'Indbrud'?
Fra : Erik Richard

Dato : 18-05-05 21:11

.....*3* smadrede systemer - Mac OS 9.2.2US og en 9.2.2DK samt min OS X
10.3.9 - alle 3 sat op til 'multilingual' brug med DK, US, IE, DE, NO,
SE, AR, HE, FR m.fl. på hver sin disk på hver sin partition... - Det
er resultatet af noget, jeg vil betegne som et gevaldigt forsøg på at
bryde ind på min maskine...

Alle vinduer i begge 9.2.2 systemer totalt blanke, men div. mapper og
filer kunne åbnes, hvis jeg vidste, hvor de lå... OS X 10.3.9 frøs ved
hvert eneste startforsøg, - ingen adgang til CD/DVD, kun eksternt FW
drev virkede delvis osv.osv...

Det lykkedes mig så at tvangsstarte den med COM+ALT+SHIFT+DELETE på den
defekte 9.2.2US, og så kunne jeg via adgang fra kontrollinien åbne
'Startup Disk' og vælge enten 10.3.8 eller 9.2.2DK på den sidste
partition. I begge kunne jeg sagtens se indholdet på de tre smadrede
partitioner. Og jeg fik lavet en fuldstændig backup og slettet det ene
9.2.2US system.

Jeg kørte så en 10.3.9 Combined Update på min 10.3.9, men kunne stadig
ikke starte på den. - Samtlige 33261 disktilladelser i 10.3.9 viste sig
at være ødelagte... så det tog ca 45min. at reparere dem. - Det fik jeg
så gjort her i formiddags, så nu kan jeg igen bruge 10.3.9, men hvad
værre er, at al min mail m.v. ligger på den smadrede 9.2.2US. Så jeg må
nu igang med den lange proces, der er at sætte WaMCom op igen...

Jeg undersøgte de 3 partitioner med FileBuddy for usynlige filer,
hvorved jeg fandt en enkelt fil, der hed noget ala "%?=hostID-xxxxxx".
Ved at åbne den kunne jeg se, at der lå en IPadresse - 162.54.xx.xxx +
en masse firkanter og til slut i teksten igen 162.54.xx.xxx. Det er ikke
min IP - heller ikke på det tidspunkt (DHCP). - Det, jeg så godt kunne
tænke mig at finde ud af, er, om det er kommet via Stofanet, eller om
det er en trådløs her i området...

Jeg kunne særdeles godt tænke mig at få fat i den sjover, der har
forsøgt det. - Jeg tror, i det tilfælde, at jeg kunne blive ekspert i
langsom mord.!

- Nå, men jeg har stadig ca. 10 timers arbejde foran mig, inden jeg er
færdig igen...

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Kiil

Dato : 18-05-05 23:39

Erik Richard - NOSPAM@NOSPAM.dk on 18/05/05 22:10 wrote:

> [...]
> min IP - heller ikke på det tidspunkt (DHCP). - Det, jeg så godt kunne
> tænke mig at finde ud af, er, om det er kommet via Stofanet, eller om

Hvad får dig til at tro at der er nogen der har forsøgt at bryde ind? Og
hvor kommer det trådløse ind i billedet?

--
/peter

Fra : Erik Richard

Dato : 19-05-05 04:42

Peter Kiil wrote:

> Hvad får dig til at tro at der er nogen der har forsøgt at bryde ind?

- En delvis skjult IP adresse, der ikke har noget med min maskines
adresser at gøre, og at det samme er sket én gang før sidste efterår -
godt en måneds tid, før Kirsten døde... Min IP hedder noget med
xxx.xx.xxx.xxx og ikke 162.54.xx.xxx...

> Og hvor kommer det trådløse ind i billedet?

At mindst én af dem, der bor ved siden af mig eller under mig bruger et
eller andet trådløst system. - Jeg kan høre det i min FM tuner som et
vedvarende lavt pulserende signal på¨visse tidspunkter af døgnet, - især
efter kl. 15 og ca. indtil midnat. - Og nej, det er ikke det signal, en
mobil sender, når den søger/opdater net...

Men nu er der da ved at være en smule styr på det igen - rent
systemmæssigt, så jeg kunne få bestilt varer hjem fra udlandet...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Jonas Voss

Dato : 19-05-05 09:30

In dk.edb.mac, Erik Richard <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
> adresser at gøre, og at det samme er sket én gang før sidste efterår -
> godt en måneds tid, før Kirsten døde... Min IP hedder noget med

Du har vel sørget for at gemme logfilerne fra 10.3.9 installationen, så
du kan gå dem i gennem for unormal ting og sager, ikke?

~/j
--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/kontakt/> |

"I went mad for a while,' said Ford, 'did me no end of good."

Fra : Erik Richard

Dato : 19-05-05 15:09

Hej Jonas

Jonas Voss wrote:

> Du har vel sørget for at gemme logfilerne fra 10.3.9 installationen,

Jo, dem rører jeg aldrig, så de ligger dér, som de skal.

Men jeg tror ikke, de kan hjælpe her, da jeg var på nettet via OS 9.2.2,
mens det skete...

> så du kan gå dem i gennem for unormal ting og sager, ikke?

Jeg har lige snakket med en supporter ang. problemerne. Han oplyste, at
det måske kunne være en trojan ved navn "hacktoolundercover", der er på
spil. - Den kan ligge inaktiv i lang tid og meget usynlig, så den ikke
kan ses med FileBuddy 6.x og 7.x - kun med 8.x - for så pludselig at
eksplodere på en disk/partition.

Han fortalte også, at "...onde tunger vil vide, at den kommer ind via
Norton Antivirus 8 i OS X...", men jeg bruger NA 9.03 med 'AutoProtect'
sat til 'ON' + 'scan web' og 'scan for illegal files' (indebærer også
sådan noget so 'cookies'), og jeg plejer ikke at bruge 'LiveUpdate' men
downloader NAV definitions og installerer manuelt. 'htu' skulle kun
kunne komme ind via 'LiveUpdate'....

Men skulle jeg finde sådan en 'hest', så bliver jeg 'lystmorder'.

Fra : Peter Kiil

Dato : 19-05-05 15:33

Erik Richard - NOSPAM@NOSPAM.dk on 19/05/05 16:08 wrote:

> [...]
> spil. - Den kan ligge inaktiv i lang tid og meget usynlig, så den ikke
> kan ses med FileBuddy 6.x og 7.x - kun med 8.x - for så pludselig at

Google kender ikke noget der hedder 'hacktoolundercover' - men den ved
heller ikke noget om EDB.

--
/peter

Fra : Erik Richard

Dato : 19-05-05 16:51

Hej Peter

Peter Kiil wrote:

> Google kender ikke noget der hedder 'hacktoolundercover'

'hacktoolundercover' er en variant. Dens rigtige navn er "hacktool
underhand". Se svaret "Re: 'Indbrud'? - tilføjelse".

> - men den ved heller ikke noget om EDB.

Nå, så 'uvidende' er den nu heller ikke...

Fra : Erik Richard

Dato : 19-05-05 16:42

Hej igen...

Erik Richard wrote:
> [...]
> sådan noget so 'cookies'), og jeg plejer ikke at bruge 'LiveUpdate' men
> downloader NAV definitions og installerer manuelt. 'htu' skulle kun

En tilføjelse til ovenstående...
Efter lidt yderligere snak med en anden og lidt fælles googlen rundt,
fandt vi ud af, at dens rigtige navn er "hacktoolunderhand", og at den
har et par varianter til OS X, og at den kommer ind på maskinen via OS
9! 'Fejlen' i NA+NAV skulle være rettet fra og med d. 25.04.2005.

Der er 2 muligheder:
1: - at det er en fejl i NAV Definitions, der fejlagtigt meddeler, at
man har den i sin 'swap file(s)' på OS X diske, og at NA forsøger at
slette den.
2: - Den mest sandsynlige! - At det er den ægte trojan, der er kommet på
maskinen. Og at den er blevet brugt af en hacker til enten at forsøge at
skaffe sig adgang til maskinen, eller til at skaffe sig adgang til
nettet _gennem_ den inficerede maskine.

- Og - desværre kan man kun spore hackeren tilbage til den inficerede
maskine, - qua blændede IP adresser....

- Og så er der ikke langt til at kunne forestille sig, at en eller anden
på stofanet kunne have den ægte trojan, som så videresendes i
'netværket'. Stofanet er jo delt op i 'blokke', hvor bl.a. både Nygade,
hvor Kirsten boede og Grønnegade, hvor jeg bor nu, er i samme
'netværksblok. - Eller at en trådløs bruger i nærheden af mig har den,
og at der så er forsøgt indbrud på min maskine, hvor mine mikrofoner har
virket som antenne...

Jeg har nu adviseret Stofa, og de vil gå igang med et check...

> Men skulle jeg finde sådan en 'hest', så bliver jeg 'lystmorder'.

Og hvis det her er rigtig, hvad det kunne se ud til, og jeg fik fat i
fyren, så blev jeg ikke bare 'lystmorder' men også ekspert i langsom
tortur! For xxxxxxx det er noget l...!

