Nogle der har kendskab til denne side
Fra : Hansen

Dato : 17-05-05 19:33

Hej

Jeg er ved at renoverer mit hus. Jeg mangler nu at få pudset nogle
vægge i min stue.
Derfor søgte jeg efter en mure men fald over denne side:

www.help.dk

er der nogle der kender/har prøvet dem??
og er det lovlig??

Mvh Claus

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 18-05-05 20:37

"Hansen" <claus.hansen@hansen.tdcadsl.dk.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> Derfor søgte jeg efter en mure men fald over denne side:
>
> www.help.dk
>
> er der nogle der kender/har prøvet dem??

Efter hvad jeg lige har læst på siden, så kan jeg ikke finde forskellen på
dem, og på de danske håndværkerpriser. -- Du sparer 30-40 % -- MEN !!! du
skal selv købe materialer OG værktøj. Det man sparer til håndværkeren ryger
altså hurtigt i værktøjspriser. Samtidig skal man lige forberede sig på,
mange nok ikke lige vil kunne snakke med håndværkeren, hvis der nu lige var
en ekstra lille ting man skulle have lavet. Ser man så bort fra disse
ulemper, -- ja men så ser siden da fin ud. Det er dog ikke nogen jeg ville
have inden for mine døre - eller på min matrikel for den sags skyld.

Jesper

Fra : AllanHelp

Dato : 20-05-05 09:13

"Jesper Jacobsen" skrev d. 18-05-05 20:37 dette indlæg :

> [...]
ville
> have inden for mine døre - eller på min matrikel for den sags skyld.

Blot lige nogle korrektioner og tilføjelser til fakta - da jeg er stærkt
inhabil m.h.t. at have en "mening" da jeg er en del af Help.dk. Men jeg
synes ikke urigtige kommentarer skal have lov at "leve" her:
1) Besparelsen er ned til index 30-40 (!) - afhængig af hvor stort
projektet er, og hvor meget man selv hjælper til. D.v.s ned til 1/3 del
af prisen sammenlignet med en grov lokal håndværker (joh de findes her
og der - men der er heldigvis mange reelle håndværkere - og dem
samarbejder vi med).
2) Help.dk har udviklet sig meget - hjemmesiden har ikke helt kunnet
følge med, så det er ikke retvisende at man SKAL sørge for alt. Kunden
vælger selv om han vil have med eller uden værktøj og materialer. Bemærk
at der er kunder der er meget prisfølsomme og som vil gøre næsten ALT
for at få det billigere, og de skal da have muligheden, hvis de
alligevel har både værktøj og tid til at køre i tømmerhandelen.
3) Kommunikationen er sikret på den måde at leverandørerne har et
kundecenter i udlandet hvor man (via et gratisnummer) kan ringe til og
bede om "den lille ting" eller en stor ting for den sags skyld. Man skal
bare kunne engelsk og herefter række telefonen over til håndværkeren -
så får han alt information på lokalsproget. De opper sig meget derovre -
men det ER (lidt) nemmere at tale med Niels eller Poul.
4) Udvidelsen af EU er stærkt kontroversielt. Jeg medgiver at det er
noget der er mange meninger om, og jeg forstår godt både frygt og tvivl.
Men tænk engang: Det er en Inder der laver dit H&M tøj - en Kineser der
laver dine haveredskaber og hånd-elværktøj - en Sydamerikaner der laver
dine Nike sko - og en Tjekke der laver dit ovenlysvindue - og en Litauer
der laver dine øvrige vinduer og døre. Samtidig forventer vi at de vil
købe vores vindmøller og cirkulationspumper og tyggegummi og eccosko
(der er lavet i portugal?). Tja - fagre ny verden.
Vi har intet at frygte andet end at det sorte marked forsvinder - og det
er vel meget fair for samfundet? Jo flere penge vi sender ud - jo mere
køber de af vores varer og dermed des mere tjener vi selv. Tænk engang:
Danmark var engang en tekstil-nation. Det er vi stadig (gange 50) - men
der bliver ikke syet et sting herhjemme, og en bluse kan nu fås for en
"hund" inkl dansk moms. Brug tiden på at finde ud af hvad vi skal lave i
2011 når overgangsreglerne er væk - for det bliver ikke "almindeligt"
arbejde.

Nå - det blev lidt af en fortælling, men det er da en spændende
udvikling synes jeg...

http://www.kandu.dk/

Fra : Philip0404

Dato : 20-05-05 09:32

> [...]
ville
> have inden for mine døre - eller på min matrikel for den sags skyld.

