Billig sten bordplade til køkken
Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 19-05-05 07:35

Hej

Jeg skal bruge et stykke sten plade til mit køkken, 110x62x4 , og jeg
er på SU. Så der er ikke ret mange penge at gøre med, er der nogen
der har et forslag til hvordan man kan få fat i sådan et stykke plade
til en billig penge. Pladen må gerne være i beton, eller noget andet,
blot den er varmebetandig.

Jeg har overvejet selv at lave pladen i beton, men har på fornemmelsen
at det er et ganske stort stykke arbejde, samt at det er vanskeligt at
få sådan en plade glat så den kan holdes ren.

Håber der er nogen der har et forslag, på forhånd tak for forslag.

Med venlig hilsen
Mads

Fra : Rikke & Per

Dato : 19-05-05 15:27

<madsgormlarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Man kan også bruge fliser, de er ikke så dyre. men hvis det skal være sten,
hvad så med at prøve en stenhugger??

Mvh Rikke

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 20-05-05 00:07

madsgormlarsen@gmail.com skrev:

> Jeg har overvejet selv at lave pladen i beton, men har på fornemmelsen
> at det er et ganske stort stykke arbejde,

Det er det sikkert.

> samt at det er vanskeligt at
> få sådan en plade glat så den kan holdes ren.

Det er vel kun oversiden og kanterne, der skal være glatte. Hvis du kan lave
en glat form og få luften ud af betonen med en vibrator skulle det vel
kunne lade sig gøre.

Men det største beton jeg har støbt i en form er en lampefod

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Carl Larsen

Dato : 20-05-05 04:51

[...]

Du skriver det skal være en stenplade og så foreslår du selv beton.
Hvad mener du egentligt. Beton er ikke sten, det indeholder sten.
Nå men, anskaf dig evt. nogle fliser og læg dem på en hård
plade med fliseklæb og fugemasse. Det kan se ret pænt ud og
er også varmebestandigt.

--
Hilsen Carl

Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 20-05-05 07:33

Hej

Ja, egentlig regnede jeg også med at det ville blive glat bare formen
er glat, men fra at læse på nettet kan jeg forstå at der er mange
der har problemer med at få det glat.

Mads