Fra : Peter Kiil

Dato : 19-05-05 16:51

Erik Richard - NOSPAM@NOSPAM.dk on 19/05/05 17:41 wrote:

> [...]
> 'netværksblok. - Eller at en trådløs bruger i nærheden af mig har den,
> og at der så er forsøgt indbrud på min maskine, hvor mine mikrofoner har

Nu bliver det da for alvor morsomt! Indbrud på din maskine trådløst via dine
mikrofoner. Søg dog hjælp!
--
/peter

Fra : Erik Richard

Dato : 19-05-05 17:16

- Og nu stopper du Peter! Du véd åbenlyst intet om radiosignaler og
deres veje ind og ud af div. systemer. Og så er det altid det letteste
at beskylde én for at være både det ene og andet!

De mikrofoner, jeg har, er så følsomme, at det halve kunne være nok! -
mindre end 100µvolt/100ohm, æ- men det er nogle fantastisk gode
koncertmikrofoner fra Nakamichi!

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Kiil

Dato : 19-05-05 17:18

Erik Richard - NOSPAM@NOSPAM.dk on 19/05/05 18:15 wrote:

> [...]
>
> De mikrofoner, jeg har, er så følsomme, at det halve kunne være nok! -
> mindre end 100µvolt/100ohm, æ- men det er nogle fantastisk gode

Jamen jeg er sikker på det er nogen fantastiske mikrofoner, men kører de
tcp/ip? Nej vel!

--
/peter

Fra : Erik Richard

Dato : 19-05-05 17:45

- Nej, men det gør nogle af de programmer, hvortil jeg bruger
mikrofonerne, jeg har - bl.a. har jeg i lørdags installeret 'Skype' til
IP telefoni...
mvh. Erik Richard

Fra : Peter Kiil

Dato : 19-05-05 19:44

Erik Richard - NOSPAM@NOSPAM.dk on 19/05/05 18:44 wrote:

> - Nej, men det gør nogle af de programmer, hvortil jeg bruger
> mikrofonerne, jeg har - bl.a. har jeg i lørdags installeret 'Skype' til
> IP telefoni...

Jeg vidste godt Skype kunne klare Voice over IP, men IP over Voice var jeg
ikke klar over, men det kræver åbenbart kun en god mikrofon.

Erik du har før været på vildspor, men denne gang slår du alle rekorder. Jeg
er sikker på stofafolkene har noget at more sig over til fredagsøllen
imorgen...

--
/peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-05-05 19:54

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> [...]
> er sikker på stofafolkene har noget at more sig over til fredagsøllen

Jeps - lad være med at ringe til dem du kan være vis på den ryger ud
over højtalersystemt.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Jens

Dato : 19-05-05 20:51

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Jeg vidste godt Skype kunne klare Voice over IP, men IP over Voice var jeg
> ikke klar over, men det kræver åbenbart kun en god mikrofon.

Til IP over voice bruges - naturligvis - Epyks
--

Jens F

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-05-05 21:13

Erik Richard wrote:

> - Nej, men det gør nogle af de programmer, hvortil jeg bruger
> mikrofonerne, jeg har - bl.a. har jeg i lørdags installeret 'Skype' til
> IP telefoni...

Hold kæft mand... ROTFLOL!!!

Det kan da godt være at Erik Richard er et fjols og en teknisk
analfabet, men det gode ved det hele er at det er hylemorsomt at læse
den slags

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-07-05 15:09

"Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev

[...]

Du mener altså, at dine mikrofoner fungerer som en modtager. Det er da meget
godt, men kan du ikke liiige løfte sløret for, hvordan din fantastiske
mikrofoner kan fungere som *sendere* ?

Hvis nogen skal kunne bryde ind i din computer via dine mikrofoner, så skal
de jo have dine data ind på deres maskine, og er det virkeligt dit alvor, at
dine mikrofoner kan *sende* TCP/IP via mikrofonindgangen ??

Så helt præcist, hvor gode er disse koncertmikrofoner til at SENDE TCP/IP
lignende netværk??

Jeg antager, at du tilsyneladende ved en masse om radiosignaler?

Claus

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-07-05 21:07

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> writes:

> Du mener altså, at dine mikrofoner fungerer som en modtager. Det er da meget
> godt, men kan du ikke liiige løfte sløret for, hvordan din fantastiske
> mikrofoner kan fungere som *sendere* ?

Kan du ikke lade denne her tråd hvile i fred?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-08-05 15:51

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@c.dk> skrev

> Kan du ikke lade denne her tråd hvile i fred?

Næh, det er da ikke noget, du skal bestemme!

Har du problemer af nogen art, så må du jo bare bruge dit killfilter.....

Claus

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-08-05 16:52

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> writes:

> "Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@c.dk> skrev

> Næh, det er da ikke noget, du skal bestemme!

Jeg bestemmer ikke, jeg spørger pænt.

> Har du problemer af nogen art, så må du jo bare bruge dit killfilter.....
>
> Claus

Næh, jeg vil hellere gøre dig opmærksom på at der er en netværksgruppe
du kan futte din netværkssnak over i.

Ønsker du at håne og mudderkaste kan du gøre det i mudderet.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 02-08-05 19:48

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
-snip-

> Næh, jeg vil hellere gøre dig opmærksom på at der er en netværksgruppe
> du kan futte din netværkssnak over i.
>
> Ønsker du at håne og mudderkaste kan du gøre det i mudderet.

Den lader vi så lige stå lidt, sådan bare "for sjov"...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-08-05 23:01

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> Jeg antager, at du tilsyneladende ved en masse om radiosignaler?

Den ged er altså rundbarberet - Erik var et fjols, det samme var en
anden ikke savnet person her i gruppen.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-08-05 12:35

"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> skrev

> Den ged er altså rundbarberet - Erik var et fjols, det samme var en

Pelsen vokser da ud igen og kan snildt barberes een gang til....

Claus

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 02-08-05 19:47

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Den ged er altså rundbarberet - Erik var et fjols, det samme var en
> anden ikke savnet person her i gruppen.

Ham den ordblinde? Det er hørt.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-08-05 20:54

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Ham den ordblinde? Det er hørt.

Jeg gider dig ikke Martin, jeg /har/ forsøgt at argumentere sagligt
med dig, desværre uden held. I modsætning til ERS har din
tilstedehed hverken en underholdningsmessig værdi eller skadelig
funktion der bør begrænses > /dev/null

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-08-05 07:15

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Jeg gider dig ikke Martin, jeg /har/ forsøgt at argumentere sagligt
> med dig, desværre uden held. I modsætning til ERS har din

Det er sgu' da fuldstændigt sort snak det der. Fagligt? ROTFLOL! Det var
sgu' ugens joke. Der er nu ikke noget der slår det at læse dk.edb.mac

Tror du jeg er tankelæser eller prøver du at indføre kollektive
gættekonkurrencer her i gruppen uden at komme med svaret bagefter?

Gang på gang bliver jeg imponeret over det vrøvl som folk som dig her i
gruppen kan finde på at skrive...

> tilstedehed hverken en underholdningsmessig værdi eller skadelig
> funktion der bør begrænses > /dev/null

Rolig nu. ERS har generelt ikke nogen nævneværdig underholdningsmæssig
værdi eller nogen "skadelig funktion der bør begrænses", såvidt jeg
bedømmer.

At du så leger børnehavelege i gruppen betyder jo ikke at andre også
nødvendigvis har det på samme måde som dig.

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 19-05-05 16:52

Erik Richard wrote:
Eller at en trådløs bruger i nærheden af mig har den,
> og at der så er forsøgt indbrud på min maskine, hvor mine mikrofoner har
> virket som antenne...

1) du har ikke dine maskiner på det trådløst net ... rigtigt?

2) du er bange for at en bruger af et trådløst netværk er kommet på det
net via dine mikrofoner... rigtigt ?

Fra : Erik Richard

Dato : 19-05-05 17:37

Ole Guldberg Jensen wrote:

> 1) du har ikke dine maskiner på det trådløst net ... rigtigt?

Jeg har maskinen her på Stofanet via alm. ethernet switch + et alm. kabel.

> 2) du er bange for at en bruger af et trådløst netværk er kommet på det
> net via dine mikrofoner... rigtigt ?

Jeg er næsten sikker på, at der er en bruger i min umiddelbare nærhed,
der bruger trådløs adgang til Stofanet. Så det kan være dérigennem -
ELLER - ved at mine mikrofoner opfanger signalet og fører dem ind i min
computer.

I og med, at det er electret kondensator mikrofoner, så virker de som
særdeles gode modtagerantenner. Som skrevet andetsteds, så har de en
følsomhed helt ned på 100µvolt/100ohm.

Jeg synes lige, jeg vil nævne det her, at jeg ikke beskylder mine naboer
og underboer for bevidst at hacke sig ind, men hvis en af dem har den
trojan, uden at vide det, så virker den maskine jo som en
'relæ-station'. Og endelig - så kan der jo være en fejl i det trådløse
system, der bruges, og som gør, at signalet opfanges af mine mikrofoner her.

Jeg har faktisk mange gange oplevet under optagelser på både computer og
bånd, at der er kommet uønskede signaler ind på det, jeg har optaget.
Normalt har det dog været så svagt, at det har været uforståelige ting,
men har dog et par gange oplevet særdeles forståelige samtaler sendt via
fx. radiotelefoni. - Og det både uden for Århus og mens jeg boede i
Brabrand.

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 19-05-05 18:05

Erik Richard wrote:

> Jeg har maskinen her på Stofanet via alm. ethernet switch + et alm. kabel.

