TeamSpeak
Fra : Oliver

Dato : 14-05-05 22:28

Vi er et par gutter som spiller lidt BF1942 online et par gange om måneden
og gerne vil prøve TS.

Vi har ikke selv mulighed for at sætte vores egen server op, og vil høre om
der findes et sted hvor vi kan leje os ind på en dansk server og få adgang
til at create en privat channel med password, eller endnu bedre - en public
TS-server uden brugerbetaling ?

Hilsen Oliver

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-05 23:13

Hvis i spiller online på bredbånd kan i sætte en ts-server op.....

Giv os lidt flere info om forbindelse samt router+firewall, så guider jeg
dig igennem...

Fra : Oliver

Dato : 15-05-05 23:00

> Hvis i spiller online på bredbånd kan i sætte en ts-server op.....
> Giv os lidt flere info om forbindelse samt router+firewall, så guider jeg
> dig igennem...

Mange tak for tilbudet, men ingen af os har mulighed for at bygge en
sekundær PC op med egen IP-adresse, hvilket - ifølge en kammerat, er et must
for at sætte en TS-server op.

Hilsen Oliver

Fra : StoneWare

Dato : 15-05-05 11:23

> Mange tak for tilbudet, men ingen af os har mulighed for at bygge en
> sekundær PC op med egen IP-adresse, hvilket - ifølge en kammerat, er et
> [...]

Den kammerat han ved ikke en dyt om hvad han snakker om.....alle kan starte
deres egen TS server med et minimum af viden om netværk !!

Fra : Mads Bahrt

Dato : 15-05-05 23:58

StoneWare wrote:
> Den kammerat han ved ikke en dyt om hvad han snakker om.....alle kan starte
> deres egen TS server med et minimum af viden om netværk !!
Og for at uddybe lidt:
En af jeres computere kan sagtens køre TS-server processen samtidig med
at den kobler på den lige som de andre klienter.

Fra : Oliver

Dato : 16-05-05 14:32

> Og for at uddybe lidt:
> En af jeres computere kan sagtens køre TS-server processen samtidig med
> at den kobler på den lige som de andre klienter.

Jeg mener at han sagde det således, at man ikke kunne køre både server og
klient på samme PC medmindre at man havde rådighed over flere IP adresser
fordi en klient ikke kan joine en server der har samme IP som klienten.

Men hvor ressourcekrævende er det at køre både server og klient samtidig med
at man spiller BF42 online med 63 andre spillere. Kan AMD Athlon 2500+,
1024mb Ram og ADSL 1024/512 trække det hele tilfredsstillende ?

Hilsen Oliver

Fra : Mads Bahrt

Dato : 16-05-05 15:51

Oliver wrote:

> [...]
> at man spiller BF42 online med 63 andre spillere. Kan AMD Athlon 2500+,
> 1024mb Ram og ADSL 1024/512 trække det hele tilfredsstillende ?

Det er ikke rigtigt hvad din ven siger. Du kan sagtens hoste på en IP og
joine fra den samme.
Ang. ressourcer er det ikke noget problem. TS er meget lidt belastende.
Det primære ressourcekrav er båndbredde. Hvis du vil have de 63 andre
spillere med skal du have en rimeligt heftig linje. Men du kan sagtens
have et par stykker på en 1024/512 linje samtidig med at du spiller på
linjen.

MVH
Mads

Fra : Oliver

Dato : 16-05-05 21:03

> [...]
> spillere med skal du have en rimeligt heftig linje. Men du kan sagtens
> have et par stykker på en 1024/512 linje samtidig med at du spiller på

Vi er kun 4 til TS men spiller BF1942 på en 64 player server, så vi må da
lige afprøve at køre vores egen TS-server. Hvis nu det skulle kører ad H..
til, har du så et hint til hvor man evt. kan leje sig ind på en TS server ?

Hilsen Oliver

P.S. Min kammerat kommer til at gi' kvajebajer for at få mig til at poste
vrøvl her i gruppen

Fra : Ding-Dong

Dato : 16-05-05 22:00

Oliver skrev i en meddelelse
> Hvis nu det skulle kører ad H..
> til, har du så et hint til hvor man evt. kan leje sig ind på en TS server
> ?
Såfremt det skulle køre af H. til så er det ikke pga. TS:c)

> Hilsen Oliver
>
> P.S. Min kammerat kommer til at gi' kvajebajer for at få mig til at poste
> vrøvl her i gruppen
Du skal ikke lade dig nøjes med en enkelt;c)

Med spilsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Ding-Dong

Dato : 16-05-05 18:53

> [...]
> klient på samme PC medmindre at man havde rådighed over flere IP adresser
> fordi en klient ikke kan joine en server der har samme IP som klienten.

Man joiner netop ikke den samme IP som de andre gør.
Jeg hoster i ny og næ en TS på min maskine og dem der joiner bruger den ip
jeg har givet til dem, som jo er mit 'ansigt' ud af til, men jeg selv joiner
via den interne/lokale ip:c)
Ingen problemer der.
God vind med det

Ding-Dong