køb af Valnøddetræ
Fra : Thomas Hansen

Dato : 16-05-05 23:50

Hej Gruppe

Jeg vil gerne have mit eget valnøddetræ, så jeg kan blive selvforsynende
med valnødder til min valnøddesnaps.
Men hvor køber jeg et halv stort valnøddetræ? Jeg regner med at jeg skal
have et træ på 2-3 meter så det hurtigt kan begynde at give frugt. Hvad
tror I et træ i den størrelse koster? Jeg er villig til at hente på hele
sjælland hvis det er påkrævet. Men helst på vestsjælland.

Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på med et valnøddetræ? Sol,
skygge, vand, sort osv.

/Thomas

Fra : HMH

Dato : 17-05-05 06:52

Er der ikke noget med, at der er gang i noget avl i dansk regi, der laver
valnøddetræer, der giver frugt som ganske små træer??

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-05-05 08:36

On Tue, 17 May 2005 07:52:11 +0200, "HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk>
wrote:

>Er der ikke noget med, at der er gang i noget avl i dansk regi, der laver
>valnøddetræer, der giver frugt som ganske små træer??

Måske ....

Det siges at den valnøddesort der hedder 'Grøndal' giver nødder allerede
i en ung alder. Men "en ung alder" er vist stadig 4-5 år.

Fra : hansi

Dato : 17-05-05 18:01

Juglans REGIA bliver ca 15-20 m høj ynder sol læ kalkholdig jord der er
veldrænet
pris er efter størelse, en solitær med klump 175-200 cm ca 1500kr eller en
højstammet solitær med trådklump ca 12000kr
så hen i planteskolen og forhør

mvh hansi

news.sqv4cyoluxvtjp@sprinteren...