Gl. Arcade spil
Fra : Jasper Norman

Dato : 07-04-05 21:59

Hejsa.

Jeg vil til at "opdrage" min 5 årige søn til at prøve de spil jeg selv
spillede på grillen

Det er vel sådan nogle som "Bomb Jack", "1942" (kanon spil) mm.

Kan man downloade dem nogen steder. Jeg har forsøgt med Google, men synes
ikke rigtigt at jeg kan finde noget.

Kan man kun hente dem som C64 spil eller hvad?

Mvh

Jasper

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-05 22:06

> Jeg vil til at "opdrage" min 5 årige søn til at prøve de spil jeg selv
> spillede på grillen Det er vel sådan nogle som "Bomb Jack", "1942"
> (kanon spil) mm.

Du skal ind på http://www.mame.net/ og hente en emulator.
Spil kan du vist også hente der ellers mange andre steder.

Mvh. Allan

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Iddqd

Dato : 07-04-05 22:07

Jasper Norman wrote:

> Kan man downloade dem nogen steder. Jeg har forsøgt med Google, men synes
> ikke rigtigt at jeg kan finde noget.
>
> Kan man kun hente dem som C64 spil eller hvad?

Name er kodeordet du skal bruge, så finder du alle de gamle.

Mvh

Bruno

Fra : Iddqd

Dato : 07-04-05 22:10

Iddqd wrote:

> Name er kodeordet du skal bruge, så finder du alle de gamle.

Ups, uheldig slåfejl. MAME er ordet.

Mvh

Bruno

Fra : Jasper Norman

Dato : 07-04-05 22:45

Mums... takker mange gange. Så kan knægten sgu lære at gode spil ikke
behøver at fylde 2 DVD´ere

/Jasper

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-04-05 22:42

Jasper Norman wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg vil til at "opdrage" min 5 årige søn til at prøve de spil jeg selv
> spillede på grillen
>
> Det er vel sådan nogle som "Bomb Jack", "1942" (kanon spil) mm.

Bomb Jack er fantastisk, et genialt spil. Har selv den ægte vare stående
herhjemme.

Blot et par tilføjelser til det de andre har skrevet.

www.mameworld.net/maws - en database over alle spil der er emuleret i
MAME.
Du bl.a. kan bruge den til at finde ud af hvilke filer du skal have for
at køre spillene, checke emulerings-status på spil osv osv. Faktisk en
on-line udgave af MAME, lige bortset fra at man ikke kan spille
selvfølgelig. Selv MAMEs sourcekode er tilgængelig til gennemlæsning
hvis du vil.

www.mameworld.net - portal med links til stort set alt hvad der har med
MAME at gøre, inkl. nogle fantastiske forums der er mange behagelige og
hjælpsomme menneskers andet hjem.

www.clrmame.com - huser en såkaldt ROM manager - et uundværligt værktøj
til at holde dine dine ROMs opdaterede og kompatible med den nyeste
version af MAME.

www.classicgaming.com/mame32qa - version af MAME med indbygget peg og
klik 'front-end' så man ikke skal rode rundt med command-line interfacet
der bruges i den officielle version fra mame.net. Der findes også
arkiver med ikoner, screenshots og andet artwork man kan "pynte op" med.
Bliver som regel opdateret ganske kort tid efter der kommer en ny
officiel version af MAME.

Mht selve spillene er det nemmeste nok at kontakte en 'burner'.
http://www.freemameroms.com/

Eller du kan downloade alle understøttede spil i én zip fil her:
http://www.tombstones.org.uk/roms/

Jeg vil anbefale dig at begynde med at kigge lidt i FAQ'en på
www.mame.net i documentations sektionen (der findes endda en dansk
oversættelse omend den er en smule uddateret efterhånden), og kig så på
www.mameworld.net/easyemu under MAME. Der er en god tutorial med
billeder til at komme godt i gang med.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Jasper Norman

Dato : 07-04-05 22:56

Alle tider... Jeg skulle lige til at spørge til, hvor jeg kan finde nogle
spil

Mvh

Jasper

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-04-05 01:14

Jasper Norman wrote:

[MAME]

> Alle tider... Jeg skulle lige til at spørge til, hvor jeg kan finde
> nogle spil

Brug f.eks. en søgemaskine eller et P2P program og søg efter
romnavn.zip.

Brug MAWS til at finde ud af hvad "romnavn" er.

VIGTIGT: (du vil takke mig senere!

Læs om parent/clones forholdet i MAME FAQ'en eller på easyemu (links i
forrige indlæg) inden du går i gang med at finde spil.

-Sune

Fra : S. Sørensen

Dato : 09-04-05 00:11

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> wrote in message
> Alle tider... Jeg skulle lige til at spørge til, hvor jeg kan finde nogle
> spil
>
> Mvh
>
> Jasper

Hvis du bor i Kbh's området kan du evt. kigge forbi med et par DVD'er en
dag, så har jeg en hel pæn lille samling MAME rom's.

Steinbjørn

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-04-05 23:36

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Eller du kan downloade alle understøttede spil i én zip fil her:
> http://www.tombstones.org.uk/roms/

Hehe, good one

Mvh
Benjamin

Fra : johnny

Dato : 29-04-05 05:00

prøv evt. www.bhlegend.com
der er også links til sider med dos spil osv.