"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in
news:4288685f$0$306$ba624c82@nntp05.dk.telia.net:
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
> news:4287ce48$0$79456$14726298@news.sunsite.dk...
>> Men det værste af det hele var nu de ipod reklamer filmen var fyldt
>> med. I "I Robot" var den der converse reklame ret iriterrende, men
>> det er da intet imod Jessica Biels Ipod reklame, der ovenikøbet
>> vender tilbage 3-4 gange i løbet af filmen. Det er ødelæggende for
>> filmen og fjollet at en person skulle lytte til mp3'er mens hun var i
>> kamp. Disse åbenlyse reklamer kan ikke engang kaldes
>> product-placement, da product placement handler om at få et produkt
>> vist i en film således at den indgår som en naturlig del af
>> handlingen, men den Ipod reklame (man fik endda lige vist at man kan
>> hente musik ned via nettet - smart smart) havde nada med filmen at
>> gøre.
>
> Ah tak, jeg var bange for jeg var den enste som er ved at brække mig
> at de åbenlyse rekvalmer i film... før hen kunne man nøjes med et
> diskret logo i baggrunden hist og her - nu kædes specifikke produkter
> ind i handlingen på en yderst klodset måde
>
>
Ikke kun film, også serier: Stargate SG-1 + Atlantis
Eks mener de i de 2 serier at en kombination af NEC og Dell kan levere
så meget kraft at man kan operere en stargate og dermed rejse til andre
galaxer iløbet af nul komma fem.
2 producenter man ikke kan undgå at se, for deres logos er blevet lavet
lidt større i serierne og stråles direkte ind i kameraerne hver gang de
sidder og leger med et af deres produkter.
--
Frede Hansen