Bruger du dhcp ? hvis man bruger dhcp og ikke får et lease kan du blive
tildelt en ip-adresse. Det giver ikke mening for en hacker, at skifte
din ip-adresse.

Jeg tror at "hacker-angrebet" er en fejl på udstyr / software /
whatever, men jeg kender ikke indholdet af dine logs, eller dit setup.

> [...]
> der bruger trådløs adgang til Stofanet. Så det kan være dérigennem -
> ELLER - ved at mine mikrofoner opfanger signalet og fører dem ind i min

Din frygt for at nogen skal komme i kontakt med operativsystemet (og
computeren) gennem mikrofonerne er ubegrundet - du har ingen grund til
bekymring om trådløse netværk.

Fra : Erik Richard

Dato : 19-05-05 19:44

Hej Ole

Ole Guldberg Jensen wrote:

> Bruger du dhcp ?

Ja, Stofanet er pr definition DHCP, men man kan godt betale sig til fast
IP adresse.

> hvis man bruger dhcp og ikke får et lease kan du blive
> tildelt en ip-adresse.

Det véd jeg godt...

> Det giver ikke mening for en hacker, at skifte
> din ip-adresse.

Den/de 2 IP adresser, der lå i den usynlige fil, har ikke noget med mine
adresser at gøre.

Efter hvad jeg kan finde ud af via google, så bruges adressen til at
'viderestille' hackeren igennem den inficerede maskine. Og ved at
blokere de sidste cifre, blokeres også muligheden for at spore hackeren
længere end til den inficerede maskine - igen jvf. google søgning,
Symantec's og Sophos' sites.

> Jeg tror at "hacker-angrebet" er en fejl på udstyr / software /
> whatever, men jeg kender ikke indholdet af dine logs, eller dit setup.

Det ville jeg også have troet, hvis ikke det her er anden gang - vel at
mærke i samme netværksblok i Århus C.

> Din frygt for at nogen skal komme i kontakt med operativsystemet (og
> computeren) gennem mikrofonerne er ubegrundet - du har ingen grund til
> bekymring om trådløse netværk.

Det er jeg så ikke enig med dig i. Det er jo velkendt, at man via mange
'porte' kan skaffe sig adgang via netop trådløse systemer. Og så sent
som sidste uge blev det igen nævnt i både radio og TV, at der er
problemer med trådløse anlæg.

Og det er lige så velkendt for lydfolk, at kondensatormikrofoner er
særdeles 'gode' modtagerantenner under visse forhold. Jeg har oplevet
det adskillige gange i forb. med optagelser rundt omkring.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-05-05 19:54

> [...]

> 'porte' kan skaffe sig adgang via netop trådløse systemer. Og så sent
> som sidste uge blev det igen nævnt i både radio og TV, at der er

Erik: prøv osse at forstå hvad du læser, tydeligvis læser du kun og
glemmer at forstå.

> Og det er lige så velkendt for lydfolk, at kondensatormikrofoner er
> særdeles 'gode' modtagerantenner under visse forhold. Jeg har oplevet
> det adskillige gange i forb. med optagelser rundt omkring.

de snakker stadig ikke ip og er stadig ikke digitale!

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Kenneth

Dato : 19-05-05 20:50

Erik Richard wrote:

> Og det er lige så velkendt for lydfolk, at kondensatormikrofoner er
> særdeles 'gode' modtagerantenner under visse forhold. Jeg har oplevet
> det adskillige gange i forb. med optagelser rundt omkring.

Ingen andre har bemærket det, så jeg vil lige tilføje at...

For at en hacker kan angribe din Mac via trådløst net eller IP
mikrofoner, skal han jo kunne få IP pakker tilbage, dvs. din PC skal
udsende et signal kraftigt nok til at række hen til hackeren.
Dermed er det ikke nok at du har en modtager, i form af en mikrofon, du
skal også have en radiosender tilsluttet, som kan sende IP/TCP trafikken
tilbage til hackeren.

Uden en sender tilsluttet din Mac, vil hackeren kun kunne sende pakker
til din maskine, og derved vil han aldrig kunne udnytte den til noget -
som f.eks. at gå på nettet.

Hvis du kan følge min argumentation, håber jeg det kan giver dig lidt ro
i sindet.

Men under alle om stændigheder vil det, som andre har påpeget, være
første gang i historien at en PC var blevet hacket via audio-in.
Medmindre nogle har forsøgt sig med angreb via stemmestyring?

Mvh
Kenneth

Fra : Erik Richard

Dato : 19-05-05 23:00

Hej Kenneth

Kenneth wrote:

> Ingen andre har bemærket det, så jeg vil lige tilføje at...

Endelig igen et seriøst indlæg!

> [...]
>
> Uden en sender tilsluttet din Mac, vil hackeren kun kunne sende pakker
> til din maskine, og derved vil han aldrig kunne udnytte den til noget -

Det er da en selvfølge... I tilfældet her går signalet jo ud over det
almindelige kabelforbundne netværk, sålænge jeg er på nettet. - Men i
samme øjeblik, jeg enten afslutter div. netprogrammer, eller maskinen
fryser, så brydes signalet, og en hacker kan så selvfølgelig heller ikke
længere udnytte sin hacking...

> Hvis du kan følge min argumentation, håber jeg det kan giver dig lidt ro
> i sindet.

Nej, jeg er absolut ikke hverken rolig eller tryg ved situationen...

> Men under alle om stændigheder vil det, som andre har påpeget, være
> første gang i historien at en PC var blevet hacket via audio-in.
> Medmindre nogle har forsøgt sig med angreb via stemmestyring?

Den mulighed har jeg faktisk ikke overvejet, men jeg _HAR_ faktisk
talestyring aktiv i både OS 9.2.2 og OS X... - både Text-to-Speech og
Speech Recognition.

Så indtil, jeg har fundet ud af, om det er et hacking forsøg eller måske
'hacktool underhand', der er årsagen, har jeg demonteret alle mikrofoner...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-05-05 09:59

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Den mulighed har jeg faktisk ikke overvejet, men jeg _HAR_ faktisk
> talestyring aktiv i både OS 9.2.2 og OS X... - både Text-to-Speech og
> Speech Recognition.

Ok, så hvis man kan sende et signal til din mikrofon der får den til
at sige de skumle kommandoer, og computeren lytter efter hvad du
siger, så kan man faktisk godt komme ind den vej.

Kan det ikke eventuelt bare være at du har snakket med dig selv, eller
hørt Radioavis eller lignende? "Terrorangreb i Mellemøsten" bliver
til "Zap alle filer + Ok".

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Erik Richard

Dato : 20-05-05 15:21

Hej Thorbjørn

> [...]
> at sige de skumle kommandoer, og computeren lytter efter hvad du
> siger, så kan man faktisk godt komme ind den vej.

Tja, men jeg er nu mest tilbøjelig til at tro, det er ubevisdst hacking
i form af et mere eller mindre defekt trådløst system, - evt. manglende
'kryptering' i signalet - fx. mellem tastatur/mus og receiveren på
computeren...

> Kan det ikke eventuelt bare være at du har snakket med dig selv, eller
> hørt Radioavis eller lignende? "Terrorangreb i Mellemøsten" bliver
> til "Zap alle filer + Ok".

- det kommer nu an på, hvordan du 'lærer din computer op'. Der er to
måder på, hvordan man kan styre det. Den ene er ved at give de rigtige
kommandoer, - den anden er ved, at du selv definerer dem. Den sidste
metode bruges til folk, der har talevanskeligheder - bl.a. hos
spastikere, der jo ofte ikke kan tale rent, Her defineres kommandoerne
så til at tilpasses deres måde at sige det på.

Og nej, jeg tror ikke, det er den metode, der er blevet brugt...

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-05-05 20:58

In article <428d0c61$0$23533$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Så indtil, jeg har fundet ud af, om det er et hacking forsøg eller
> måske 'hacktool underhand', der er årsagen, har jeg demonteret alle
> mikrofoner...

Men jeg sendte jo et indlæg for et par dage siden med et par URL'er til
hjemmesider, hvor det fremgik, at meldingen om Hacktool Underhand er en
falsk positiv melding fra Norton. Norton tror, der er en virus til
stede, men den er der ikke. Der skulle være lavet en rettelse, man kan
hente. Har du ikke prøvet at læse de sider? Jeg bruger ikke selv Norton,
så jeg kender ikke noget til de forskellige versioner etc.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard

Dato : 24-05-05 23:58

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> [...]
> hjemmesider, hvor det fremgik, at meldingen om Hacktool Underhand er en
> falsk positiv melding fra Norton. Norton tror, der er en virus til

Jo, de er læst + flere andre sites også - svjh. også fra MacFixIt, og
der _er_ faktisk en virus af typen 'hacktool underhand'. Der er også en
anden variant af den, - kan ikke huske navnet nu.

> Der skulle være lavet en rettelse, man kan hente. Har du
> ikke prøvet at læse de sider? Jeg bruger ikke selv Norton,
> så jeg kender ikke noget til de forskellige versioner etc.

Den var med i NAV Defs. fra d. 3.5.05, så den fejl er rettet her - både
til NA Classic 7.03 og NA X 9.03.