Jeg kan ikke helt forstå kommentaren fra Jesper, jeg er selv ved at
bygge et hus i Århus området, her har jeg murer fra Help.DK. Det
fungerer helt perfekt og angående sprogproblemerne, så har jeg fået et
80 nummer jeg kan ringe til, hvor der sidder en der kan hjælpe i det
tilfælde at kommunikationen med håndværkerne ikke kan slå til.

Til mit husprojekt har jeg både danske håndværkerer og håndværkerne fra
Help.DK. Jeg må sige at håndværkerne fra Help.DK har overrasket mig
meget positivt, da de arbejder pligtopfyldende og altid er der til
tiden, hvilket ikke altid er tilfældet med danske håndværkerer.

På mit murer arbejde sparer jeg konkret 45% i forhold til tilbud fra en
dansk håndværker og så bliver murertiden desuden 2 uger korterer da de
arbejder flerer timer om dagen end danske håndværkerer og også arbejder
i weekenden.

Angående dit spørgsmål om det er lovligt, kan jeg kun sige ja, det
fremgår også af Help.Dk hjemme side hvor man kan se reglerne helt
konkret.

Jeg kan kun anbefale Help.DK da jeg har været fuldt ud tilfreds med
resultatet og besparelsen

Philip "Tilfreds Help Kunde"

http://www.kandu.dk/

Fra : Holst

Dato : 20-05-05 10:10

From: "AllanHelp" <AllanHelp.news@kandu.dk>
Newsgroups: dk.fritid.hus-og-have
Subject: Re: Nogle der har kendskab til denne side
Date: Fri, 20 May 2005 08:13:07 GMT

Philip0404 wrote:

> Jeg kan ikke helt forstå kommentaren fra Jesper, jeg er selv ved at
> bygge et hus i Århus området, her har jeg murer fra Help.DK. Det
> fungerer helt perfekt [...]

Det er jo dejligt at høre, men hvor meget kan vi lige stole på dig?

Allan, der jo erkendte, at han var en del af help.dk havde følgende i
sin header:

From: "AllanHelp" <AllanHelp.news@kandu.dk>
Date: Fri, 20 May 2005 08:13:07 GMT

og du har:

From: "Philip0404" <Philip0404.news@kandu.dk>
Date: Fri, 20 May 2005 08:32:09 GMT

Der er vist lidt mange ligheder mellem de to headers, er der ikke?

Også pudsigt, at begge indlæg skulle dukke op her fredag morgen to dagen
efter seneste indlæg i tråden. Og så med tyve minutters mellemrum - ja,
nok den tid, som det tog af skrive det andet indlæg.

Fra : Holst

Dato : 20-05-05 10:21

Holst wrote:

Ups, jeg tabte vist hele AllanHelps header øverst i mit indlæg. Det var
ikke lige meningen. Sorry.

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 20-05-05 10:42

Holst wrote:
> Allan, der jo erkendte, at han var en del af help.dk havde følgende i
> sin header:
>
> From: "AllanHelp" <AllanHelp.news@kandu.dk>
> Date: Fri, 20 May 2005 08:13:07 GMT
>
> og du har:
>
> From: "Philip0404" <Philip0404.news@kandu.dk>
> Date: Fri, 20 May 2005 08:32:09 GMT
>
> Der er vist lidt mange ligheder mellem de to headers, er der ikke?

Du er da ikke for kvik

195.184.113.135 tilhører www.kandu.dk

Bare gordi både Allan og Philip benytter kandu til at poste her, er de sq da
ikke en og samme person...

--
Henrik H. Jensen, CDM A/S
Strandvejen 863, 2930 Klampenborg, Denmark

Fra : Holst

Dato : 20-05-05 11:12

Henrik H. Jensen wrote:

> Du er da ikke for kvik

Det har jeg nu heller aldrig påstået

Fra : AllanHelp

Dato : 20-05-05 10:46

> [...]
ja,
> nok den tid, som det tog af skrive det andet indlæg.

Hej igen,

Hvis vi ikke selv vil/må/kan "rose" de resultater vi laver - så ringer
jeg selvfølgelig til mine tilfredse kunder og spørger om de har noget
godt at sige -og det har de da heldigvis. Så jeg håber der er flere
indlæg om et par dage - gerne med så kort "mellemrum" som muligt. Og jeg
er sikker på at når vi er færdige med murerarbejdet, så kan man komme på
rundvisning - for "opgaven" er skam reel nok. Ellers poster vi nogle
billeder på websitet.
Hvem ved - på et eller andet tidspunkt er der måske én håndværksmester
af vores der "gør i nælderne" (vi er mennesker), og så er jeg sikker på
at det også havner her - med mindre vi redder den med en "ommer" og god
service. Det håber jeg selvfølgelig vi gør.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 20-05-05 11:38

"AllanHelp" <AllanHelp.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at det også havner her - med mindre vi redder den med en "ommer" og god
> service. Det håber jeg selvfølgelig vi gør.

