Husk at trykke submit i formularen
Fra : Christian Joergensen

Dato : 30-05-01 20:31

Høp

Problemstilling:
En bruger indtaster en uhyggelig masse tekst i en formular, men glemmer at
trykke submit. Nu skal han have smidt en alert i hovedet der fortæller ham
at han ska huske det.

Min løsning: (som ikke virker :( )

[klip]

i <head>:
<script language="javascript" type="text/javascript">

var changed = "no";

function luk() { // procedure når brugeren forlader siden
if (changed != "no") {
alert("HOVHOVHOV");
return false;
} else {
return true;
}
}

function change_check() {
changed = "yes";
}

function change_reset() {
changed = "no";
}
</script>

[klip]

<form action="#" method="GET">
<input type="text" onkeypress="change_check()"> <input type="submit"
</form>

Er der nogen der har en ide til hvad jeg gør galt ?

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Jakob Andersen

Dato : 30-05-01 21:19

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in message
> [...]
> trykke submit. Nu skal han have smidt en alert i hovedet der fortæller ham

Der er jvf.
<http://developer.netscape.com/docs/manuals/js/client/jsref/handlers.htm>
ingen eventhandler ved navn onclose, du skal nok kigge på onunload men jeg
tvivler på at det er lovligt/muligt at lave en return false på en kommando
om at lukke vinduet.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Christian Joergensen

Dato : 30-05-01 22:01

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> wrote:

> [...]
> tvivler på at det er lovligt/muligt at lave en return false på en kommando

Jeg har nu omstruktureret det lidt og lavet:

function luk() { // procedure når brugeren forlader siden
if (changed != "no") {
var valg = confirm("Du har lavet ændringer - Vil du gemme ?");
if (valg == "true") {
frm1.submit();
return false;
}
}
}

Den er så lagt ind i onunload, men det virker stadig ikke efter hensigten.
Den hopper bare til den side man har valgt uden at submitte formularen
(frm1) - Nogen ideer ?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 30-05-01 22:46

> Den er så lagt ind i onunload, men det virker stadig ikke efter hensigten.
> Den hopper bare til den side man har valgt uden at submitte formularen
> (frm1) - Nogen ideer ?

følgende virker fint ved mig bortset fra når man lukke vinduet altså må
konklusionen være at man ikke kan forhindre et vindue i at lukke når det
lukkes, men man kan sagtens nå at skyde en ny scriptkode af så derfor kan du
jo bruge window.open('side.htm?tekst=' +document.frm1.elements[0].value + ,
'navn'): også udfylde feltet igen hvis der trykkes ok(Sig til hvis du ikke
forstår hvad jeg mener)

<script language="javascript" type="text/javascript">
var changed = false
function luk() { // procedure når brugeren forlader siden
if (changed) {
var valg = confirm("Du har lavet ændringer - Vil du gemme ?");
if (valg == true) { frm1.submit(); return false; }
} }
function change_check() { changed = true; }
function change_reset() { changed = false; }
<form action="#" method="GET" NAME="frm1">

Fra : Christian Joergensen

Dato : 31-05-01 17:05

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> wrote:

[snip]