Hvordan får vi ham til at drikke kaffe? :)
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-05-01 22:36

Vi har en mission :)

Vi er flere kaffedrikkende i en klub, vi har lige en enkelt vi ikke
har fået omvendt endnu.

Han kan godt lide Cappucino, som vist også var sådan jeg startede med
at drikke kaffe. Men den ægte vare, det holder han sig langt væk fra.

Så er det I skal komme med ideer til hvordan vi får hældt det sorte
guld i halsen på ham.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Zilly ink

Dato : 30-05-01 23:44

Køb en lækker kaffe!!
Lavazza, Illy eller lign.
Eller / og...
Gå til en rigtig kaffehandler og køb gode java ell. moccabønner og kværn dem selv.
Pas på de ikke bliver brændte / meget varme ved elektrisk kværn.
(dette gør kaffen bitter)
Server den uden mælk, men med en knivspids sukker.

--
Anja & Flemming
http://home.worldonline.dk/~flem/main_page.htm

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 31-05-01 13:59

"Lasse Hedegaard" skrev i en meddelelse

> Vi har en mission :)

Og det er jo en vigtig mission

> [...]
> at drikke kaffe. Men den ægte vare, det holder han sig langt væk fra.
>
> Så er det I skal komme med ideer til hvordan vi får hældt det sorte

I min gruppe på Aalborg Uni. har vi haft god succes med at servere god kaffe
fra stempelkande af friskmalede bønner med en smule sukker i.

Vi manglede dog stadig en, men hun fik taget hul på kaffedrikkeriet ved at
vende sig til smagen med lidt whiskey, fløde og brun farin.... og
efterhånden kom der mindre og mindre af det "irske" i og mere og mere kaffe,
så det endte faktisk med, at hun drak næsten "ren" kaffe....

Så nu vil tiden vise, om det var det der skulle til.

Kåre

Fra : Ole Larsen

Dato : 31-05-01 17:19

Lasse Hedegaard skrev i meddelelsen
> [...]
>at drikke kaffe. Men den ægte vare, det holder han sig langt væk fra.
>
>Så er det I skal komme med ideer til hvordan vi får hældt det sorte

Hvorfor i al verden skal man lokke nogen til at drikke kaffe ? Eller i det
hele taget prøve at få andre til at gøre som en selv ? Er det ikke i
virkeligheden udtryk for en arrogant tro på, at andre er galt på den ? Man
kunne egentlig vende den og sige, at hvis han ikke giver sig, har han måske
bevist krav om en personlig frihed, din holdning ikke forstår ? Sådan, for
nu at være helt hellig ( her skulle være en smiley - det er jo så populært -
men jeg kan ikke lige huske.... )

Ole
Der er såååå glaad for at NYrup havde tid til at tale med den gamle
terrorist, men ikke til at tale med Dalai Lama

Fra : Mimi

Dato : 31-05-01 17:34

Hej
Her giver jeg Ole ret.
Hvorfor tvinge folk til at drikke kaffe. Jeg er selv en af dem, der ikke drikker
det, for jeg kan simpelthen ikke lide det. Det må folk altså bare acceptere. Kan
man ikke hygge sig sammen uden alle nødvendigvis drikker eller spiser det samme?

vh Mimi

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 31-05-01 22:02

Mimi skrev:

>Hvorfor tvinge folk til at drikke kaffe. Jeg er selv en af dem, der ikke drikker
>det, for jeg kan simpelthen ikke lide det.

Det kunne jeg heller ikke i starten, det kunne jeg heller ikke med øl
og så meget andet.

>Det må folk altså bare acceptere.

Det gør vi sådan set også, men det er blevet lidt 'tradition' at mobbe
ham, og så vil vi jo gerne se om vi kan få ham 'omvendt', vi andre
elsker jo kaffe...

>Kan man ikke hygge sig sammen uden alle nødvendigvis drikker eller spiser det samme?

Helt sikkert - du misforstår.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 31-05-01 22:01

Ole Larsen skrev:

>Hvorfor i al verden skal man lokke nogen til at drikke kaffe ?

Jeg skrev mit indlæg lidt humoristisk - allerede i første linie var
der en smiley.

Vi andre elsker kaffe, og synes det er synd han ikke drikker det.
Selvfølgelig accepterer vi det inderst inde, men over for ham er vi da
'nødt til' at mobbe ham :)

Jeg takker for de andres svar, det kunne være vi skulle få fat i noget
'ordentlig' kaffe...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 31-05-01 22:27

Således skrev Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> i
dk.kultur.mad+drikke Thu, 31 May 2001 23:01:23 +0200:

>Vi andre elsker kaffe, og synes det er synd han ikke drikker det.
>Selvfølgelig accepterer vi det inderst inde

Right....

Er han en af de dersens thedrikkere?

En ide kunne måske også være at lave lidt bagværk eller noget dessert
med kaffe i?

Så kan det jo være at han vænner sig til smagen.

Knud
--
"There is no such thing as strong coffee, but only weak people!"
- from Francis Fugate's Arbuckles: The Coffee That Won the West

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 31-05-01 22:30

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i dk.kultur.mad+drikke
Thu, 31 May 2001 23:26:42 +0200:

>En ide kunne måske også være at lave lidt bagværk eller noget dessert
>med kaffe i?
>
>Så kan det jo være at han vænner sig til smagen.

