PS2 keybord
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-05-05 14:55

NU da Apple selv reklamerer med at man kan bruge PS2 keybords i
forbindelse med ex mini'en bliver jeg lidt nysgerrig.
Er der nogen der har erfaring med sådanne adaptere og i givet fald
virker alle elelr skal man have fat i en speciel én?

Jeg vil nemlig gerne skrotte Apples keybords og istedet anvende et af de
gamle grime IBM tstature istedt. Er det no-go oder?

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 15-05-05 15:50

nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> NU da Apple selv reklamerer med at man kan bruge PS2 keybords i
> forbindelse med ex mini'en

Hvor henne ser du det?

> Er der nogen der har erfaring med sådanne adaptere og i givet fald
> virker alle elelr skal man have fat i en speciel én?

Jeg købte en lille lilla 20 kroners ps/2 til USB konverter, blot for
at opdage, at den kræver en særlig understøttelse i tastaturet,
hvilket betød at mine gamle IBM tastaturer ikke virker. Jeg har dog
hørt, at eks. den adaptor Zitech sælger burde virke. Til gengæld
koster den omkring 130,-.

Ham her har i hvert fald fået noget til at virke:
http://homepage.mac.com/blakej78/PhotoAlbum23.html

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-05-05 16:02

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Hvor henne ser du det?

hmm jeg kan ikke finde det... mener de nævnte det i forbidelse med
intorduktionen af mini'en, men jeg blander muligvis brugeres erfaringer
med ind.

> Jeg købte en lille lilla 20 kroners ps/2 til USB konverter, blot for
> at opdage, at den kræver en særlig understøttelse i tastaturet,
> hvilket betød at mine gamle IBM tastaturer ikke virker.

øv... hmm dvs jeg mener at PS2 museporten er den lilla'e og
keyportporten er den grønne. Kanske det er derfor du oplevede at det
ikke virkede.

> Jeg har dog
> hørt, at eks. den adaptor Zitech sælger burde virke. Til gengæld
> koster den omkring 130,-.

Den har jeg osse kigget på - den ser ud til at have såvel port til mus
som keybord.

> Ham her har i hvert fald fået noget til at virke:
> http://homepage.mac.com/blakej78/PhotoAlbum23.html

nice det vil jeg se på.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 15-05-05 16:27

> [...]

> øv... hmm dvs jeg mener at PS2 museporten er den lilla'e og
> keyportporten er den grønne. Kanske det er derfor du oplevede at det

Du husker forkert.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-05-05 17:22

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Du husker forkert.

det lyder lidt øv... jeg må sætte min lid til at Zitech's dims kan
bruges

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Michael Holm

Dato : 15-05-05 17:50

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> det lyder lidt øv... jeg må sætte min lid til at Zitech's dims kan
> bruges

jeg har nogle stykker af sådan nogle små "USB-til-noget gammeldags"
stik, som kommer med når man køber logicth mus
Kan man bruge sådan en omvendt ? og til tastatur ? hvis man kan er du
velkommen til at kigge forbi efter en.
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-05-05 18:10

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> jeg har nogle stykker af sådan nogle små "USB-til-noget gammeldags"
> stik, som kommer med når man køber logicth mus
> Kan man bruge sådan en omvendt ? og til tastatur ?

De plejer at vende den forkerte vej sådan en har jeg nemlig osse

> hvis man kan er du
> velkommen til at kigge forbi efter en.

takker

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-05 17:50

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> det lyder lidt øv... jeg må sætte min lid til at Zitech's dims kan
> bruges

Zitech's dims dutter fint, eneste problem er blot mit tsaturs alder
(årgang 1982) - Det har ingen windows eller meta tast. Dvs hvis jeg vil
beholder såvel ctrl, alt og skifte tasten er jeg nød til at droppe Caps
lock for at kunne mappe en ævle-tast

Nå men det virker inkl. alle F-tasterne osv. Det tror jeg bliver glad
for i længden - endelig et ordenligt skrive tastatur på min G5, der ikke
bliver flimsy i løbet af en md. eller to og skal renses for at fungere
nogenlunde ordenligt.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 07-06-05 22:00

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> Zitech's dims dutter fint, eneste problem er blot mit tsaturs alder

Fedt!

> (årgang 1982) - Det har ingen windows eller meta tast. Dvs hvis jeg vil
> beholder såvel ctrl, alt og skifte tasten er jeg nød til at droppe Caps
> lock for at kunne mappe en ævle-tast

Jeg mapper i forvejen caps-lock til den mere fornuftige Ctrl, det
sparer både tid og bøvl. Har du nogensinde brugt caps-lock?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-06-05 12:16

> Fedt!

> Jeg mapper i forvejen caps-lock til den mere fornuftige Ctrl, det
> sparer både tid og bøvl. Har du nogensinde brugt caps-lock?

ja ved en fejl. nu er den mappet til ALT.