DVD-brænding
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-05-05 13:23

Hej,

Jeg er ikke klar over, om dette problem er opstået med Tiger, eller
om brænderen i en G5 dual 1.8 bare er noget skrammel, for jeg har
ikke tidligere forsøgt at brænde på DVD-skiver, så vidt jeg husker,
men har lige opdaget, at den nægter at brænde på selv Verbatim 4x
DVD-R, hvilket undrer mig meget.

Fejlmeddelelsen er denne:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/mac/ingen_dvd.png>. Som jeg ser
det, så understøtter drevet brænding på både -R, +R, -RW og +RW,
men den kan ikke brænde på en eneste af mine skiver. Er drevet bare
uhyre sart og hvilke mærke skiver skal man i så fald vælge?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper

Dato : 14-05-05 13:44

> [...]
> men den kan ikke brænde på en eneste af mine skiver. Er drevet bare
> uhyre sart og hvilke mærke skiver skal man i så fald vælge?

Måske er det drevet der skal renses for den skal kunne brænde Verbatim.

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 14-05-05 13:56

> [...]
> men den kan ikke brænde på en eneste af mine skiver. Er drevet bare
> uhyre sart og hvilke mærke skiver skal man i så fald vælge?

Prøv at checke Softwareopdatering.

Der er lige kommet både firmwareopdatering og opdatering til Superdrive,
måske kan det gøre en forskel.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-05-05 14:16

Mogens Thyregod skrev:

> Der er lige kommet både firmwareopdatering og opdatering til
> Superdrive, måske kan det gøre en forskel.

Jeg kører allerede med nyeste firmware. Den hedder C03D og den
kom engang sidst i april, så vidt jeg husker.

Har lige opdaget, at hvis jeg booter til 10.3.9, så kan jeg fint
brænde på både DVD-R, DVD+R, DVD-RW og DVD+RW på både Ritek,
DataWrite og Verbatim-skiver, men 10.4 kommer med samme fejl som
vist tidligere uanset hvilken type blank DVD-skive, jeg propper i.

10.4 kan godt læse en brændt DVD-skive og kan også slette en DVD
+/-RW, men kan ikke mounte den, når den er blevet slettet, da det
udløser samme fejl.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 23-05-05 17:30

On 14/05/05 15:16, in article d654oa.q0.1@tgm.dyndns.dk, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> 10.4 kan godt læse en brændt DVD-skive og kan også slette en DVD
> +/-RW, men kan ikke mounte den, når den er blevet slettet, da det

Hvad er det for en firmware opdatering, og hvor kan man hente den?

Carsten

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 23-05-05 17:36

Carsten & Uni Vous Ortmann <vousortmann@mail.dk> wrote:

> [...]
[snip]

>Hvad er det for en firmware opdatering, og hvor kan man hente den?

Softwareopdatering

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-05-05 20:33

Carsten & Uni Vous Ortmann skrev:

> Hvad er det for en firmware opdatering, og hvor kan man hente
> den?

Hvis du har kørt funktionen Softwareopdatering oppe i æble-menuen,
så skulle du gerne se den, hvis du har brug for den.

Det er følgende opdatering jeg taler om og som nævnt på siden, så
er der tale om en firmwareopdateringen da det er selve drevet, der
opdateres.

<http://www.apple.com/support/downloads/superdrivefirmwareupdate.html>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-05-05 18:02

Thomas G. Madsen skrev:

> Fejlmeddelelsen er denne:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/mac/ingen_dvd.png>.

Fandt en midlertidig løsning her:
<http://www.frozennorth.org/C2011481421/E1617705938/>
Håber de snart sender en opdatering ud, som retter det problem.

--
Hilsen
Madsen