Men efter at have kørt en fuldstændig NA på maskinen ser det ud til, at
der ikke er nogen virus på den. Det eneste, jeg ikke har gjort endnu, er
at slette swapfilerne fra min ene X partition, men det turde vel heller
ikke være nødvendig.

mvh. Erik Richard

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 25-05-05 16:14

> [...]

> der ikke er nogen virus på den. Det eneste, jeg ikke har gjort endnu, er
> at slette swapfilerne fra min ene X partition, men det turde vel heller

De bliver jo slettet når du genstarter.

Du kan altid se hvormange swap filer den laver ved i terminalen at
skrive:

cd /var/vm <ENTER>

ls <ENTER>

-Seb

--
Venlig hilsen
Sebastian Bredsdorff

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-05-05 22:35

In dk.edb.mac, Sebastian Bredsdorff <usenet@geomac.dk> wrote:

> Du kan altid se hvormange swap filer den laver ved i terminalen at
> skrive:

> cd /var/vm <ENTER>

> ls <ENTER>

Og hvis man gerne vil se hvor meget plads ens swapfiler fylder, så kan
man skrive:

du -hs /var/vm <ENTER>

~/j

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/kontakt/> |

Five exclamation marks, the sure sign of an insane mind.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-05-05 17:25

> [...]

> der ikke er nogen virus på den. Det eneste, jeg ikke har gjort endnu, er
> at slette swapfilerne fra min ene X partition, men det turde vel heller

betyder det at du åbner for muligheden af at dit problem hverken skyldes
virus eller indbrud?

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-05-05 22:11

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> betyder det at du åbner for muligheden af at dit problem hverken skyldes
> virus eller indbrud?

Jeg er altså stadigvæk utroligt nysgerrig efter at få en afgørelse på om
nedenstående citat fra Morten Reippuert Knudsen er korrekt eller om det
bare er noget opdigtet bras uden hold i virkeligheden:

------------------------

> Hvis ikke han mener han tager fejl, så er han godtnok et større fjols
> end jeg troede. Men det kunne da være hylemorsomt hvis du har ret i at
> han ikke mener at han tager fejl.

Erik tager aldrig fejl - sådan er han.
------------------------

Så tilbage til sætningen om "betyder det at du åbner for muligheden af
at dit problem hverken skyldes virus eller indbrud?", kunne jeg da godt
tænke mig at høre hvordan det går med hacker-konspirationsteorierne og
om det stadigvæk har noget på sig eller ej...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-05-05 09:57

Kenneth <jakabov@mail.dk> writes:

> Uden en sender tilsluttet din Mac, vil hackeren kun kunne sende pakker
> til din maskine, og derved vil han aldrig kunne udnytte den til noget

Det er ikke rigtigt. Et velkoordineret angreb kan godt udføres uden
at man ser svarene, hvis man ved præcist hvad svarene vil være. Gør
man ikke, så har man "Goddaw mand, økseskaft".

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 19-05-05 19:57

> [...]

> der bruger trådløs adgang til Stofanet. Så det kan være dérigennem -
> ELLER - ved at mine mikrofoner opfanger signalet og fører dem ind i min

Det er en af de bedste jokes jeg længe har hørt: ) Du har tydeligvis
ikke det mindste styr på netværk.

-Sebastian

--
Venlig hilsen
Sebastian Bredsdorff

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-05-05 20:44

Sebastian Bredsdorff <usenet@geomac.dk> wrote:

> Det er en af de bedste jokes jeg længe har hørt: ) Du har tydeligvis
> ikke det mindste styr på netværk.

Mja det svarer vel til at afspille en ostemad på en spolebåndoptager.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-07-05 15:12

[...]

Og hvordan føres signalerne så *UD* af din computer???

Claus

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 28-07-05 18:43

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> følsomhed helt ned på 100µvolt/100ohm.
>

> Og hvordan føres signalerne så *UD* af din computer???

Den onde hacker bruger nogle helt specielle højfrekvente lyde som
hijacker computerens internetforbindelse, uden at behøve at modtage
nogen data - han udnytter tydeligvis en sikkerhedsbrist som ingen hos
Microsoft har tænkt over. Derefter modtages data over en separat
internetforbindelse eller noget i den stil, vil jeg skyde på, LOL

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-05-05 17:08

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Eller at en trådløs bruger i nærheden af mig har den,
> og at der så er forsøgt indbrud på min maskine, hvor mine mikrofoner har
> virket som antenne...

ROTFLOL

Eventyret vil ingen ende tage

En event i forbindelse HCA-året!

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-05-05 19:33

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Eller at en trådløs bruger i nærheden af mig har den,
> og at der så er forsøgt indbrud på min maskine, hvor mine mikrofoner har
> virket som antenne...

Det her /er/ en klassikker Jeg for næsten lyst til at krydsposte den
til andre grupper hvor der grines for lidt.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-05-05 21:40

Sammendrag af tråden:
-----------------------------------

> [...]

Men nu er der da ved at være en smule styr på det igen - rent
systemmæssigt, så jeg kunne få bestilt varer hjem fra udlandet...

-snip, ny (genial) post:

> Nej men jeg forstår stadigvæk ikke hvor det trådløse net kommer ind i
> billedet.

Det forstår jeg så til gengæld ikke, du ikke forstår. Jeg har nu et par
gange skrevet, at jeg bruger nogle electret kondensator mikrofoner, og
at disse er ganske glimrende modtagerantenner...

-snip-

Peter Kiil wrote:

> [...]

system, der bruges, og som gør, at signalet opfanges af mine mikrofoner her.

....... klip...

mvh. Erik Richard

-snip-

> [...]

særdeles 'gode' modtagerantenner under visse forhold. Jeg har oplevet
det adskillige gange i forb. med optagelser rundt omkring.

-----------------------

* Husk at følge med i fortsættelsen *

-----
Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Det her /er/ en klassikker Jeg for næsten lyst til at krydsposte den
> til andre grupper hvor der grines for lidt.

Den er *SELVSKREVET* til at blive x-postet i dk.snak.vittigheder med
x-fut til dk.edb.mac, så vi kan vedblive med at nyde alle morsomhederne
og den "teknisk begavede" slyngen omkring sig med hacker-gloser og
konspirationsteorier (håber x-futten er korrekt sat).

Hermed gjort! ROTFLOL

Det mest hylesjove, som jeg stadigvæk griner højlydt er er følgende sætning:

"- Og nu stopper du Peter! Du véd åbenlyst intet om radiosignaler og
deres veje ind og ud af div. systemer. Og så er det altid det letteste
at beskylde én for at være både det ene og andet!"

Kommentarer ønskes

Fra : Bo Nielsen

Dato : 19-05-05 22:39

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> deres veje ind og ud af div. systemer. Og så er det altid det letteste
> at beskylde én for at være både det ene og andet!"

*ROTFLOL* Manden er dybt paranoid fordi han har røget for meget tjald. :
o )))

Boni

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 19-05-05 23:05

On 19/05/05 22:40, in article
428cf9b4$0$63689$edfadb0f@dread15.news.tele.dk, "Martin Jørgensen"
> [...]

> deres veje ind og ud af div. systemer. Og så er det altid det letteste
> at beskylde én for at være både det ene og andet!"

Tak, det er sgu lang tid siden jeg har grinet så meget.

MVH

Tommy

(der leder efter en måde at disable mine audio-in porte

Fra : Pipeline

Dato : 20-05-05 00:10

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

*SNIP EN MASSE LOL*
Trådløs netværksadgang via en mikrofon, hm...

Nu bliver jeg sgu bange, jeg har en MP3-afspiller med indbygget
radiomodtager.
Nu tør jeg ikke længere tilslutte den computeren!

MVH
Pipeline

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-05-05 01:49

Pipeline wrote:

> Nu bliver jeg sgu bange, jeg har en MP3-afspiller med indbygget
> radiomodtager.
> Nu tør jeg ikke længere tilslutte den computeren!

Gad vide om det vil sige at jeg kan bruge mit stereo headset til at wet-wire
mig til internettet?

Fra : Benny Nissen

Dato : 20-05-05 08:35

Lars Hoffmann wrote:

> Gad vide om det vil sige at jeg kan bruge mit stereo headset til at
> wet-wire mig til internettet?

Jeps. Endda med dobbelt hastighed fordi det er stereo

Fra : Bøh 10 - 1

Dato : 20-05-05 11:00

Benny Nissen wrote:

> Jeps. Endda med dobbelt hastighed fordi det er stereo

en gammel grammofon -sæt den på 78 rpm!! Så kører det!!

Fra : Bøh 10 - 1

Dato : 20-05-05 10:54

Lars Hoffmann wrote:

> Gad vide om det vil sige at jeg kan bruge mit stereo headset til at
> wet-wire mig til internettet?

Ja ja - I griner, men jeg har lige opsagt mit abbonnement hot TDC.

I stedet fandt jeg på loftet en transistorradio på loftet, og satte denn
til min usb-indgang gennem et elefanthegn jeg lånte af min onkel der er
sviiiiiineavler i Tarm.

Nu er jeg på nettet helt gratis. Og i tilgift har jeg fået adgang til
naboens og mange andres internet!!!

Så er de penge sparet!

Fra : Lau

Dato : 20-05-05 07:23

(ROFL)
Det skal i ikke grine af - jeg tror der er nogen der har hacket sig ind på
min blender!!!!

--
Lau
___,

/ \ .