Pokkers. Jeg ser lige at han drikker cappucino, så vil det jo nok ikke
hjælpe noget at lave bagværk med kaffe i.

En rulle tape og en tragt.

The ultimate solution.

Knud
--
Noir Comme le diable, chaud comme l'enfer,
pur comme un ange, doux comme l'amour."

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 31-05-01 23:18

Knud Winckelmann skrev:

>Pokkers. Jeg ser lige at han drikker cappucino, så vil det jo nok ikke
>hjælpe noget at lave bagværk med kaffe i.

Det kunne være jeg skulle lave det alligevel, det smager jo godt :)

>En rulle tape og en tragt.
>The ultimate solution.

Og så er der dømt halsbrand :)

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 31-05-01 23:17

Knud Winckelmann skrev:

>Er han en af de dersens thedrikkere?

Ja - fydaføj :)

>En ide kunne måske også være at lave lidt bagværk eller noget dessert
>med kaffe i?

Hmm, min søster ELSKER alt med kaffe-smag, undtagen kaffe :)

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-06-01 06:08

Lasse Hedegaard skrev i meddelelsen
<14cdhtce5g23979f9m0u5kcmfgtg2pk4gq@news.inet.tele.dk>...

>Jeg skrev mit indlæg lidt humoristisk - allerede i første linie var
>der en smiley.

OK - som du så i mit svar, har jeg en forkvaklet holdning til smileys.
Dine øvrige svar tyder på, at han er en heldig person: I holder af ham.

> [...]
>'nødt til' at mobbe ham :)
>
>Jeg takker for de andres svar, det kunne være vi skulle få fat i noget

Hvis ikke øko-sødmælk i kaffe er helt OT, kunne Mount Kenya lavet på den 10
kantede Italienske alu-dims
være svaret.

>venligst,
>Lasse Hedegaard

Ole,

Fra : Ms. Krabappel

Dato : 01-06-01 15:30

Ole Larsen <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

> Hvis ikke øko-sødmælk i kaffe er helt OT, kunne Mount Kenya lavet på den
10
> kantede Italienske alu-dims
> være svaret.

Den hedder "Caffettiera", tak!
De fleste italienske malede kaffe fx Illy er malet til alu-dimsen, med
mindre de er specifik for espresso.
Og den duer ikke i alu-dimsen... den findes i Magasin i en ny, avanceret
model, som skummer som en ægte espresso og laver en rasende god kaffe, den
hedder Brikka og producenten er Bialetti. "Køb den"!

Sandra

Fra : ole larsen

Dato : 04-06-01 11:51

Ms. Krabappel <sandra@nospam.dk> skrev i en > >
> [...]
> model, som skummer som en ægte espresso og laver en rasende god kaffe, den
> hedder Brikka og producenten er Bialetti. "Køb den"!

Takker og overvejer omend jeg da benytter min alu-dims med fornøjelse

Ole

Fra : Christian Bech

Dato : 06-06-01 00:46

Ms. Krabappel <sandra@nospam.dk> wrote:

> [...]
> model, som skummer som en ægte espresso og laver en rasende god kaffe, den
> hedder Brikka og producenten er Bialetti. "Køb den"!

Kunne du ikke overtales til at lave et lille crash-course om alu-dimsen
for den typiske danske tjæredrikker? Jeg købte min alu-dims i et gement
supermarked i Figline Valdarno - i øvrigt til en tredjedel af
isenkræmmerprisen i Danmark - i marts sidste år, men har stort set ikke
brugt den siden pga. upassende bønner. Kort sagt: hvilke kaffer vil du
anbefale til monsteret.

Måske er den også gemt langt inde i skabet fordi den minder mig for
meget om at køre fra München og gennem Østrig i sne og slud for så at
krydse grænsen til Italien i blændende solskin, blive overhalet af syv
Ferrarier på stribe og senere at opleve at et supermarked både kan rumme
delikatesser og uforlignelige grøntafdelinger. Og så er det jeg kommer
til at kigge ud af mit vindue gennem gråvejret over på parkeringspladsen
foran den lokale Føtex. Og så slår kaffe ikke til længere!

--
- Christian. "Og naar de Skillerum, der lukker om Staterne,
Nationaliteten, om føje Tid falder for den kosmopolitiske

Fra : Søren Rohde

Dato : 04-06-01 22:14

Hej,

Jeg lærte kaffedrikningen på den hærde måde da jeg stod i lære. Jeg havde
aldrig drukket det stads før, men pludselig en dag havde en venlig kunde
lavet en kop skoldhed tjære, hvor skeen næsten kunne stå selv. Jeg var for
genert til at sige nej tak, og koppen var fyldt til randen så jeg ikke kunne
hælde mæl eller vand i. Jeg mandede mig op og drak med godt mog... Kort tid
efter var jeg ved at lave i mine overalls, og jeg kunne ikke sidde stille
resten af dagen. Sjovt for de andre, men lidt for live for mig. Men jeg
lærte det og har drukket det som man her i landet kalder kaffe lige siden.
Jeg er ikke enig i at begyndere skal have sukker i. Det smager efter min
mening rædselsfuldt - og jeg har altid kun kunnet drikke kaffen rå.

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk