Spoilers ...
Fra : Morten Rønnelund

Dato : 18-04-05 22:21

Hej -

Hvad er gruppens indstilling til SPOILERE? - Altså, skal man sætte
spoiler-advasel på indlæg, der afslører dele af handlingen i et spil?

Der er jo nogle spil, der er historiebaserede og handlingstunge, så en
afsløring kunne måske ødelægge oplevelse...

Er der enighed om spoilere, som fx i nyhedsgrupper med film og tv?

--
Rønnelund
"Kun 2% af alle spil får censuren 18+"

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-04-05 23:11

"Morten Rønnelund" <usenet@tv-afdelingen.dk_fjern> skrev i en meddelelse
> Hej -
>
> Hvad er gruppens indstilling til SPOILERE? - Altså, skal man sætte
> spoiler-advasel på indlæg, der afslører dele af handlingen i et spil?

Jeg har ikke noget imod spoilere som sådan.
Dog foretrækker jeg at det kun er små dele af handlingen der bliver
beskrevet (hvis spillet f.eks. er historie-baseret), slutningen vil jeg
helst selv opleve og drage egne konklusioner ud fra. Jeg har det på samme
måde med bøger og film.
En advarsel omkring et spoiler indlæg er der nok mange der vil foretrække,
så er chancen for at undgå indlægget og handlingen til stede.

Mvh
Benjamin

Fra : Iddqd

Dato : 18-04-05 23:22

Laziter [9440] wrote:
> En advarsel omkring et spoiler indlæg er der nok mange der vil foretrække,
> så er chancen for at undgå indlægget og handlingen til stede.

Jeg synes bestemt man skal angive hvis et indlæg kan opfattes som en
spoiler, dog med opblødning at omtales et år gamelt spil er det nok
forståeligt hvis folk ikke tænker på at advare.

Mvh

Bruno

Fra : Morten Rønnelund

Dato : 19-04-05 08:00

> Jeg synes bestemt man skal angive hvis et indlæg kan opfattes som en
> spoiler, dog med opblødning at omtales et år gamelt spil er det nok
> forståeligt hvis folk ikke tænker på at advare.

Jeg husker den grundlæggende debat fra dk.medier.tv: Er handlingen i
"M*A*S*H" overhovedet en spoiler, når serien er så gammel - eller er det
*netop* en spoiler, fordi den for tiden genudsendes for et nyt publikum?

Der er mange 1'ere i spilserie, som jeg aldrig har fået spillet - Metal Gear
Solid, Final Fantasy ... så det vil være en spoiler for mig, hvis
handlingsting væltede i hovedet på mig i et debat indlæg, mens andre synes
at de spil er enormt gamle.

Om ikke andet kunne man diskret bruge: *spoiler, gammelt spil*.

Men mit indledende spørgsmål gik også på: Hvad er den daglige fremgangsmåde
i gruppen? Umiddelbart ser jeg nemlig ikke en eneste spoiler-advarsel...?!

--
Rønnelund
Tema: Nyheder om Xbox 306

Fra : Mikael Schøler

Dato : 19-04-05 08:59

Morten Rønnelund wrote:

> [...]
> i gruppen? Umiddelbart ser jeg nemlig ikke en eneste spoiler-advarsel...?!

Problematikken ligger vel i at en del af dem som poster her, ikke er så
gamle at de tænker på lige netop en spoiler-advarsel. (no offence jer
der gør det )

Personligt ville jeg ikke have noget imod at folk skrev en
spoiler-advarsel. Det er dog sjældent at jeg skriver efter hjælp selv,
da jeg ved hvordan google fungerer og kan finde walkthroughs..

Men skriv da endelig en spoiler-advarsel - en skal jo starte

Mikael

Fra : Morten Rønnelund

Dato : 19-04-05 09:48

> Personligt ville jeg ikke have noget imod at folk skrev en
> spoiler-advarsel. Det er dog sjældent at jeg skriver efter hjælp selv, da
> jeg ved hvordan google fungerer og kan finde walkthroughs..

Det kunne jo også være i poster om, hvad man mener om et spil.

Desuden *kan* walkthroughs være nogle megasvære værker at komme igennem,
hvis ikke man er helt skarp på engelsk, og så kan gruppen her jo godt
bruges.

--
Rønnelund
Tema: Nyheder om Xbox 360

Fra : Mikael Schøler

Dato : 19-04-05 11:27

Morten Rønnelund wrote:

> [...]
>
> Desuden *kan* walkthroughs være nogle megasvære værker at komme igennem,
> hvis ikke man er helt skarp på engelsk, og så kan gruppen her jo godt

helt enig. Jeg sagde bare hvad jeg personligt gør

Fra : G B

Dato : 19-04-05 19:10

Iddqd <dont@use.this.adress.ever> skrev i meddelelsen

> Jeg synes bestemt man skal angive hvis et indlæg kan opfattes som en
> spoiler, dog med opblødning at omtales et år gamelt spil er det nok
> forståeligt hvis folk ikke tænker på at advare.

<spoiler-space>
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Man kan også gøre sådan her...

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-04-05 07:16

"G B" wrote

> <spoiler-space>

[Snip - spoiler spacce]
> Man kan også gøre sådan her...

Det er den metode der foretrækkes i det engelske grupper feg abonnerer på

Den indlagte afstand kildrer ens medfødte nysgerrighed og man skal gøre
noget aktivt for at læse "ødelæggeren"

Man kan placere et svar i toppen fx "du er det rigtige sted i spillet - kik
i alle hjørner"
Tilføje afstandsstykket og komme med en uddybende forklaring der kan
ødelægge fx en overraskelse eller en svær opgave etc

- Peter

Fra : Morten Rønnelund

Dato : 20-04-05 08:36

> [...]
> noget aktivt for at læse "ødelæggeren"
>
> Man kan placere et svar i toppen fx "du er det rigtige sted i spillet -

Cool ide. De indforståede læsere i tråden finder deres svar øjeblikkelig -
øverst i posten - og andre slipper for spoileren.

Men hvad med folk, der læser nyhedsgrupper via en browser-adgang...? Hvor
meget /space/ skal der til, før at spoileren er ude af billedet ved en høj
skærmopløsning hos dem?

Under alle omstændigheder, er det nok en god ide også at markere spoilere i
emne-linien.

--
Rønnelund
www.gamesection.dk