Fra : ibber

Dato : 20-05-05 07:48

De holder øje med os, det er jeg sikker på, de står i sorte regnefrakker
ovre på det andet tag.
Det er kun et spørsmål om tid inden de kommer.

kom ikke og sig jeg er parnoid

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-05-05 12:02

"ibber" <1245433@ishoejby.dk> skrev....

> kom ikke og sig jeg er parnoid

Husk nu at bare fordi du er paranoid, betyder det ikke at de ikke er
efter dig!

Fra : Tim

Dato : 20-05-05 11:10

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> wrote in message
> (ROFL)
> Det skal i ikke grine af - jeg tror der er nogen der har hacket sig ind på
> min blender!!!!

Jeg har mistanke til min plæneklipper!!!!

Tim

Fra : Bøh 10 - 1

Dato : 20-05-05 18:37

Tim wrote:
> "Lau" <lauremovethis@pc.dk> wrote in message

> Jeg har mistanke til min plæneklipper!!!!
>
> Tim

ja - nu er det da helt tosset - lillemors dildo.

Der er nogen der trænger ind!!!!

Fra : Bøh 10 - 1

Dato : 20-05-05 10:58

Lau wrote:
> (ROFL)
> Det skal i ikke grine af - jeg tror der er nogen der har hacket sig ind på
> min blender!!!!

LOL

Prøv også med et hakkejern - kan fås i Harald Nyborg.....

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-05-05 23:58

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> skrev

> Det skal i ikke grine af - jeg tror der er nogen der har hacket sig ind på
> min blender!!!!

Taler vi så om hakkede nødder, eller hacker nørder?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Bæ9

Dato : 23-05-05 07:22

Uffe Ravn wrote:
> "Lau" <lauremovethis@pc.dk> skrev

> Taler vi så om hakkede nødder, eller hacker nørder?
>
> Mvh. Uffe Ravn

man hakker ikke nødder - dem ælter man!!

Bæ9
Rigtige mænd bruger ikke kill-filter

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-05-05 21:24

"Bæ9" <halli.h@llo> wrote in message

> man hakker ikke nødder - dem ælter man!!
>
> --
> --------------------------
>
> Bæ9

Jeps, men husk at udbene dem først - bensplinter i fingrene gør nas!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Bæ9

Dato : 25-05-05 13:53

Aragorn Elessar wrote:
> "Bæ9" <halli.h@llo> wrote in message

> på

> Jeps, men husk at udbene dem først - bensplinter i fingrene gør nas!
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK

ja - det er rigtigt - ud til siden med benene når man ælter nødder

Fra : John Doe

Dato : 20-05-05 08:41

Af hjertet tak Martin.
Selv om jeg nogen gange skriver LOL som kommentar til en post er det faktisk
sjældent at jeg vitterligt sidder og griner højlydt. Det gjorde jeg her. Det
er simpelthen for sjovt. Er den her fyr "for real" ? Hvad med også at sende
den til dk.edb.netvaerk.traadloest ?
mvh
Jesper

Fra : Bøh 10 - 1

Dato : 20-05-05 11:02

John Doe wrote:
> [...]
> er simpelthen for sjovt. Er den her fyr "for real" ? Hvad med også at sende

eller:

dk.videnskab.psykologi

dk.livssyn.newage

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-05-05 19:42

John Doe wrote:

> [...]
> er simpelthen for sjovt. Er den her fyr "for real" ? Hvad med også at sende

God ide... Jeg bryder mig normalt ikke om at x-poste for meget, men det
her er sgu' så hylemorsomt at jeg syntes at andre også skal have glæde
af det og derfor gør jeg en undtagelse

Jeg har derfor gengivet det samme indlæg som nogen af jer så i
dk.snak.vittigheder i dk.edb.netvaerk.traadloest og lavet X-fut så i
alle kan følge med i tråden og ikke blive snydt for de morsomme
kommentarer

ROTFLOL... Jeg tror ikke jeg har fået så mange mavekramper af at læse en
usenet-tråd i afsindigt lang tid

p.s! Hvis ikke i snart tager jer sammen, så fløjter jeg den leeedeste og
viiiiiildeste hacker-melodi og mailer den i mp3-format til jer
allesammen så jeres computere overgår i min magt når i afspiller lyd-filen!

p.p.s! Alternativt indspiller jeg "hacker-melodien" og lægger den ud så
den automatisk bliver afspillet som baggrundsmusik når folk besøger
nogen af de mest kendte og mest vel-besøgte danske websites.

Fra : Bæ9

Dato : 20-05-05 19:54

Martin Jørgensen wrote:

> [...]
> den automatisk bliver afspillet som baggrundsmusik når folk besøger
> nogen af de mest kendte og mest vel-besøgte danske websites.

du ka måske få ole erling til at indspille et kassettebånd!!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-05-05 22:27

"John Doe" <invalid@invalid> wrote:

> [...]
> sjældent at jeg vitterligt sidder og griner højlydt. Det gjorde jeg her. Det
> er simpelthen for sjovt. Er den her fyr "for real" ?

Jada Erik findes i bedste velgående (med mindre der er nogen der har
hacket sig ind via audio-ind porten på hans computer og poster i hans
navn), jeg har selv haft den udsøgte fornøjelse at møde Erik in persona.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Brian k

Dato : 22-05-05 12:07

> [...]
> hacket sig ind via audio-ind porten på hans computer og poster i hans
> navn), jeg har selv haft den udsøgte fornøjelse at møde Erik in

Hejsa

Bor han i Tåstrup? - for jeg kender en der matcher ham - som bor der (og han
hedder også Erik).

Fra : Bæ9

Dato : 22-05-05 14:41

> Hejsa
>
> Bor han i Tåstrup? - for jeg kender en der matcher ham - som bor der (og han
> hedder også Erik).

Nej - han hedder Jørgen og er fra Brovst - det va ham hvis mpor opgandt
drømmekagen, men så var der en der hackede hendes gasovn..........

Fra : Bæ9

Dato : 22-05-05 14:51

Bæ9 wrote:

> Nej - han hedder Jørgen og er fra Brovst - det va ham hvis mpor opgandt
> drømmekagen, men så var der en der hackede hendes gasovn..........

Nu er der sgu een der har hacket min slavekontrol!! Det er vores nye
trådløse dørklokke - der er nogen der vil trænge ind i vort hjem!!!!

Hilfe!!

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-05-05 15:18

"Bæ9" <halli.h@llo> skrev

> Nu er der sgu een der har hacket min slavekontrol!! Det er vores nye
> trådløse dørklokke - der er nogen der vil trænge ind i vort hjem!!!!

*LOL*

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-05-05 23:38

Bæ9 wrote:

> Nu er der sgu een der har hacket min slavekontrol!! Det er vores nye
> trådløse dørklokke - der er nogen der vil trænge ind i vort hjem!!!!
>
> Hilfe!!

Det kan være at han har hørt den nyeste hacker-sang:

Hi Microphone!
Hi Hacker
Do you wanna go for a ride?
Sure Hacker!
Jump In...

I'm an audio-hacker, in the hackers world
Life in plastic, it's fantastic!
you can brush my mike, undress it everywhere
Imagination, life is your creation

Come on Hacker, let's go party!
(Ah-ah-ah-yeah)
Come on Hacker, let's go party!
(uu-oooh-u)
Come on Hacker, let's go party!
(Ah-ah-ah-yeah)
Come on Hacker, let's go party!
(uu-oooh-u)

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 20-05-05 20:35

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message
> [...]
-klip-
> [...]
> deres veje ind og ud af div. systemer. Og så er det altid det letteste
> at beskylde én for at være både det ene og andet!"

Min kommentar?

Hello to all you nice guys at ECHELON!
Have a nice day and keep up the good work! ;oD

Sincerely,

Aragorn_DK ;oD

--
=================
www.welles.dk

Fra : Niels

Dato : 20-05-05 20:44

Martin Jørgensen wrote:

> Sammendrag af tråden:
> -----------------------------------
>

> Kommentarer ønskes

Ho ho, jeg hørte om en der kun lige hentede sin mail, så slukkede han
modemet og tog telefonstikket ud af modemet, for han skulle i hvert fald
ikke have virus.

Mvh. Niels

Fra : Benny Nissen

Dato : 20-05-05 22:08

Niels wrote:

> Ho ho, jeg hørte om en der kun lige hentede sin mail, så slukkede han
> modemet og tog telefonstikket ud af modemet, for han skulle i hvert fald
> ikke have virus.

Bare vent. Nu er el-selskaberne jo ved at lægge bredbånd ind til
kunderne, så i fremtiden skal du også trække netstikket ud af computeren
for at undgå virus ... men så er metoden også ret sikker

--
Benny

Fra : Bæ9

Dato : 21-05-05 12:08

Benny Nissen wrote:

> Bare vent. Nu er el-selskaberne jo ved at lægge bredbånd ind til
> kunderne, så i fremtiden skal du også trække netstikket ud af computeren
> for at undgå virus ... men så er metoden også ret sikker

Phenemal er osse godt mod den slags virus!

Fra : Brian k

Dato : 22-05-05 12:08

Benny Nissen wrote:

> Bare vent. Nu er el-selskaberne jo ved at lægge bredbånd ind til
> kunderne, så i fremtiden skal du også trække netstikket ud af
> computeren for at undgå virus ... men så er metoden også ret sikker

Hahahahahahahaha...... ja det svarer til at købe et KÆMPE stort kondom og
trække det ned over sig (Altså hele kroppen) og så forsøge at dyrke "sikker"
sex bagefter!

