Microsoft Security Pack
Fra : Erling Hansen

Dato : 17-05-05 19:10

Hej.
Er der andre end mig, der har fået en lusket mail, der ser ud som om den
kommer fra Microsoft? Den kalder sig 'Current Internet Security Pack' -
og det ser ud til at TDC har fjernet en virus fra mailen. Jeg har
faktisk fået den et par gange. Nu har jeg både Mac og Windows - er det
derfor?

Mvh
Erling

Fra : Terje Rydland

Dato : 17-05-05 19:37

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> [...]
> og det ser ud til at TDC har fjernet en virus fra mailen. Jeg har
> faktisk fået den et par gange. Nu har jeg både Mac og Windows - er det

Det er en e-post som inneholder en trojaner. Hiv den.

Terje

Fra : Tom

Dato : 17-05-05 19:38

Du får den sikkert bare fordi de sender mailen mange gange..
Jeg får tit den samme mail op til tyve gange.. Specielt har jeg en god ven i
Nigeria, der tilbyder mig nogle aktier til næsten ingenting, til gengæld
skule jeg stå til at tjene et par millioner dollars..
Bare sådan lige...
Jeg har nu valgt at vente indtil videre..
Tom

On 17/05/05 20:10, in article 1gwq2l2.ylr04k1ivkmakN%email@domain.com,

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-05-05 19:41

In article <1gwq2l2.ylr04k1ivkmakN%email@domain.com>, Erling Hansen wrote:
> [...]
> og det ser ud til at TDC har fjernet en virus fra mailen. Jeg har
> faktisk fået den et par gange. Nu har jeg både Mac og Windows - er det

Microsoft sender ikke software ud i mails. Du kan hente det gennem
Windows Uodate eller www.microsoft.com/security

Fra : Erling Hansen

Dato : 17-05-05 20:27

> [...]

> og det ser ud til at TDC har fjernet en virus fra mailen. Jeg har
> faktisk fået den et par gange. Nu har jeg både Mac og Windows - er det

Tak for jeres kommentarer. Jeg har hevet den ud. Det undrede mig bare
lidt, fordi det er så få jeg får til iBook'en.
Mvh
Erling

Fra : Isak Lyberth

Dato : 18-05-05 13:49

Det er en virus eller trojaner, som spreder sig via outlook og outlook
express. Du får den fordi den bliver spredt til email adresser som den
får enten fra nogens addressekartotek, eller den har en liste over email
adresser som den henter en gang et skummelt sted fra. Det er med andre
ord ikke fordi du har en mac eller en windows. Du får den fordi du har
en kendt email adresse.
Microsoft sender forvrigt aldrig advarsler eller programmer ud til
almindelige brugere, og kun i yderst sjældne tilfælde til Microspartnere.

Hilsen Isak