Underligt RSS-problem
Fra : Hans Hüttel

Dato : 17-05-05 20:47

Jeg sidder og er ved at lave en blog med WordPress og vil benytte mig af
WordPress' mulighed for at lave RSS-feeds. Aha, tænkte jeg, Safari er
min ven.

Men... Nogle gange kan jeg læse et RSS-feed med Safari, sådan som det
skal. Andre gange bliver den samme XML-fil ikke parset korrekt, og atter
andre gange får jeg at vide at et RSS-feed ikke kan åbnes medmindre jeg
opgraderer til 10.4 (som jeg i parentes bemærket har haft installeret i
et stykke tid nu). Hvad pokker sker der dog? Hvad har jeg overset?

med undren

Hans

Fra : Hans Hüttel

Dato : 17-05-05 21:37

I artikel <hanshuttel-5AE54A.21464417052005@nntp02.dk.telia.net>,
skrev Hans Hüttel <hanshuttel@mac.com>:

> [...]
> opgraderer til 10.4 (som jeg i parentes bemærket har haft installeret i
> et stykke tid nu). Hvad pokker sker der dog? Hvad har jeg overset?

Ak, nu svarer jeg igen på en af mine egne forespørgsler.

Skurken var en reference til en gammel Safari, der lå på et mørkt sted.
Når Safari blev startet af en anden applikation, var det den nye
(RSS-understøttende); når Safari blev startet via en reference, var det
den gamle. Fordi de tidligere Safari'er ikke understøttede RSS, havde
jeg aldrig bemærket dette problem før nu!

Hans