Fra : Bæ9

Dato : 22-05-05 14:39

> Hahahahahahahaha...... ja det svarer til at købe et KÆMPE stort kondom og
> trække det ned over sig (Altså hele kroppen) og så forsøge at dyrke "sikker"
> sex bagefter!

bagefter hvad??

Fra : Brian k

Dato : 22-05-05 14:57

Bæ9 wrote:

> bagefter hvad??

Bagefter at have taget kæmpekondomet på hele kroppen

Fra : Bæ9

Dato : 21-05-05 12:07

Niels wrote:

> Ho ho, jeg hørte om en der kun lige hentede sin mail, så slukkede han
> modemet og tog telefonstikket ud af modemet, for han skulle i hvert fald
> ikke have virus.
>
> Mvh. Niels

han har nok haft hjernebetændelse

Fra : Brian k

Dato : 22-05-05 12:04

Hejsa

Kan du ikke lave en ny opdateret sammenfatning? - jeg MÅ altså bare
rundsende den "endelige" udgave til alle mine venner og bekendte!!!

/brian

Fra : Brian k

Dato : 22-05-05 12:14

Brian k wrote:
> Hejsa
>

> Kan du ikke lave en ny opdateret sammenfatning? - jeg MÅ altså bare
> rundsende den "endelige" udgave til alle mine venner og bekendte!!!
>
> /brian

Gerne incl de "sjove" kommenterer til sidst:

Lars Hoffmann wrote:

> Gad vide om det vil sige at jeg kan bruge mit stereo headset til at
> wet-wire mig til internettet?

Jeps. Endda med dobbelt hastighed fordi det er stereo

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-05-05 23:47

Brian k wrote:
> Hejsa
>

> Kan du ikke lave en ny opdateret sammenfatning? - jeg MÅ altså bare
> rundsende den "endelige" udgave til alle mine venner og bekendte!!!

Jo, klart nok... Men han er ret tavs så der er vist ikke særligt meget
nyt siden sidst sidste sammenfatning, hvor hans modtræk til
audio-hackningen vistnok var at fjerne sine mikrofoner fra computeren...

*Men derimod har jeg et par nyttige og kløgtige tips til den semi- eller
fuldtids-professionelle audio-hacker*:

1) Nogen hacker-kredse i audio-miljøet siger at det skulle virke ekstra
godt hvis man indspiller, sampler og baglæns afspiller strofen:
"Authorization access granted" samtidigigt med at ens hacker-audio-sound
afspilles oveni, men jeg har ikke haft tid til at afprøve påstanden endnu.

2) Hvis man vil have optimal effekt ud af sin audio-hacking, så er det
klart bedst hvis man samtidigt med at man synger/afspiller sin
hacker-sang også har mulighed for at danse indianer-dans (fakler både
med arme og ben) rundt om computeren som man prøver at hacke. Så bliver
computeren fuldstændigt rundtosset og dens forsvar bryder nemmere
fuldstændigt sammen.

Fra : Brian k

Dato : 24-05-05 13:10

Martin Jørgensen wrote:

> [...]
> med arme og ben) rundt om computeren som man prøver at hacke. Så
> bliver computeren fuldstændigt rundtosset og dens forsvar bryder

Hahahahahahahahahaha - stop - jeg kan snart ikke holde til mere!!!!

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-05-05 20:06

Brian k wrote:

> Hahahahahahahahahaha - stop - jeg kan snart ikke holde til mere!!!!

HAHA... ROTFLOL... Øv, at der ikke kommer ligeså meget sjovt her som
tidligere

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 20-05-05 01:28

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Det her /er/ en klassikker Jeg for næsten lyst til at krydsposte den
> til andre grupper hvor der grines for lidt.

Yes!!! Det er den bedste tråd jeg nogensinde har læst! Det kan da ikke
være sandt, var? Er det nogen der udgiver sig som Erik, for _HELT
ÆRLIGT_...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-05-05 19:13

René Frej Nielsen wrote:

> Yes!!! Det er den bedste tråd jeg nogensinde har læst! Det kan da ikke
> være sandt, var? Er det nogen der udgiver sig som Erik, for _HELT
> ÆRLIGT_...

Den er sgu' god nok... Jeg har igennem adskillige måneder kunnet
fornemme at fjolset ikke aner en skid af hvad han skriver om. Hermed bevist.

Jeg tror ikke jeg nogensinde har mødt nogen større edb-spadser end Erik
Richard, der selv tror at han verdens klogeste med sin slyngen omkring
sig med tekniske gloser han aldrig har fattet en skid af. Og jeg har
ikke ondt af et fjols som ham, som ikke står tilbage for f.eks. at svine
ingeniørstuderende som mig selv til, selvom min IT-viden nok er
betragteligt større end hans (jeg arbejder som
support/netværks-administrator på dtu's netværk)...

De svage edb-brugere, der ikke forstår noget (mht. edb) plejer jo ikke
at være så idiotisk påståelige som Erik Richard og det er jo netop det
som er det sjove i denne tråd: At læse noget som fjolset opdigter ud af
den blå luft.

Det er altså de færreste ikke-edb-sagkyndige der render rundt og
opdigter hacker-historier om de er blevet hacket gennem audio-in-porten.

LOL... (jeg har stadigt mavekramper)...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-05-05 22:27

> [...]

> Det er altså de færreste ikke-edb-sagkyndige der render rundt og
> opdigter hacker-historier om de er blevet hacket gennem audio-in-porten.

den burde slashdottes

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-05-05 21:26

Morten Reippuert Knudsen wrote:

-snip-

> den burde slashdottes

Ja

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-05-05 21:25

In article <428cb3c3$0$25411$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
> [...]

> har et par varianter til OS X, og at den kommer ind på maskinen via OS
> 9! 'Fejlen' i NA+NAV skulle være rettet fra og med d. 25.04.2005.

Efter hvad jeg kan finde ud af, er det en falsk positiv melding, Norton
kommer med. Der er slet ikke en trojans hest på Mac'en, men Norton
tolker det sådan. Der er, som du skriver, lavet en rettelse af Norton:

<http://bleepend.blogspot.com/2005/05/hacktoolunderhand.html>
<http://www.macosx.com/content/faq.php/q1440/Hacktoolunderhand.html>
<http://service1.symantec.com/SUPPORT/num.nsf/docid/2005050417004611>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-05-05 19:33

> At mindst én af dem, der bor ved siden af mig eller under mig bruger et
> eller andet trådløst system.

Og har _du_ et trådløst system? (dvs Airport) Ellers får vi da vist et
godt grin allesammen.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Peter Makholm

Dato : 20-05-05 06:45

Peter Kiil <spam@kiil.net> writes:

> Jeg vidste godt Skype kunne klare Voice over IP, men IP over Voice var jeg
> ikke klar over, men det kræver åbenbart kun en god mikrofon.

IP over Voice, det er da bare et akusitisk modem.

Sådan et havde min far lånt på sit arbejde i gamle dage. 300 baud tror
jeg det kørte.

Noget ala http://williambader.com/museum/modem300/modem300.html men
ikke helt så stort.

--
Peter Makholm | Why does the entertainment industry wants us to
peter@makholm.net | believe that a society base on full surveillance

Fra : Allan

Dato : 19-05-05 11:48

Hent evt. et program kaldet ethereal ned, når din puter er oppe igen.
Så kan du se hvad der sker på det trådløse netværk

Fra : Peter Kiil

Dato : 19-05-05 14:30

Allan - minkonto@gmail.com on 19/05/05 12:48 wrote:

> Hent evt. et program kaldet ethereal ned, når din puter er oppe igen.
> Så kan du se hvad der sker på det trådløse netværk

Erik har ikke et trådløst netværk. Det er det der er det sjove....

--
/peter

Fra : Erik Richard

Dato : 19-05-05 15:20

Peter Kiil wrote:

> Erik har ikke et trådløst netværk.

Nej, og det får jeg heller ikke! - Men jeg har både mikrofoner og andet
udstyr, og da det er electret kondensatormikrofoner, så virker de som en
ganske glimrende antenne, hvis der er noget ukorrent trådløst i nærheden.

Men se også lige mit svar til Jonas...

> Det er det der er det sjove....

Jeg synes ikke, det her er spor 'sjovt' - Det er #€#€# hamrende
irriterende! - Bl.a. så kan jeg ikke genaktivere mine mailarkiver,
selvom jeg har geninstalleret WaMCom fra scratch.

Fra : Peter Kiil

Dato : 19-05-05 15:35

Erik Richard - NOSPAM@NOSPAM.dk on 19/05/05 16:19 wrote:

> [...]
> selvom jeg har geninstalleret WaMCom fra scratch.

Nej men jeg forstår stadigvæk ikke hvor det trådløse net kommer ind i
billedet. Det er muligt din overbo har et, men det kan jo ikke 'hacke' din
computer.

--
/peter

Fra : Erik Richard

Dato : 19-05-05 16:56

Hej Peter

Peter Kiil wrote:

> [...]

at disse er ganske glimrende modtagerantenner...

> Det er muligt din overbo har et, men det kan jo ikke 'hacke' din

- Så må det sandelig være Vorherre selv. - Jeg bor øverst, så det
kan kun være enten naboer ellr underboere.

