Tagrenovering foretaget Jyst Tagteknik.
Fra : lauridsen.lethvig

Dato : 13-05-05 18:43

I vores tag er 2 tagplader (B7) der er knækkede og så er de gamle
tætningsbånd smuldrede både i tagryg og ude ved stern.Dette arbejde skal
Jysk Tagteknik udføre for os og så er mit spørgsmål i hvilken rækkefølge at
dette bør udføres--før eller efter afrensning af taget med deres
højtryksudstyr.De skal også sluttelig male vores tag og kan det mon være
maleren der kommer som skal skifte tætningsbånd og de 2 knækkede plader?

Håber meget at der er nogle der kan hjælpe os og komme med svar til os--MVH.
Johnny og Gitte.

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 13-05-05 19:04

"lauridsen.lethvig" <lauridsen.lethvig@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> maleren der kommer som skal skifte tætningsbånd og de 2 knækkede plader?
>
> Håber meget at der er nogle der kan hjælpe os og komme med svar til

Hej

Hvad skal i give for en afrensning og maling?

Br,
Morten

Fra : lauridsen.lethvig

Dato : 13-05-05 23:33

24.450,- 116 m2 beregnet tagareal med høj rejsning på taget.
Johnny.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-05-05 22:00

lauridsen.lethvig wrote:
> [...]
> med deres højtryksudstyr.De skal også sluttelig male vores tag og kan
> det mon være maleren der kommer som skal skifte tætningsbånd og de 2

Maleren udskifter næppe tætningsbånd og da slet ikke tagplader. I øvrigt
ville jeg sørge for et tæt tag, før jeg fik det renset (spulet). Rækkefælgen
må derfor være:

1. Udskiftning af tætningsbånd og defekte plader.
2. Afrensning af tag.
3. Maling af tag.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : lauridsen.lethvig

Dato : 13-05-05 23:51

Ja-men nu har de været og afrense vores tag og jeg syntes også at det var
sindsygt at de ikke udskiftede tætningsbånd og de 2 knækkede plader da det
er det der står på det skriftlige tilbud vi har fra dem.Derfor ringede jeg
til deres kontor i Greve og sagde at jeg fandt det mærkeligt at de ikke
havde udskiftet tætningsbånd og de 2 plader inden højtryksafrensningen.Der
gav man mig også ret i at det burde være gjort forinden afrensning.
De sagde at de ville snakke med de 2 fyre de havde haft ude hos os og så
melde tilbage.Det var i onsdags d.11-5 men de har ikke ringet tilbage til
os på trods af at de både har vores nummer hjemtil og mit mobilnummer så de
ville kunne nå mig på mit arbejde.
Hvis man går ind på www.jysktagteknik.dk under tagrenovering og den der
hedder video kan man se hvordan de foretager en tagrenovering--bla. at taget
gennemgås og alle løse skruer efterspændes og at de også renser enderne af
pladerne ved stern lige over tagrenden--begge disse ting er ikke
foretaget -så gad vide om det er et fuskerfirma.
Og gad vide hvor længe der skal gå før at de maler taget-nu har det været
tørvejr både torsdag og fredag-er der mon nogen der kan fortælle hvor længe
der gik mellem deres afrensning og maling af tag.
Men hvorom alting er ligger det sådan at de får ingen penge før alt er
fortaget korrekt.

MVH johnny.

Fra : ***Fr@nk***

Dato : 14-05-05 09:21

Hej.

> Maleren udskifter næppe tætningsbånd og da slet ikke tagplader.

Jo, vi laver både udskiftning, vask og maling.

> ville jeg sørge for et tæt tag, før jeg fik det renset (spulet).
> Rækkefælgen
> må derfor være:

Kommer an på hvor skadet pladerne er.

> 1. Udskiftning af tætningsbånd og defekte plader.
> 2. Afrensning af tag.
> 3. Maling af tag.

Ingen tætningbånd før taget er vasket og malet, da du eller lukker alt snavs
inde.

Mvh.
Frank.
Holmegaard Tagmaling
www.tagmalerne.dk

Fra : ***Fr@nk***

Dato : 14-05-05 09:17

Hej.

Hvis pladerne er helt knækkede afrenses manuelt ved pladerne og derefter
udskiftning.
Hvis pladerne er revnet men ikke knækket helt, vaskes taget ned inden
udskiftning.

Man spænder først pladerne efter når taget er afrenset, så er man sikker på
at alt møg er ude.
Kanter afrenses manuelt med stålbørste, mens taget er vådt, da man eller
spreder asbest over alt.

Taget algebehandles.

Kanter males manuelt med pensel eller svamp.

Til slut males taget med et airless maleanlæg 2 gange.

Pris på tag under 35 grader taghældning 98,- pr. m2 incl moms
Pris på tag over 35 grader taghældning 148,- pr. m2 incl moms.

Man opkræver da ikke betaling før arbejdet er helt færdigt.

Normalt går der mellem 2 og 7 dage fra start til slut.
Man maler ikke et tag samme dag man har renset det, medmindre vi har sommer
og 20 graders varme.
Alt fugt i samlinger skal væk først.

Mvh.
Frank.
Holmegaard Tagmaling
www.tagmalerne.dk

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 14-05-05 20:47

***Fr@nk*** wrote:
> [...]
>
> Pris på tag under 35 grader taghældning 98,- pr. m2 incl moms
> Pris på tag over 35 grader taghældning 148,- pr. m2 incl moms.

Det er nogle hampre priser, fik afrenset og malet tag sidste år, 460
kvm. for 20.000kr. men det er jo så også i Jylland

Tommy

Fra : ***Fr@nk***

Dato : 15-05-05 06:02

Hej.

"Tommy Hjorth" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nogle hampre priser, fik afrenset og malet tag sidste år, 460 kvm.
> for 20.000kr. men det er jo så også i Jylland

Ja vi sjællænder er nogle grådige folk.
Den pris du har betalt kan ikke engang dække matrialerne og deponering af
filtre.
Så det må siges at du har fået lavet dit tag meget billigt.

Jeg var ikke klar over at jyder arbejdede gratis.

Mvh.
Frank.
Holmegaard Tagmaling
www.tagmalerne.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-05 07:42

On Sun, 15 May 2005 07:02:18 +0200, "***Fr@nk***"
<Frank.opel@gmx.netdk> skrev:

> [...]
>filtre.
>Så det må siges at du har fået lavet dit tag meget billigt.
>
>Jeg var ikke klar over at jyder arbejdede gratis.

ja ja men der står ikke om det er med, eller uden moms.

jeg har også et lille garagetag der skal males, i vestsj. nogen
intereseret?

Men ellers må vi desværre nok regne med at vores mesterpriser vil få
en hård konkutence. Godt man ikke er 25 år, åg nystartet.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 14-05-05 09:33

"lauridsen.lethvig" <lauridsen.lethvig@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> maleren der kommer som skal skifte tætningsbånd og de 2 knækkede plader?
>
> Håber meget at der er nogle der kan hjælpe os og komme med svar til

Det firma brugte min far til deres tag, høj rejsning og ca 200m2. De kom og
skiftede de ødelagte plader ("skiffer" eternit) og rensede det hele af. De
malede det en gang med sprøjteanlæg og kom aldrig igen!
Derefter sendte de en regning på rep. af tag. 1 uge senere sendte de en
rykker, på trods af de vidste at mine forældre var på ferie i 14 dage. De
har dog aldrig sendt en regning på maling af taget... Og som sagt heller
ikke gjort arbejdet færdigt.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005