iPod-køb i USA
Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 16-05-05 19:07

Hej!

hvis jeg køber en iPod i USA, skal jeg så påregne at skulle betale Apple
for en "Apple World Travel Adapter Kit" med de forskellige stik til
verdens lande -- eller kan jeg regne med at det europæiske stik til
strømforsyningen følger med ved bestilling "over there"?

/hc

Fra : Zaphod B

Dato : 16-05-05 19:44

Hans Christian Hansen <junkmail@surfpost.dk> wrote:

> [...]
> verdens lande -- eller kan jeg regne med at det europæiske stik til
> strømforsyningen følger med ved bestilling "over there"?

Det følger ikke med europeisk stikk, mener jeg å ha hørt. Men hvis du
kan leve med en litt mindre elegant løsning, så passer faktisk en vanlig
"eurokabel", den typen som ser ut som et 8-tall, sett fra enden, rett
inn i strømforsyningen.
--
/Z
Remove NOT..INVALID to email

Fra : Henrik Enslev

Dato : 16-05-05 19:53

> [...]

> verdens lande -- eller kan jeg regne med at det europæiske stik til
> strømforsyningen følger med ved bestilling "over there"?

Det er med USA stik. Stikket sidder på en lille dimmer, som man kan
pille af, og sætte et "ottetals" stik ledning i (som man bruger til alm.
transistorradio), eller du kan købe et USA / Europa konverter hos en
isenkræmmer der for 2 $. Hvis du køber worldkit hos Apple, skifter du
den lille dimmer ud, og bliver drænet for ca 50$, men holder stilen.
Your choise.

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 17-05-05 04:15

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> [...]
> isenkræmmer der for 2 $. Hvis du køber worldkit hos Apple, skifter du
> den lille dimmer ud, og bliver drænet for ca 50$, men holder stilen.

Meget oplysende. Mange tak til dig og vor ven fra outer space. Nu skal
jeg vel ikke bruge denne ting overhovedet, hvis jeg charger via et iPod
firewire-kabel, vel? Så denne adapter skal vist bare bruges til at
levere strøm til den iPod dock jeg vil sætte ved mit stereoanlæg -- og i
det kabelrod som hersker på bagsiden af mit stereoanlæg kan jeg sagtens
leve med lidt mere kaos ... så jeg går efter den billige løsning.

/hc

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-05-05 21:05

In article <1gwoazb.3qwyt91vrgrbmN%junkmail@surfpost.dk>,
junkmail@surfpost.dk (Hans Christian Hansen) wrote:

> [...]
> det kabelrod som hersker på bagsiden af mit stereoanlæg kan jeg sagtens
> leve med lidt mere kaos ... så jeg går efter den billige løsning.

Og hvis du har en bærbar Mac af lidt nyere dato, så har du fået både en
ledning med trebenet stik og et lille tobenet stik med til opladeren. De
kan også bruges til opladeren til en iPod. Ja, de passer også til en
AirPort Express for den sags skyld.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Allan

Dato : 19-05-05 11:45

Du kan også gå ind i en el-butik og købe en adapter, sådan en lidt
stort ekstra stik, koster hvis en 50er. Jeg havde sådan en til min
ipod, og da min bærbar også er fra usa kan den bruges til begge. Det
der med at lade op over firewire via en bærbar er lidt et
ledningshelvede er min erfaring.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 19-05-05 19:46

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

Det der med at lade op over firewire via en bærbar er lidt et
> ledningshelvede er min erfaring.

Nej bestemt ikke. Hvis comp og ipod gerne må stå tændte sammen længe
nok, opdaterer man ipod og lader den med een ledning, fikst.