I øvrigt har jeg fået et hurtigt svar tilbage fra Stofanet. Jeg skal
sende en skriftlig forklaring af det til dem, og så vil de checke ders
netværksblokke ud fra den. - Så de tager det skam alvorligt...

Fra : Peter Kiil

Dato : 19-05-05 17:15

Erik Richard - NOSPAM@NOSPAM.dk on 19/05/05 17:56 wrote:

> Det forstår jeg så til gengæld ikke, du ikke forstår. Jeg har nu et par
> gange skrevet, at jeg bruger nogle electret kondensator mikrofoner, og
> at disse er ganske glimrende modtagerantenner..

Jaaaaa... men at dine mikrofoner kan opfange signal fra trådløse net, gør
dem jo ikke automatisk til en indgang til din computer. Det skule i givet
fald være første gang en computer bliver hacket via audio-in porten

--
/peter

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-05-05 21:07

Peter Kiil wrote:

> Jaaaaa... men at dine mikrofoner kan opfange signal fra trådløse net, gør
> dem jo ikke automatisk til en indgang til din computer. Det skule i givet
> fald være første gang en computer bliver hacket via audio-in porten

Ej, Peter... Jeg hader fandme ellers hver gang min computer bliver
hacket via audio-in-porten. Det sker hele tiden

De er sgu' for smarte de hackere, LOL... Det næste bliver vel at de
hacker sig ind via 230 V stikket i væggen så man bliver nødt til at købe
sig sin egen benzin-generator, til når man skal have strøm til computeren.

Fra : Erik Richard

Dato : 20-05-05 14:57

Hej Martin

Tja, det bliver nok det næste. Og det er meget seriøst ment. Der er på
nuværende tidspunkt ihvertfald 3 mindre EL-forsyningsselskaber, der
eksperimenterer med datatransmission via 230v nettet. - Det ene selskab
er svjh. Energi-Nord, og de to andre er på Sjælland. I alle tilfælde er
det lukkede systemer med svjh. 100 husstande i hver.

Systemerne er ikke identiske. Det ene bruger et 'multikabel', hvor der
ligger seperate ledninger til hver type, - antennesignal, ethernet,
strøm og telefon. De to andre kører med _ét_ kabel til det hele....

Det har været vist og omtalt i både radio og TV....

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Kiil

Dato : 20-05-05 15:02

Erik Richard - NOSPAM@NOSPAM.dk on 20/05/05 15:56 wrote:

> [...]
> strøm og telefon. De to andre kører med _ét_ kabel til det hele....
>
> Det har været vist og omtalt i både radio og TV....

Dvs. vi snart kan forvente at blive hacket både via audio-in og
strømforsyningen?

--
/peter

Fra : Kenneth

Dato : 20-05-05 17:10

Peter Kiil wrote:

> Dvs. vi snart kan forvente at blive hacket både via audio-in og
> strømforsyningen?

Yeps, og snart kan du også få trådløst internet med piggybacked 230V som
bonus.

Ahhh, true mobility!

Så skal man bare passe på ikke at få fingrene ind mellem antennen og
modtageren... :(

-K

Fra : Soeren

Dato : 21-05-05 23:39

Det her er virkeligt rigtig god underholdning, jeg sidder her helt for mig
selv og griner højlydt.
Det kunne evt. være en slags elektrisk ånd der er på spil, dem kan du få
drevet ud af din maskine ved at tage låget af og få en med forstand på den
slags til at drive den ud, men pas på ikke at løfte låget for tidligt, den
kan fare over i andre elektriske apparater..
Nå, jeg må hellere holde lidt igen med lsd og hash.
Undeholdning af høj klasse, bliv ved bliv ved....

/Søren

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-05-05 00:14

Soeren wrote:
> Det her er virkeligt rigtig god underholdning, jeg sidder her helt for mig
> selv og griner højlydt.

Det gør jeg også... Selv lang tid efter at tråden begyndte

> Det kunne evt. være en slags elektrisk ånd der er på spil, dem kan du få

Jeg tror at det er en elektronisk virus og det skulle ikke undre om ikke
det er Echelon som igen er på spil her.

> [...]
> kan fare over i andre elektriske apparater..
> Nå, jeg må hellere holde lidt igen med lsd og hash.

Det må jeg nok også, siden jeg stadigvæk griner højlydt.

> Undeholdning af høj klasse, bliv ved bliv ved....

Jeg ved ikke rigtigt... Måske har du det nøjagtigt ligesom mig?

Jeg er ved at øve mig i at audio-hacke duplex i 44,1 khz STEREO.

I den forbindelse ville jeg lige høre hvad du/i syntes om den her
hacker-sang (skal delvist fløjtes og teksten skal brummes med en dyb dyb
klang, så computeren bliver hypnotiseret til at tro at den har fået
det korrekte login og password oplyst hvorefter man har fuld og
ubegrænset adgang):

---------------
(1. vers):

di-dy-daaaaaaaaaaa-di-dy-di-daaaaaaaaaaaaaaaahhhh.
di-dy-dæææææææææææ-di-dy-di-døøøøøøøøøøøøøøøøhhhh.
dum-di-dej-di-dum-di-dææææææj
'puter-er-nuuuuuuuuuuuuuuuuuu-unlocke´ed.

(omkvæd):
aaaaaaaaaammmeeeeeeennnnnn
dum-di-dej-di-dum-di-dææææææj
---------------

Det har krævet en hel del debugging at komme så langt som jeg er nu. Men
så er det jo heldigt at jeg har en fantastisk god compiler til at klare
ærterne. Den klarer det hele i 600 dpi i fuld kvalitet og bagefter
linker jeg det hele færdigt i fuldt mp3-format med min assembler som
hedder Turbo Pascal.

F.eks. har jeg øvet mig hele aftenen i at audio-hacke på en reserve-pc
og jeg kan se at computeren er ved at blive mør, så det begynder snart
at ligne noget...

Hvis man f.eks. gentager ovenstående hacker-formular uafbrudt i ca.
10-20 minutter på en windows-computer så bliver skærmen f.eks.
pludseligt helt sort og man kan se at man er kommet ind i selveste
kernen af cpu´en og motherboardet. Hvordan jeg ved det?

Jeg kan se at der står "Microsoft Windows XP Professionel" (på HELT sort
baggrund). Man kan helt tydeligt se at computeren er blevet så
snot-forvirret at MS-teksten teksten hele tiden flytter sig rundt på
skærmen og kun kan være det samme sted i ca. 7-10 sekunder ad gangen.

Derudover har jeg netop anskaffet mig en helt speciel god og enestående
unik hacker-mikrofon. På baggrund af min insider-viden og generelle
know-how i edb-verdenen er jeg blevet anbefalet en helt bestemt type
mikrofon. Det drejer sig om en fra Nakamichi. Hvis ikke du kender dem,
så laver de nogle helt fantastisk uovertruffent gode hacker-mikrofoner.

Den er så følsom, at det halve kunne være nok! - mindre end
100µvolt/100ohm. Men når man vil audio-hacke så vil man selvfølgeligt
helst have lyden i den fulde duplex-kvalitet og ikke i en dårlig 8-bit
mono-kvalitet.

Jeg har tænkt mig at anvende mikrofonen fra Nakamichi til at indspille
hacker-sangen, så jeg kan blive en professionel audio-hacker der kører
100 mbit og komme ind og ud af ethvert lukket edb-computer-system, som
det passer mig. Også på de systemer som kører med SMTP-server,
selvfølgeligt.

Men det er selvfølgeligt lidt irriterende at være audio-hacker når dem
som kritiserer andre herinde åbenlyst INTET ved om audio-signaler og

Fra : Jens

Dato : 22-05-05 20:43

> [...]

> Det gør jeg også... Selv lang tid efter at tråden begyndte

> Jeg tror at det er en elektronisk virus og det skulle ikke undre om ikke

o.s.v....o.s.v.

Vi er vist tæt på et gennembrud i opfindelsen af evighedsmaskinen

FUT sat til dk.snak.mudderkastning (der er ikke megen Mac-snak tilbage i
tråden)
--
Jens F
Great people talk about ideas,

Fra : Jens

Dato : 20-05-05 19:48

> [...]

> sig sin egen benzin-generator, til når man skal have strøm til computeren.

Der er i hvert fald mange måder at skaffe sig viden om, hvad der er inde
i en computer - for en række eksempler se f.eks.

http://www.eskimo.com/~joelm/tempest.html

Når det er sagt, er det en del vanskeligere at skaffe sig adgang til -
altså at styre computeren til noget bestemt. Det kræver ressourcer noget
over alm. cracker-niveau (læs: NSA o.a.).

Jeg tror ikke Erik er udsat for angreb i den vægtklasse
--

Jens F

Fra : Erik Richard

Dato : 20-05-05 20:47

Hej Jens

Jeg tror heller ikke, at der er nogen, der forsøger at _overtage_ min
computer, og det mener jeg faktisk heller ikke jeg har skrevet.

Som jeg opr. skrev, så mener jeg, der er mulighed for enten
- at have fået trojan'en 'hacktool underhand'.
- at en hacker forsøger at bruge computeren til 'egen adgang til net'.
- at et - formentlig delvist defekt - trådløst system er skyld i missæren.
- at jeg tidl. har haft _samme_ problem på en anden computer i sep.
sidste år.

Begge angreb er sket i samme Stofanet netværksblok.... Alene det, synes
jeg er særdeles tankevækkende.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-05-05 22:27

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Jeg tror ikke Erik er udsat for angreb i den vægtklasse

Det skal du ikke sig jeg har hørt at han er en stor mand i op til flere
lukkede Yahoo grupper, som han selvhar oprettet og moderer.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Henrik Enslev

Dato : 21-05-05 18:13

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

Det næste bliver vel at de
> hacker sig ind via 230 V stikket i væggen ?

Jeg ved ikke lige hvor futuristisk det er. Jeg mener da at man kan få
bredbånd via elnet og tv signaler gennem samme og hvad ved jeg. Kan man
ikke også lave lokale net gennem eksisterende elkabler?

Med andre ord: De gode gamle dage hvor man med rette kunne kalde en
spade for en skovl er definitivt forbi, og medier og maskiner flyder ud
i hinanden. Enhver her har vel hørt om køleskabe som selv bestiller
varer når der er ved at være tomt på hylderne?

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-05-05 21:23

Henrik Enslev wrote:
> [...]
> bredbånd via elnet og tv signaler gennem samme og hvad ved jeg. Kan man
> ikke også lave lokale net gennem eksisterende elkabler?

Jaja, selvfølgeligt kan man det med det rette udstyr i begge ender af
forbindelsen. Men man kan ikke hacke sig ind på Eriks computer, sålænge
den ikke er bygget til at modtage data over en 230V-forbindelse,
ligegyldigt hvor god en hacker man er...

Det svarer til at hacke sig ind på en computer ved at lave mærkelige
fakler og håndtegn...

(faktisk er det ikke nok at udstyret kan modtage data over
net-forbindelsen. Data´ene skal også laves om til eksekverbare
instruktioner i computeren og det sker ikke hokus-pokus af sig selv)!

> [...]
> i hinanden. Enhver her har vel hørt om køleskabe som selv bestiller
> varer når der er ved at være tomt på hylderne?

Det er jeg nu ikke enig i. Inden i de køleskabe du snakker om sidder der
jo en cpu med hukommelse og tcp/ip-forbindelse osv - flere af den slags
produkter har jeg set kører på modificerede linux-kerner. Der er altså
*ikke* noget hokus-pokus eller mærkeligt i det du skriver om, når et
køleskab selv ringer op til internettet. Det er bare noget mere
avanceret teknologi end de fleste kender.

Men pointen er at sålænge din computer ikke er sat op til at modtage
instruktioner fra sin audio-port, så er det fuldstændigt umuligt at
hacke sig ind vha. lydbølger

Prøv at lave alle de mærkeligste fakler og håndtegn og se om du kan
hacke en computer på den måde... Det er umuligt når den ikke kan forstå
dem og ikke er bygget til at fortolke håndtegn.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-05-05 19:33

> [...]

> ganske glimrende antenne, hvis der er noget ukorrent trådløst i nærheden.

IP mikronfoner? detlyder sjovt.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Erik Richard

Dato : 19-05-05 15:13

Hej Allan

Tak, det var måske en idé. Jeg kører dog ikke trådløst netværk, men alm.
via switches + kabler...
mvh. Erik Richard

Fra : Jesper

Dato : 19-05-05 18:59

> [...]

> langsom mord.!
>
> - Nå, men jeg har stadig ca. 10 timers arbejde foran mig, inden jeg er

For mig lyder det mere som et resultat af overspænding fra elnettet, det
kan smadre harddiske og internt DVD drev.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 19-05-05 19:06

Peter Kiil <spam@kiil.net> writes:

> Jamen jeg er sikker på det er nogen fantastiske mikrofoner, men kører de
> tcp/ip? Nej vel!

Peter, har du aldrig hørt om RFC 1149? Jeg vil vædde med, at
mikrofonerne er et røgslør som den onde hacker har lagt, for at dække
over vedkommendes ægte angrebsvektor.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Jonas Voss

Dato : 19-05-05 21:04

In dk.edb.mac, Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Peter, har du aldrig hørt om RFC 1149? Jeg vil vædde med, at
> mikrofonerne er et røgslør som den onde hacker har lagt, for at dække
> over vedkommendes ægte angrebsvektor.

(:

Der er helt klart en der, der har haft for meget fritid.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/kontakt/> |

"My capacity for happiness,' he added,'you could
fit into a matchbox without taking out the matches first."

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-05-05 19:33

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Jeg kunne særdeles godt tænke mig at få fat i den sjover, der har
> forsøgt det. - Jeg tror, i det tilfælde, at jeg kunne blive ekspert i
> langsom mord.!

selvmord?

Der er med 99% sikkerhed tale om fejl 40

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Jesper

Dato : 20-05-05 19:34

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> selvmord?
>
> Der er med 99% sikkerhed tale om fejl 40

Det kunne dog også dreje sig om fejl i carbonenheden

Fra : Erik Richard

Dato : 20-05-05 20:34

Hej Jesper

Hvad / hvordan mener du?
mvh. Erik Richard

Fra : Jesper

Dato : 20-05-05 20:49

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej Jesper
>
> Hvad / hvordan mener du?
> mvh. Erik Richard

Nu er fejl 40 og fejl i carbonenheden det samme.

Fra : Erik Richard

Dato : 20-05-05 21:33

Hej Jesper

OK, på den måde... Men nej, der har ikke været fejl 40 på den. Der har
ihvertfald ikke været nogen dialog, der har vist noget...
mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-05-05 22:09

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> OK, på den måde... Men nej, der har ikke været fejl 40 på den. Der har
> ihvertfald ikke været nogen dialog, der har vist noget...

En fejl 40 er en sprogblomst for en brugerfejl. Der henvises til
afstanden fra skærmen i cm.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-05-05 22:27

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> En fejl 40 er en sprogblomst for en brugerfejl. Der henvises til
> afstanden fra skærmen i cm.

Selvfølgelig med forbehold for synshandicappede - are for lige at
pointere at det ikke er ment diskriminerede.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Erik Richard

Dato : 21-05-05 00:42

Hej Thorbjørn

Det er det også, men under OS 9.x er der også en fejl 40 - en eller
anden hardwarefejl, jeg ikke kan huske definitionen på lige nu, og lige
nu kan jeg ikke se efter, da jeg på det nærmeste er tvunget til kun at
køre i X...

mvh. Erik Richard

Fra : Elmo Jensen

Dato : 24-05-05 13:05

Hej Erik.

> Det er det også, men under OS 9.x er der
> også en fejl 40

Korrekt. Det du tænker på er måske Outlook
Express, som kan give en read/write error 40!

Mvh. Elmo.

Fra : Peter Kiil

Dato : 24-05-05 13:40

Elmo Jensen - news9@ddibbsystem.dk on 24/05/05 14:05 wrote:

> Korrekt. Det du tænker på er måske Outlook
> Express, som kan give en read/write error 40!

Uuuha. Der kratter du i en af Eriks ligtorne. Microsoft er bandlyst på hans
maskiner, da det er den sikre vej til ubudne gæster. Ligesom mikrofoner og
stikkontakter er det.

--
/peter

Fra : Elmo Jensen

Dato : 25-05-05 11:06

"Peter Kiil" <spam@kiil.net> skrev i en meddelelse

> Uuuha. Der kratter du i en af Eriks ligtorne. Microsoft er
[....]

Det skal jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke kender Erik
personligt.

Mvh. Elmo.

Fra : Erik Richard

Dato : 24-05-05 23:44

Hej Elmo

Ja, bl.a. MSOE, men jeg har også set den i andre programmer - især fra MS...
mvh. Erik Richard

Fra : Elmo Jensen

Dato : 25-05-05 11:03

Hej Erik Richard.

"Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, bl.a. MSOE, men jeg har også set den i andre
> programmer - især fra MS...

Nu kender jeg kun til at den kan vise sig i MSOE, men
det lyder da sandsynligt at den også viser sig i andre
MS programmer, da MS generelt programmerer noget være
sloggi-kode

Mvh. Elmo.

Fra : Peter Kiil

Dato : 20-05-05 22:30

Erik Richard - NOSPAM@NOSPAM.dk on 20/05/05 22:33 wrote:

> OK, på den måde... Men nej, der har ikke været fejl 40 på den. Der har
> ihvertfald ikke været nogen dialog, der har vist noget...

Jamen så er det jo udelukket som fejlkilde
--
/peter

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 20-05-05 20:48

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Hvad / hvordan mener du?

At du er en kulstof-baseret livsform.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 20-05-05 22:21

For de tungnemme: http://www.guld.dk/vores/01.php

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-05-05 11:23

"Elmo Jensen" <news9@ddibbsystem.dk> writes:

> [...]
> det lyder da sandsynligt at den også viser sig i andre
> MS programmer, da MS generelt programmerer noget være

Fejl 40 er "Welcome to Macintosh greeting"
(http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=9806), så mon ikke du
tænker på -40? Den betyder nemlig "Tried to position to before start
of file" i forbindelse med læsning og skrivning af filer
(http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=9805). Den er
naturligvis ikke speciel for Microsoft programmer, men kan optræde ved
halvdårlig kode, som du selv skriver.

Den OS-uafhængige fejl-40 er dog nok mere passende i det aktuelle
tilfælde.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH