Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto tasker
Fra : Poul

Dato : 15-05-05 18:43

Er på udkig efter en foto taske til mit dSLR + linser. Findes der en foto forretning
i Kbh. området med et godt udvalg?

Det duer ikke at købe den på nettet, jeg bliver nødt til se den og prøve den med
mit udstyr.

Tak og hav en god dag. --Poul

Fra : Bent Fer

Dato : 15-05-05 18:49

Poul wrote:
> [...]
> foto forretning i Kbh. området med et godt udvalg?
>
> Det duer ikke at købe den på nettet, jeg bliver nødt til se den og

Photografica Skinnergade, de har et pænt udvalg

mvh Bent Fer

Fra : Poul

Dato : 15-05-05 19:26

Tak for det.

Fra : ab©

Dato : 15-05-05 19:49

> Poul wrote:
> Er på udkig efter en foto taske til mit dSLR + linser. Findes der en
> foto forretning i Kbh. området med et godt udvalg?

Ja, og efterfølgende skal man godt nok have en tyk tegnedreng for ikke at
falde for fristelsen til at købe udenlands. Sammenligner jeg mit nyindkøbte
"Tamrac Pro 12" med "Lowepro Commercial AW (20010)" kan jeg konstatere, at
denne taske (der på div. fotos "ser ud til" at være stort set identisk),
koster ca. 3 gange den pris, jeg har givet her:

http://www.directshopper.de/tamrac-pro-12-schwarz-5612_search_p

ab

Fra : Poul

Dato : 16-05-05 09:56

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message news:428799b2$0$755$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> (der på div. fotos "ser ud til" at være stort set identisk), koster ca. 3 gange den pris, jeg har givet her:

Ja sådan er det desværre. Men finder jeg en identificer-bar taske der passer til mit
udstyr, er jeg ikke bleg for at prøve at finde den billigere på nettet...

Fra : Lasse Elmer

Dato : 15-05-05 19:51

:>> Poul wrote:
> [...]

Pusigt.. Jeg havde tænkt mig at stille nøjagtigt det samme spørgsmål. Bare
med Århus i stedet for KBH.

Så er der nogen som kan anbefale en god forhandler hvad angår fototasker (og
stativer) i Århus. På forhånd tak.

Lasse Elmer

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-05-05 20:55

In article <42879a07$0$641$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Lasse Elmer wrote:

> [...]
> med Århus i stedet for KBH.
>
> Så er der nogen som kan anbefale en god forhandler hvad angår fototasker (og

Fotohandleren i busgaden har en del, og det tror jeg de fleste har.
De er som regel ikke meget mere end 50% dyrere end nettet.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 16-05-05 08:54

Lasse Elmer wrote:
> Pusigt.. Jeg havde tænkt mig at stille nøjagtigt det samme spørgsmål. Bare
> med Århus i stedet for KBH.

Japan Photo i Bruunsgade har en del.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Lasse Elmer

Dato : 16-05-05 11:21

Tak for svar.

Hmmm... synes en vis "overpris" i forhold til nettet er ok, når man bruger
en ekspedients tid på vejledning. Selvfølgelig ikke hvis prisen er grotesk,
men service koster vel lidt i en forretning...

Lasse Elmer

Fra : Per O.

Dato : 16-05-05 13:10

"Lasse Elmer" <lasseelmer@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en ekspedients tid på vejledning. Selvfølgelig ikke hvis prisen er
> grotesk, men service koster vel lidt i en forretning...

Jeg ved de tjener så meget på tasker at de griner sig halvt ihjel når de kan
sælge en taske til en stakkel som lige tror han har sparet en masse penge på
kameraet ...

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 15-05-05 20:33

"Poul" <pouls_edb_nospam@post.tele.dk> wrote in message
> Er på udkig efter en foto taske til mit dSLR + linser. Findes der en foto
> forretning
> i Kbh. området med et godt udvalg?

Goecker (www.goecker.dk) tæt ved Nørrebro Station har et stort udvalg af
Lowepro og Crumpler.
De giver god betjening, men jeg ved ikke om de handler med private (ikke
moms registrerede) - men mon ikke.

> Det duer ikke at købe den på nettet, jeg bliver nødt til se den og prøve
> den med
> mit udstyr.

Netop - havde det ikke været for Goecker's gode råd havde jeg købt en taske
der er for lille.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 15-05-05 20:40

On Sun, 15 May 2005 21:32:49 +0200, "Mogens Hansen"
<mogens_h@dk-online.dk> wrote:

> [...]
>Lowepro og Crumpler.
>De giver god betjening, men jeg ved ikke om de handler med private (ikke

Det fremgår af deres hjemmeside at de ikke handler med private.

"Generelle vilkår:

Goecker A/S betjener udelukkende momsregistrede virksomheder og
offentlige institutioner.
Private personer kan ikke handle med Goecker A/S. "

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Steen Larsen

Dato : 15-05-05 20:52

In article <pb9f815hbick5kq4irnehrgrmad95jjeif@4ax.com>,
Tommy Jensen <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> wrote:

> [...]
> Private personer kan ikke handle med Goecker A/S. "
>

> MVH Tommy Jensen
> Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Jeg ved Photographica.dk i Skindergade har et stort udvalg og de handler
med alle.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 16-05-05 08:55

Tommy Jensen wrote:
> Det fremgår af deres hjemmeside at de ikke handler med private.

Det er diskuteret tidligere igruppen, og iflg. Jens B er de
"græsk/katolske" så længe du kan smide nogle kroner i bordet

Fra : Tommy Jensen

Dato : 16-05-05 09:27

On Mon, 16 May 2005 09:55:29 +0200, Thomas Schreiber
<REMOVEnews@schreiber.se> wrote:

>Det er diskuteret tidligere igruppen, og iflg. Jens B er de
>"græsk/katolske" så længe du kan smide nogle kroner i bordet

Ok, det har jeg ikke set men det lyder jo godt da jeg bor i NV.

Fra : Poul

Dato : 16-05-05 09:54

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> wrote in message news:428851f0$0$79464$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er diskuteret tidligere igruppen, og iflg. Jens B er de "græsk/katolske" så længe du kan smide nogle kroner i
> bordet

Jamen så vil jeg prøve at smide nogle kr. på bordet

Tak for oplysningerne - jeg vil prøve at kigge hos Goeckers og Photographica.

-- Poul

Fra : Lars Holst

Dato : 15-05-05 21:36

"Poul" <pouls_edb_nospam@post.tele.dk> said in

> [...]
> foto forretning i Kbh. området med et godt udvalg?
>
> Det duer ikke at købe den på nettet, jeg bliver nødt til se den og

Jeg har valgt denne taske:
http://www.lowepro.com/Products/Backpacks/notebook_camera/Rolling_CompuTrek
ker_Plus_AW.aspx

hos cyberphoto i Sverige.
Jeg sparede derved ca. 1000,- og er meget glad for tasken.

Mit er dog oftest at rejse langt med bil eller fly og jeg skal have andet
end bare kamera med.
Notebook og en masse kabler; diktafon, kompas, GPS etc.
og så kan den både rulle og bruges som rygsæk og er godkendt som
håndbagage.

Der er nogle gange mange parametre at tjekke.

--
Lars Holst