen. Det kræver jo ikke samme vilde højtalere at spille et værelse
>op som en biografsal. Og du kan få projektorer, med samme opløsning som i
>biograferne.

Men det ville stadig ikke være det samme.

Mvh
Sune

Lars Hoffmann (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 20-05-05 21:56

Sune wrote:

> Men det ville stadig ikke være det samme.


Næh, man kan f.eks ikke få serveret en martini i en biograf.

PerX ... (21-05-2005)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 21-05-05 13:33

In article <kf2s811bbv56e587nlvcdtuspn4rqgn7b9@4ax.com>, jun200321
@tdcadsl.dk says...
> On Fri, 20 May 2005 16:10:38 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:
>
> >Hvis du har pengene er det da ikke noget problem at matche det udstyr de har
> >i biografen. Det kræver jo ikke samme vilde højtalere at spille et værelse
> >op som en biografsal. Og du kan få projektorer, med samme opløsning som i
> >biograferne.
>
> Men det ville stadig ikke være det samme.

Nej man slipper for alle de andre støje hoveder.


Per (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 23-05-05 09:19

"Sune" <jun200321@tdcadsl.dk> wrote in message
news:kf2s811bbv56e587nlvcdtuspn4rqgn7b9@4ax.com...
> On Fri, 20 May 2005 16:10:38 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:
>
>>Hvis du har pengene er det da ikke noget problem at matche det udstyr de
>>har
>>i biografen. Det kræver jo ikke samme vilde højtalere at spille et værelse
>>op som en biografsal. Og du kan få projektorer, med samme opløsning som i
>>biograferne.
>
> Men det ville stadig ikke være det samme.
>
> Mvh
> Sune

Nej ok, men hvis du så får en bekendt til at side og snakke under filmen,
lyse dig i hovedet med sin mobilos og så rykker sofabordet helt ind så du
ikke kan bevæge benene, så er den da vist ved at være der ;?



Peter B. Juul (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 23-05-05 11:00

"Per" <no@tak.dk> writes:

> Nej ok, men hvis du så får en bekendt til at side og snakke under filmen,
> lyse dig i hovedet med sin mobilos og så rykker sofabordet helt ind så du
> ikke kan bevæge benene, så er den da vist ved at være der ;?

Bortset fra en enkelt kegle i Palladium for en uge eller to siden, har
jeg ikke oplevet mobilos i biffen i over et år. Det har selvfølgelig
også noget at gøre med, hvor god man er til at planlægge. Går man i
Cinemaxx eller Palads er man selv ude om det. Og til ikke-premierer
plejer jeg at finde en plads lidt væk fra andre mennesker.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaguiden Romeo."
I speak only 0}._.{0 -Shakespeares "Iliaden"
for myself. O/ \O

Per Rønne (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 20-05-05 14:19

Sune <jun200321@tdcadsl.dk> wrote:

> VHS har været helt perfekt i årtier før man kendte til DVD.

VHS har da aldrig været bare tilnærmelsesvist perfekt; man skulle fra
starten have satset på beta-max.
--
Per Erik Rønne

Frede Hansen (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Frede Hansen


Dato : 29-05-05 11:19

"phansen" <phansen@ofir.dk> wrote in news:1116515265.55730.0
@iris.uk.clara.net:

> Har fra pålidlig kilde, direkte fra Kina, at en screener-udgave
> er på markedet.
> Rædselsfuld udgave men immervæk den nye Star Wars.
> De er hurtige de forbrydere.
>
> Filmen ligger også i nogle binære grupper. Hvor det klart
> anbefales at gå i biffen og se den,men for folk der er skide
> ligeglade med et par counters og kraftige beskæringer er
> den vel ok.
>
>
>

Og gæt engang hvad der nu ligger i de binære grupper
Nu har den "rigtige" DVD fået premiere.
Danske undertekster, 5.1 lyd, WS, PAL 25 frames og danske covers.
Gad vide hvor mange DSL routere der er som brænder varme lige nu ?

--
Frede Hansen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

PerX ... (30-05-2005)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 30-05-05 14:01

In article <Xns96657D4D44614cornerred@216.196.97.131>, nothing@valid.com
says...
> "phansen" <phansen@ofir.dk> wrote in news:1116515265.55730.0
> @iris.uk.clara.net:
>
> > Har fra pålidlig kilde, direkte fra Kina, at en screener-udgave
> > er på markedet.
> > Rædselsfuld udgave men immervæk den nye Star Wars.
> > De er hurtige de forbrydere.
> >
> > Filmen ligger også i nogle binære grupper. Hvor det klart
> > anbefales at gå i biffen og se den,men for folk der er skide
> > ligeglade med et par counters og kraftige beskæringer er
> > den vel ok.
> >
> >
> >
>
> Og gæt engang hvad der nu ligger i de binære grupper
> Nu har den "rigtige" DVD fået premiere.
> Danske undertekster, 5.1 lyd, WS, PAL 25 frames og danske covers.

Er tidskoderne også oversat? *G*


Frede Hansen (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Frede Hansen


Dato : 30-05-05 15:07

PerX ... <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com> wrote in
news:MPG.1d052cde30551c2398b1ef@news.usenetserver.com:

> In article <Xns96657D4D44614cornerred@216.196.97.131>,
nothing@valid.com
> says...
>> "phansen" <phansen@ofir.dk> wrote in news:1116515265.55730.0
>> @iris.uk.clara.net:
>>
>> > Har fra pålidlig kilde, direkte fra Kina, at en screener-udgave
>> > er på markedet.
>> > Rædselsfuld udgave men immervæk den nye Star Wars.
>> > De er hurtige de forbrydere.
>> >
>> > Filmen ligger også i nogle binære grupper. Hvor det klart
>> > anbefales at gå i biffen og se den,men for folk der er skide
>> > ligeglade med et par counters og kraftige beskæringer er
>> > den vel ok.
>> >
>> >
>> >
>>
>> Og gæt engang hvad der nu ligger i de binære grupper
>> Nu har den "rigtige" DVD fået premiere.
>> Danske undertekster, 5.1 lyd, WS, PAL 25 frames og danske covers.
>
> Er tidskoderne også oversat? *G*
>
>

Ork ja

--
Frede Hansen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste