Dokument mappen...
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 31-05-01 09:12

Hejsa.

Kan den af OS9.1 prædefinerede dokumentmappe flyttes til f.eks. en helt
anden HD partition?

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : Jakob Færch

Dato : 31-05-01 10:25

In article <B73BC974.86ED%funkpost@mac.com>,
Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> Hejsa.
>
> Kan den af OS9.1 prædefinerede dokumentmappe flyttes til f.eks. en helt
> anden HD partition?

Det har jeg i hvert fald gjort - faktisk har jeg en partition jeg kan
bruges til dokumenter.

Der var nogle Microsoft-programmer (og Mozilla, hvis jeg husker
rigtigt), der fik problemer da "documents"[1] forsvandt fra startdisken.
(programmer oprettede simpelthen en ny mappe med navn documents til at
gemme deres brugerafhængige filer i).

Jeg løste det ret nemt ved at lave en henvisning til min
Dokumenter-partition fra startdisken og kalde henvisningen "documents".

/Jakob

[1] Jeg bruger OS Z1-9.1, altså International English; hvis du har et
dansk system går jeg ud fra at mappen skal hedde Dokumenter

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 31-05-01 11:05

> Jeg løste det ret nemt ved at lave en henvisning til min
> Dokumenter-partition fra startdisken og kalde henvisningen "documents".

Dvs., at hvis jeg som punkt 1 inden installation af programmerne laver denne
henvisning, så burde eksempelvis MS Office / Mozilla selv finde partitionen?
(Hvis ja, så er det jo ret snedigt

Mvh
Gunnar

Fra : Jakob Færch

Dato : 31-05-01 11:32

In article <B73BE406.8702%funkpost@mac.com>,

> Dvs., at hvis jeg som punkt 1 inden installation af programmerne laver denne
> henvisning, så burde eksempelvis MS Office / Mozilla selv finde partitionen?

Ja, det tror jeg bestemt vil virke.

/Jakob

Fra : Jakob Færch

Dato : 03-06-01 00:06

> Dvs., at hvis jeg som punkt 1 inden installation af programmerne laver denne
> henvisning, så burde eksempelvis MS Office / Mozilla selv finde partitionen?
> (Hvis ja, så er det jo ret snedigt

Jeg glemte i øvrigt, at der er en ulempe ved henvisningsmetoden - men nu
kom jeg lige i tanke om det, fordi jeg bruge Software
Update-kontrolpanelet:

Visse af de installeringsprogrammer, der kører via Software Update
nægter at virke, når standarddokumentmappen er et alias et andet sted
hen.
Så vidt jeg kan se, er det fordi de _vil_ lave en fil i Installer Logs i
Documents[1] på startdisken; og det kan de tilsyneladende ikke finde ud
af, når Documents er et alias.

Løsningen på problemet er lige så relativt simpel som den er relativt
træls at prøve at regne ud:
Før du kører Software Update skal du omdøbe dit alias til noget andet -
hvad som helst duer.
Når installeringsprogrammerne har kørt, har de muligvis lavet en ny
Documents mappe; den kan du bare slette - eventuelt efter at have
kopieret installeringslog'en, hvis du samler på den slags.

Mvh,
Jakob

[1] Igen går jeg ud fra et internationalt engelsk system