opskrifter og trends
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-05-05 15:40

Hej NG,

havde i dag en pudsig oplevelse. Jeg fik lige pludselig lyst til at lave god
gameldags stuvet hvidkål. Da det var længe siden jeg havde lavet det gik jeg
ind på google og skrev "stuvet hvidkål"

Resultat: ikke EN eneste opskrift.

Der var masser af hits, men når man kiggede dem efter så var det pskrifter
på kogt hvidkål i jævnet mælk.

Suk, så er det man føler sig gammel, når ikke engang opskrifter er som de
var engang

Nå fandt da heldigvis den "rigtige" opskrift, da jeg jo kunne huske hvor jeg
havde den fra.

Så den får I lige her:

http://www.toersleff.dk/3_opskrifter/Action.Lasso?-Response=..%2f3_opskrifter%2fprint_opskrift_3.htm&-Search=Action&-Table=layout%20%231&-token.oid=hus&-Database=opskrifterdb&-KeyValue=33808

Peter

Fra : Mogens

Dato : 15-05-05 06:28

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> var engang
>
> Nå fandt da heldigvis den "rigtige" opskrift, da jeg jo kunne huske hvor jeg

Ja stuvet hvidkål er en herlig spise, men jeg har nu altid fået en
"forkert" opskrift med kogt hvidkål i jævnet mælk. Så den rigtige skal
da prøves til næste sæson.

Men du er vel lidt sent ude nu hvor hvidkålssæsonen er overstået - i
hvert fald herover i det mørke Jylland. Det er en 2-3 uger siden jeg
sidst så et hvidkålshoved.

En søgning som den du lavede her kunne ivørigt med fordel gøres sådan:
"stuvet hvidkål" -hvedemel -mel

Så får du kun forekomster hvor "stuvet hvidkål" indgår og hvor hvedemel
og mel ikke forekommer

Mogens