Ja du må altså meget undskylde Allan, men jeg kan stadig ikke se forskellen
på Jeres håndværkere, og de danske. Jo forresten, man skal ikke snakke i
telefon med de danske når de står lige ved siden af dig, men det er vel bare
en detalje - især for dem der ikke er gode til sprog.

Hvis du læser mit indlæg ORDENTLIGT igennem, vil du se jeg på ingen måde har
nedgjort Jeres hjemmeside, men bare konstateret at jeg ikke ville have dem
på min matrikel. Jeg kan da godt fortælle, at selv om jeg er udemærket til
både tysk og engelsk, så vil jeg ikke snakke andet end dansk med en
håndværker der skal lave noget ved mit hus eller min have. Kald det
gammeldags, men sådan er jeg. Som jegogså skriver -- siden ser da fin ud --
ja så er det vel i sidste ende den der skal betale for det, som skal afgøre
om de vil have danske, tyske, norske, brasilianske eller russiske
håndværkere til det, og jeg har på INGEN måde opfordret dem til hverken det
ene eller andet, blot givet MIN mening til kende.

Som du så skriver i et tidligere indlæg --

[KLIP]
[...]

Fint nok -- men snakker du måske lige med kineseren, sydamerikaneren,
tjekken eller litauren om hvordan du gerne lige vil have det til at se ud,
og måske lige ændre et par detaljer -- nej vel -- så det er vel ret
irrellevant med den kommentar. Vi laver også mange ting vi eksporterer ud
til fjerne lande, men det er da ikke ensbetydende med at dem der producerer
/ tegner og designer de forskellige dele også snakker med dem der skal købe
produktet !! og nu skrivr jeg PRODUCERE -- her menes altså den menige mand
på gulvet der ikke har noget at sige i den store del af virksomheden. Tænk
en gang hvis en lille bonde i det sydlige Guatemala lige ringede til hr
eller fru hansen i Viborg, og bad dem om lige at lave en lille ændring på
lige netop den pumpe de skulle have fra Grundfoss så den lige netop passer i
deres system. -- Kan du se hvor vi er på vej hen nu??

Jesper

Fra : AllanHelp

Dato : 20-05-05 18:54

"Jesper Jacobsen" skrev d. 20-05-05 11:38 dette indlæg :
1> Ja du må altså meget undskylde Allan, men jeg kan stadig ikke se
forskellen
1> på Jeres håndværkere, og de danske.
1) Der er mange forskelle - den mest kendte er prisen, men faktisk er
den mest populære hos kunderne effektiviteten. Vi er der 110% når vi er
der - og der tales ikke mobiltelefon og køres svipture igennem dagen.
Men ret skal være ret - man får da ikke det hele foræret. Det er et
anderledes produkt - som har en række fordele, men alligevel ikke passer
til alle kunder. Vi formidler da mange opgaver til danske
samarbejdspartnere også - netop af samme grund (og fordi vi har flere
opgaver end vi har folk.)------------------------
2> Hvis du læser mit indlæg ORDENTLIGT igennem, vil du se jeg på ingen
måde har
2> nedgjort Jeres hjemmeside.
2) Nej nej, jeg har skam læst det, og jeg synes du er meget sober, så du
må endelig ikke opfatte det som at jeg føler os "nedgjort".
3> Fint nok -- men snakker du måske lige med kineseren, sydamerikaneren,

3> tjekken eller litauren om hvordan du gerne lige vil have det til at
se ud,
3> og måske lige ændre et par detaljer -- nej vel -- så det er vel ret
3> irrellevant med den kommentar. SNIP -- Kan du se hvor vi er på vej
hen nu??
3) Jeg har udtrykt mig uklart - for hvad tror du vi laver? Vi har jo kun
én berettigelse - det er at vi forstår kundens behov og kan kommunikere
med kunden - at vi kender småhusreglementet, og at vi kender dansk
byggestil og kotume etc. Desuden har vi danske arkitekter tilsluttet
samt et rådgivende ingeniørfirma o.s.v. Sidst jeg havde murere til at
mure på mit hus, talte jeg med ejeren af murerfirmaet og med arkitekten
- ikke med svendene. -----og en morsomhed (det er jo fredag) mit sidste
TV købte jeg af en dansker - men det var en koreaner der havde lavet
det. Jeg talte med danskeren

http://www.kandu.dk/